Suomi rap

  • 774 864
  • 3 829

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
En oikeasti pystynyt asennoitumaan tähän biisiin ja onhan tämä nyt aikamoista paskaa näin aikuiselle.

Lyriikoiltaanhan tuo silkkaa parhautta, sen verran hyviä kaksoismerkityksiä tuossa on. Samoin flegmaattiset haut on loistavia. Hyvän mielen biisejä. Noh, kuka mistäkin jne.

E: Levy löytyy kokonaisuudessaan Spotifysta
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Laineen Kassu on saatanan kova. Ootteko huomannu?

LK - Taivaasta Helvettiin
LK - Unta On Kaikki Tää
LK - Ikuisen Maanantain Maa
LK - Uuteen Aamuun
LK - Aamukuus

Ite diggailen Kassun biisien taustoista. Kuunnelkaa vaikka "Unta On Kaikki Tää". Ei vittu, huhhuh. Jos olisi youtube-tunnukset käytössä, kävisin tykkäämässä. "Taivaasta Helvettiin" biisissä on sitä jotain. Oikeastaan lähes kaikissa Kassun biiseissä on sitä jotain. Uusvanha rakkaus, aina välillä tulee kuunneltua ja sitten taas jää. Ja nyt taas on levyt kovassa kuuntelussa. Saatana saapuu Sörnäisiin ja Olet tässä/Du är här/You are here ovat kumpainenkin Suomen mittakaavaan suhtautettuna mielestäni äärettömän timanttisia levyjä. Mielipide kysymyksiä tietty nämäkin, mutta seison tässä asiassa mielipiteeni takana. :D
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Aloin miettimään kuinka hyvin sovitte siihen profiiliin, mikä mulle tulee ensimmäisenä mieleen normaalista suomiräpin kuuntelijasta. Toistaiseksi istutte tähän mielikuvaan erinomaisesti. Ajattelen teitä. Pus.
Mä ainakin oon Komptonista enkä ikinä lähde kotoa ilman murha-asetta.
 

Gemondo

Jäsen
Laineen Kasperi kuuluu kyllä omiin suosikkeihin. Etenkin livenä toimii todella hyvin, pitkälti kiitos Palava kaupunki-orkesterin joka soittaa livenä taustat. Viimeksi tuli tämä todettua lauantaina Kallio Block Partyissa, toimi!

Yle Areenasta löytyy muuten ohjelma nimeltä: Tekijänä Kasperi Laine, ohjelmassa seurataan artistia päivän ajan, suosittelen katsomaan, saa aikalailla eri käsityksen miehestä kuin pelkästään biisejä kuunnellen.

Laitetaan loppuun vielä Youtubesta yksi suosikkibiiseistäni Wildstyle
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Mitä enemmän Sairas T:n Handelista hurstiin -julkaisua pyörittää, sitä paremmin se toimii. Julma-Henkkaa memphis-soundilla tjsp. Lähestyy jo PLLP-tasoa minulle. Toivottavasti jätkillä riittää asiaa toiseenkin julkaisuun.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Kertosäkeen hoilaa nevöhööd naikkonen nimellä(artisti tai oma) Krisu.

Tällä hetkellä kuuntelussa Helpuksen Huomenna levy jossa kyseinen Krisu myös hoilaamassa kertsejä, kansien sisältä lunttasin naikkosen oikean nimen; Kristiina Masalin.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Millä tavoin se menee hukkaan? On tärkeää miettiä mitä sanoo, mutta ehkä vieläkin tärkeämpää on miettiä miten sanoo.

Mielipiteesi on muuten melko kehnolla pohjalla ja sanon tämän ilman vittuilua. Cheek on aina ilmaissut levyjensä teemat ja toteuttanut ne laadukkaalla tekniikalla sekä konseptilla. Miehen tuotannosta kannattaisi kuunnella muutakin kuin ne haistapaskasinkut ennen tuomioiden jakamista.

Tätä keskustelua voinee jatkaa toisaalla aiheeseen kuuluvassa ketjussa ettei muu seurakunta ala etsimään talikoita ja soihtuja.

Menee hukkaan siten, että kykyjä käytetään räpätyn popin tekemiseen. Suomi rap aiheuttaa isoja vastareaktioita, kuten Hannibal räppilapsuus -pätkässä toteaa ja ymmärtää sen. Nämä vastareaktiot tulevat varmasti paljolti siksi, että monelle asiasta tietämättömälle Suomi rap tarkoittaa radiossa kuultua schaibaa (cheek, fintelligens) ja eivät missään tapauksessa halua kuulla edes enempää kun kerta "parhaat" ovat tuollaista soopaa.
Varmasti tämä genre on sellainen ettei se aukea monelle vaikka kuulisikin muuta, mutta monet ovat myös yllättyneet, että Suomi rap voi myös olla hyvääkin kun ovat muita artisteja kuulleet.

On kyllä täysin totta, että en ole Cheekin kokonaisiin levyihin tutustunut enää vuosiin. Olikohan kasvukipuja viimeisin jonka kokonaan kuutenlin, tähän mennessä kaikki hänen julkaisut olivat heikkoja eikä se tuonut poikkeusta, joten olen päättänyt olla kaukana kyseisestä artistista. Toki radiosoitot tulee kuultua pakollakin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Menee hukkaan siten, että kykyjä käytetään räpätyn popin tekemiseen.

Varmasti tämä genre on sellainen ettei se aukea monelle vaikka kuulisikin muuta, mutta monet ovat myös yllättyneet, että Suomi rap voi myös olla hyvääkin kun ovat muita artisteja kuulleet.

Ja Cheek on sanonutkin jo ottavansa mielellään popleiman ylleen jos näitä ns. aitoja tyyppejä kiristää niin helvetisti miehen musiikillinen linja. Tämä ei edelleenkään poista sitä että teknisesti mies on valovuosia edellä useimpia rimmailijoita. Ja jos nyt ihan tosissaan halutaan etsiä niitä tämän genren "raiskaajia", eiköhän pään voi kääntää ihan toisaalle kuin tähän tulosta takovaan elvistelijään.

Ja minusta jokaisella olkoon oikeus pitää päänsä jos musiikillinen ehdottomuus on keino leikkiä viimeistä vastarintataistelijaa ja päteä sitä kautta. Minulle tämä "keep it real" -ajattelumalli ei vain putoa tässä maassa(tässä genressä) ja sen vuoksi en katso pahana rapmusiikin "laajentumista". Kliseisesti voisi sanoa musiikin olevan rajaton rikkaus eikä sitä pitäisi hävetä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo Koo-S:n biisin biitti puree allekirjoittaneeseen. Mainio! Ja tuo setti on muuten suoraan kuin joku räp-idolsin voittajalle tehty biisi.

Kuka tuon Koo-S:n biitin on väsännyt? Ja olisiko muitakin tuotoksia tältä biitin tekijältä esim. Youtubessa?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ja minusta jokaisella olkoon oikeus pitää päänsä jos musiikillinen ehdottomuus on keino leikkiä viimeistä vastarintataistelijaa ja päteä sitä kautta.

Täällä varmaan käsitelty tuo Nygårdin huumoritouhu mutta se kelpaa esimerkkinä mikä suomessa myy jos haluaa tehdä massia. Ei Petri tyhmä ole. Oli sitä kunnianhimoakin joskus yrittää ison maailman tyyliin mutta minkäs teet jos teet pääosin musiikkia härmässä ja härmäläisille, siitä olisi mukava saada myös rahaa millä elää.

Travis Bicle - Whats Poppin - YouTube

Ja vielä vanhempaa reilun 10v takaa:

Nuera: Upsteps Reprise - YouTube

_
 
Viimeksi muokattu:

Gemondo

Jäsen
Tässä on hyvin kiteytetty se mitä itsekin yritin muutama sivu takaperin ilmaista, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Menee hukkaan siten, että kykyjä käytetään räpätyn popin tekemiseen. Suomi rap aiheuttaa isoja vastareaktioita, kuten Hannibal räppilapsuus -pätkässä toteaa ja ymmärtää sen. Nämä vastareaktiot tulevat varmasti paljolti siksi, että monelle asiasta tietämättömälle Suomi rap tarkoittaa radiossa kuultua schaibaa (cheek, fintelligens) ja eivät missään tapauksessa halua kuulla edes enempää kun kerta "parhaat" ovat tuollaista soopaa.
Varmasti tämä genre on sellainen ettei se aukea monelle vaikka kuulisikin muuta, mutta monet ovat myös yllättyneet, että Suomi rap voi myös olla hyvääkin kun ovat muita artisteja kuulleet.


Ja Cheek on sanonutkin jo ottavansa mielellään popleiman ylleen jos näitä ns. aitoja tyyppejä kiristää niin helvetisti miehen musiikillinen linja. Tämä ei edelleenkään poista sitä että teknisesti mies on valovuosia edellä useimpia rimmailijoita. Ja jos nyt ihan tosissaan halutaan etsiä niitä tämän genren "raiskaajia", eiköhän pään voi kääntää ihan toisaalle kuin tähän tulosta takovaan elvistelijään.

Ja minusta jokaisella olkoon oikeus pitää päänsä jos musiikillinen ehdottomuus on keino leikkiä viimeistä vastarintataistelijaa ja päteä sitä kautta. Minulle tämä "keep it real" -ajattelumalli ei vain putoa tässä maassa(tässä genressä) ja sen vuoksi en katso pahana rapmusiikin "laajentumista". Kliseisesti voisi sanoa musiikin olevan rajaton rikkaus eikä sitä pitäisi hävetä.
Popleima kyllä osuu aika hyvin mm. Cheekin otsaan kun musiikkia tehdään siitä lähtökohdasta että pitää varoa ja laskelmoida kaikkia sanomisiaan ettei vain vahingossakaan päästä suustaan mitään loukkaavaa, kantaa-ottavaa tai mielipiteitä jakavaa, vaan mahdollisimman tasapaksua ja mahdollisimman monelle Keijo Keskisuomalaiselle uppoavaa sisällötöntä sanahelinää. Eli myös pop-musiikiksikin kutsuttua taiteenlajia.

Siinä olet oikeassa että esimerkiksi juuri Cheek on teknisesti paljon monia itsekin arvostamia rap-artisteja edellä. Minä en vain saa minkäänlaisia kiksejä mistään triplariimeistä jotka käsittelevät ei mitään.
Eikä tässä mitään vastarintataistelijaa leikitä jos musiikin ottaa hieman enemmän tosissaan ja esimerkiksi kuuntelee mitä artistilla on sanottavaa eikä anna kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta välittömästi ulos. Minusta musiikista saa vain niin paljon enemmän irti jos musiikolla on oikeasti jotain sanottavaakin, joka vielä parhaassa tapauksessa saa kuuntelijan ymmärtämään jotain uutta tai vaihtoehtoista puolta jostain asiasta. Suosittelen siis sinullekkin rapmusiikin kuuntelua, kokeile edes, voit yllättyä iloisesti.
 
Ja vielä vanhempaa reilun 10v takaa:

Nuera: Upsteps Reprise - YouTube

_
Taitaa olla ensimmäinen kerta kun näen Nygårdin ikinä missään ilman aurinkolasejaan, kyseinen artisti on ollut kuitenkin "tuttu" jo 13-14 vuotta. Uusista radiohiteistä en syty mutta Kaikkee Pitää Olla -levy oli muutama kesä sitten kaveripiirissä aika kuunneltu ryyppylevy, siihen tarkoitukseen se toimikin mutta muuten ei juurikaan.

Popleima kyllä osuu aika hyvin mm. Cheekin otsaan kun musiikkia tehdään siitä lähtökohdasta että pitää varoa ja laskelmoida kaikkia sanomisiaan ettei vain vahingossakaan päästä suustaan mitään loukkaavaa, kantaa-ottavaa tai mielipiteitä jakavaa, vaan mahdollisimman tasapaksua ja mahdollisimman monelle Keijo Keskisuomalaiselle uppoavaa sisällötöntä sanahelinää. Eli myös pop-musiikiksikin kutsuttua taiteenlajia.

Siinä olet oikeassa että esimerkiksi juuri Cheek on teknisesti paljon monia itsekin arvostamia rap-artisteja edellä. Minä en vain saa minkäänlaisia kiksejä mistään triplariimeistä jotka käsittelevät ei mitään.
Eikä tässä mitään vastarintataistelijaa leikitä jos musiikin ottaa hieman enemmän tosissaan ja esimerkiksi kuuntelee mitä artistilla on sanottavaa eikä anna kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta välittömästi ulos. Minusta musiikista saa vain niin paljon enemmän irti jos musiikolla on oikeasti jotain sanottavaakin, joka vielä parhaassa tapauksessa saa kuuntelijan ymmärtämään jotain uutta tai vaihtoehtoista puolta jostain asiasta. Suosittelen siis sinullekkin rapmusiikin kuuntelua, kokeile edes, voit yllättyä iloisesti.

Tästä on helppo olla samaa mieltä, Cheek on tuote jonka pääasiallinen tarkoitus on takoa levy-yhtiölle rahaa ja kostuttaa hameväen pikkupöksyjä. Vaikka olisi kuinka tekniikka hallussa niin sanoituksiin en pysty samaistumaan ja jos sanat on feikkiä niin koko hommalta lähtee pohja. Huumoriräppi ja pilke silmäkulmassa tehty touhu on sitten asia erikseen, hyvänä esimerkkinä Ruudolf ja Karri Koira jotka ovat tehneet omaa juttuaan jo pitkään ja se on nyt alkanut kantaa hedelmää ja vienyt herroja isommille estradeille.

Ajakaa vaan Bentleyllä ja heitelkää seteleitä klubeilla, sitten kun olen pokerimiljonääri tai lottovoittaja ja elämäntapani on samanlainen niin saatan samaistua Rähinäpoikiin ja alkaa diggailemaan heidän tuotoksistaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
kun musiikkia tehdään siitä lähtökohdasta että pitää varoa ja laskelmoida kaikkia sanomisiaan ettei vain vahingossakaan päästä suustaan mitään loukkaavaa, kantaa-ottavaa tai mielipiteitä jakavaa, vaan mahdollisimman tasapaksua ja mahdollisimman monelle Keijo Keskisuomalaiselle uppoavaa sisällötöntä sanahelinää. Eli myös pop-musiikiksikin kutsuttua taiteenlajia.

Jälleen itseäni toistaen, Cheek toistaa itseään monesti. Toisaalta kumpikaan meistä ei määritä sitä mikä on kenenkin motiivi ja mitkä asiat kukin kokee tärkeäksi ilmaista ulospäin. Kaikki eivät välttämättä koe tekstien luomisen lähtökohdiksi poliittisia kannanottoja, yhteiskunnan kritisointia tai kanssa-artisteille vittuilua. Eikä edes kohahduttamista vain kohahduttamisen vuoksi.

Eikä tässä mitään vastarintataistelijaa leikitä jos musiikin ottaa hieman enemmän tosissaan ja esimerkiksi kuuntelee mitä artistilla on sanottavaa eikä anna kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta välittömästi ulos.

Kyllä tässä juurikin sellaista valitettavan usein leikitään. Kuten moneen kertaan toistettu, joku ei ole skeidaa tai vähemmän arvoa ansaitsevaa vain siksi jos se ei kelpaa esimerkiksi sinulle tai vaikkapa minulle. Minä en ainakaan kykene määrittämään mikä on sitä "oikeaa" sanottavaa. Löydän puolensa syvistä vesistä sekä pintavesistä.

Suosittelen siis sinullekkin rapmusiikin kuuntelua, kokeile edes, voit yllättyä iloisesti.

Tämä nyt oli melko turha kommentti, mutta suositellaan vaikkapa samaa myös sinulle. Eiköhän täällä nyt jokainen ole ainakin jotenkuten kartalla asioista. Omaan yli kymmenen vuoden kuunteluhistoriaan on ehtinyt mahtua tekijää jos jonkinmoista.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jälleen itseäni toistaen, Cheek toistaa itseään monesti. Toisaalta kumpikaan meistä ei määritä sitä mikä on kenenkin motiivi ja mitkä asiat kukin kokee tärkeäksi ilmaista ulospäin. Kaikki eivät välttämättä koe tekstien luomisen lähtökohdiksi poliittisia kannanottoja, yhteiskunnan kritisointia tai kanssa-artisteille vittuilua. Eikä edes kohahduttamista vain kohahduttamisen vuoksi.
Itse olen kokenut, että armeijassa sai kuulla ihan tarpeeksi niitä juttuja mistä cheek rohisee. Täyttä paskaa, totean yhteensä viiteen minuuttiin nousevan "hyisaatanamikätämäon poispoispois" kuunteluhistorian myötä.

Mutta, on olemassa ihmisiä joiden mielestä Justin Bieberkin on hyvä artisti. Paljonkin.
 

Gemondo

Jäsen
Jälleen itseäni toistaen, Cheek toistaa itseään monesti. Toisaalta kumpikaan meistä ei määritä sitä mikä on kenenkin motiivi ja mitkä asiat kukin kokee tärkeäksi ilmaista ulospäin. Kaikki eivät välttämättä koe tekstien luomisen lähtökohdiksi poliittisia kannanottoja, yhteiskunnan kritisointia tai kanssa-artisteille vittuilua. Eikä edes kohahduttamista vain kohahduttamisen vuoksi.



Kyllä tässä juurikin sellaista valitettavan usein leikitään. Kuten moneen kertaan toistettu, joku ei ole skeidaa tai vähemmän arvoa ansaitsevaa vain siksi jos se ei kelpaa esimerkiksi sinulle tai vaikkapa minulle. Minä en ainakaan kykene määrittämään mikä on sitä "oikeaa" sanottavaa. Löydän puolensa syvistä vesistä sekä pintavesistä.



Tämä nyt oli melko turha kommentti, mutta suositellaan vaikkapa samaa myös sinulle. Eiköhän täällä nyt jokainen ole ainakin jotenkuten kartalla asioista. Omaan yli kymmenen vuoden kuunteluhistoriaan on ehtinyt mahtua tekijää jos jonkinmoista.
Cheekin uskon kyllä tekevän tällä hetkellä juuri sellaista musiikkia kuin hän itse haluaakin, on niin monessa haastattelussa sen kertonut, ja uskon että ihan vilpittömästi sitä tarkoittaa. Toisin sanoen haluaa tehdä "tanssittavaa klubimusiikkia" joka myy mahdollisimman paljon ja uppoaa mahdollisimman moneen. Räpin kanssa tällä ei kyllä ole enää juurikaan tekemistä.

Pointti olikin lähinnä jälleen se että Cheekin musiikilla ei ole juurikaan tekemistä enää räpin kanssa, tanssi/pop-musiikkina näyttää toimivan. Mutta tarkoitus ei ollut siis dissata Cheekin musiikkia, vaikka itse en sitä arvostakkaan. Sehän toimii juuri niin kuin sen on tarkoituskin.

Seuraavaksi suosittelen sinulle (ja kaikille muillekkin asiasta kiinnostuneelle) lukemista, Jeff Changin Can´t stop, won´t stop. Loistava kirja jos on kiinnostunut hiphopin historiasta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomi rap aiheuttaa isoja vastareaktioita, kuten Hannibal räppilapsuus -pätkässä toteaa ja ymmärtää sen. Nämä vastareaktiot tulevat varmasti paljolti siksi, että monelle asiasta tietämättömälle Suomi rap tarkoittaa radiossa kuultua schaibaa (cheek, fintelligens) ja eivät missään tapauksessa halua kuulla edes enempää kun kerta "parhaat" ovat tuollaista soopaa.

Osallistutaan muutamalla ajatuksella tähän suomi-räp keskusteluun ja miten itse tuon genren näen, lähinnä miten se muhun uppoo.

Jep, olin teini kun Raptori ja Pääkköset teki jotain huumoriräppiä samalla kuin omassa soittimessa soi Public Enemy, RUN DMC, Boogie Down Production, Hijack, N.W.A mutta toisaalta mikä on nykytilanne ei pitkälle olla tultu massojen kannalta katsottuna, eniten keikoille taisi tuossa parina männä vuotena vetää Petri Nygårdin huumoripläjäykset joita myös kutsutaan bilemusiikiksi. Kumpikaan huumoriräpin aalto ei iskenyt meikäläiseen.

Se mikä iskee on musiikki, se voi olla bändi tai laadukkaat svengaavat samplet. Laadukkaiden 70-lukulaisten samplejen vuoksi yksi ehdottomia suosikkejani on maailmalta Ice Cube, siinä on loistava musiikki(samplet) pääosassa ja ei mikään yllätys että alkuperäisetkin kappaleet soi mun soittimessa Isley Brothersit jne.

Ensimmäinen suomiräpin/hiphopin tuotos joka kolahti meikäläiseen oli Damn The Bandin aikaansaannokset ja se tuli tutuksi lähinnä Cool Sheiksin kautta about vuonna 1995 joka oli ja on vieläkin loistavasti svengaava live-bändi. J.A.K oli mukana Serve Cool(1995) ja Sheik Territory(2001) levyillä.

Kuullostaa vieläkin hyvältä, tuolta Mikseristä Damn The Bandin matskua:
Damn the Band

Esim. New And Improved kelpo old school matskua härmäläiseksi

Cool Sheiks yhteistyön kanssa:
Cool Sheiks: Slammin´ (live @ Vanha) - YouTube

Sitten melkein huumoriosastolle voi asettaa Tulenkantajien ekan levyn eli Hannibal matskua jep, mutta tämän bändin punainen lanka mulle oli aivan törkeän kova live-bändi ja meno oli sen mukaista, jäi toissijaiseksi murteella rupatellut sanoitukset.

Vanhaa liveä tuubista ei löydy, joten tässä maistiainen ekalta levyltä jota edelleenkin pyörittelen joskus juuri musiikin vuoksi ja pistäähän tuo läppä välillä hymyilyttämään.
Tulenkantajat - Get Down - YouTube

Tämän hetkisestä skenestä en jaksa innostua muista kuin Graciaksesta, levy oli yllättävän hengetön musiikiltaan mun makuun, tylsä. Mutta live mitä näin festareilla vilauksen oli jo huomattavasti parempi, täytyy tsekata Gracias jossain klubissa ja tuomitsen vasta sen jälkeen.

Mun makuun on enemmän tosiaan old-school rytmit jotka lainaa sieltä soulista ja funkista, kaiken uuden toki noteeraan jossa rytmi kohdallaan ja mieluiten bändi koska levysoittimilla en usko että kukaan pystyy tällä hetkellä täällä härmässä tuottamaan mielenkiintoista matskua live-tilanteisiin ja live mun näkökulmasta lopullisesti ratkaisee räpissäkin kuka on vakavastiotettava ja kuka ei.

Täytyy vielä mainita musadiggarina että en missään nimessä tuomitse vaan päinvastoin kun tyylilajeja sekoitellaan, ei välttämättä osu ja uppoa meikäläiseen mutta mitään pahaa en siinä näe että Cheek veti tv:ssä räppejä jostain iskelmäbiiseistä ja Ricky Tick Band & Julkinen Sana sekoittaa räppiä bigband musaan, antaa mennä vaan ja tuossahan nimenomaan musiikki on pääsasiassa joten helposti saa mun hyväksynnän.

_
 
Viimeksi muokattu:
Yksi hieno elämän viisaus on sellainen kuin, että vähemmistö ja kateelliset itkevät joka asiasta. Cheekin dissaamisesta ei ikävä kyllä enää skenepisteitä saa, se oli muutama vuosi sitten. Karu fakta, että hänen musiikkinsa puree huikeasti suureen yleisöön, kuin joku matalaksi mixattu paskan hajunen räbäytys helvetin cool kommandopipossa. Juuri tuollaista syrjäytyneiden musiikkia.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Valitsen Stöön tai Henrin hakkaanjätkiähuvinvuoksyolo-cheekkiä ennen any time.
Paskaahan sen musiikki on. Se että valtavirta tykkää paskasta, ei tee siitä paskasta suklaata. Suuri yleisö pitää myös Nicki Minajista, My Little Ponysta ja Justin Bieberistä. Silti kaikki edellä mainittu on syvältä anaalista.
 
Se että valtavirta tykkää paskasta, ei tee siitä paskasta suklaata. Suuri yleisö pitää myös Nicki Minajista, My Little Ponysta ja Justin Bieberistä. Silti kaikki edellä mainittu on syvältä anaalista.

"Valtavirta." Aamen!

Tämähän on täyttä psykologiaa, jossa musiikin paskuuskin kestetään sillä, että erottaudutaan muusta massasta. Halutaan mahdollisesti provosoida joitakin tai koetaan, että ei erottauduta muuten tarpeeksi muista. Toki jotkut voivat ihan oikeasti tykätä ihan deepimistä underground-kamasta, mutta yleensä taustalla ovat enemmänkin psyyke-ongelmat, joko masennuksesta aiheutuneita tai päihteistä aiheutuneita. Yleensä kuitenkin nämä lähinnä skenepisteiden perässä roikkuvat roikkuhousut muistavat aina dumata kaiken mainstream-kaman nostaakseen itseään enemmän jalustalle. Tällä he tuovat itselleen korotetun aseman, jossa saavat tuotua itseään jalustalle musiikin varjoin, kun muuten eivät siinnä onnistu.

Alla oleva viesti kiteyttää parhaiten edellämainitun. Ensin siinnä yleistetään ja genretetään jyrkästi musiikki, sen jälkeen erotetaan "ikävä aihe" omasta pesästä ja sen jälkeen työnnetään itsensä jalustalle.

Näinpä. Mulle on ihan sama mitä ne teinitytöt kuuntelee, mutta puhuttaessa suomalaisesta räppiskenestä, voidaan cheekit ym. pitää siitä erillään. En tiedä yhtään räppiä enemmän kuuntelevaa, joka kuuntelisi cheekkejä, elastisia yms, kyllä näiden kuuntelijat löytyy niistä random poppia kuuntelevista.

Voe pojat teidän jyrkkiä mielipiteitä. Anarkiaa!!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tietenkin kärjistetysti voisi kysyä miten paljon parempaa antia nämä "huume-väkivalta-poliisionperseestä" -ihannoinnit sitten lopulta ovat.

Tuossa aiemmin oli puheena mikä on räppiä? Mainittakoon nyt välillä nämä dome.fi:n vuoden 2011 haastattelun yhteydessä annetut kommentit.

Pyhimykseltä ihan hyvä näkemys mielestäni.

“Miksi määritellä räppiä? Ei se ole musaa niin kuin muut genret. Se voi olla mitä tahansa. Se on täynnä referenssejä. Mutta olennaista siinä on sämplääminen. Ajan henki on, että otetaan kaikkialta vähän.”

Hannibalinkaan näkemyksessä ei valitettavaa.

“Hiphoppiin voi ottaa vaikutteita mistä tahansa. Sivuraiteille voi lähteä aika pitkällekin.”
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietenkin kärjistetysti voisi kysyä miten paljon parempaa antia nämä "huume-väkivalta-poliisionperseestä" -ihannoinnit sitten lopulta ovat.

Eivät ne varmasti parempaa tai huonompaa ole, mutta itse en niistä paria poikkeusta lukuunottamatta välitä. Ei ole kuitenkaan joka kerta, kun mainitaan joku mainstream-artisti tarvetta tuoda sitä esille, että kuinka helvetin perseestä hän on.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei ole kuitenkaan joka kerta, kun mainitaan joku mainstream-artisti tarvetta tuoda sitä esille, että kuinka helvetin perseestä hän on.

Ei pelkästään täällä, mutta myös isossa osassa rapmusiikkia kuluttavassa tuttavapiirissäni mainstreamissa oleva musiikki on paskaa, koska se on paskaa. Sinällään toki aina pettämätön argumentti, mutta ei aukea itselleni. Rapmusiikin suhteen kaupallista kuraa potkaistaan vastapalloon juurikin jollakin huumeita tai väkivaltaa ihannoivilla esimerkkitapauksilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös