Minulle sopii hyvin, että Cheekin musiikki ei ole taidetta. Se on yksinkertaista viihdepaskaa. Itse lähden kyllä siitä, että musiikin pitäisi olla taidetta, jolloin siitä löytyisi varmaan se "taiteellinenkin aspekti", vaikka en tiedä, mitä sillä tarkalleen ottaen tarkoitat.
Itse en osaa luokitella musiikkia taiteellisuuden tai ei-taiteellisuuden välillä. Sinä toit tuossa esiin tuon taiteen ja taiteellisuuden, ja sen takia kysyinkin, että miten luokittelet nämä? Minkälainen musiikki on taiteellista ja minkälainen ei?
Selvennetään nyt, että minullekin tuo on täysin yhdentekevää. Jos joku haluaa kuunnella Cheekiä, niin siitä vaan. Miljoona kärpästäkin tykkää paskasta, mutta ei se silti sitä tarkoita, että paska olisi hyvää.
Kyllä se kärpästen mielestä on. Valitettavasti oma henkilökohtainen mielipiteesi ei tee jostain artistista universaalisti paskaa. Tiedostan, että maailmassa on miljoona+1 artistia, jotka tekevät musiikkia enemmän sydämellä ja vähemmän laskelmoidusti kuin Cheek. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että musiikki olisi välttämättä
parempaa. Se tarkoittaa, että musiikki on tehty enemmän sydämellä ja vähemmän laskelmoidusti. Musiikin laatu riippuu siitä. mitä sen kuuntelulla haetaan. Cheek on varmasti paskaa, jos musiikista haetaan esim. syvempiä tunnetiloja tai jonkinlaista taiteellista ulottuvuutta. Cheekin kuuntelijat tuskin näitä musiikiltaan hakevat. Cheek on paskaa minulle ja sinulle, mutta ei hänen faneilleen ja kuuntelijoilleen.
Siis artistin persoonalla ei ole mitään tekemistä hänen musiikkinsa laadun kanssa? Nyt ollaan jo pelottavan syvällä metsässä. Minusta Cheekin persoonalla on paljonkin tekemistä hänen musiikkinsa laadun kanssa. Se persoona kuuluu oikein hyvin hänen musiikissaan. Cheek tekee pinnallista, laskelmoivaa ja sisällöltään köyhää musiikkia, eikä osaa räpätä juuri muusta kuin itsestään, vaikkei hänen persoonansakaan ole millään lailla kiinnostava. Se ei tee ihmisestä vielä kiinnostavaa, että on menestynyt taloudellisesti.
Oli ehkä vähän huonosti muotoiltu. Varmasti artistin persoona voi vaikuttaa ainakin jollain tavalla. Lähinnä hain tuolla sitä, että ei ole kovin loogista puhua taiteellisuudesta ja tämän jälkeen ottaa verrokiksi Elastista. En edelleenkään osaa määritellä taiteellisuutta, mutta jos sitä ei ole Cheek, niin ei sitä ole kyllä Elastinenkaan. Persoonana miellyttävämpi selvästi, mutta kummankaan musiikkia en voi sietää, enkä kuuntele. Joillekkin voi toki vaikuttaa se henkilö siellä musiikin takana, eikä siinä mitään vikaa ole.