Suomi rap

  • 773 486
  • 3 821

Gemondo

Jäsen
Kyllä varmasti ovat tuolla pettämättömällä logiikalla. Myös Tupac oli kultalusikkalapsia, kuten myös Biggie ja kaikki Wu-Tang Clanin jäsenet. Eihän köyhyydestä edes voi nousta pinnalle vaan jos on myynyt kulta- ja platinalevyjä niin totta helvetisti nämä menestyjät ovat rikkaasta perheestä! Eikö niin?

Wu Tangin kaikista jäsenistä en tiedä mutta ODB ainakin on jostain eliittiperheestä, sen pystyy päättelemään heti, kiitos kirjoittelijan pettämättömän logiikan.
 

Gemondo

Jäsen
No eläkää te fanipojat illuusioissanne jos siltä tuntuu. Kellareiden kasvatit, jepjep. Itse en ihan lähtisi Tupaccia vertaamaa

Mitä olet mieltä, voisiko tuo "kellareiden kasvatit" kuitenkin tulla siitä että heidän ensimmäinen studio sijaitsi kellarikerroksessa?

Onko vielä lisää viisauksia aiheesta josta näytät olevan varsin hyvin perillä?
 
Onko vielä lisää viisauksia aiheesta josta näytät olevan varsin hyvin perillä?

Ei tähän hätään, mutta Helsinkiä paremmin tuntevat paikalliset voisivat ehkä tähän väliin kertoa Harlemin ja Malminkartanon yhteneväisyyksistä. Ovatko kovinkin samanlaista huudia?

Lisäksi haluaisin kuulla, että keitä muita räppäreitä pitää Fintelligensin lisäksi arvostaa, jottei vaikuta juntilta. Kuuluuko esim. Pikku-G näiden uskottavien joukkoon? Sehän ei myöskään ollut mikään humoristi kuten Raptori ja Nikke T, ja nosti osaltaan Suomi-räpin yleistä tunnettavuutta.
 

Gemondo

Jäsen
Ei tähän hätään, mutta Helsinkiä paremmin tuntevat paikalliset voisivat ehkä tähän väliin kertoa Harlemin ja Malminkartanon yhteneväisyyksistä. Ovatko kovinkin samanlaista huudia?

Lisäksi haluaisin kuulla, että keitä muita räppäreitä pitää Fintelligensin lisäksi arvostaa, jottei vaikuta juntilta. Kuuluuko esim. Pikku-G näiden uskottavien joukkoon? Sehän ei myöskään ollut mikään humoristi kuten Raptori ja Nikke T, ja nosti osaltaan Suomi-räpin yleistä tunnettavuutta.

Tä? Miksi Harlemilla ja Malminkartanolla pitäisi olla jotain yhteistä?
Eikä edes Fintelligensiä tarvitse mitenkään arvostaa, en minä ainakaan erityisemmin arvosta. Mutta ei myöskään tarvitse tulla viljelemään omia mielentuotoksia faktoina jos ei ole hajuakaan mistä puhuu.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Porukka jauho jotai kultalusikoista niin pikaisella googlettamisella:

asamasaasamäkavaimen isä on entinen poliisi, nykyään tunnettu asianajaja, Heikki Salo.

ÄäretönAndun isä on maailmanmatkaaja Folke West.

DäniUniikin setä on kansanedustaja Ben Zyskowicz.

Kiva huomata että tämäkin ketju on saanut jonkun verran lisäviestejä, nimimerkki Lunaticolta hyvää tekstiä.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä edes Fintelligensiä tarvitse mitenkään arvostaa, en minä ainakaan erityisemmin arvosta.

Nimimerkki Action Bronsonhan kertoi, että Fintelligensin nousu sai juntitkin tajuamaan, että Suomi-räp on ihan vakavasti otettava juttu, ja lajin arvostus nousi. Itse juttelin noihin Fintelligensin breikkaamisen aikoihin musiikista monen sellaisen ihmisen kanssa, joiden mielestä Fintelligens ei Suomi-räpin uskottavuutta nostanut millään tavalla. Näiden ihmisten suosikkiartisteja olivat mm. Tool, R.E.M., Belle & Sebastian, The Smashing Pumpkins ja Radiohead. Minusta olisi pirun mielenkiintoista kuulla, että mikä on se mittari, jolla nuo bändit ovat junttimaisempia kuin Fintelligens.
 

Gemondo

Jäsen
Nimimerkki Action Bronsonhan kertoi, että Fintelligensin nousu sai juntitkin tajuamaan, että Suomi-räp on ihan vakavasti otettava juttu, ja lajin arvostus nousi. •••Itse juttelin noihin Fintelligensin breikkaamisen aikoihin musiikista monen sellaisen ihmisen kanssa, joiden mielestä Fintelligens ei Suomi-räpin uskottavuutta nostanut millään tavalla. Näiden ihmisten suosikkiartisteja olivat mm. Tool, R.E.M., Belle & Sebastian, The Smashing Pumpkins ja Radiohead. Minusta olisi pirun mielenkiintoista kuulla, että mikä on se mittari, jolla nuo bändit ovat junttimaisempia kuin Fintelligens•••

Okei, mä putosin nyt ihan totaalisesti kärryiltä, en ymmärrä yhtään mitään noiden pallojen välisestä tekstistä. Toivottavasti joku osaa vastata kysymykseesi.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Tässä olis Haamulta ihan hyvää settiä:

Haamu - Muuttolintu - YouTube

Tykkäsin jo albumin "Aikaa kalliimpi" sisällöstä, mutta tässä on mielestäni menty taas parempaan suuntaan.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Nyt ei olla kyllä sun vahvuuksilla, ehkä sun kannattaa jättää tämä aihe käsittelemättä. Oli kyllä ihan hauska viesti muuten. Sisältö on se asia mitä tämä paska hipsteriräppi on tuonut genreen, Fintelligens on tuota makaroniläppää. Varsinkin noin vahvasti riimiteltynä, tatsia selkeesti on asiaan.

Niinku sanoin, paremman kuulosta. Sisältö nyt on silkkaa paskaa mutta niin se on noilla "letkeillä" suomalaisilla ug-artisteillakin joiden biitit on suurimmaksi osaksi teknisesti "nuotion ääressä riparilla" -kamaa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No eläkää te fanipojat illuusioissanne jos siltä tuntuu. Kellareiden kasvatit, jepjep. Itse en ihan lähtisi Tupaccia vertaamaan Fintelligensiin.



Kyllä voi. Esim. Johnny Cash nousi.

No nousiko Tupac? En vertaillut Paciä ja Fintelligensiä, tarkoitukseni oli viestittää sitä, että vaikka Tupacit ja RZA:t nousi kohtuu katuojasta maailmanmaineeseen, niin en kyllä löydä mistään asioita joita väität faktana (kultalusikka)? Jos sulla on sitä faktan tynkää pistää niin linkitä vaikka se sivu missä kerrotaan Elan ja H:n olleen varakkaasta perheestä ja saaneet kaiken hetinytässä.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
"Lähdedää gauad boiis" -tyylinen tarkoituksellinen virheellinen aksentin hakeminen kuulostaa käsittämättömän typerältä.

Heh, tämän biisi taisi tulla joskus Radio Suomen levylautakunnassa. Siis siinä ohjelmassa jossa arvostellaan uutuuskappaleita. Lautakunnan mummot oli ihan mehuissaan siitä söpöstä aksentista kun joku maahanmuuttajapoika rohkeasti laulelee suomeksi vaikka ei kieli ihan taivukaan. Komeat pisteet herui, mutta muistaakseni äänestä kuulsi ei ihan pieni pettymys kun kuulivat, että kaveri on supisuomalainen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Okei, mä putosin nyt ihan totaalisesti kärryiltä, en ymmärrä yhtään mitään noiden pallojen välisestä tekstistä. Toivottavasti joku osaa vastata kysymykseesi.


Huikeeta settiä. Onko toi nimimerkki Kirjoittelija ihan oikea ihminen vai joku puppulausegeneraattori joka on päässyt jotenkin foorumille?

EDIT: Älkää lainatko tuon kaverin kirjoituksia, että voin nauttia ignoren suomasta rauhasta.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pyhimys - Paranoid #2 - YouTube

Liekkö tämäkin youtuben syövereistä löytyvä biisi jo joskus tänne linkitetty, mutta molempien kundien historiaa peilaten varsin mielenkiintoinen yhteistyö toteutuu tässä kappaleessa. Tätä kaksikkoa paljon erillään kuunnelleena pidän kyllä jollain kierolla tasolla tästä.
 

Lämpö

Jäsen
Tässä olis Haamulta ihan hyvää settiä:

Haamu - Muuttolintu - YouTube

Tykkäsin jo albumin "Aikaa kalliimpi" sisällöstä, mutta tässä on mielestäni menty taas parempaan suuntaan.

Tuo biisi on Aikaa kalliimpi -levyllä. Sori, oli pakko puuttua, kun jäi itteä vaivaamaan ja piti tarkistaa :D

Mutta samaa mieltä siitä, että Haamu kuulostaa kyllä hyvälle ja ääni "soljuu". Jotain silti vielä puuttuu siitä seuraavalle tasolle noususta, mutta potentiaalia on.http://fi.wikipedia.org/wiki/Aikaa_kalliimpi Linkissä wiikipedia aikaa kalliimpi levyn biisilistasta...
 
Huikeeta settiä. Onko toi nimimerkki Kirjoittelija ihan oikea ihminen vai joku puppulausegeneraattori joka on päässyt jotenkin foorumille?

Minusta se on vain erittäin vaikeaa käsittää, että miten joku ihminen pystyy samassa viestissä kehumaan Fintelligensiä ja haukkumaan muita junteiksi. Vähän sama kuin että ihminen kehuisi Yötä ja Mambaa ja pätisi samalla sillä, miten kova intellektuelli hän on.
 

penzwei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tällä hetkellä kovimmassa kuuntelussa suomiräpin puolelta ollut Solosen ja Kossun Kolmetoista kertaa kovempi ku kukaan lätty. Ite annan tälle levylle viis kaljakorii maksimi kuudesta. Levyn läpät on helkkarin kovia ja taustat on tattua laatua. Suosittelen lämpimästi kaikille suomiräpin ystäville.

Pyhimys - Paranoid #2 - YouTube

Liekkö tämäkin youtuben syövereistä löytyvä biisi jo joskus tänne linkitetty, mutta molempien kundien historiaa peilaten varsin mielenkiintoinen yhteistyö toteutuu tässä kappaleessa. Tätä kaksikkoa paljon erillään kuunnelleena pidän kyllä jollain kierolla tasolla tästä.
Muistaakseni Paranoid-albumilla ei ole yhtään vierailijaa missään kappaleessa. Puhelimella surffatessa en pääse kuuntelemaan tuota biisiä ja tarkastamaan asiaa. Pahoittelut jos olen väärässä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Muistaakseni Paranoid-albumilla ei ole yhtään vierailijaa missään kappaleessa. Puhelimella surffatessa en pääse kuuntelemaan tuota biisiä ja tarkastamaan asiaa. Pahoittelut jos olen väärässä.

Ari Koivunen heittää pari riimiä linkittämäni biisin alussa ja laulelee räppibiiseille tunnollisen paskasti kertsit. Koko kappalehan haisee kuittailulle mm. Idolsia yms. kuvioita kohtaan. Tässäkin suhteessa tämä yhteistyö oli varsin kiintoisan oloinen.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Tuo biisi on Aikaa kalliimpi -levyllä. Sori, oli pakko puuttua, kun jäi itteä vaivaamaan ja piti tarkistaa :D

Olet täysin oikeassa, otin itse äsken platan käsiini ja siellähän se. Nyt täytyy vaan olla vähän huolestunut omasta kuuntelutavastani, että miten olen voinut sekoittaa tämän asian tällä tavoin. Ilmeisesti hämmennyin tästä musiikkivideosta sen verran, että en vain osannut yhdistää sitä.

Kiitos joka tapauksessa tästä huomiosta, eipä tarvitse ostella sitten mistään, kun se löytyykin jo hyllystä :)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Joku jossain vaihees täällä totesi kuinka Teflon Brothers on myynyt itsensä ja muuta paskaa kun ovat ottaneet DJPP:n touhuamaan taustalle ja menneet poppiin.

No onneksi tämä ei poista sitä tosiasiaa että uudella levyllä on aivan loistavia levyn konseptiin sopivia kappaleita. Eli ideaan "astetta synkempi poppilevy" jonka jossain kuulin mainittavan.

Esimerkiksi Lähestymiskieloja saa meikäläisen päässä aikaan mielikuvan "jos Leevit olisivat tehneet räppiä". Tosiasia on että vaikka kuika kaupallista tavaraa mies tekeekin ja on siksi joillekin Saatanasta seuraava, on DJPP saanut aikaan sen että kappaleista suuri osa on hienoja teoksia sekä sanojen että tuotannon puolella.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Joku jossain vaihees täällä totesi kuinka Teflon Brothers on myynyt itsensä ja muuta paskaa kun ovat ottaneet DJPP:n touhuamaan taustalle ja menneet poppiin.
Mun käsittääkseni Tefloneilla on alusta asti ollut tietty "kaupallisuus" ja poppi mukana, mutta sellaisella kierolla tavalla. Toisaalta ihmettelen vieläkin niitä ihmisiä, jotka oikeasti arvottavat vaikkapa musiikkia sen mukaan, onko se kaupallista vai uugeetä vai mutsin kellarissa kasiraiturilla tehtyä. Muistelisin, että jossain haastattelussakin sanoivat, että tarkoitus on pilata sen hetkinen trendi. Siis tekevät laadukasta kamaa, mutta niin överisti, että vastareaktio on pakko tulla. Ja ovat osittain onnistuneetkin, hyvää kamaa on tullut, mutta mun mielestä aika epätasaista. Plussan puolella silti reilusti. Ja edelleen se klisee, eihän Pyhimyksen ollessa mukana voi paskaa tullakaan. Ja sama sopii oikeastaan Heikki Kuulaankin. Ja Heikin Koirakaveri on muuten hauskinta suomiräppiä valtavirrassa ehkä ikinä.
 
Mun käsittääkseni Tefloneilla on alusta asti ollut tietty "kaupallisuus" ja poppi mukana, mutta sellaisella kierolla tavalla. Toisaalta ihmettelen vieläkin niitä ihmisiä, jotka oikeasti arvottavat vaikkapa musiikkia sen mukaan, onko se kaupallista vai uugeetä vai mutsin kellarissa kasiraiturilla tehtyä. Muistelisin, että jossain haastattelussakin sanoivat, että tarkoitus on pilata sen hetkinen trendi. Siis tekevät laadukasta kamaa, mutta niin överisti, että vastareaktio on pakko tulla. Ja ovat osittain onnistuneetkin, hyvää kamaa on tullut, mutta mun mielestä aika epätasaista. Plussan puolella silti reilusti.
Jep.

Tässä kyseinen haastattelu.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ruger Hauer on paikoitellen tosi hyvä projekti. Tässä on kyllä helvetin ruma (hyvällä tavalla) biisi. Suhteellisen hienosti saatu tallennuttua ahdistus tähän biisin. Joose Keskitalo laulamassa kertosäettä. Joosellakin jotain kokeellisia räppiprojekteja, mutta omimmillaan se on toki ahdistusfolkissaan.

Ruger Hauer - Minulla on ollut ikävä sinua f. Joose Keskitalo - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös