Nousu on nyt 4%>7%, eli tällä hetkellä kolmannes demareita kannattaa Juttaa.Se taisi säikähtää Jutan kannatuksen kovaa nousua.
Säikähdän sitten 15% kohdalla.
Nousu on nyt 4%>7%, eli tällä hetkellä kolmannes demareita kannattaa Juttaa.Se taisi säikähtää Jutan kannatuksen kovaa nousua.
Mahtaakohan Aaltolaa vituttaa, että lähti leikkiin mukaan? Rahaa palaa ja kannatus vitsiosastolla.
Viimeistään tammikuussa säikähdät.Nousu on nyt 4%>7%, eli tällä hetkellä kolmannes demareita kannattaa Juttaa.
Säikähdän sitten 15% kohdalla.
Kaskinauriista, luulisin. Voiko tosin olla että monikon taivutusmuoto on sama kuin yksikön? Kai se näiden muinaisten maanviljelyssanojen kanssa voi olla.kaskinauriksista
Minä luulen, että Halla-ahon kannatuksen maksimi on 10%, kun kaikki persutkaan eivät halua hänestä presidenttiä.
Suurin ongelma Halla-aholle on se, että koska hänellä ei ole realistista mahdollisuutta tulla valituksi tehtävään, niin osa voi kokea äänen menevän hukkaan.
Mitä muuten luulette, haluaisiko Halla-aho edes itse oikeasti presidentiksi? Minulla on sellainen käsitys, että sellainen edustaminen, mitä presidentin rooliin kuuluu, ei ole oikein hänelle ominta. Varmasti kirjoittelisi mieluummin viestejä ja twiittejä.
Milloin nähdään ensimmäiset vaaliväittelyt televisiossa? Koitin kysyä Googlelta, mutta joko se ei tiedä tai sitten en vaan osaa. Jotain pienempiä onkin kai jo ollut nettistriimien kautta katsottavissa.
Onneksi on Yle, vaikka nykyhallitus haluaisikin sen kaataa.Ylen presidentinvaaliohjelmisto esittelee ehdokkaat kattavasti – tentit, väittelyt ja suuret vaalikeskustelut avaavat ehdokkaiden ajatusmaailmaa
Yle tarjoilee jälleen kattavan paketin vaaliohjelmistoa äänestyspäätöksen tueksi. Vaalikauden tunnelmiin sukelletaan jo ennen joulua kun suuret vaalikeskustelut alkavat ja kaikki vaalien viralliset ehdokkaat kohtaavat ensi kertaa suorassa tv-keskustelussa.yle.fi
Onneksi on Yle, vaikka nykyhallitus haluaisikin sen kaataa.
Kyllä Vihreät ovat ihan itse tehneet parhaansa sen eteen, että heidät mielletään osaksi vasemmistoa. Viime vaalikaudella Vihreiden politiikka ajoi jatkuvasti demareista ja melkein Vasemmistoliitostakin vasemmalta ohi. Sitä politiikkaa huseerasi toteuttamassa myös Pekka Haavisto eikä hän siitä pääse millään selittelyllä irti.
Jos olisitte lukenut viestini ajatuksella, ymmärtäisitte mitä tarkoitin sillä, että Vihreät eivät ole mikään yhtenäinen joukko koskaan ollutkaan erityisesti talouspoliittisesti vasemmisto / oikeistokartalla. Se, että Vihreissä oli pitkään vallalla tuo vasemmistolaisblokki on vaikuttanut toki oleellisesti viime vuosien politiikkaan, mutta Vihreissä sisäisestikin päätettiin että nyt se saa riittää ja valittiin huomattavan oikeistolainen (verrattuna lähivuosiin) Sofia Virta johtoon. Perinteisesti Vihreät ovat olleet kuitenkin talouskeskustassa, jopa hieman oikealla. Silloin heitä sanottiin "Kokoomuksen puisto-osastoksi". Toki sen jälkeen talousoikeistolaisuuden määritelmäkin on muuttunut perinteisestä pro market -ajattelusta pro business -ajatteluksi, eli enää ei pyritä markkinoiden vapauteen vaan yritysten vapauteen, jolloin toki ainakin itse ajattelen, että toivottavasti noin "oikeistolaisuuteen" ei Vihreissäkään pyritä.Vihreät ovat osa suomalaista vihervasemmistoa/punavihreitä/vasemmistoliberaaleja. Hassua, että somessa nyt pyristellään Haaviston takia tästä eroon vaikka näytöt ovat kiistattomat:
Kuva kertoo: Näin puolueet sijoittuvat arvokartalle Iltalehden eduskuntavaalikoneessa
Iltalehden eduskuntavaalikoneesta selviää, miten puolueet asettuvat arvokartalle. Puolueet löytyvät pääosin nelikentän kahdesta ruudusta.www.iltalehti.fi
Jos olisitte lukenut viestini ajatuksella, ymmärtäisitte mitä tarkoitin sillä, että Vihreät eivät ole mikään yhtenäinen joukko koskaan ollutkaan erityisesti talouspoliittisesti vasemmisto / oikeistokartalla.
Mielenkiintoinen mielipide, kun mun mielestä tuo on about käänteinen lista ulkopoliittisesta kokemuksesta. No ehkä Jussin siirtäisin kolmoseksi. Käytännön ulkopolitiikka lienee presidentin toimialue ja sitä ei tutkijan kammiosta toteuteta.Tulevankin presidentin ykköshaaste on Venäjä. Itse arvioisin, että ehdokkaista parhaiten haasteeseen vastaavat järjestyksessä 1. Halla-aho 2. Aaltola. 3.Essayah 4. Rehn/Stubb. 5. Urpilainen.
Jos olisitte lukenut viestini ajatuksella, ymmärtäisitte mitä tarkoitin sillä, että Vihreät eivät ole mikään yhtenäinen joukko koskaan ollutkaan erityisesti talouspoliittisesti vasemmisto / oikeistokartalla. Se, että Vihreissä oli pitkään vallalla tuo vasemmistolaisblokki on vaikuttanut toki oleellisesti viime vuosien politiikkaan, mutta Vihreissä sisäisestikin päätettiin että nyt se saa riittää ja valittiin huomattavan oikeistolainen (verrattuna lähivuosiin) Sofia Virta johtoon.
Essayah pätevämpi hoitamaan Venäjä-suhdetta kuin Rehn, Stubb tai Urpilainen? Salli mun nauraa. Essayah ei ole urallaan ollut missään ulkopoliittisesti merkittävässä tehtävässä ja, kun näitä vanhoja syntejä on aina niin muodikasta kaivaa, niin Essayah on kaikkein innokkaimpana ehdokkaista ollut toivottamassa Venäjää tervetulleeksi tänne. Toki syyt ovat ymmärrettävät, Essayah on kotoisin Itä-Suomesta, jossa moni asia sidottiin Venäjään, ja puolueensa ollut historiallisesti kriittinen lännettymistä kohtaan.Tulevankin presidentin ykköshaaste on Venäjä. Itse arvioisin, että ehdokkaista parhaiten haasteeseen vastaavat järjestyksessä 1. Halla-aho 2. Aaltola. 3.Essayah 4. Rehn/Stubb. 5. Urpilainen.
Essayah pätevämpi hoitamaan Venäjä-suhdetta kuin Rehn, Stubb tai Urpilainen? Salli mun nauraa.
Kärkiehdokkaat Stubb ja Haavisto ovat ne, jotka ovat ajaneet Putinin himoitsemaa venäläisten viisumivapautta. Stubbin synneistä on jo aikaa tietty ja ne ehkä voidaan antaa anteeksi. Ehkä sen verran ainakin, että saatan äänestää toisella kierroksella, mikäli on Haavisto vastassa. Ehkä. On nimittäin sen verran paljon muitakin typeriä lausuntoja monikulttuurisuuden rikkauksista ja EU-liittovaltion ihanuudesta antanut vuosien saatossa, että paljon on aktiivista katumista harjoitettava, jotta voi sen toisen kierroksen äänen saada.Essayah pätevämpi hoitamaan Venäjä-suhdetta kuin Rehn, Stubb tai Urpilainen? Salli mun nauraa. Essayah ei ole urallaan ollut missään ulkopoliittisesti merkittävässä tehtävässä ja, kun näitä vanhoja syntejä on aina niin muodikasta kaivaa, niin Essayah on kaikkein innokkaimpana ehdokkaista ollut toivottamassa Venäjää tervetulleeksi tänne. Toki syyt ovat ymmärrettävät, Essayah on kotoisin Itä-Suomesta, jossa moni asia sidottiin Venäjään, ja puolueensa ollut historiallisesti kriittinen lännettymistä kohtaan.
Mutta Pekka Haavisto ajoi tuota Putinin agendaa vielä viime vaalikaudella ulkoministerinä. Se on anteeksiantamatonta. Kertoo joko älyllisestä vajavaisuudesta tai siitä, että taskunsa ovat täynnä ruplia. Täysin epäkelpo presidentiksi. Lisäksi hänellä vaikuttaa olevan alkava dementiakin, kun ei muutaman vuoden taa näin keskeisiä asioita muista. Ei siis terveytensäkään puolesta sovellu tehtävään.
Olisin aika tavalla erimieltä. En nyt näe, että Essayah olisi koskaan ajanut Venäjälle viisumivapautta kuten Stubb tai Haavisto. Tai mitenkään muutenkaan erottuneen Venäjä-myönteisenä. Toki ei nähnyt Venäjää uhkana kymmenen vuotta sitten, mutta en pidä sitä merkkinä myönteisyydestä. Nyt esimerkkinä ei vastusta ydinaseita Suomen alueella osana Nato-pelotetta. On siis hyvin realistinen suhteessa Venäjään.Essayah pätevämpi hoitamaan Venäjä-suhdetta kuin Rehn, Stubb tai Urpilainen? Salli mun nauraa. Essayah ei ole urallaan ollut missään ulkopoliittisesti merkittävässä tehtävässä ja, kun näitä vanhoja syntejä on aina niin muodikasta kaivaa, niin Essayah on kaikkein innokkaimpana ehdokkaista ollut toivottamassa Venäjää tervetulleeksi tänne. Toki syyt ovat ymmärrettävät, Essayah on kotoisin Itä-Suomesta, jossa moni asia sidottiin Venäjään, ja puolueensa ollut historiallisesti kriittinen lännettymistä kohtaan.
Mitkä ovat Essayahin ulkopoliittiset meriitit? Millä tavoin hän on Urpilaista pätevämpi?Jos sulla ei ole muuta perustetta kuin, että on kotoisin itä-Suomesta, niin en näe syytä muuttaa järjestystä.
Kun ei ole koskaan ollut vallassa, ei ole päässyt mokailemaan...Mitkä ovat Essayahin ulkopoliittiset meriitit? Millä tavoin hän on Urpilaista pätevämpi?