Suomi rap

  • 775 123
  • 3 829

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No sehän on varsin uskomaton kriteeri jos mainstream on automaattisesti paskaa koska valtavirta tykkää siitä. Kyllä helvetin hyviä, kunnioituksen ansaitsevia, mainstream-artisteja/yhtyeitä on Suomi ja maailma pulloillaan. Ja sama pätee UG-porukkaan. Ja loppujen lopuksi jokainen itse kyllä määrittelee sen hyvän musan, jos itse tykkää siitä niin silloin se on hyvää, vaikka jonkun muun mielestä se olisi totaalipaskaa. Mulle henk. kohtaisesti on ihan yksi ja sama onko artisti/yhtye tunnettu tai ei-tunnettu. Jos musa kolahtaa niin se riittää mulle. Molemmissa ääripäissä valitettavasti on myös niitä jotka tykkää UG/mainstreamista koska muutkin esim. kaverit tai sitten vaikka se valtavirta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse ainakin kuuntelen ihan mallikkaasti "mainstreamia" kuten jotain dreen suojatteja, mutta cheekin röhkimiset nyt vaan on paskaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Yksi hieno elämän viisaus on sellainen kuin, että vähemmistö ja kateelliset itkevät joka asiasta. Cheekin dissaamisesta ei ikävä kyllä enää skenepisteitä saa, se oli muutama vuosi sitten. Karu fakta, että hänen musiikkinsa puree huikeasti suureen yleisöön, kuin joku matalaksi mixattu paskan hajunen räbäytys helvetin cool kommandopipossa. Juuri tuollaista syrjäytyneiden musiikkia.

Valmiiksi pureskeltu skeida ilman mitään sisältöä, jota pusketaan ulos joka tuutista onkin sitten hienoa. Kuten jo sanoin, vastaavilla resursseilla ja koneistolla pystyisi tekemään oikeasti hyvää musiikkia/räppiä, joka iskisi valtavirtaan jos se masinoitaisiin vastaaavasti.
Se karu fakta, että pidät Cheekistä ei tee siitä hyvää musiikkia, se että minä en pidä Cheekistä ei tee siitä paskaa musiikkia.
Tuon hyvin harvoin edes esille etten pidä Cheekistä, tämä tuli vain esille tuolla toisessa ketjussa "asia joka ei avaudu minulle".
Hyvää räppiä voi tehdä myös paskalta haisevana se kommandopipo päässä, tässähän se hienous piilee, myös pienillä artisteilla on mahdollisuus tehdä laadukkaasti se ja oppia tämä taito, niin biiteissä kun räpeissä. Se on sitten erijuttu miten tämä toteutuu Suomen "UG-skenessä".

Näinpä. Mulle on ihan sama mitä ne teinitytöt kuuntelee, mutta puhuttaessa suomalaisesta räppiskenestä, voidaan cheekit ym. pitää siitä erillään. En tiedä yhtään räppiä enemmän kuuntelevaa, joka kuuntelisi cheekkejä, elastisia yms, kyllä näiden kuuntelijat löytyy niistä random poppia kuuntelevista.

Amen.
"Lahtiräppiin ei vissiin viitti käyttää ees dissii kun ei sen kuuntelijat saa mennä ees yksin hissiin". En kyllä käsitä miten aikuiset ihmiset voi saada kiksejä Cheekin musiikista räppinä, ymmärrän kyllä random pop-kuuntelijoiden kannan.

Itse ainakin kuuntelen ihan mallikkaasti "mainstreamia" kuten jotain dreen suojatteja, mutta cheekin röhkimiset nyt vaan on paskaa.

Amen.
Suomiräpin "mainstream" -osasto on isolti skeidaa mielestäni, mutta löytyy sieltäkin hyviä artisteja ja hyviä yksittäisiä biisejä. Jenkkiräpissä "mainstream" osastolta löytyy todella hyvää musiikkia paljon.

Edelleen ei tarvitse olla kateellinen jos dissaa Cheekkiä, se musiikki on mielestäni hirveää kuraa. En tuomitse ketään/mitään suosionsa puolesta, mutta sillä ei saa kyllä yhtään lisäpisteitäkään musiikissa. Liike-elämässä täytyy taas arvostaa niitä jotka menestyy ja on pystynyt luomaan menestystä, se on aivan eriasia kuin taide. Silti suomessa ollaan kateellisia jos jollain on menestyvä firma tai tienaa enemmän kuin muut omalla kovalla työllään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Valmiiksi pureskeltu skeida ilman mitään sisältöä, jota pusketaan ulos joka tuutista onkin sitten hienoa. Kuten jo sanoin, vastaavilla resursseilla ja koneistolla pystyisi tekemään oikeasti hyvää musiikkia/räppiä, joka iskisi valtavirtaan jos se masinoitaisiin vastaaavasti.

Tässä on jo pointtiakin. Täälläkin veivatussa Cheekin tapauksessa kyse alkaa olemaan siitä ettei kehittyminen ja itsensä haastaminen ENÄÄ oikeasti kiinnosta. Kun kerran on helpon rahan äärelle päästy, terveisin vaikkapa Elastinen. Tuonkin aseman saavuttaminen vaatii oikeasti jotain, mutta tyytyväisyyden tappaessa kehityksen tulisi pistää hommat pakettiin aivan jokaisessa tapauksessa. Cheekin "Sokka Irti" -plattaa edeltäneet kolme levyä toimivat teemallisesti hyvin, mutta mies taisi itsekin tietää ettei sen jälkeen voi keskittyä kuin kosiskelemaan popimpaa kansaa.

UG-piireissä sen sijaan voi flopanneitakin asioita(ennen tai jälkeen) romantisoida ironialla tai millä ikinä. Siellä saat anteeksi kun muistat mainita ettet huoraa isoille lafkoille etkä tao lähtökohtaisesti rahaa(kärjistystä, kyllä). Kuitenkin UG-piireistäkin voisi ihan vastaavasti päästä isompien poikien liigaan jos kiinnostaisi kehittää omaa juttuaan. Tätä tapahtuu kuitenkin erittäin harvoin. Siksi onkin helpompi haukkua ne ketkä saavat mediahuomiota ja keiden levyt myyvät. Tämä lähinnä tämän linjan fanien toimesta.

Se on kuitenkin puhdas fakta, että oikeasti alusta loppuun suunniteltu työskentely tinkimättömyyden kera menestyisi mainstreamissa eikä jättäisi paskaista makua kenenkään suuhun. Tällaista supermiestä meiltä ei vain valitettavasti koskaan tule löytymään.
 

Gemondo

Jäsen
Tässä on jo pointtiakin. Täälläkin veivatussa Cheekin tapauksessa kyse alkaa olemaan siitä ettei kehittyminen ja itsensä haastaminen ENÄÄ oikeasti kiinnosta. Kun kerran on helpon rahan äärelle päästy, terveisin vaikkapa Elastinen. Tuonkin aseman saavuttaminen vaatii oikeasti jotain, mutta tyytyväisyyden tappaessa kehityksen tulisi pistää hommat pakettiin aivan jokaisessa tapauksessa. Cheekin "Sokka Irti" -plattaa edeltäneet kolme levyä toimivat teemallisesti hyvin, mutta mies taisi itsekin tietää ettei sen jälkeen voi keskittyä kuin kosiskelemaan popimpaa kansaa.

UG-piireissä sen sijaan voi flopanneitakin asioita(ennen tai jälkeen) romantisoida ironialla tai millä ikinä. Siellä saat anteeksi kun muistat mainita ettet huoraa isoille lafkoille etkä tao lähtökohtaisesti rahaa(kärjistystä, kyllä). Kuitenkin UG-piireistäkin voisi ihan vastaavasti päästä isompien poikien liigaan jos kiinnostaisi kehittää omaa juttuaan. Tätä tapahtuu kuitenkin erittäin harvoin. Siksi onkin helpompi haukkua ne ketkä saavat mediahuomiota ja keiden levyt myyvät. Tämä lähinnä tämän linjan fanien toimesta.

Se on kuitenkin puhdas fakta, että oikeasti alusta loppuun suunniteltu työskentely tinkimättömyyden kera menestyisi mainstreamissa eikä jättäisi paskaista makua kenenkään suuhun. Tällaista supermiestä meiltä ei vain valitettavasti koskaan tule löytymään.

Tässä taas ei ole pointtia. Minun mielestäni. Tuo puhe "kehittymisestä" ja "isojen poikien liigasta" on täyttä paskaa. Ellet tarkoita sitten kehittymisellä sitä että viilataan biitit malliin Elastinen, Cheek & JVG, sekä sanoitukset mahdollisimman mitäänsanomattomaan muotoon. Ja tadaa! Tuloksena on pesunkestävää pop-musiikkia! Voihan sitä kehitykseksi kutsua jos levymyynti on ainoa mittari, kuten ainakin sinä tunnut ajattelevan. Ei niillä isoilla monikansallisilla levylafkoilla ole mitään intressiä julkaista suomiräppiä mikä ei uppoa isoon yleisöön vaikka se olisi teknisesti kuinka taitavasti tehtyä. Havainnollistavana esimerkkinä voisi käyttää Avaimen Punainen Tiili albumia, tehty Warnerilla, teknisesti laadukasta, mutta eipä tullut kultalevyä (ei tosin jäänyt kauaksi) toisin kuin Cheek ja Fintelligens ovat kahmineet lukemattomilla albumeillaan. Miksi? No ne sanoitukset.

Ja noin yleisesti ottaen uskon että suomiräp ei uppoa kovin isoon osaan kansasta siksi että he eivät pysty samaistumaan siihen millään tasolla. Tähän sopii hyvin graffitikulttuurista tuttu sanonta: If you ain´t in it, you don´t get it.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Tällainen aiemmin jo mainitsemani argumentointi on silkkaa huikeutta.

Olkoon. Cheek on konvehti konvehtipaketissa nimeltä Suomi-räp. Syön Pyhimyksen. Nam. Syön Asan. Nam. Syön Laineen Kasperin. Nam. Syön Cheekin, se paljastuukin paskaksi ja syljen sen pois. Hyi. Paikalle tulee sata ja yksi ihmistä, juniorista senioriin ja sanovat kuin kuorona "mit vit, täähä on hyvää, kui sä et syö? ei tää oo paskaa, mut sun argumentit on". Sisälläni kuitenkin tiedän, että kokeiltu on ja ei napannut. Yhtään. Paska on paskaa, muut saavat siitä ehkä konvehdin mutta minä en.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tässä taas ei ole pointtia. Minun mielestäni. Tuo puhe "kehittymisestä" ja "isojen poikien liigasta" on täyttä paskaa. Ellet tarkoita sitten kehittymisellä sitä että viilataan biitit malliin Elastinen, Cheek & JVG, sekä sanoitukset mahdollisimman mitäänsanomattomaan muotoon. Ja tadaa! Tuloksena on pesunkestävää pop-musiikkia! Voihan sitä kehitykseksi kutsua jos levymyynti on ainoa mittari, kuten ainakin sinä tunnut ajattelevan.

Sopiiko jos ei laiteta sanoja toisen suuhun tai tulkita asioita ihan päin helvettiä? Jopa sinäkin tajuat että kehitys on aina suhteessa artistiin itseensä eikä sitä tällöin tarvitse vertailla muihin. Eikä sitä voi edes vertailla muihin. Joka tapauksessa minusta juttua kuin juttua on mahdollista kehittää tinkimättömästi siihen suuntaan missä uusia kuulijoita voi löytyä paljonkin. Paskaa tuollainen puhe ei ole enkä tajua miksi halusit ampua itseäsi jalkaan tällaisella päivääkin selkeämmällä asialla.

Ei niillä isoilla monikansallisilla levylafkoilla ole mitään intressiä julkaista suomiräppiä mikä ei uppoa isoon yleisöön vaikka se olisi teknisesti kuinka taitavasti tehtyä. Havainnollistavana esimerkkinä voisi käyttää Avaimen Punainen Tiili albumia, tehty Warnerilla, teknisesti laadukasta, mutta eipä tullut kultalevyä (ei tosin jäänyt kauaksi) toisin kuin Cheek ja Fintelligens ovat kahmineet lukemattomilla albumeillaan. Miksi? No ne sanoitukset.

Tämänhän minä juuri sanoin. Meiltä ei löydy mitään supersankaria joka kykenisi miellyttämään vinkujia sekä fanipoikia. Sellaisesta voi toki aina haaveilla.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Edelleen ei tarvitse olla kateellinen jos dissaa Cheekkiä, se musiikki on mielestäni hirveää kuraa. En tuomitse ketään/mitään suosionsa puolesta, mutta sillä ei saa kyllä yhtään lisäpisteitäkään musiikissa.

Vähän vielä Cheekistä kun se täällä puhuttaa. Tämän yllämainitun kaltaiset jutut kalskahtaa korvaan kun käytetään sanaa musiikki, se on mulle asian ydin. Eli onko Cheek paska räppäri vai onko musiikki paskaa. Mun mielestä musiikki on paskaa ja siksi en sitä kuuntele mutta sen takia just en ihmettele yhtään koko kansan hypeä jostain Puhelin langat laulaa vedosta, sehän oli iskelmäräppiä, iskelmä toimii suomessa ja itse asiassa ne tv-vedot bändin kanssa pieksee käytännössä katsoen kaiken Cheekin tuotannon. Kyllä se jätkä sanaa osaa suoltaa pilke silmäkulmassa ja se ego nyt on vain tuota kulttuuria.

Samasta syystä en pysty kuuntelemaan yhtään Palefacen tai Redraman levyä kokonaisuudessaan mutta kun Dalindeon Valtteri Pöyhönen sai idean bigband musan yhdistämisestä räppiin niin se riitti syyksi että meikäläinen tsekkasi tämän livenä, hemmetin hauska kokeilu, vaikka lyriikat on vähän mitä on.

Kun on hyvää musaa ja hyvä räppäri niin moni kiinnostuu. Mutta kun on paskaa musaa, sitä perusbiittiä niin eihän sitä shittiä jaksa kukaan kuunnella(siis musiikillisesti). Se jää UG:ksi pieniin ympyröihin ja silloin on varmaan se sanoma tärkein.

_
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Tässä taas ei ole pointtia. Minun mielestäni. Tuo puhe "kehittymisestä" ja "isojen poikien liigasta" on täyttä paskaa. Ellet tarkoita sitten kehittymisellä sitä että viilataan biitit malliin Elastinen, Cheek & JVG, sekä sanoitukset mahdollisimman mitäänsanomattomaan muotoon. Ja tadaa! Tuloksena on pesunkestävää pop-musiikkia! Voihan sitä kehitykseksi kutsua jos levymyynti on ainoa mittari, kuten ainakin sinä tunnut ajattelevan. Ei niillä isoilla monikansallisilla levylafkoilla ole mitään intressiä julkaista suomiräppiä mikä ei uppoa isoon yleisöön vaikka se olisi teknisesti kuinka taitavasti tehtyä. Havainnollistavana esimerkkinä voisi käyttää Avaimen Punainen Tiili albumia, tehty Warnerilla, teknisesti laadukasta, mutta eipä tullut kultalevyä (ei tosin jäänyt kauaksi) toisin kuin Cheek ja Fintelligens ovat kahmineet lukemattomilla albumeillaan. Miksi? No ne sanoitukset.

Ja noin yleisesti ottaen uskon että suomiräp ei uppoa kovin isoon osaan kansasta siksi että he eivät pysty samaistumaan siihen millään tasolla. Tähän sopii hyvin graffitikulttuurista tuttu sanonta: If you ain´t in it, you don´t get it.

Punainen tiilihän upposi isoon massaan loistavasti. Todella nuori ja tuntematon artisti, saavutti kuitenkin hetkessä suuren suosion. Tulevat levyt olisivat todennäköisesti sen kultalevyn saaneet.
Olen kyseisestä asiasta miehen kanssa jutellutkin, Warner olisi ollut todella kiinnostunut julkaisemaan lisää levyjä, mutta mies itse ei halunnut toimia näiden lafkojen kanssa, eikä myöskään halunnut, että hänen taiteellista suuntausta muokkaa jokin levy-yhtiö. Tässä edelliselle kirjoitukselle sitä, että kun on "UG" niin on vain paska. Ei muuten pidä paikkaansa, kaikilla hyvillä ei ole halua "tulla" mainstream artistiksi tai ei välttämättä ole edes kompetenssiä tehdä niin, vaikka artistina olisi hyvä.
Tuo on erittäin huolestuttava ajattelutapa, että valtavirtaan pääsee vain parhaat, välttämättä kyvyillä ei ole suurta merkitystä tässä vaan musiikin teemoilla, miten se on tuotettu ja ketkä sitä hypettää.

Toki tuo "UG" skene voidaan luokitella niin laajaksi, että siihen mahtuu suurinpiirtein kaikki räppärit jotka eivät ole isoilla levy-yhtiöllä hommissa. Tällöin voidaan ajatella, että n. 95% suomalaisesta UG-räpistä on paskaa. Räppiä tehdään niin heikosti ja paljon täälläkin, että ne helmet sekoittuvat siihen paskaan tai sitten olen nirso.
 

Gemondo

Jäsen
Sopiiko jos ei laiteta sanoja toisen suuhun tai tulkita asioita ihan päin helvettiä? Jopa sinäkin tajuat että kehitys on aina suhteessa artistiin itseensä eikä sitä tällöin tarvitse vertailla muihin. Eikä sitä voi edes vertailla muihin. Joka tapauksessa minusta juttua kuin juttua on mahdollista kehittää tinkimättömästi siihen suuntaan missä uusia kuulijoita voi löytyä paljonkin. Paskaa tuollainen puhe ei ole enkä tajua miksi halusit ampua itseäsi jalkaan tällaisella päivääkin selkeämmällä asialla.

Sopii, mutta etkö juuri tuossa yllä itsekin kirjoita että "juttua kuin juttua on mahdollista kehittää tinkimättömästi siihen suuntaan missä uusia kuulijoita voi löytyä paljonkin."? Ja niitä kuulijoitahan todistetusti löytyy sieltä Cheekin, Elan etc. suunnalta, joka taas ei vaadi millään muotoa musiikillista kehittymistä jos siihen suuntaan lähtee, ennemminkin taantumuksesta on silloin kyse. Vai ymmärsinkö nyt jotain aivan väärin?

Thono Slonolta uutta biisiä: Tantr Slangrr - Se on se Ihan hyvältä kuulostaa omaan korvaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sopii, mutta etkö juuri tuossa yllä itsekin kirjoita että "juttua kuin juttua on mahdollista kehittää tinkimättömästi siihen suuntaan missä uusia kuulijoita voi löytyä paljonkin."? Ja niitä kuulijoitahan todistetusti löytyy sieltä Cheekin, Elan etc. suunnalta, joka taas ei vaadi millään muotoa musiikillista kehittymistä jos siihen suuntaan lähtee, ennemminkin taantumuksesta on silloin kyse. Vai ymmärsinkö nyt jotain aivan väärin?

Et ymmärtänyt täysin väärin.

Cheekiltä ja Elastiselta on vain suurin nälkä tyydytetty jo(tarve kehittyä jne). Tämän asian ympärillä tuskin tarvitsee keskustelua veivata enää. Omasta jutusta voi kehittää jonkinmoisen menestystarinan vaikka olisit muutaman kuulijan omaava "UG". Tässä kohtaa mitataan vain taitoa luoda itsestään ja sanomastaan kiinnostavaa. Tämä aasin hukuttava silta palauttaa minut mainostamaani seikkaan "miten sanot asiasi". Ison kiinnostuksen herättäminen ei oman näkemykseni mukaan aina edellytä laskelmointia tai kevyitä massoihin purevia aiheita. Esimerkkejä on valitettavan vähän, mutta Avaimen Punainen Tiili yksittäisenä esimerkkinä paras mahdollinen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä edelliselle kirjoitukselle sitä, että kun on "UG" niin on vain paska. Ei muuten pidä paikkaansa, kaikilla hyvillä ei ole halua "tulla" mainstream artistiksi tai ei välttämättä ole edes kompetenssiä tehdä niin, vaikka artistina olisi hyvä.

Joko sanoin epäselvästi tai et ymmärtänyt mun pointti oli vain musiikissa. UG on usein musiikillisesti paskaa, tylsää, ei mitään uutta. Mutta monta taitavaa räppäriä siellä varmasti on ja olen monia pk-seutulaisia kuullutkin esim Kallion Kuudennella Linjalla, mutta ne unohtuu saman tien kun musiikki,samplet,taustat ei toimi. Tämä on vain mun mielipide. Siksi korostinkin jo edellisessä viestissä musiikkia mikä mulla ratkaisee.

Just tällä hetkellä pyörittelen Spotifysta Brand Nubiania ja Us3:tä, se kertoo varmaan aika paljon mun hiphop-suuntauksesta, musiikki edellä mennään vahvasti, ainakin nykyään. 70-80-luvun old schoolissa löytyy taitavia levynpyörittäjiä ja se on toinen tyylisuunta mitä arvostan suuresti. Mutta tälläistä on vaikea löytää suomi-skenestä, mitä nyt Us3:llä on yksi soittaja suomesta ja aikaisemmin mainitsemani Cool Sheiks /Damn The Band yhteistyö lienee menee lähimmäksi tätä.

_
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Penäät argumentointia musiikkimakukeskusteluun?

Voin olla väärässäkin, mutta minusta on ihan hyvä tapa perustella näkemyksensä/mielipiteensä. Sen sijaan virallisen totuuden julistajan tyylillä mesoavilta kirjoittajilta pitääkin edellyttää jotain loogista pohjaa julistuksilleen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Voin olla väärässäkin, mutta minusta on ihan hyvä tapa perustella näkemyksensä/mielipiteensä. Sen sijaan virallisen totuuden julistajan tyylillä mesoavilta kirjoittajilta pitääkin edellyttää jotain loogista pohjaa julistuksilleen.
Loogista pohjaa musiikkimakuun? Joku kokee toisen julki tuoman musiikkimaun olevan virallisen totuuden julistus?

Voi hyvä päivää.

Cheekki on paskaa, korkeintaan artikuloitua kuorsausta, mutta kyllä siitä muut saa tykätä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nettiin just pistetty Liemisen uus musavideo, missä mukana myös telluksen parhaat Edu ja Davo. On meinaan helvetin korni pätkä, mutta räpit on laadukasta. Lieminen laulaa kanssa kauniisti.
Lieminen - Tääl on Lieminen feat. Davo Edu - YouTube

Linkki youtubeen, kai.

Loistava huumoripläjäys. Musiikillisesti toki paskaa. :)
Mutta Edun(ja Davon) läpät hymyilyttää ja kun räpitkin lähtee kuin selkokieliset uutiset niin niistä saa heti selvää mistä kyse. Kyllä Lentäjänkoirat pitää kuunnella aina välillä.

Edu Kehäkettunen Djpp - Loota Kii - YouTube

Tässä slovarissahan on nämä hienot didydidiididiiii välimusisoinnit.

_
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kukas se sanokaan vuosituhannen vaihteessa, että "Vittuun underground, nyt mennään kaupalliseen suuntaan"? Lyö tyhjää nyt kuka sano ja missä biisissä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Mua häiritsee ihan älyttömästi toi Thono Slonon tyyli riimitellä, siitä puuttuu kokonaan se räpille ominainen flow.

Edu ja Davo taasen on aivan loistavia, vaikkakin tuo biisi nyt taas on mitä on.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Solonen & Kosola, minulle iskee tosi kovasti nämä sankarit. En tosiaan mikään rapin suurkuluttaja ole, mutta youtubesta on tosi kiva kuunnella näiden kahden freestyleä. On näillä myös muutama hauska biisi.

Spessujopo on kova ja Räppii-kipaleessa on hyvät taustat!
Räppii
Spessujopo (okei on HKI Cratesin kipale, mutta nää kaks sen vetää...)
Läski
Freestylä osa 1 Rudin kanssa Bassoradion aamushowsta.

Linkit youtubeen.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mutta Edun(ja Davon) läpät hymyilyttää ja kun räpitkin lähtee kuin selkokieliset uutiset niin niistä saa heti selvää mistä kyse. Kyllä Lentäjänkoirat pitää kuunnella aina välillä.

Kyllähän Edun ja Ukin läpät uppoaa aika maukkaasti. Humoristisella ja rivolla otteella todella timanttista ja ammattitaitoista pudotusta. Jätkien artikulaatiosta voisi tosiaan moni alan gubbe ottaa mallia.

Edun ja DJPP:n Hyvän olon konsultit on oikeasti todella timanttinen lätty. Moni ei sitä ota kovin vakavasti kun käytännössä kaikki sanoitukset menee navan alitse, mutta biiteiltään ja sanojen tiputukselta yksi viime vuosien kovimmista levyistä.

Samoin No Smoking Teamin levyltä löyty aika kovia biisejä, mutta kokonaisuutena jää vähän keskeneräiseksi kokonaiseksi levyksi. Se lupas on tällä hetkellä mieluista kuultavaa. Mukavan savuinen ja hämärä fiilis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös