Suomi, jalkapallon EM-kisoihin 2008

  • 344 013
  • 2 336

Chilango

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpat, Les Habs
Tassa eraan vanhuksen mielipide kiekon ja futiksen vertailusta.

On selvaa etta junnut eivat muista Suomen karsimyksia kiekossa 70- ja osin 80-luvulla ja taten eivat ehka osaa arvostaa -95 mestaruutta samalla tavalla kuin me vanhukset.
Viimeisen 20 vuoden aikana on kiekosta tullut erilaisia mitaleja roppakaupalla joten on helppo ymmartaa miksi se mestaruus ei tunnu niin hienolta. Nille, jotka elivat ne vuodet jolloin sita ekaa mitalia jahdattiin joka hemmetin kisoista, mestaruus oli tavallaan yhden nuoruuden trauman poistuminen.
Silloin 70- ja 80- luvulla ei tavallaan edes osattu haaveilla futiksen arvoikisoihin paasysta kun taas viimeisten 10 vuoden aikana siita on tullut ihan tavoiteltu haave, samalla tavalla kuin meille se kiekon eka mitali silloin kauan sitten.

Itse vaihtaisin osan kiekon mitaleista, ja nimenomaan MM-kisoista, futiksen arvokisapaikkaan koska vaan, mestaruutta en kuitenkaan vaihtoon laittaisi.

Itsellani muuten oli/on kolme (tai olihan niita varmaan enemmankin mutta suomalaisten menestykseen liittyvia) traumaa: kiekon mestaruus, euroviisut (sad, sad, sad) ja futiksen arvokisat (futisfanaatikkona olin hieman poikkeava nuori), eli kaks kolmesta on jo saatu poistettua, kolmas tulee toivottavasti tanaan.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Kuningas avauksessa - kaikki tai ei mitään

Avaus:
Jussi Jääskeläinen
Toni Kallio
Hannu Tihinen
Sami Hyypiä
Petri Pasanen
Daniel Sjölund
Markus Heikkinen
Teemu Tainio
Joonas Kolkka
Jari Litmanen (C)
Mikael Forssell


Vaihdossa:
Antti Niemi
Mika Väyrynen
Mika Nurmela
Toni Kuivasto
Shefki Kuqi
Jonatan Johansson
Roman Eremenko


Vähän kaksijakoiset mielipiteet tästä Litin aloittamisesta. Jaksaako Litti loppuun asti? Jos ei, niin on tehty vitun huono päätös. Muutenhan tuo on ihan odotettu. Väyrynen jäi siis taas penkille.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Vähän kaksijakoiset mielipiteet tästä Litin aloittamisesta. Jaksaako Litti loppuun asti? Jos ei, niin on tehty vitun huono päätös. Muutenhan tuo on ihan odotettu. Väyrynen jäi siis taas penkille.

Ihan hyvä vetohan tuo voi olla. Litmanen voi omilla rauhallisilla otteillaan saada suomen pelin uomiinsa heti alusta asti. Kuitenkin varmaan joukkueen paras pelaaja pitämään palloa hallussa ja näyttämään miten lyhytsyöttöpeli toimii käytännössä.

Pessimistin ennakko-arvio on kuitenkin 2-0 kotijoukkueelle. 0-0 puoliajalla, 1-0 65 minuutilla kesken "hyvän jakson" ja 2-0 lopullisena nöyryytyksenä 92. minuutilla kun kaikki on maalivahtia myöten hyökkäyspäässä.

Toivottavasti olen väärässä.
 

scholl

Jäsen
Olen vähän pettynyt siitä, että Väykkä on vaihdossa. No jännä nähdä mitä tapahtuu. Aika puolustava tuo Suomen miehitys on.

Pettymys myös se, että C+ studio ei ole paikan päällä. Se olisi mahtaa spekuloida pelin jälkeen, jos tulos olisi hyvä, kun oltaisiin paikan päällä. Vähän on säästetty nyt väärässä paikassa.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Melkein rupes itkettämään Finlandian aikana! Nyt Suomi taistele! Kuningas on avauksessa, ehkä olisi voinut aloittaa myös vaihdossa, mutta menee se näinkin. Toni Kallio pitää "taitopelaajia" kohta pilkkanaan. HUH HUH! Jännittää...
 

Viljuri

Jäsen
Harvemmin on tuntenut itsensä näin rauhattomaksi jo iltapäivästä lähtien. Päätä särkee jo valmiiksi ja kaikki turhat asiat ärsyttävät. Kirjoitin jotakin paperia kolmisen tuntia saamatta juuri yhtä kappaletta enempää järkevää tekstiä aikaan... :(

Siltikin, mennäänpäs pojat tuon suon yli että heilahtaa! Se on nyt niin, että näiden etelän poikien polvet alkavat tutimaan, kun peruspohjalainen Shefki rynnii maaliin maalivahdin, pelipallon, yläriman ja koko Portugalin puolustuslinjan kera.
 

E V

Jäsen
Jaahas. Puola Serbia pelin kokoonpano löytyy jo UEFAN sivuilta. Puola onkin ottanut maalille yllätys, yllätys kolmosveskarinsa. Kuszczak siis penkillä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittu hei, Quaresma ja C. Ronaldo Portugalin laitureina, aika kiirettä ja kivoja tilanteita edessä Suomen laitamiehillä.

Quaresman ulkosyrjät ja Ronaldon harhautukset kuriin, ja tilanne näyttää jo paljon paremmalta.
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Päivällä oli onneksi niin kiirusta ettei tulevaa matsia ehtinyt pahemmin funtsimaan. Töiden jälkeen ei sitten olekaan ollut kuin yksi asia mielessä.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Jaahas. Puola Serbia pelin kokoonpano löytyy jo UEFAN sivuilta. Puola onkin ottanut maalille yllätys, yllätys kolmosveskarinsa. Kuszczak siis penkillä.

Äh! Arsenalin Fabianski hoitaa. Rasiak tekee sen 1-2 maalia. Voidaan antaa Ahvenanmaa Puolalle jos voittavat, tai pelaavat tasan ja Suomi voittaa.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Ei näy asuntolassa canali, eikä missään forssan baarissa näy tuo kanava, sellaisen käsityksen olen saanut. Korjatkaa mahdollisimman äkkiä, jos olen väärässä.

Englanti-peliä sitten katselen, näkeepähän ainakin jotain.

On se sellanen saatana, kun ei yhtä jalkapallo-ottelua voi näyttää maksuttomilta.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Ei näy asuntolassa canali, eikä missään forssan baarissa näy tuo kanava, sellaisen käsityksen olen saanut. Korjatkaa mahdollisimman äkkiä, jos olen väärässä.
Ilta-Sanomien listalla on kolme baaria Forssasta joiden pitäisi ottelu näyttää.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ei näy asuntolassa canali, eikä missään forssan baarissa näy tuo kanava, sellaisen käsityksen olen saanut. Korjatkaa mahdollisimman äkkiä, jos olen väärässä.

Pelin näyttävät Forssassa seuraavat baarit:
  • Irlannin Setteri
  • Parnell's
  • Ravintola Status

Itse olin vielä alkuviikosta siinä mielentilassa, että lähden peliä jonnekkin katsomaan, mutta nyt on jotenkin tuo innostus laantunut ja jään kotia nukkumaan..

Katsellaan huomenna sitten teksti-tv:ltä miten on käynyt, toivottavasti hyvin.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Arrrghhhh....

En sitten lähteny kaupungille katsomaan tuota, luulin näkyvän Sopcastilla, mutta ei.... Näkyykö tuo jollain ohjelmalla, perkele tennistä tyrkyttää ruutuun vain noista linkeistä.

Ei kiinnosta tuota merisäätäkään kuunnella!
 

jani73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Detroit Red Wings, FC Liverpool
Suomi nyt perkele fyysistä peliä! Manun ämmään koko ajan kiinni ja pientä jälkipeliä ja jaloille tuloa! Kyllä pelihalut kaikkoaa ...
 

snumi

Jäsen
Radio Suomi

Ulkomailla kun olen, niin ei voi seurata kuin netin kautta Radio Suomesta. 2 minuuttia peliä pelattu ja tulee säätiedotus merenkulkijoille...

Ja sitten kello on 22 ja tulee uutiset...

Olis kiva kuulla matsiakin.
 

TML

Jäsen
Helvettiläinen. Suomen vasempana pakkina oleva Jussi Chydeniuksen näköinen kaveri tulee olemaan vielä todella kovissa vaikeuksissa maailman parhaimman kanssa.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Kallio saa luvan parantaa ja paljon tuota syöttötyöskentelyään. Kyllä polttaa pallo pojalla jaloissa. Muuten alun jyrän alla olon jälkeen peli alkaa olla sitä mitä odottaman piti, odotetaan erikoistilanteita.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=2161&part=sports


On kyllä köyhän miehen viritelmät täällä meikäläisellä.
Huonolla kuvanlaadulla, pätkivällä lähetyksellä varustetulla Sopcastilla, ja ajoittain pätkivällä radiolähetyksellä seuraan ottelua. Ja tietysti radiolähetys on nettilähetystä edellä.

Mitä tuosta ottelusta oon saanut selvää niin onhan tuo ollut melkoista Portugalin hallintaa. Kyttääkö Suomi vastustajan virheitä ja niistä syntyviä mahdollisia vastahyökkäyksiä? Toivotaan että Jääskeläinen kestää,toivotaan että Suomi kestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös