Suomi 100 vuotta juhlat & lieveilmiöt liveseuranta

  • 104 384
  • 1 441

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Nuohan oli jollain tavalla tuttuja/kavereita keskenään, Mikko Alatalo kertoi sitä tarinaa kun Juice, Sale ja Mikko oli pämppäämässä keskenään ja porukka ei päässyt baariin sisään kun Niinistö vittuili portsarille.

Alatalon sanoittajakaveri Harri Rinne on Salosta kuten Salekin. Sale oli Rinteen kavereita ja kävi joskus Coitus Intin aikoihin poikien treenikämpillä Tampereen Kalevassa hengailemassa. Noilta ajoilta tuttavuus on peräisin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tami oli tulossa jo, puku oli päällä ja lämmitetty Jaguar hyrräsi Kuusamakujan pihalla, mutta sitten Tamille kerrottiin, että Linnan läheisyydessä ei ole juuri nyt parkkipaikkoja.

Take my word..Köh, kuusamajakuja, köh..Olisi kyllä upeaa kun Tamikin pääsisi paikalle joskus.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Alatalon sanoittajakaveri Harri Rinne on Salosta kuten Salekin. Sale oli Rinteen kavereita ja kävi joskus Coitus Intin aikoihin poikien treenikämpillä Tampereen Kalevassa hengailemassa. Noilta ajoilta tuttavuus on peräisin.
Joo näin muistelin itsekin että joku yhteinen tuttu oli nimenomaan Salella ja Alatalolla, en jaksanut alkaa nimeä kaivelemaan mutta hyvin muistettu sieltä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nykänen oli aliarvostettu laulaja. Siks nostin esiin *hymiö*. Mä en näe tässä ehdotuksessasi mitään konkretiaan taipuvaa, joten en ihan saa kiinni. Varsinainen painolasti tuo on ollut itse veteraaneille, historiaa, edes sotahistoriaa en näe taakkana jälkipolville. Enemmän tuo on ylpeyden aihe meille joiden on mahdotonta päästä täysin sisään sen ajan tapahtumiin. Laitettiin loistavasti kampoihin vaikka lätkätermein pelattiin ilman maalivahtia ja vielä 5vs3 alivoimalla koko matsi.
Ylpeyden aihe se toki on, mutta samalla sodassa viipyily tuo juhlallisuuksiin väkisinkin pönötystä, patsastelua ja synkistelyä. No, luonnollista toki veteraanien kautta.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ransu Karvakuono on maailman kovin jätkä, tamperelaisen miehen käsi perseessä yli 30 vuotta eikä ole valittanut kertaakaan.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
@adolf muistelin samoin, että jotain matskua Juicen linnareissusta oli jossain. Pitänee tsekata.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Harmittaa muuten ihan helvetisti, että niinkin miellyttävä ihminen ja hieno (ex-) kansanedustaja kuin Juha Hakola joutuu aina juhlien aikaan olemaan ulkona poliisin puvussa ja saamaan niskaansa räntää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Ralph

Jäsen
Onko YLE odottanut tarkoituksella, että kello on niin paljon, että lapset on nukkumassa ja Sofi Oksasen voi nyt laittaa ruutuun?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sofi Oksanen ja #metoo.

Mitä v-ua miehet oikein ajattelevat, jos Sofia lähestyvät? Mulle ei tulisi mieleenkään, vaikka miten paljon pesää tekisi mieli.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ylpeyden aihe se toki on, mutta samalla sodassa viipyily tuo juhlallisuuksiin väkisinkin pönötystä, patsastelua ja synkistelyä. No, luonnollista toki veteraanien kautta.
Meillä Leppävirralla hoidettiin tämä tyylillä. Itse juhlassa ei puhuttu veteraaneista muutamaa lausetta enempää, mutta juhlasalin sisäänkäynnin kohdalla oli valokuvanäyttely sodista. Sopiva sekoitus historiaa ja tulevaisuutta, joka juhlamme teema oli.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko YLE odottanut tarkoituksella, että kello on niin paljon, että lapset on nukkumassa ja Sofi Oksasen voi nyt laittaa ruutuun?
Mä en oo varmaan tarpeeksi in/muodissa mukana, kun tuo variksenpelätin-look ei oo mun mielestä coolin näköistä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tommi Korpelasta ykköset yllä tulee mieleen lähinnä Ihmebantun monologi jossa kertoo miten menestyvänä miehenä suhtautua mm. naisiin. Kontrasti hetken aiheeseen suurehko.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Nyt meni jo ihan liian pitkälle! Susikoira Roi! Se on heti Benjin jälkeen kovin, Lassie nuolee kolmantena ja Ransu sitten nelonen.
Ehei! Noista kolmesta tehdään komeat rukkaset, karvahattu ja polvimittainen turkki Ransulle, koirien kingille.
 

Ralph

Jäsen
Heikki Silvennoinen voisi nyt tulla laulamaan Oksaselle "rumat ihmiset, menkää kotiinne".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös