Suomi rap

  • 773 718
  • 3 821

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Buutsi-T ja lokit - Tuottajalevy on ilmestynyt. Kova lätty, kannattaa kuunnella. Löytyy mm. Spotifysta.
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Buutsi-T ja lokit - Tuottajalevy on ilmestynyt. Kova lätty, kannattaa kuunnella. Löytyy mm. Spotifysta.
Peukkua täältäkin. Vähän huonoon aikaan tuli pihalle, kun samana päivänä ilmestyi Pyhimyksen uusi ja tuon helvetin Adi L Haslan debyytti, että saattaa jäädä vähän ohinukutuksi.

Syksy on kyllä kovaa aikaa suomirapin isojen nimien osalta. Pyhiltä tuli jo levy ja reilun kuukauden sisään tippuu uutta matskua ainakin Asalta, Jontilta & Shakalta, Julma Henriltä, Ameebalta, sekä Tuomiolta & Koneelta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Mitä mieltä porukka Adi L Haslan uudesta levystä? Tuolta melkein puolet on siis julkaistu jo aiemmin, mutta uusista varsinkin "Kaukana" ja "Solero" iski heti rytmivereen. Rumalta tulossa uutta singleä ja levyä pian sekä Kuben uuden "Tönap"-sinkun julkaisu on viivästynyt lähes kuukaudella jos olen oikein lukenut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä mieltä porukka Adi L Haslan uudesta levystä?

Ottamatta kantaa siihen, että Adi on ihan saatanan ärsyttävän näköinen ja oloinen tyyppi, niin kyllähän tuota levyä kuuntelee. Hyi - Remix on mielestäni edelleen tiukka biisi, eikä tuolla levyllä ainakaan ensikuuntelun perusteella tuota parempaa biisiä ole. Mainitsemasi Solero maistuu kyllä meikänkin kuulohermoille. Flipperi on kanssa ihan jees, vaikka toi Aito Mäkki on jo alkanut toistamaan itseään ja sitä kautta vituttamaan. Varsinainen one-trick pony, mutta mikäs siinä ja jos sillä onnistutaan myydään levyjä, niin ymmärtäähän tuon.

Mutta joo, kokonaisuutena Habiturientti ei mielestäni nouse tämän genren huipulle, eikä oikeastaan edes merkkiteokseksi vertaistensa joukossa, mutta ei tuo nyt mikään erityisen huonokaan tuotos ole. Tuollaista välimallin kamaa suurimmaksi osaksi. Ihan jees, ei mitään erityisen huonoa, mutta ei mitään varsinaista timanttiakaan.
 

HankChief

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mitä mieltä porukka Adi L Haslan uudesta levystä? Tuolta melkein puolet on siis julkaistu jo aiemmin, mutta uusista varsinkin "Kaukana" ja "Solero" iski heti rytmivereen. Rumalta tulossa uutta singleä ja levyä pian sekä Kuben uuden "Tönap"-sinkun julkaisu on viivästynyt lähes kuukaudella jos olen oikein lukenut.

Nicki Lätkäturientti ja suosikkijoukkue liigassa JYP (?), is that you Adi?

Noh, asiaan. Kuuntelin tänään tuota "Jäihin"- biisiä youtubesta, mutta en jaksanut millään loppuun asti. Sen perään kuuntelin uutta Mäkkiä (Ei ikinä enää duunii), mutten päässyt sitäkään lopppuun. En ole kovin aktiivisesti seurannut, mikä pöhinä suomi räpissä on meneillään, mutta jostain syystä olin siinä uskossa, että Adi ja Mäkki (Tippa T:n lisäksi ehkä) ovat suosituimpia uudempia artisteja omassa tyylilajissaan, eli tuollaisessa vähän kevyemmässä paatoksessa. Täytyy sanoa, että tätä vasten oli kyllä aika pannukakkuja nuo uudet sinkut. Pitää varmaan kuunnella enemmän ennen tuomiota, mutta toisaalta tämä kokemus ei herättynyt kauheata innostusta perehtyä muuhun tuotantoon.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hugesta kun muutama viesti sitten oli puhetta, niin muistutettakoon äskettäin julkaistusta levystä nimeltään SIKA. Olen tuon nyt pari kertaa ehtinyt pyöräyttämään läpi, joten sen kummempaa analyysia levystä en pysty tarjoamaan. Ei mielestäni yllä esim. Most Wantedin tai Yo Yon tasolle, mutta, ei tämä nyt mikään pettymyskään ole, sanoisin ennemmin, että ei mitään tajunnanräjäyttävää, mutta taattua laatua.

Toisaalta noista mainitsemistani levyistäkin suosikit valikoituivat vasta muutaman kuuntelukerran jälkeen, joten annan tälle uusimmallekin levylle rauhassa aikaa upota tajuntaan. Monia laadukkaita puhemusiikin ammattilaisia Suomessa on, mutta mielestäni yksikään ei yllä Huge L:n tasolle. Muutama pääsee lähelle, mutta siitä huolimatta pidän Hugea Suomen ykkösnimenä tällä saralla, vieläpä aika selvällä marginaalilla.

SIKA by Huge L on Spotify
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Aito Mäkki on jo alkanut toistamaan itseään ja sitä kautta vituttamaan. Varsinainen one-trick pony, mutta mikäs siinä ja jos sillä onnistutaan myydään levyjä, niin ymmärtäähän tuon.
En nyt sanoisi noinkaan. Mäkki kun alkoi nousta pinnalle, niin mies teki ensin covereita muitten biiseistä (Levikset repee, Laival eka laival vika, Pahat pimut) ja sen jälkeen alkoi puskea omaa materiaalia, kun covereilla tuli yllättävän paljon huomiota. Helmikuussa tuli miehen kokopitkä, jossa ainakin omasta mielestä on melko paljon erityylisiä kappaleita (Sarasvuo, Kalenteris tyhjää, Ajavan vain öisin, Unelmiin jne). Fiiteissä se sitten on toki ollut vähän tuollaista ittensä toistelua.

Adi L Hasla taas on toistanut itseään taukoamatta heti ensimmäisestä isommasta biisistä (HYI) lähtien. Joka ikisellä singlellä on toistettu tasan samat aiheet ja kaiken huipuksi näihin jokaiseen samanlaiseen kappaleeseen on pitänyt tehdä musiikkivideot, jotka eivät anna mitään lisäarvoa biiseille. Featitkin on joka biisissä samat iänikuiset Mäkki, Kube ja Tippa-T.

Levyä en tosin kyllä ole kuunnellut, enkä varmaan tule kuuntelemaankaan, sillä uskon kuunnelleeni levyn puhki jo singlejen muodossa. Ja mä en tosiaan ole niitä singlejä montaa kertaa kuunnellut. Jos jollain on poikkeava mielipide ja tietää kertoa levyltä esimerkiksi biisin, jossa ei mainita sanoja hyi, minttutee(kannu), nuori pelaaja, nuori spede pasanen, habi(turientti), oma juttu, niin saatanpa sen vaikka Spotifysta pyöräyttää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En nyt sanoisi noinkaan...Fiiteissä se sitten on toki ollut vähän tuollaista ittensä toistelua.

No joo, nyt kun pysähdyin asiaa tarkemmin miettimään, niin olet kyllä ihan oikeassa. Ehkä kuva itseään toistavasta artistista on tosiaan jäänyt noista fiiteistä. Laival Eka Laival Vika oli mielestäni aikoinaan keskivertoa parempi biisi, joka luuttusi alkuperäisellä biisillä (ja esittäjällä) lattiaa.

Adi L Hasla taas on toistanut itseään taukoamatta heti ensimmäisestä isommasta biisistä (HYI) lähtien.
hyi, minttutee(kannu), nuori pelaaja, nuori spede pasanen, habi(turientti), oma juttu

Heh, tosiaan tuon Habiturientin pyöräytin päivällä kertaalleen läpi ja noista mainitsemistasi minttutee(kannu) taisi olla ainoa, jota en levyltä bongannut. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö se siellä olisi ja luultavasti onkin.

Mulle on jostain syystä tästä Adi L Haslasta jäänyt sellainen pyrkyrimäinen kuva, jätkä tuntuu tai ainakin tuntui tunkevan itsensä väkisin julkisuuteen hengailemalla milloin kenenkin pinnalla olevan artistin kyljessä. En oikein tiedä mistä tällainen kuva on syntynyt, enkä sitä toki minään totuutena ole esittämässäkään. Uudella levyllä olin parissakin biisissä huomaavinani, että Adi yritti matkia Kuben aika omintakeista flow'ta ja artikulaatiota epäonnistuen siinä surkeasti. Kuten olen ennenkin maininnut, niin mielestäni Kube kuulostaa siltä kuin räppäisi pöntöllä samanaikaisesti kunnon valituspaskaa vääntäen, eikä se kuulosta omaan korvaani kovinkaan hyvältä. Mutta kun sitä yrittää matkia tuollainen Adin kaltainen keskinkertaisuus, muuttuu se oikeastaan jo jotenkin huvittavaksi, tai ainakin tragikoomiseksi.

Tähän loppuun haluan vielä lisätä, että ylläolevat ovat vain mielipiteitä ja sellaisina ne tulee lukijan toimesta käsitelläkin, eiköhän joku Adi L Haslan musiikista diggaa ja se on mulle totaalisen ok, kunhan ei tule tänne sitä kuuntelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Perjantaina tipahtaa myös Asan Love Recordsin tuotannosta sämpylöity levy. Sinkkulohkaisuna jo aiemmin julkaistu "Mä Haluun Olla Hippi" ei kyllä vakuuttanut mutta levyn ennakkoon kuulleilta olen saanut tietooni että ei ole kyseisen julkaisun parasta materiaalia. Odotukset on kyllä kovat aina kun Asalta on uusi julkaisu tulossa. Tätä levyä on odoteltu ja tehtailtu useita vuosia joten kyllä tässä vähintään helmeä odottelen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mulle tuo Mä haluun olla hippi iski varskin sanomansa puolelta. Toinen julkaistu sinkku, Asa - Vesipisaroita - YouTube , iskee taas saundiltaan ja fiilikseltään vielä enemmän. Tulee snadisti Harjalan Essolla -biisi mieleen, joka on erinomainen asia. Odotukset tosiaan korkealla.
 
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Nicki Lätkäturientti ja suosikkijoukkue liigassa JYP (?), is that you Adi?
Hahah, on tuo nick vähän tuosta Habiturientista poimittua, sen voin myöntää. Hauskaa myös se että en tiennyt Adin olevan Jypinkylästä kun vasta "Palaa Gilla"-julkaisun jälkeen. On pari kertaa snapchatissa tullut juteltuaan hänen kanssaan, mukava kaveri vaikka meinasikin rikkoa puhelimeni festareilla hypätessä eturiviin. Mäkkikin antoi mulle parin sanan ajaksi mikin yleisön keskellä, se oli aika siistii kuulla oma ääni isoista kaiuttimista vaikkakin ääni kerkesikin jo lähtemään edellisenä päivänä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Luitteko Nytin artikkelin Tippa-T:stä? En pidä hänen musiikistaan, mutta juttu lisäsi henkilöä kohtaan tuntemaani arvostusta. Etenkin seuraava on osuvasti sanottu:

"Fuck politiikka. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Mua vituttaa jengi, joka koko ajan valittaa että kaikki on huonosti. Mutta vituttaa myös jengi, joka sanoo että kaikki on ihan vitun hyvin."

Koko juttu lukemattomille: 22-vuotias Topi lopetti amiksen neljästi, mutta sitten hänestä tuli Tippa-T, jolle seksikin on työsuhde-etu - Musiikki - Nyt
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
mukava kaveri vaikka meinasikin rikkoa puhelimeni festareilla hypätessä eturiviin.
Jos keikalla pööpöilee puhelin kädessä, on ihan oikein, että siihen tulee muutamia säröjä. Onko kukaan koskaan kuvannut hyvää pätkää keikalta kännykällä? Ei.
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pyhimyksen uusi 'Pettymys'-levy vaikuttaa melko timanttiselta näin parin kuuntelukerran jälkeen. Artisti on ollut huikean Salaisen Maailman jälkeen oikeastaan vain iso pettymys, joten ennakko-odotuksia ei ollut ollenkaan. Hauska huomata, että pystyy positiivisesti vielä yllättymään suomiräpistä.

Pyhimys - Ei unta ennen Maltsuu - YouTube
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Jos keikalla pööpöilee puhelin kädessä, on ihan oikein, että siihen tulee muutamia säröjä. Onko kukaan koskaan kuvannut hyvää pätkää keikalta kännykällä? Ei.
Myönnetään, mutta oishan se kuvaamisen arvonen ollut, jos oisin saanut videolle kun kyseisellä keikalla Mäkki antoi mulle sen mikin. No tyhmyydellä rajansakin.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllähän Asan Love iskee, ja kovaa. Kokonaisuudessaan kaunis ja hyvin Love Recordsille kumartava kokonaisuus. Ilta levyä pyöritellyt ja koviten yksittäisistä biiseistä iskee Rakkauden kuvia, Taulu ja Vesipisaroita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös