Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Halos-ketjun anti kumpusi itse ketjun nimeä kantavan henkilön tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Kyllä niissä paikoitellen ihan itkemisen aihetta olikin. Tai oli sielläkin välillä jotain "lespo feministi juttua".Sääli, että Jatkoajan vasen siipi on sen verran heikosti edustettu, että samanlaista katkeraa itkuketjua ei saada aikaan Niinistöstä jollainen Halosesta löytyy.
Itse en muista valittaneeni ääneen silloin kun Halonen aikanaan äänestettiin presidentiksi, kummallakaan kerralla. Kansa tekee valinnan ja niillä nuoteilla mennään. Kitinä alkaa vasta sitten kun on jotakin mistä sanoa. Jälkeenpäin olen kyllä kovastikin sadatellut ääneen suomalaisten dorkuutta Halosen jatkokaudelle valitsemisesta, kun merkkejä ns. arvojohtajuuden todellisesta laidasta alkoi ilmaantua. Toisella kaudella Halonen käsittääkseni alitti omiensakin odotukset, vaikkei tuota työväentalolta juuri ole ääneen lausuttu.
Toivon myös uskon että Niinistö on toimissaan avarakatseinen ja aidosti tasapuolinen. Tässä hänellä olisi paikka osoittaa suuruutensa paitsi valtiomiehenä, niin myös ihmisenä. Kyllä Halosellakin omat ansionsa oli varsinkin kautensa alkuajoilta, mutta tasapuolisuuden käytännön toteuttaminen meni hänellä omien puoltamiseksi ja suosikkivähemmistöjen symppailuksi.
Lisäksi myös Suomen käytännön intressien eteen työskentely mm. kauppapolitiikan ja -suhteiden sekä merkittävien puolustuspoliittisten kysymysten suhteen ovat asioita joissa Niinistöltä sopii toivoa tilaisuuden tullen jotakin panosta. En nyt tarkoita tällä sitä, että Niinistön tarvitsisi välttämättä kevään korvilla käydä tunnustelemaan Suomen edellytyksiä NATO-jäsenyyteen. Odotan silti Niinistöltä aktiivisempaa ja ennakkoluulottomampaa keskusteluotetta puolustuskysymyksissä kuin mitä hieman kärjistetysti sanoen maanpuolustusvastainen Halonen presidenttiaikanaan osoitti.