Suomi Latviassa 2006

  • 230 534
  • 1 519
Tila
Viestiketju on suljettu.

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ohmi kirjoitti:
Tätä minä en juuri ymmärrä, miksei Bergenheimiä pistetä Koivun ja Ruudun vierelle, kun kerran kaveri tekee kentällä kaikkensa, nopeutta löytyy ja kädet riittävät ratkaisuihin maalin edessä. Miettinen voisi ihan hyvin keskittyä nelosessa puolustustehtäviin, kun ei kerran kädet riitä ratkaisupaikoissa.
Samaa mieltä siitä, että Miettisen kädet ovat jäässä ja jäi eilenkin selvästi ketjukavereidensa varjoon. En kuitenkaan lähtisi enää tässä vaiheessa muuttamaan koostumuksia, enkä varsinkaan Koivun ja Hahlin ketjuja.
Nämä kaksi ketjua ovat olleet mielestäni Suomen pirteimmät ja eiköhän sieltä tehojakin tule, kun yhteistyö kavereiden kesken vielä paranee.

Ykkösketjun pelistä olin eilen eniten huolissani, mutta kolmannessa erässä siihenkin alkoi jo tulla jotain järkeä. Peltosen Villellä eivät ole oikein kudit lähteneet normaaliin tapaan, mutta kapteenihan aina parantaa kun pelit kovenevat. Jokiset ovat olleet aiemmin myös aika pihalla ja Jussi on jakanut harhasyöttöjä oikein urakalla, mutta todellakin eilen homma alkoi jo vähän toimimaan.

Viuhkolan ketjusta en oikein osaa olla mitään mieltä (paitsi että tehoja kaivataan). Peli pyörii ihan kivasti ja näyttää välillä oikeinkin hyvältä, mutta se viimeistely ontuu. Hentunen veti eilen ylärimaan ja nämähän Jukka laittaa sitten välierässä (ja finaalissa) sisään. Kallio tuntuu tehneen sen minkä ennenkin eli kun turnaus etenee niin Tompan kädet jäätyvät enemmän ja enemmän. Viuhkola on mielestäni pelannut sellaista ihan perusvarmaa peliä parissa viime matsissa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Jos taas yksinläpitilanteet menevät samassa pelissä usein maaliin, niin silloin on jo huonoa tuuria, koska kaikkien ei pidä mennä.

Milloinhan Suomelle on viimeksi mennyt useampi läpiajomaali samassa ottelussa? Naganon puolivälierä? Vähän vanha esimerkki.

Tjoo, Tshekin kanssa on jo yksi tasuri nyhjätty. Ainoa ero, että nyt puuttuu Niittymäki ja tilalla on Kurpitsapäällikkö. Tappiolla ollaan tuon vaihdon osalta. Norrena on pelannut hyvin tänä keväänä sekä Torinossa, että Latviassa, mutta alla ei ole yhtään ns tosipeliä. Kanadaa vastaan puoli peliä, se oli ainoa ottelu, jossa oli kunnon vastustaja.

Joka tapauksessa Norre on pelannut kuusi ottelua arvokisoissa tänä keväänä ja neljä noista otteluista on päättynyt nollapeliin. Ei tämä homma Norrenaan kaadu.

peruspata kirjoitti:
Eilen meinasi tulla Vol 2 (toisessa tai kolmannessa erässä), tosin sillä erotuksella, että taidettiin pelata tasamiehityksellä. Lehtonen onnistui neppailemaan Belarusin nuoren miehen puolittain läpi.

Minä taas muistelin, että se oli ylivoimalla. Jotenkin oli niin identtinen tilanne, että piti oikein naurahtaa.
 
Ohmi kirjoitti:
Tätä oppimistahan minä juuri tarkoitin. Lehtosen on syytä tuijottaa tänä iltana peiliä toistaa tuhat kertaa pieneen ääneen, "minulla ei ole käsiä kikkailemaan kiekon kanssa hyökkäyssiniviivalla, vaan roikaisen kiekon kulmaan, jos tulee ahdasta."

Ennemmin niin päin, että käyttää niitä käsiään. Jos Lehtonen olisi käyttänyt Carterin kanssa käsiään, niin läpiajoa ei olisi tullut. Päätyi laukaisemaan liian pienestä tilasta ja nilkkaan napsahti. Pelaajille on muutenkin parempi, että rakentaa itseluottamusta ja toistelee itselleen "teen tällaisen tilanteen seuraavalla kerralla paremmin.. " kuin, että vakuuttaa itselleen olevan paska.

Minua ei tarvitse teititelllä, mutta hakuaisin nähdä sen teksin, jossa olen tällaista toitottanut. Vai onko luokiteltu johonkin ryhmään, jossa tällaista toitotetaan? Jälkimmäisessä vaihtoehdossa, meillä on hyvin vähän keskusteltavaa.

En teititellyt. Yleistin JA:ta. Jos selaat molariketjuja, niin joka toinen kirjoittaja on sitä mieltä, että Suomen maalivahdin vain on kyettävä ottamaan riittävä määrä haamuja, että suomi voi pärjätä. Ja siinä ovat tähän mennessä olleet aivan oikeassa. Kukaan vain ei ole huomannut, että Suomi luo melko tukun maalipaikkoja yleensä peleissä ja näin ollen vastustajien maalivahtienkin pitää venyä parhaimpaansa.


Olkoon... vieläkin yksinkertaisemmin.. Lehtonen kuuluu tällä hetkellä suomen pakistoon ja hän muodostaa Kukkosen kanssa erittäin toimivan pakkiparin. Molemmilla on taito nousta kiekon kanssa ja etenkin eilisessä pelissä Lelu taas näytti, että ei jäädä maalin taakse asumaan, vaan saman tien lähdetään nostamaan uutta hyökkäystä. Hyvä näin. Mutta jos olet sitä mieltä (huomaa Ohmi, nyt vain sinä), että Lelun kuuluu keskittyä vain peruspeliin ja varmisteluun niin itse olen eri mieltä. Mielestäni toki puolustajan tulee lähteäkin siitä, että puolustus on ykkösasia, mutta Lelusta parhaan hyödyn irti saa joka tapauksessa myös hyökkäyspäässä käytettynä.

EDIT: ja molarijuttuihin näissä. Missään nimessä en tarkoita, että Norrena olisi jotenkin huono. Norrena on ollut todella hyvä. Niittymäki ei ole supermies vaikka moni näin haluaisi. Hänelle tulee heikompia iltoja joskus. Näin tulee joka ikiselle maalivahdille. Heikko ilta ei toki sano sitä, että toinen samanlainen seuraa sitä.
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Olkoon... vieläkin yksinkertaisemmin.. Lehtonen kuuluu tällä hetkellä suomen pakistoon ja hän muodostaa Kukkosen kanssa erittäin toimivan pakkiparin. Molemmilla on taito nousta kiekon kanssa ja etenkin eilisessä pelissä Lelu taas näytti, että ei jäädä maalin taakse asumaan, vaan saman tien lähdetään nostamaan uutta hyökkäystä. Hyvä näin. Mutta jos olet sitä mieltä (huomaa Ohmi, nyt vain sinä), että Lelun kuuluu keskittyä vain peruspeliin ja varmisteluun niin itse olen eri mieltä. Mielestäni toki puolustajan tulee lähteäkin siitä, että puolustus on ykkösasia, mutta Lelusta parhaan hyödyn irti saa joka tapauksessa myös hyökkäyspäässä käytettynä.

Huutelen sekaan vähän. Lehtonen-Kukkonen on ollut iloisin yllätys näissä kisoissa, samoin Norrenan varma peli Kanadaa vastaan vaihdon jälkeen sekä eilen (V-Venäjä loi kuitenkin tilanteita). Ikinä en olisi uskonut, että Lelu ja Lasse ovat noin hyviä, mutta silti en voi ummistaa silmiäni siltä, että Lelulta mies karkaa hyökkäyssiniseltä.

V-Venäjä ei kuitannut, mutta kannattaako Erat, Viborny, ... , Irgl päästää kokeilemaan. Tai jos niistä selvitään, niin Z, Jönsson & co mielellään rankovat Suomea. Tai jopa Jeff Carter...
 
peruspata kirjoitti:
Huutelen sekaan vähän. Lehtonen-Kukkonen on ollut iloisin yllätys näissä kisoissa, samoin Norrenan varma peli Kanadaa vastaan vaihdon jälkeen sekä eilen (V-Venäjä loi kuitenkin tilanteita). Ikinä en olisi uskonut, että Lelu ja Lasse ovat noin hyviä, mutta silti en voi ummistaa silmiäni siltä, että Lelulta mies karkaa hyökkäyssiniseltä.

V-Venäjä ei kuitannut, mutta kannattaako Erat, Viborny, ... , Irgl päästää kokeilemaan. Tai jos niistä selvitään, niin Z, Jönsson & co mielellään rankovat Suomea. Tai jopa Jeff Carter...

Pakko kai se on sitten myöntää. Lehtosella ei ole mitään annettavaa hyökkäyspäässä. Keskittyisi mies siihen mitä osaa eli pelkkään puolustamiseen. Onneksi Lehtonen on ainoa mies noillakin jäillä, jolta kiekko karkaa keskialueelle ja muille ei näitä satu. Kuten Tsekille vaikkapa 5-3 yveellä.

Itse tulee katsottua pelejä melkoisesti. Lehtoselle on sattunut yksi maalinjohtanut paha moka. Usealle muulle pakille on sattunut maaliin johtanut moka. Jos lähdetään pelaamaan peliä, että virheen sattuessa ei saa enää yrittää, niin itse sanon "ei kiitos" ja alan hunttaamaan kanadaa, jossa äijät pelaa vahvuuksillaan ja jos ei aina onnistu, niin sitten yritetään vieläkin kovemmin. Päätän täältä tähän ja edelleen uskon, että Lehtonen on antanut joukkueelle paljon ja tulee antamaan jatkossakin. Harhakuvitelma tietenkin.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Ihmettelin jo ennen kisoja, miten ihmeessä Tuukka Mäntylä mahtui joukkueeseen. Nyt on varmasti tullut kaikille jo selväksi. että mies ei pärjää kansainvälisellä tasolla. Mielestäni SM-liigasta olisi löytynyt monta parempaa vaihtoehtoa kuin Mäntylä. Éi mulla muuta...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Mutta jos olet sitä mieltä (huomaa Ohmi, nyt vain sinä), että Lelun kuuluu keskittyä vain peruspeliin ja varmisteluun niin itse olen eri mieltä. Mielestäni toki puolustajan tulee lähteäkin siitä, että puolustus on ykkösasia, mutta Lelusta parhaan hyödyn irti saa joka tapauksessa myös hyökkäyspäässä käytettynä.

Kyse on pelin voittamisesta. Yksikään maalivahti ei torju kiekkoa edes 60 prosentin todennäköisyydellä yksinläpitilanteessa(nyt ei siis ole kyse rankkarikilpailuista) tai 2-1 tilanteessa, jossa hyökkääjät onnistuvat poikittaisyötössä, puolustajasta huolimatta. Näin ollen suurempi todennäköisyys pelin vottamiseen on varmistaa se, että näitä tilanteita ei tule omalle joukkueelle ollenkaan.

Ja vastaus kysymykseesi on siis se, minkä jo aiemmin kirjoitin. Lehtosen on syytä keskittyä niihin asioihin, joihin taidot riittävät. Lehtonen ei ole missään tapauksessa sellainen hyökkäyspään pelote, että kannattaisi ottaa tällaista riskiä peleissä, jotka saattavat päätyä tappioon yhden tällaisen virheen takia.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Lehtosta monta kautta seuranneena nämä kiekon menetykset viivassa yv:llä eivät kyllä yllätä. Lelu luottaa omaan laukaukseensa ilmeisesti niin paljon, että uskoo sen menevän jopa blokkaavan hyökkääjän sääristä läpi. On tullut jonkun kerran kirottua tilanteita, joissa kiekko olisi kannattanut vaikka vain heittää laitaa myöten kulmaan, niin Lelu lähtee paukuttamaan kohti blokkaavaa pelaajaa. Muutenkin tuo hyökkäyssinisen pitäminen tuntuu olevan Erkan kuvioissa tärkeää ja pakit yrittävät pitää melko riskilläkin kiekkoa alueella.

Erkalla alkaa tosiaan olla myös median edessä munaa. Kommentit eivät ole anteeksipyyteleviä vaan kaveri nojaa faktoihin ja vetää omaa hipihiljaista showtaan. Pari vuotta sitten, WC:n aikoihin, käytiin tälläkin palstalla keskustelua Suomen maajoukkueen pelityylistä ja siitä miksi siihen tilanteeseen oli tultu, jossa kiekollinen peli ja kiekon hallinta olivat muihin maihin verrattuna valovuoden jäljessä. Erkka painottaa medialle nyt aina tilaisuuden tullen sitä, että pyritään pitämään itsellä kiekkoa eikä luovuta siitä. Eli suomentaen ollaan menossa ruotsalaistyyliseen kiekkoon. Erkan pari "syvähaastattelua" ovat myös antaneet kuvan, että kaverilla on oikeasti huoli siitä millaiseksi suomalainen kiekko ja taito on ollut kehittymässä ja haluaa maajoukkueella näyttää osviittaa seurajoukkueille, juniorivalmennukselle, junnuille, että miten kiekkoa tulisi pelata. Ei roiskien, vaan halliten. Henkilökohtaisesti pidän suuntaa oikeana vaikka tie on varmasti pitkä, kun lajin parissa on niin kauan iskostettu yliepäitsekkäitä arvoja. Kyllähän Suomen pelissä on enemmän jo tätä kiekollisena pelaamista kuin muutamia vuosia takaperin. Yksi syy siihen on varmaan pelaajamateriaalin konkaroituminen. Maajoukkueen runko on nykyään laaja ja suurella osalla pelaajista on kokemusta maailman huipulla pelaamisesta Olympialaisten, NHL:n ja MM-kisojen muodossa ja usko omiin taitoihin ja kykyyn pelata tietyllä tasolla on kova. "Eteenpäin on menty!"

Plussia ja miinuksia on mukava antaa yksittäisille pelaajille...
+Mikko Luoma - Oliko tämä kaveri näin hyvä jo Tapparassa? Parantanut koko ajan peliään ja pystyy vääntöpeliin omassa päässä sekä älykkääseen peliin hyökkäyspäässä. Pehmeyden takiako NHL-paikka ei avautunut?
+Sean Bergenhaim - Noussut omaksi suosikiksi. Muutaman vuoden takaiset high lightit NHL:stä eivät olleet sattumaa. Jalat liikkuu ja kädet käy. Viihdyttävä elohiiri, jolla on myös kehoa.
+Lasse Kukkonen - Tuttua, tyylikästä eleettömyyttä.
+Petteri Nummelin - Ollut joskus jopa jonkin sortin inhokki, anti-pakki omissa "papereissa", mutta onhan Numppa hyökkäyspäässä ihan ookoo!
+/-Jussi Jokinen - Saanut NHL-reissulla tasapainoa lisää ja vääntävoimaa, mutta lähes joka pelissä tulee yksi tai kaksi aivan karmaisevaa hätäriharhasyöttöä.
+/-Tuomo Ruutu-Mikko Koivu - Täydentävät hyvin toisiaan ja varsinkin Tuomon peli on paranemaan päin vaikka liikkeestä edelleen puuttuu se viimeinen terävyys. Mikko on hyvä sentteri, mutta ns. mega oivallukset pelistä puuttuvat ja pelailee välillä hiukan pelin ulkona.
-Tomi Kallio - Taas se hiipuminen alkaa. Yksi kovempi niitti tähän kaveriin, niin aivotärähdyksen pelko hiipii persiisiin ja peli menee sekaisin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ohmi kirjoitti:
Niin, itse asiassa ilman Petua, tuo "OJ":n kenttä ei olisi saanut aikaiseksi hevon helvettiä. OJ on ollut selkeä pettymys näissä kisoissa. Suomen paras pelintekijä on tällä hetkellä Petu ja hyvänä kakkosena tulee Koivu.

Tämä Suomen ykköskenttä koostuu pelaajista, joilla on riittävästi henkilökohtaista taitoa sekä pelinlukutaitoa toteuttaa päävalmentajan pelikirjan pelisysteemiä. Sen takia Olli Jokisen, Ville Peltosen ja Petteri Nummelinin paikat eivät ole ykköskentällisessä mitenkään uhattuina. Jussi Jokinen on jo nuorten maajoukkueajalta Erkan luottomies ja tekee tilanteiden mukaisesti valmentajan toivomat parhaat ratkaisut. Jussi Jokisenkaan tilalle tuskin nousee ykköskenttään toista laituria.
Petteri Nummelin on ollut puolustajan tontiltaan ylivertainen kapellimestari Suomen peleissä. Erkka on saanut hänetkin antamaan keskushyökkääjille lyhyitä pelikirjan mukaisia syöttöjä keskustaan. Toki pitkät syötöt vastustajan siniviivalle Peltoselle tai Jussi Jokiselle ovat olleet näissäkin kisoissa Numpan repertuaaria, mutta kisojen edetessä ratkaisuotteluihin ne arvelujeni mukaan vähenevät.
Ykköskentän hyökkäyksistä löytyy nyt taitava keskustasta peliä rintamahyökkäyksinä tekevä sentteri Olli Jokinen, joka ajaa vastustajan maalille, kun kiekko on syötetty laitureilla. Ville Peltonen ja Jussi Jokinen löytyvät hyökkäyspäässä pelin painottomilta puolilta usein täysin vapaina vartioinnista ja Nummelinin syötöt napsahtelevat heille kuten kisoissa on jo muutamaan kertaan nähty. Kapellimestarina Nummelin tarvitsee näitä älykkäitä ja taitavia pelaajia oikeissa paikoissa yhtä paljon kuin he Petun loistavia syöttöjä ja laukauksia maalille.
Kyllä minulle riittävät Olli Jokisen tehot 1+1 tärkeästä puolivälieräottelusta Valko-Venäjää vastaan. Toivottavasti Olli parantaa edelleen huomenna, koska hänen parasta panostaan tarvitaanTsekin kaatamiseen.
 

PJx

Jäsen
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Olkoon... vieläkin yksinkertaisemmin.. Lehtonen kuuluu tällä hetkellä suomen pakistoon ja hän muodostaa Kukkosen kanssa erittäin toimivan pakkiparin. Molemmilla on taito nousta kiekon kanssa ja etenkin eilisessä pelissä Lelu taas näytti, että ei jäädä maalin taakse asumaan, vaan saman tien lähdetään nostamaan uutta hyökkäystä. Hyvä näin. Mutta jos olet sitä mieltä (huomaa Ohmi, nyt vain sinä), että Lelun kuuluu keskittyä vain peruspeliin ja varmisteluun niin itse olen eri mieltä. Mielestäni toki puolustajan tulee lähteäkin siitä, että puolustus on ykkösasia, mutta Lelusta parhaan hyödyn irti saa joka tapauksessa myös hyökkäyspäässä käytettynä.
Ohmi ei ole tässä asiassa ihan yksin. Lelu on yrittänyt ottaa isompaa roolia mihin kyvyt edellyttävät. Ihan yksinomaan tästä syystä hän on vajonnut suomen toiseksi huonoimmaksi pakiksi Mätylän edelle. Molemmilla sama vika: miehet yrittävät ottaa ison roolin ja virheiden määrä lähtee käsistä.

Myös Berg on joutunut rooliin, jossa ei voi pelata ominta peliään, mutta se johtuu käytettävissä olevan pakkikaluston kapeudesta (kuuluu kaikesta huolimatta selkeästi pelaavaan kokoonpanoon). Mutta takaisin Leluun, jos valmentajalla olisi käytettävissään kelvollinen 7. pakki, olisi lelu saanut miettiä ainakin muutaman vaihdon penkin päässä: mitä on varma peruspeli.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Pakko kai se on sitten myöntää. Lehtosella ei ole mitään annettavaa hyökkäyspäässä. Keskittyisi mies siihen mitä osaa eli pelkkään puolustamiseen. Onneksi Lehtonen on ainoa mies noillakin jäillä, jolta kiekko karkaa keskialueelle ja muille ei näitä satu. Kuten Tsekille vaikkapa 5-3 yveellä.

Ei tässä nyt mitään teiniangstia tarvita. Minä en ainakaan sanonut, ettei Lehtosesta olisi hyötyä yv:llä tai muuten vaan hyökkäyksessä. Kyse on siitä, että pakin rooliin hyökkäyksessä kuuluu olla päästämättä vastustajaa kuittaamaan. Turhia jäähyjä on tosiaan moni ottanut, on yksi harvoista asioista, mistä olen Tamin kanssa samoilla linjoilla, joka tapauksessa jäähyjä on otettu liikaa.

Lehtosen ihanin ominaisuus on hyvä kuti, mies on viivalla ihan paikallaan, kun muistaa vaan sen, ettei sittenkään ole Paul Coffey. Samoin Lehtonen on niitä, jotka käyttävät kutiaan, eli laukovat paikan tullen viivalta. Ja puolustuspäässä Lehtonen-Kukkonen on toiminut hyvin, ja mahtuu minun mielestä jatkossakin maajoukkueeseen, toisin kuin Tuukka Mäntylä.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Solomon kirjoitti:
Ei Lehtonen mun mielestä tasoaan alkusarjassa ylittänyt, ei mies missään vaiheessa mitään hypetyksen arvoista ole esittänyt. Medialla ja Mertarannalla vaan on matala kynnys napata joku newbie estradille silloin, kun noita sinänsä merkityksettömiä alkupelejä kahlataan. Lehtonen muutamalla laukauksellaan jäi kiikkiin, kun tavallista heikompi puolustus pelasi muuten kykyjensä alle.

Ei siis ollut vaikea arvata, että jossakin vaiheessa mielipide täälläkin keikahtaa toisin päin. Lehtonen on vähän jäähyherkkä kaveri, tosin tämän päivän ensimmäisestä komennuksesta ei Lehtoselle pitäisi sapiskaa antaa. Mieshän niputti komeasti kaksi jätkää lakoon, toisen jopa kahdesti. Sanotaan kliseen uhallakin: jos jompi kumpi Ruutu olisi vastaavan tempun tehnyt, moni olisi sotkenut housunsa riemusta.

Niin kyllähän Lehtonen pelasi paremmin alkusarjan pelit, mutta johtui varmaankin siitä, että pakeille ei tullut painetta niin paljoa. Näissä tärkeämmissä peleissä on vain karutotuus paljastunut.

Ja kyllä siitä eilisestä ekasta jäähystä pitää antaa sapiskaa. Ja ihan aiheesta. Kiekottoman pelaajan estäminen tilanteessa, jossa se ei todellakaan ole tarpee on tyhmää, vaikka pelaaja lentäisi maata kiertävälle radalle.
Samoin JRuudun jäähy oli tyhmä, ja Ville Peltosen hyökkäyspäässä. TRuudun jäähyn syntyä ei minun telkkarissa ainakaan näkynyt, joten sitä en rupea arvostelemaan (tai siis meillä näkyi, että kaksi miestä meni laitaan ja toinen kaatui. sitä ei näkynyt mihinkä mies kaatui).
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
PJx kirjoitti:
Molemmilla sama vika: miehet yrittävät ottaa ison roolin ja virheiden määrä lähtee käsistä.

Minä en tätä nyt käsitä yhtään. Eilen yksi (1) virhe? Käsistä?

Berg ja Nummelin molemmat tekivät eilen useampia merkkausvirheitä omassa päässä aiheuttaen V-V:lle maalintekopaikan. Eikö heillä ole virheiden määrä lähtenyt käsistä?
 
Ohmi kirjoitti:
Ja vastaus kysymykseesi on siis se, minkä jo aiemmin kirjoitin. Lehtosen on syytä keskittyä niihin asioihin, joihin taidot riittävät. Lehtonen ei ole missään tapauksessa sellainen hyökkäyspään pelote, että kannattaisi ottaa tällaista riskiä peleissä, jotka saattavat päätyä tappioon yhden tällaisen virheen takia.

Tämähän on kuin hullua kuristaisi...

Elikkäs... jos ei Lehtonen olisi päättynyt kädettömään ratkaisuun Carterin kanssa eli lämäriin, niin luuletko, että olisi ollut läpiajo? Jos Lehtonen olisi käyttänyt käsiään ja vienyt kiekkoa sivulle tai jakanut heti eteenpäin, niin eikö se olisi parempi?

Oikeastaan kysymys mihin tarvitsen vastauksen, muut on vähän retoorisia kysymyksiä.. Pitääkö virheen jälkeen lopettaa yrittäminen tai muuttaa omaa pelityyliä? Voisiko olla kokonaisuudessa parempi, että virheestä haetaan hyöty irti ja vältetään samankaltaisia virheitä jatkossa.

Kokonaan ei näistä pakkien virheistä päästä ikinä eroon, mutta lyhyellä aikajänteellä yleensä muistavat virheensä.

Ja tuosta maalivahti asiasta.. hoh hoijaa.. En ole missään vaiheessa laittanut maalivahdin piikkiin yhtään kanadapelin yksittäistä maalia. Kokonaisuudessaan olisi jonkun kiekon pitänyt pysähtyä enemmän. Näin se vain menee jos nimenomaan sen pelin haluaa voittaa. Kiekkojen on pysähdyttävä ja piste. Suuren osan niskaan maaleista voi lähes poikkeuksetta kaataa kyllä edessä olevan kentällisen syyksi (ja mielellään maalissa näin teenkin ;D), mutta fakta on, että jos Nittillä olisi siinä pelissä ollut parempi ilta, niin Suomi olisi voittanut. Se olisikin vaatinut nimenomaan niitä haamukoppeja sekaan.

Norrena tosin on ottanut haamuja jo näillä vähäisillä peleillä. Niitä ei älyttömän montaa peliin tarvitse ottaa, niin molarin ja pakkien itseluottamus kasvaa räjähtäen. Samalla hyökkääjillä tulee epäuskoa omiin tekemisiinsä, kun mikään ei tunnu menevän.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Tämähän on kuin hullua kuristaisi...

Elikkäs... jos ei Lehtonen olisi päättynyt kädettömään ratkaisuun Carterin kanssa eli lämäriin, niin luuletko, että olisi ollut läpiajo? Jos Lehtonen olisi käyttänyt käsiään ja vienyt kiekkoa sivulle tai jakanut heti eteenpäin, niin eikö se olisi parempi?

Ei tässä nyt mitkään saivartelut auta. Lehtonen yritti hienoa laukausta kohti maalia, vaikka näki tilan olevan todella pieni. Helpoin ja yksinkertaisin ratkaisu tuossa tilanteessa olisi ollut laukauksen suuntaaminen kaukalon reunaa pitkin kulmaan. Siihen olisi tarvittu käsiä vähemmän kuin tuon laukauksen virittämiseen ja tähtäämiseen kohti maalia.

Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Oikeastaan kysymys mihin tarvitsen vastauksen, muut on vähän retoorisia kysymyksiä.. Pitääkö virheen jälkeen lopettaa yrittäminen tai muuttaa omaa pelityyliä? Voisiko olla kokonaisuudessa parempi, että virheestä haetaan hyöty irti ja vältetään samankaltaisia virheitä jatkossa.

Kokonaan ei näistä pakkien virheistä päästä ikinä eroon, mutta lyhyellä aikajänteellä yleensä muistavat virheensä.

Yksilövirheistä ei päästä koskaan eroon, mutta niistä eroon pääsemiseen pitää pyrkiä. Mutta tuleva Tsekki-peli ei todellakaan ole se paikka, jossa harjoitellaan vaan siellä tehdään niitä asioita, jotka osataan.


Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Ja tuosta maalivahti asiasta.. hoh hoijaa..

Jep, tämä on lähinnä sitä mainitsemaasi hullun kuristamista.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kun eilen tuli T. Ruudun peliä arvosteltua, niin tänään pitää antaa tunnustusta. Ehdottomasti kisojen paras peli Tuomolta, nyt tuli myös kiekollisena järkeviä ratkaisuja, eikä se maalikaan ollut kaukana. Näyttikö vaan vai liikkuuko luistinkin paremmin kuin aiemmin? Miettisestä olen valtaosan kanssa eri mieltä, hyvä peli eilen ja mielestäni täydentää tuota kenttää hyvin. Koivun Mikko ei ihmeitä esittänyt, ihan ok peli, mutta mielestäni jäi ketjukavereidensa varjoon. Kokonaisuutena kakkosketju oli eilen se heikoin lenkki, Viuhkola ei vaan näytä riittävän, enkä ole kovin vakuuttunut laitureistakaan. Kallio on kyllä ylittänyt odotukset näissä kisoissa, maaleja ei huippumaita vastaan tule edelleenkään, mutta liike on tuottanut hyvin jäähyjä.

Pakisto selvisi ihan hyvin, tosin ajoittain Berg-Nummelin parin puolustustyöskentely oli karmivan näköistä, kovempi joukkue olisi voinut noista kuitata maalin tai pari. Luoma-Saravo parantaa kuin sika juoksuaan ja olikin eilen vakuuttavan hyvä, etenkin omassa päässä. Luoma ylivoimaan Bergin tilalle!

Norrena oli hyvä ja otti kaiken mahdollisen kiinni. Peli ei varmasti ollut helpoimmasta päästä, kun ajoittain meni pitkiäkin aikoja ilman laukauksia.
 

PJx

Jäsen
oukka kirjoitti:
Minä en tätä nyt käsitä yhtään. Eilen yksi (1) virhe? Käsistä?

Berg ja Nummelin molemmat tekivät eilen useampia merkkausvirheitä omassa päässä aiheuttaen V-V:lle maalintekopaikan. Eikö heillä ole virheiden määrä lähtenyt käsistä?
Just joo, voihan ne virheet tietysti laskea myös vastustajille avautuneiden maalitilanteiden tai maalien mukaan. (Bergin roolin otinkin esiin)

Tää lähtee nyt samoille urille kun kisojen alussa, jolloin arvosteltiin ”Tapparan” pakkien peliä. Myös silloin kaivettiin numero-dataa todistamaan, ettei Mäntylä&Saravo&Luoma voinut pelata huonosti (eikä muuten enää pelaakaan). Ota Kärppä-lasit pois silmiltä ja katso kriittisesti peliä.

Jos Lelu katsoo peiliin ja ymmärtää rajansa, niin miehellä on mahdollisuudet pelata ihan eri tasolla. Luulisi se harmittavan Kärppä-näkökulmastakin, että tietty epävarmuus vie parhaan terän Kukkosen pelistä.
 

Adoley

Jäsen
Suosikkijoukkue
ei ole
Jussi Jokinen

Jokisen Jussi pelasi kelpo kauden NHL:ssä, enpä olisi uskonuy että valloittaa ykköskentässä paikan Modanon ja Lehtisen rinnalla. Onpa hän tehnyt hyvin pisteitä MM-kisoissakin, mutta yksi asia ei ole muuttunut. Älytön hätäily, ei näe kenttää hyvin, sokkosyöttöjä suoraan vastustajalle, putkinäkö. En ole ikinä minään syöttökoneena Jokista pitänytkään, mutta ihan junnuhätäilyä mielestäni. Lisäksi nopeutta saisi tulla lisää, hätäily pois ja laajempi näkökenttä olisi suotavaa. Lisäksi harhauttelutaito pelin tiimellyksessä ei ole Aki Bergin taitotasoa kummempaa, rankkarit ovat sitten asia erikseen kun ei ole muita pelaajia häiritsemässä. Ehkä vähän yliarvostettu pelaaja, hyvin onnistuneen NHL kauden ja maalien takia. Toki peliaika pieneni NHLssäksin loppukaudesta sellaiseen 10-12 min per peli, lieneekö syynä väsymys...
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Taze kirjoitti:
Pakisto selvisi ihan hyvin, tosin ajoittain Berg-Nummelin parin puolustustyöskentely oli karmivan näköistä, kovempi joukkue olisi voinut noista kuitata maalin tai pari. Luoma-Saravo parantaa kuin sika juoksuaan ja olikin eilen vakuuttavan hyvä, etenkin omassa päässä. Luoma ylivoimaan Bergin tilalle!

Luoma-Saravo osasto on tosiaan ansainnut kehunsa. Puhunkohan taas ihan läpiä päähäni, vai oliko Luoma Bergin tilalla jossain vaiheessa? Minä muistaisin niin, ja joka tapauksessa siinä olisi ihan realistinen vaihtoehto. Berg ylivoimalla ei kuulosta hyvältä varsinkaan, kun kyseessä ei jostain syystä enää ole ollut maskimiehen rooli.
 
Ohmi kirjoitti:
Ei tässä nyt mitkään saivartelut auta. Lehtonen yritti hienoa laukausta kohti maalia, vaikka näki tilan olevan todella pieni. Helpoin ja yksinkertaisin ratkaisu tuossa tilanteessa olisi ollut laukauksen suuntaaminen kaukalon reunaa pitkin kulmaan. Siihen olisi tarvittu käsiä vähemmän kuin tuon laukauksen virittämiseen ja tähtäämiseen kohti maalia.

Yksilövirheistä ei päästä koskaan eroon, mutta niistä eroon pääsemiseen pitää pyrkiä. Mutta tuleva Tsekki-peli ei todellakaan ole se paikka, jossa harjoitellaan vaan siellä tehdään niitä asioita, jotka osataan.

Jep, tämä on lähinnä sitä mainitsemaasi hullun kuristamista.


Ei siinä nyt mitkään saivartelut auta, mutta Lehtosella riittää käsiä jakaa sitä kiekkoa eteenpäin. Ei jakanut ja maali omiin. En ole missään vaiheessa ummistanut silmiäni tuolta yksittäiseltä tilanteelta, mutta sinusta poiketen olen nähnyt myös paljon onnistumisia hyökkäyspäässä. En saa nyt kiinni mielipiteestäsi, onko Lehtosen paikka kenties viltti tai kokonaan pois yveestä vai mikä? Jotenkin vain tuntuu, että puhut vain yhdestä tilanteesta, jonka johdosta määräytyy koko tulevaisuuden pelitapa.

Yksilövirheistä ei todellakaan päästä ikinä eroon eikä niitä asioita tarvitse erikseen Lehtosen opetellakaan. Hyvä muistutus tuli pelissä, jossa ei luojan kiitos sitten tarvinnutkaan sitä voittoa tulla. Enpä jaksa uskoa, että samanlaista nähdään tsekkejä vastaan. Siellä kun luultavasti tehdään sitä mitä osataan.

Ja hullun kuristamisesta.. Tällä palstalla saa lukea monenlaista mielipidettä. Oma mielipiteeni on se, että myös hyville maalivahdeille sattuu heikompia iltoja. Esimerkkinä vaikka Bäckström ja Norrena. Se, että heille on sattunut heikko peli tärkeässä paikassa ei suinkaan tarkoita sitä, että he olisivat huonoja maalivahteja eivätkä voisi ikinä onnistua. Samalla se tarkoittaa sitä, että jopa Brodeurille tulee heikkoja iltoja. Tämä on ilmeisesti mielestäsi mahdotonta.

Ja mitä sanoin tuohon haamujen ottamiseen. Pitkään on ollut niin, ettei suomella ole vahvinta porukkaa maajoukkueena. Yleensä kanadalla sekä Venäjällä on taitavammat kaverit. Silloin pitää maalivahdin loistaa, jos meinataan voittaa.

P.S. Enpä ole nähnyt täällä kritiikkiä esim. Saravosta, jonka huonon purun seurauksena kanada kuittasi maalin kolmannessa erässä, juuri kun Suomi oli saanut kavennettua ja painostanut viimeisen 20 min ottelua. Itse en näe siihen arvosteluun tarvetta, sillä vaikka Pekka onkin inhokkini, niin ennustin hänenkin parantavan otteitaan, kunhan saa pelata ja ennen kaikkea ettei seilaa viltin ja pelaavan kokoonpanon väliä. V-Venäjä peli oli Saravoltakin jo paljon kypsempää kuin Kanadaa vastaan eikä maila tärissyt lähellekään niin paljon kuin turnauksen aiemmissa peleissä. Uskonkin, että jokainen arvokisojen ensikertalainen on paljon valmiimpi, jos/kun Kanada luistelee seuraavan kerran vastaan. Tsekki ei todellakaan ole tänä vuonna ylivertainen leijoniin nähden vaikka taituruutta uhkuu sekin porukka.. ja taistelutahtoa.

Palatakseni Lehtoseen.. tietysti Erkka voi sanoa Lehtoselle, ettei häneltä kiekollista peliä kaivata, mutta vaikkakaan Lehtonen ei maailman paras viivamies ole, niin hän on varsin käyttökelpoinen jo laukauksensa ansiosta. Samaten kiekon nostajana omista pois mies on mallikelpoinen. En nyt montaa tapausta muista, missä Lehtonen ei olisi päässyt omista pois ja saanut kiekkoa edelleen vauhdissa olevalle hyökkääjälle.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
oukka kirjoitti:
Minä en tätä nyt käsitä yhtään. Eilen yksi (1) virhe? Käsistä?

Berg ja Nummelin molemmat tekivät eilen useampia merkkausvirheitä omassa päässä aiheuttaen V-V:lle maalintekopaikan. Eikö heillä ole virheiden määrä lähtenyt käsistä?

Täällä sitä vaan jaksetaan Nummelin merkkausvirheistä ja kaksinkamppailutappioista höpöttää vaikka maailmaan tappiin asti (ei oukalle kohdistettu vaikka tulikin lainattua).

Nummelin on Suomen kiekollisen pelin sielu ja ilman häntä Suomen maalimäärä tässä turnauksessa voisi olla aika surullista luettavaa. Ja henkilökohtaiset tehopisteetkin on nimenomaan syntynyt oikeasti varteenotettavia vastustajia vastaan. Bergin piti olla se fucking stay-at-home -pakki, joka mahdollistaa Nummelinille vapaat kädet hyökkäyspelin suhteen. Se, että Nummelin tekee pari virhettä enemmän omassa päässä per peli kuin luomat, lehtoset ja kukkoset jne. ei riitä Nummelinin kokonaisuutta heikentämään läheskään riittävästi, että tarvitsisi edes kyseenalaistaa sitä, kuka on Suomen joukkueen ykköspuolustaja näissä kisoissa.

"KANADALAISET AJAA VIELÄ NUMMELININ PILLIRUOKINNALLE!!!" Jeba jeba.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
peruspata kirjoitti:
Puhunkohan taas ihan läpiä päähäni, vai oliko Luoma Bergin tilalla jossain vaiheessa?

Jep, Luoma pelasi yhden tai kaksi ylivoimaa Bergin tilalla (ainkin siinä 5-3 yv:ssä), mutta lopussa Berg oli taas takaisin ja jostain syystä viivassa.
 
Nummelin, Berg, Luoma

Kyllähän Berg on selkeästi ollut näistä kolmesta se heikoin lenkki. Numppa on todellakin ollut suomen kiekollisen pelin sielu, joka syöttöjen lisäksi laukoo mielellään. Ja miksei laukoisi, kun hyvä kuti kerran on. Monesti näiden jälkeen tulee irtokiekkoja.. tarvittaisiin vain sisälle luutijat. Kun Luoma oli Bergin tilalla yveessä, niin yv parani silmissä. Luoma onkin nostanut hurjasti tasoaan alkuturnauksen jälkeen. Hyvä näin.. kokoa löytyy ja kiekollista taitoa riittävästi. Bergillä tuntuu olevan pieni asennevamma. Ihan kuin mies kuvittelisi, ettei hänen tarvitse pelata tilanteita täysillä. Tuloksena mennään tilanteisiin pehmeästi ja kiekko ei pärille jää.

P.S. Ei ottanut kanukit numpan päätä irti.. ja tuskin ottavat jatkopeleissäkään. Berg kun nostaa hieman intensiteettiä, niin hyvä tulee sieltäkin. YV pakkina en tosin Bergiä käyttäisi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
peruspata kirjoitti:
Luoma-Saravo osasto on tosiaan ansainnut kehunsa. Puhunkohan taas ihan läpiä päähäni, vai oliko Luoma Bergin tilalla jossain vaiheessa? Minä muistaisin niin, ja joka tapauksessa siinä olisi ihan realistinen vaihtoehto. Berg ylivoimalla ei kuulosta hyvältä varsinkaan, kun kyseessä ei jostain syystä enää ole ollut maskimiehen rooli.
Kyl kyl, Luoma stunttasi täysin ansaitusti Berg:ä ylivoimissa. Onhan siinä kiekollisessa taidossa ja pelinluvussa selkeä ero noiden kahden pelimannen kohdalla.

Tosin, tuolta pakkiparilta tulee edelleen ne ainoat avaukset vastustajan lapaan omalla alueella, kuten jokaisessa pelissä jossa ovat yhdessä pelanneet. Ne kun saisivat kitkettyä pois (enimmäkseen Saravo, Luoma keskittyy hukkaamaan kiekon hyökkäysalueella), olisi tältäkin osalta paketti kasassa.

"Ykköspakkipari" eli Berg-Nummelin jatkaa tanssiaan veitsenterällä. Liekö nämä viimeiset MM:t joissa Nummelin on ns. liiderimme? Liike - eikä varsinkaan voima - näytä enää riittävän puolustuspäässä. Berg on huomattavasti varmempi omassa päässä, vaikka niitä "poissaolokohtauksia" tuleekin. Selkeästi pakkien peluutuksissa pyritään tasapainoon. Nummelin pelaa vähemmän vaihtoja 5-5 pelissä kuin Berg, pistin sen eilen merkille. Ymmärrettäväähän se on, sillä Numppaan on näemmä rajaton luotto YV:n osalta.

Lehtosen suolaamiseen en ota kantaa, syystä. Jos Suomen maajoukkueen pelaaja sattuu pelaamaan kannattamassasi seurajoukkueessa, et voi millään tapaa ottaa keskusteluun kantaa. Olet ehdottoman jäävi, sillä kyseisten pelimannien pelejä tuolta kauempaa seuraavat tietävät takuulla paremmin. Heh. Eli Lehtonen-Kukkonen, pelaa miten pelaa.

Mäntylästä lienevät kaikki samaa mieltä? Paras apu on lämmin perseenalus kentältä palaaville. "Noni, siirryppä vähäsen, pääsee pelimiehetkin istumaan. Nuin ikkään.."

Hyökkäyskentälliset alkavat olemaan kuosissaan. Enää ei ole mitään järkeä lähteä rikkomaan niitä, ellei Koivun Sakulla tule ihmeparantuminen, Selänne katso parhaaksi vetäytyä konferenssifinaaleista ja Lehtistäkin kiinnostaisi....

Jokisten trio sai vihdoin onnistumisia, vaikkei peli edelleenkään ole lähellä "ykköskenttä" statukselta odotettavaa. Pikku-Jokinen on edelleen hidas ja pehmeä, välillä voisi kokeilla ihan yksinkertaistakin peliä, tai vaikka ampumistakin? Välillä suorastaan vituttaa seurata tuota päämäärätöntä syöttelyä. Peltonen sai onnistumisia, mutta muuten eivät otteet ole häikäisseet. Iso-Jokinen vertyy kummasti, hyvä niin!

Ylijäämäkenttä, eli Hentunen-Viuhkola-Kallio on sitten oma tapauksensa. Kallio olisi pitänyt aikoja sitten korvata esimerkiksi Ridalla, sillä Janilta löytyy ehkä nippa nappa vähemmän ratkaisuvoimaa, mutta sitäkin enemmän uskallusta ja puhdasta voimaa. Kallio on melko heikoilla kulmapelissä. Viuhkolakin näyttää jälleen muistavan mitä se pelaaminen vaatii, eilinen peli oli sieltä paremmasta päästä. Hentunen pelasi erinomaisesti, mielestäni.
Milläs helkutin keinolla saadaan koko kolmikko löytämään toisensa? Joku ajaa aina tilanteessa itsensä pihalle, joka hyökkäyksessä. Kaksikkoina keskenään, kaverit kyllä löytävät toisiaan (kuten esimerkkinä Hentusen ylärima eilen), mutta kentällisenä?...

Koivun kenttä on energinen, jolta pitää odottaa myös tehoja. Ikävän yksin laiturit kuitenkin jättävät kiekollisissa ratkaisuissa Koivun, jonka orastava hyökkäyspeli jäänee tyngäksi tämän kaksikon keskellä. Ruutu ei saa mistään sisään, joten nyt pitää yrittää joka paikasta. Ei siinä, laukaus on aina hyvä vaihtoehto, muttei aina välttämättä kuitenkaan se paras... Toki nuorempi Ruutu muistaa ainakin sen yhden pakollisen kakkosen ottaa (eilinen nyt oli jo tulkinnanvarainen tapaus). Miettinen jaksaa raataa, sekä ampua vitun kaukaa, tai epäonnistua kudissaan.
Jotain tuo ketju kaipaa, jotta siltä voisi paremmin kokonaisuutena tehoja odottaa?

Nelonen on nykymuodossaan hyvä, Bergenheim tuo sitä samaa energisyyttä mitä Pirnes toisi, mutta enemmän voimaa. Liian vähän vaihtoja koko kentällisenä näille kavereille mielestäni, sillä äijät vetävät oikein hyvin.

Pirnes on hyvä, kaverin voi heittää milloin vain, mihin vain, onnistuu paikallaan. Kunhan ei liikaa vastuuta anneta. Erinomainen musta hevonen, villi kortti, piilotettu valtti, jnejne.

Kyllähän tämä tästä pikkuhiljaa. Ainoana ongelmana oikeastaan on jäänyt mieleen Suomen hyökkäyspelin aneemisuus välillä. Nimeomaan silloin, kun vastustaja tulee vahvalla karvauksella koko ajan kiinni, oltiin sitten lähdössä omasta päästä tai vastustajan päädyssä kiekollisia. Tuntuu, ettei millään saada tyhjään tilaan pelaajia joille syöttää, tai päästä pois laitaplankkien läheisyydestä. Tuossa on vielä miettimistä.

Perse edellä omaa maalia kohden tullessa, peli toimii hyvin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
En saa nyt kiinni mielipiteestäsi, onko Lehtosen paikka kenties viltti tai kokonaan pois yveestä vai mikä? Jotenkin vain tuntuu, että puhut vain yhdestä tilanteesta, jonka johdosta määräytyy koko tulevaisuuden pelitapa.

Sinun ehkä olisi pitäny malttaa lukea se ensimmäinen viesti. Mutta kerrataan se nyt vielä kerran. Lehtosen paikka on joukkueessa ja ylivoimassa, mutta yksilövirheet on karsittava tulevissa kuolemanotteluissa. Varmaa omien taitojen mukaista peruspeliä, jolla estetään ylivoimahyökkäykset omaan päähän. Ja tämä koskee koko joukkuetta. Maalivahdin huippuillan varaan on turha laskea mitään, jos näitä pelejä pyritään voittaa. Virheiden minimointi on kaiken A ja O.

Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Ja hullun kuristamisesta.. Tällä palstalla saa lukea monenlaista mielipidettä. Oma mielipiteeni on se, että myös hyville maalivahdeille sattuu heikompia iltoja. Esimerkkinä vaikka Bäckström ja Norrena. Se, että heille on sattunut heikko peli tärkeässä paikassa ei suinkaan tarkoita sitä, että he olisivat huonoja maalivahteja eivätkä voisi ikinä onnistua. Samalla se tarkoittaa sitä, että jopa Brodeurille tulee heikkoja iltoja. Tämä on ilmeisesti mielestäsi mahdotonta.

Maalivahtien hyvät ja huonot päivät ovat täysin mahdollisia. Kysymys on siitä, että kukaan ei tiedä millainen päivä maalivahdilla on ennen peliä ja ylivoimahyökkäystä. Näin ollen muiden kenttäpelaajien tehtävä on estää sellaisten tilanteiden syntyminen, jossa maalivahdin torjuminen on tilastollisesti erittäin epäedullista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös