Hämeenlinnassa on paljon vikaa, mutta rumaa siitä ei kyllä mielestäni saa millään. Päinvastoin: oikein kaunis suomalainen pikkukaupunki lukuisine järvineen, puistoineen ja puistometsineen sekä historiallisesti arvokkaine rakennuksineen.
Kauneus, myös kaupunkien kohdalla, on toki katsojan silmissä ja siksi kuulisin mielelläni perustelut vastauksellesi.
Noh, sanottakoon näin, että sen aika vähän mitä olen hämeenlinnassa pyörinyt, niin ei ole omaan silmään ollut mikään, niin hieno paikka. Tosin kesällä voisi ollakkin ja silloin en siellä ole käynyt. Pääasiassa talvisin pelireissuilla olen siellä käväissyt ja silloin se ei ole hirveästi säväyttänyt. Tampereen kanssa varmaan aika samantyylinen paikka ja ei Tamperekkaan nyt pahan näköinen ole, mutta ei suosikkejakaan. Ja jos ajatellaan näitä pieniä paikkakuntia, mitä tässä on äänestetty, niin ei hirveästi ole niillä seuduilla tullut pyörittyä joten ei niitäkään voinut sitten äänestää ja sitten päädyin äänestämään Hämeenlinnaa. Ja nimenomaan talvisaikaan se ei ole ollut erityisen viihtyisä omaan silmään. Ja tokihan se aina menee, että yleensä kotikaupungissa viihtyy. Ei toki aina, mutta aika useasti varmaan.
Itse diggaan kuitenkin Jyväskylästä ja Turusta aika paljon ja on mielestäni, ehkä parhaat kaupungit Suomessa. Tottakai on muutenkin vaikea arvioida niiden perusteella, että joissakin on käynyt kesällä ja joissain vain talvella, koska toki talvella on aina ankeamman näköistä.