Olen kokeilukulttuurin kannattaja ja tässä mielessä Revon kokeilu voisi, otteista riippuen, olla mahdollista, koska hän on mielestäni aidosti ainakin lähellä MM- / olympiatasoa. En sen sijaan usko hetkeäkään, että Borgströmistä olisi vielä miesten maajoukkuetasolle. Ensisijaisesti siksi, että hän pelaa varsin vaatimattoman tasoisia yliopistopelejä eikä hänellä ole minkäänlaista kokemusta miesten peleistä. Toiseksi, hän oli viime junnukisoissa (okei, näistä on melkein vuosi) todella raakile. Taitava ja sulava, mutta ei kropassa yhtään voimaa eikä sitä kautta minkäänlaista dynaamisuutta tai kaksinkamppailuosaamista (tätä puutetta ei yhdessä kesässä korjata). Varmaan on ihan relevanttia myös epäillä hänen kokonaisvaltaisuuttaan erityisesti puolustuspelaamisen suhteen, mikä on aikamoinen ongelma sentterille. Ei minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan, että hänet vedettäisiin kölin ali Moskovassa, mutta enpä usko ammattimiesten (Marjukka ja kumppanit) tällaiseen lähtevän.
Toki Borgström tulevaisuudessa on kova pelimies eikä minulla ole mitään häntä vastaan. Olympialaisiin häntä kuitenkin spekuloidaan vain siksi, että häntä ei pelaamassa juuri nähdä, vaan nähdään vain highlightit ja tilastot. Esimerkiksi Juolevilla spekulointi on aika vaisua nyt, kun pelaa kaikkien silmien alla. Jos hän vielä pelaisi Londonissa, olisi täällä kabbanaalit, joissa häntä vaadittaisiin try-outille. Sinänsä minusta Juolevi on Borgströmiä todennäköisempi nimi olympialaisissa.
Muutenkaan Moskovassa uusia kokeiluja tuskin juurikaan nähdään, vaan uusina tulevat lähinnä Hietasen, Osalan ja Korpikosken kaltaiset pelurit. Täytyy muistaa, että tuo on olympiajoukkueelle täydellinen valmistautumisturnaus, jota ei ole mitään syytä pilata millään täysin "toivotaan, toivotaan" -tason kokeiluilla. Sanon kuitenkin, että kyllähän tuonne kentällinen kokeiluja mahtuisi, jos tarvetta nähtäisiin. Borgströmin kohdalla tuhlattaisiin kuitenkin yksi paikka täysin turhaan. Suomella ei yksinkertaisesti tällä hetkellä ole Kontiolaa parempaa ykkössentteriä saatavilla kisoihin, mikä tarkoittaa, että hänellä mennään mihin mennään. Jos ei riitä, niin sitten ei riitä. On kuitenkin aika eri asia pyörittää laadukkaan KHL-joukkueen ykkösylivoimaa kuin neppailla yliopistopeleissä.