Yleensä kuitenkaan häntä puolustavat henkilöt eivät ole hänen fanejaan tai kuuntele hänen musiikkiaan juurikaan, heitä vain sattuu ärsyttämään kun tätä supersankaria lyödään sanallisesti vain kateuden takia. Mitään muuta syytä ei voi olla.
En voi sietää Cheekin musiikkia yhtään ja persoonana myös jokseenkin epämiellyttävä jannu. Mistä siis olen kateellinen? Hänen musiikistaan? En, koska se ei kolahdalla millään tasolla, joten jos sattumoisin olisin muusikko niin en sellaista tekisi missään tapauksessa. Hänen menestykselleen? En. Miksi olisin? Edelleen en haluaisi itse menestyä tuollaisella jutulla, minkä takana en voisi seistä ylpeänä. Ehkä Cheek seisookin, mene ja tiedä siitä, mutta ei se minun silmissäni arvostukseksi muutu.
Ja noin muutenkin menestys ja raha ei ole ainakaan minulle tekemisessä se päällimmäinen mittari. Toki se on hienoa jos sitä tulee ja etenkin siten, että on vääntänyt juttuaan hartaudella ja omalla kiintymyksellään aiheeseen. Se, onko joku artisti tai bändi menestynyt rahallisesti ei ole minulle mitenkään olennaista. Enemmänkin se, että mitä se musiikki itsessään on.
No, toisaalta en nyt ole yleensä joka paikassa huutelemassa ja dissaamassa Cheekiä. Oli vaan pakko puuttua, koska se, että ei voi sietää jotain ei ole aina merkki kateudesta. Pitäisi ensiksikin olla jotain kadehdittavaa. Itse ainakin häpeäisin jos tekisin jotain autotunepoppia jonka päälle on liimattu räppiä ja itse sanoitukset täyttä huttua ilman mitään merkittävää henkilökohtaista sanomaa.
Toki jos päivä toisensa jälkeen ja joka paikassa jaksaa mainostaa, että miten vitun paskaa joku artisti on, niin ehkä se kielii enemmän omasta ongelmasta asian suhteen.
Siinä mielessä toki Cheek on onnistunut, että mies herättää tunteita puoleen jos toiseenkin. Sehän lienee yksi merkittävä mittari tunnetuksi tulemisessa ja sitä kautta menestyksessä. Heikoin tilanne on se, jos on niin hmv, että ei herätä mitään tunteita.