Kyllä se tekee kontekstista riippumatta. Yksi oleellisin seikka on tajuta miten sanoo eikä mitä sanoo. Jokainen valitsee sitten itse uppoaako kantaa ottava politiikalle vittuilu vaiko juurikin tämä klubiperseenpyörittely.
Määrittäisitkö minulle mitä tuo rapmusiikki sitten meinaa kotimaamme mittarilla? Minusta nämä heittohittiklubibangerit ovat räppiä siinä missä itästadin syvälliset avautumisetkin.
Niin no, kaippa se noin yleismaailmallisesti tekee. Mutta minulle se ei siitä sitä tee.
Enpä varmaan täten myöskään pysty määrittelemään rapmusiikkia sinulle, mutta voin kertoa miten sen määrittelen itselleni; siinä on oltava jokin idea mistä räpätään, eikä vain sanoja toistensa perään, myös jonkinasteista riimittelyä olisi syytä löytyä. Biitille en aseta oikeastaan minkäänlaisia rajauksia, mieltä tosin lämmittää eniten länsirannikon soundi mutta menee vaikka acapellanakin, mikäli .
Ja minulle se on kyllä paljon tärkeämpää MITÄ sanoo, kuin miten sen sanoo koska jos ei ole mitään sanottavaa on minulle aivan sama miten sitä liibalaabaa ilmaisee, ei kiinnosta. Biisien ei tarvitse kuitenkaan olla kantaaottavia, vaan ihan arkipäiväisistäkin asioista voi riimejä menestyksekkäästi rustailla kuten esimerkiksi
Stepa & Are osoittaa.
Eli tiivistettynä minulle rapmusiikissa on oltava jotain sisältöä jota kuunnella, se ei voi olla vain aivotonta taustamusiikkia.