Suomen presidentinvaali 2024

  • 660 669
  • 6 695

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Aaaahhh... Nyt mä ymmärrän...
Vaimo ilmoitti, että tahtoo syntymäpäivänään (viikonloppuna) ehdottomasti syödä Fazerin Suffeli-jäätelöä.
Piti kiertää alueen kauppoja noin 10-12 kpl - lopulta piti mennä Lohjalle asti ennenkuin löytyi Suffelia. Kaikkia muita makuja oli tarjolla ylen määrin.
Kiitos, Lohja.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaimo ilmoitti, että tahtoo syntymäpäivänään (viikonloppuna) ehdottomasti syödä Fazerin Suffeli-jäätelöä.
Piti kiertää alueen kauppoja noin 10-12 kpl - lopulta piti mennä Lohjalle asti ennenkuin löytyi Suffelia. Kaikkia muita makuja oli tarjolla ylen määrin.
Kiitos, Lohja.
Olet hieno mies!

Ei sentään Jaana Kavonius hypännyt kyytiin juhlimaan synttäreitä, kun näyttää usein olevan sopiva juhlakolttu päällä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaimo ilmoitti, että tahtoo syntymäpäivänään (viikonloppuna) ehdottomasti syödä Fazerin Suffeli-jäätelöä.
Piti kiertää alueen kauppoja noin 10-12 kpl - lopulta piti mennä Lohjalle asti ennenkuin löytyi Suffelia. Kaikkia muita makuja oli tarjolla ylen määrin.
Kiitos, Lohja.
Tämä voi olla mahdollisesti snadi offtopic, mutta s-kaupat.fi näkee onko tuotetta kaupan valikoimassa, ja jos sivu tarjoaa noutoa esim tunnin päästä, niin oletan että sitä on silloin hyllyssäkin. Lohjan osalta näyttää olevan Lempolan S-marketissa ja esim Olarin Prismassa olisi myös.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä voi olla mahdollisesti snadi offtopic, mutta s-kaupat.fi näkee onko tuotetta kaupan valikoimassa, ja jos sivu tarjoaa noutoa esim tunnin päästä, niin oletan että sitä on silloin hyllyssäkin. Lohjan osalta näyttää olevan Lempolan S-marketissa ja esim Olarin Prismassa olisi myös.
Tarjoat S-ryhmää? Mä suosittelen K-kauppaa.
-H-
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä voi olla mahdollisesti snadi offtopic, mutta s-kaupat.fi näkee onko tuotetta kaupan valikoimassa, ja jos sivu tarjoaa noutoa esim tunnin päästä, niin oletan että sitä on silloin hyllyssäkin. Lohjan osalta näyttää olevan Lempolan S-marketissa ja esim Olarin Prismassa olisi myös.
Voi sen katsoa netistä ja mennä suoraan oikeaan paikkaan. Härskimpi henkilö tekee noin ja kertoo kotona, että et usko, kuinka monessa kaupassa kävin turhaan. Ikävämpi ihminen vastaa ”Voi kulta, kiitos kun hait sitä jäätelöä, mutta miksi et katsonut netistä, ettei olisi tarvinnut turhaan kierrellä.”
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Käykääs katsomassa Jaanan facebooksivuja. Siellä on jo kovat taistelut Vapauden Liiton tyyppien kanssa, kun eivät suostuneet vaaliyhteistyöhön.
Jaana antaa palaa ja todistaa samalla sen, miksi pienpuolueiden yhteistyö ei ikinä (onneksi) tule onnistumaan. Toinen kieltäytyy kohteliaasti ja Kavonius ryöpyttää kunnon pamfletin vastalahjaksi.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Antti Kaikkonen ei ole asettumassa ehdolle.
Eli käytännössä Rehnin ehdokkuus varmistui.

Olisin ollut aika varma Rehnin voitosta vielä syksyllä 2021, koska hän on harmaa ja rauhallinen mies. Ukrainan sodan aikaan Rehniä ei kuitenkaan ole näkynyt missään, kun taas Haavisto on koko ajan ollut polttopisteessä.

Rosatomin vaikutuksesta Rehnin kannatukseen on paha sanoa, itse veikkaan että tällaiset asiat ovat lopulta yllättävän marginaalisia kansan keskuudessa. N. jokaisesta ehdokkaasta kun löytää sen Venäjä-tahran. Esko Aho on sitten asia erikseen, koska hänellä kytky on niin vahva, että jopa miestä fanittanut Timo Haapala on käsittääkseni irvaillut Ahon presidenttipyrkimyksille.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Eli käytännössä Rehnin ehdokkuus varmistui.

Totta.

"Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on tehnyt erittäin hyvää työtä. Pidän itse hyvänä, että presidentillä on ulko- ja turvallisuuspolitiikassa vahva rooli, eikä presidentin valtaoikeuksia pitäisi lähteä rajoittamaan", Kaikkonen toteaa.

Itse olen ollut tätä kehitystä vastaan ja olen edelleenkin. Presidentin valtaoikeudet kasvavat NATO-jäsenyyden ja käytännössä presidentin NATO-johtajuuden myötä. Onneksi asiasta tehdään selvitys. Lisävastuu vaikuttaa valtioelinten väliseen valta-asetelmaan.

Kaikki menee hyvin, jos meillä on tolkun ihminen presidenttinä. Mutta entäs jos ei ole? Sellaisiakin esimerkkejä löytyy myös länsimaista. Yksi ihminen on haavoittuvaisempi eri tavoin ja tämänkin takia näkisin, että valtioneuvoston roolia pyrittäisiin kasvattamaan jatkossa. Ehkäpä asia nousee enemmän esille presidentinvaaleihin liittyvässä keskustelussa.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olli Rehn on tämän hetken ehdokkaista kiistatta paras vaihtoehto tulevaksi Presidentiksi. Populismia väittää muuta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Etkö muuta osaa vastata? Kumpikohan se meistä populisti oikeasti on? :D
Siis mitä? Taidat olla pikkuisen yksinkertainen... ainakin, mitä tulee käsitteeseen "perustella".

Olli Rehn on tämän hetken ehdokkaista kiistatta paras vaihtoehto tulevaksi Presidentiksi. Populismia väittää muuta.
Missäs ne tuon yo. tekstin perustelut ovat... siinäkö, että "muu on populismia"?

Eiköhän tää ollut meidän osalta tässä... viitsi tuon tason "einsteinin" kanssa ruveta vääntämään yhtään mitään...
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä turhailusessio on huomioitu rikepisteellä.
Siis mitä? Taidat olla pikkuisen yksinkertainen... ainakin, mitä tulee käsitteeseen "perustella".


Missäs ne tuon yo. tekstin perustelut ovat... siinäkö, että "muu on populismia"?

Eiköhän tää ollut meidän osalta tässä... viitsi tuon tason "einsteinin" kanssa ruveta vääntämään yhtään mitään...
Etkö osaa vastata kysymykseeni muuta kun vastakysymyksellä? Se on yksi no empä kehtaa sanoa minkä merkki.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tämä turhailusessio on huomioitu rikepisteellä.
No, empä tiiä. (vittu, mistä näitä oikein sikiää...)
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Käykö tässä kuitenkin niin, että Aaltola sanoo että "no kai mä ny sitten ku niin moni sanoo että pitäisi" ja on pelissä mukana. Sitten on uudet jaot taas.
 

PtG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Edmonton, FC Pojat
Ykkösaamussa juuri äsken Mika Aaltolalta kysyttiin taas tätä presidenttiasiaa. Oli nyt sitä mieltä, että "harkitsen", koska kansansuosio on niin jatkuvaa. Toki sanoi, että sitoutumattomana ehdokkaana kampanjointi on sen verran kallista, että tilanne on joka tapauksesa haastava.

Mutta, kuten @Sanainen arkku tuossa yllä sanoi "no kai mä ny sitten ku niin moni sanoo että pitäisi" on aika lähellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös