Mainos

Suomen poliisi kriisissä?

• 687 952
  • 5 676

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sellainen jonka tunnekehitys on jäänyt selkeästi poliisin osalta 15-vuotiaan tasolle. Varmaan vielä kiikkustuolissa mutisee lapsenlapsilleen kuinka hänen kaveriaan yritettiin huijata lumisilla liikennemerkeillä ja poliisi on perseestä perkele!

No joo, ei tästä kannata enempää vääntää. Kuten sanoin, poliisit ottivat tästä varoitukset eli kyllä tuossa virkavalta väärin toimi.

Ja toi ratsia juttu nyt sitä omaa huumoriani (iskin poliisille silmää ja sanoin että sorry äiti soitti ;D).

Aapee79

Jäsen
I
No joo, ei tästä kannata enempää vääntää. Kuten sanoin, poliisit ottivat tästä varoitukset eli kyllä tuossa virkavalta väärin toimi.

Ja toi ratsia juttu nyt sitä omaa huumoriani (iskin poliisille silmää ja sanoin että sorry äiti soitti ;D).
Ihan varmasti otti ja sinähän sen varsinkin tietäsit, kun poliisin sisäiset varoitukset ovat julkista tietoa. Eiku.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
I

Ihan varmasti otti ja sinähän sen varsinkin tietäsit, kun poliisin sisäiset varoitukset ovat julkista tietoa. Eiku.

Tästä jälkipyykistä käytiin kaverin pyynnöstä poikkeuksellisesti vielä joku "paltsu" jota joku sektorinjohtaja tms. veti ja siinä hän näin oli sanonut. Homma oli sillä sitten taputeltu eli ei jäänyt pahaa verta ;D

Pakko kertoa vielä yksi (ja ainut) omakohtainen kokemus. Olin ehkä nelisen vuotta sitten venettä vai vesijettiä vetämässä rantatrailerilla (ei tieliikennekelpoinen) lyhyen matkaa maantiellä ja sattui huonolla tuurilla poliisi siihen perään. Saaristossa mahdollisuus tälle varmaa n 1/1000000.

Olin saamassa tuosta sakkoa mutta poliisi huomasi etupenkillä muutaman rasian biittiä ja homma oli sillä sovittu. Tämä ehdottomasti positiivinen kokemus poliisin toiminnasta, on siellä reiluakin kaveria tietysti remmissä.

Bay

Jäsen
Tästä jälkipyykistä käytiin kaverin pyynnöstä poikkeuksellisesti vielä joku "paltsu" jota joku sektorinjohtaja tms. veti ja siinä hän näin oli sanonut. Homma oli sillä sitten taputeltu eli ei jäänyt pahaa verta ;D

Pakko kertoa vielä yksi (ja ainut) omakohtainen kokemus. Olin ehkä nelisen vuotta sitten venettä vai vesijettiä vetämässä rantatrailerilla (ei tieliikennekelpoinen) lyhyen matkaa maantiellä ja sattui huonolla tuurilla poliisi siihen perään. Saaristossa mahdollisuus tälle varmaa n 1/1000000.

Olin saamassa tuosta sakkoa mutta poliisi huomasi etupenkillä muutaman rasian biittiä ja homma oli sillä sovittu. Tämä ehdottomasti positiivinen kokemus poliisin toiminnasta, on siellä reiluakin kaveria tietysti remmissä.
Niin no, kyllä selkeästi olet ottanut asiaksesi kaivaa jokaisen negatiivisen asian mitä poliisin toimintaan liittyy ja toimittaa eteenpäin. Tässäkin olet hiukan kehuvinasi hyviksi tyypeiksi ja samalla vihjaat että poliisit ovat lahjottavissa. Kyllä kai siellä polisissa on kaikenlaista samoin kuin on kaikissa muissakin ammattiryhmissä, sitä en kiistä. Silti mielestäni uskallan kyllä kohdata poliisiviranomaisen jos kohdalle osuu mieluummin Suomessa kuin melkein missä tahansa muussa maassa. Kaverini esim. ryöstettiin aikoinaan Brasiliassa vain kerran ja silloin asialla poliisit.

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Silti mielestäni uskallan kyllä kohdata poliisiviranomaisen jos kohdalle osuu mieluummin Suomessa kuin melkein missä tahansa muussa maassa. Kaverini esim. ryöstettiin aikoinaan Brasiliassa vain kerran ja silloin asialla poliisit.
Meiltä on niin ikään tasan kerran viety omaisuutta reissuilla, ja nuo olivat poliiseja (tai "poliiseja", mistäs näistä tietää, vaikka aseet ja virkapuvut oli) Unkarissa vuonna 2001.

Kyllä suomalainen poliisi on luotettava. Vaikka paljon persuhenkisyyttä onkin.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin no, kyllä selkeästi olet ottanut asiaksesi kaivaa jokaisen negatiivisen asian mitä poliisin toimintaan liittyy ja toimittaa eteenpäin. Tässäkin olet hiukan kehuvinasi hyviksi tyypeiksi ja samalla vihjaat että poliisit ovat lahjottavissa. Kyllä kai siellä polisissa on kaikenlaista samoin kuin on kaikissa muissakin ammattiryhmissä, sitä en kiistä. Silti mielestäni uskallan kyllä kohdata poliisiviranomaisen jos kohdalle osuu mieluummin Suomessa kuin melkein missä tahansa muussa maassa. Kaverini esim. ryöstettiin aikoinaan Brasiliassa vain kerran ja silloin asialla poliisit.

Bingo! Meillä on Suomessa hyvä poliisi. Lue ne viestit. Poikkeuksia mahtuu tietysti mukaan ja kai niistäkin on hyvä jakaa infoa. Tuollainen voi osua myös sinun tai minun kohdalle.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Jos nyt hetken leikin mukana, että uskon sinun tarinoitasi, niin ymmärsinkö oikein, että lahjoit poliisin ja tämä on nyt hyvä asia?

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Ei tippa tapa. Nukahtamisvaikeuksiin tippa brandya... ja rattiin! Äly hoi tik-tok!!!

Taisi tuossa tapauksessa olla vähän enemmänkin niitä nukahtamisvaikeuksia..
Esihenkilö otti poliisimiehen puhutteluun, koska tämä oli ollut kaksi edellistä työpäivää poissa omalla ilmoituksellaan ilman lupaa. Miehet siirtyivät toimistoon, jossa esihenkilö huomasi poliisimiehen haisevan alkoholille.
Eli tää poliisikaveri (jolla alkoholin kanssa siis aiemminkin ongelmaa) oli ollut omalla ilmoituksella pois pari päivää? Ja sitten tulee duuniin viinalta haisevana.. tässä tapauksessa ei tarvi olla mikään mestarisalapoliisi jos laskee 1+1. Kaverihan hönkäisi melkein promillen sitten tuntia myöhemmin eli klo 09 aikaan.

Jos nyt suuntaa antavasti laskee niin 82kg painoinen mies joka alottaa alkon ottamisen illalla klo 18 ja nauttii "nukahtamistarkoituksessa" 15 annosta brandya niin voisi puhaltaa about tuon verran klo 09 aamulla. Jotain tuon suuntaista olisi kaverin illan juomiset, tietysti jos pari päivää on ollut viihteellä niin se vaikuttaa asiaan.

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos nyt hetken leikin mukana, että uskon sinun tarinoitasi, niin ymmärsinkö oikein, että lahjoit poliisin ja tämä on nyt hyvä asia?
Miten minullakin tuli joku pieni ajatus, että tämä tarina ei välttämättä ole kaikilta osin ihan tosi. En väitä, että kyseinen kirjoittaja keksisi tarinoita, mutta jotenkin sitä toisille tapahtuu näitä ihmeellisiä juttuja vähän enemmän. Mutta lahjottavissa oleva poliisi siis on hyvä poliisi ja idioottimaisesta käytöksestä kiukustuva poliisi on huono poliisi. Että tämmöinen tapaus.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Siis itse en olisi kehdannut edes ehdottaa moista vaan tämä tarjous tuli yksin poliisin puolelta. ”Mun pitäisi tästä nyt sakko kirjoittaa mutta jos lainaat tosta purkin biittiä niin menköön tämän kerran vaikka näin”.

Jotenkin tollee se meni.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis itse en olisi kehdannut edes ehdottaa moista vaan tämä tarjous tuli yksin poliisin puolelta. ”Mun pitäisi tästä nyt sakko kirjoittaa mutta jos lainaat tosta purkin biittiä niin menköön tämän kerran vaikka näin”.

Jotenkin tollee se meni.

... vielä sen verran, että joskus pari kesää sitten tunnistin saman poliisin ihan sattumalta erään kesätorin laidalla parkista autossa istumassa, fönäri oli kiinni ja tarjosin siitä läpi kuvitteellisesti rasiasta nuuskaa, katseet kohtasi ja molemmilla leveä virne, sanaakaan sanomatta kävelin pois, jäi hauska muisto tuosta kohtaamisesta.

Itse asiassa olisi mulla tältä syksyltä eräistä häistä myös hauska tarina mutta kun kaikki näitä juttuja ei halua uskoa niin antaa olla.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy tuottaa monelle pettymys, tuon toritapaamisen jälkeen en ole häneen törmännyt. Tämä tarina siis päättyy vähän tylsästi.

Mutta jottei tämä olisi mitenkään negatiivista, niin veneitä ja jettejä on ihan samalla tavalla liikuteltu rantatrailerilla. Tuo poliisi säästi varmaan tonnin-pari rahaa (jos siis menee tuollainen rikos päiväsakoille). Eli kyllä tuohon orkesteriin erittäin mukavia vesseleitä mahtuu mukaan.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä?

6 X yv. Edit. Tätä kirjoittaessa seitsemän.

Vastaan nyt täällä kerralla kaikille. Kyllä, nuo juttuni tänään aikaisemmin ovat 100 % totta. En ole täällä palstalla aikaisemmin mitään tarinoita keksinyt, mielestäni tuon nuuska keissin kerroin jo joskus kauan sitten, ehkä löytyy tästä ketjusta.

No, ainut tarina missä oli vähän maskaraa (lisäväriä) oli tuo puhallutus juttu. Sanotaan näin, että ehkä mä neljä minuuttia puhuin mutsini kanssa siinä kun sattui juuri soittamaan. Myöhemmin hänen kanssaan nauranut, että hänellä kun tapana aina työaikana kysyä ”onko paha paikka?” niin vastasin kohteliaasti äidilleni että ”ei yhtään paha paikka :-)”. Se oli vielä sellainen mesta stadissa että vähän ajoin autoa jalkakäytävälle ettei taakse muodostu jonoa.

Kaikki noi traileri/nuuska jutut ym faktaa on. Mulla on siinä aina ollut vaimo, kaveri tms messissä koska omasta saaresta en noita tietysti autolla ylös saa vaan ne pitää ajaa vastarannalle ja sieltä nostaa, tarvitsen siis autonkuljettajan sinne vastaan jos itse ajan vettä pitkin. Todistaja näille jutuille siis tarvittaessa olisi.

Olen mä joskus vuosia takaperin meinannut myös saada sakon, sepittänyt äkkiä ihan uskottavan tarinan, prätkäpoliisi sitä hetken kuunteli, repesi nauruun ja sanoi ”tuo oli päivän paras” lupasin pistää puutteet kuntoon ja matka jatkui ilman sakkoa. Hauskoja muistoja poliisista.

Ei tosiaan ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä jos usko virkamiesten virheettömyyteen on jo äidinmaidossa saatu perusta ajatusmaailmalle.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tosiaan ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä jos usko virkamiesten virheettömyyteen on jo äidinmaidossa saatu perusta ajatusmaailmalle.

Yksityisviestien lähettäminen on vähän väsynyttä.

Tuskin täällä kukaan poliisia pitää virheettömänä, mutta harva pitää kusettavana epäonnistujana kuten sinä. Sun viesteistä paistaa sellainen jatkuva pilkka poliisia kohtaan vaikka Suomessa he pääosin tekevät helvetin hyvää duunia. Samalla tulee mieleen tietty ihmistyyppi, jolle poliisi on joka tilanteessa lähtökohtaisesti ”vihollinen”.

Jopa siitä sun kaverin sakkocasesta oot kertonut tänne YHDEN osapuolen version, veikkaan poliisien version olevan hyvin erilainen. Ja et edes voi tietää kaikkia taustoja sen takana, oliko kyseessä kahden väsyneen virkamiehen virhe vai jokin muu.

Ja tuon yksipuolisen yleistyksen takia vituttaa lukea näitä sun jeesusteluja, kun kerrot ne hyvin vahvasti aina omasta näkökulmastasi ilman mitään objektiivisuutta.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yksityisviestien lähettäminen on vähän väsynyttä.

Tuskin täällä kukaan poliisia pitää virheettömänä, mutta harva pitää kusettavana epäonnistujana kuten sinä. Sun viesteistä paistaa sellainen jatkuva pilkka poliisia kohtaan vaikka Suomessa he pääosin tekevät helvetin hyvää duunia. Samalla tulee mieleen tietty ihmistyyppi, jolle poliisi on joka tilanteessa lähtökohtaisesti ”vihollinen”.

Jopa siitä sun kaverin sakkocasesta oot kertonut tänne YHDEN osapuolen version, veikkaan poliisien version olevan hyvin erilainen. Ja et edes voi tietää kaikkia taustoja sen takana, oliko kyseessä kahden väsyneen virkamiehen virhe vai jokin muu.

Ja tuon yksipuolisen yleistyksen takia vituttaa lukea näitä sun jeesusteluja, kun kerrot ne hyvin vahvasti aina omasta näkökulmastasi ilman mitään objektiivisuutta.

Niin, jossain ryssissäkö me sun mielestä ollaan kun ei saa poliisia tarvittaessa arvostella? Haloo! Sakko kuittaantuu poliisin aloitteesta biitillä, mitäköhän objektiivisuutta tähän tarvitaan :-)

Justhan mä tässä poliisille kehuja annoin... monta tonnia säästynyt rahaa.

Ja kuten kerroin niin tuo kaverini case... siitä tuli kuulemma heille ”varoitus” eli sisäisesti rankaisivat huonosta työstä. Näin sen pitääkin mennä.

Aapee79

Jäsen
Niin, jossain ryssissäkö me sun mielestä ollaan kun ei saa poliisia tarvittaessa arvostella? Haloo! Sakko kuittaantuu poliisin aloitteesta biitillä, mitäköhän objektiivisuutta tähän tarvitaan :-)

Justhan mä tässä poliisille kehuja annoin... monta tonnia säästynyt rahaa.

Ja kuten kerroin niin tuo kaverini case... siitä tuli kuulemma heille ”varoitus” eli sisäisesti rankaisivat huonosta työstä. Näin sen pitääkin mennä.
Millä tavalla "säästynyt rahaa"? Eli jos poliiseja ei olisi, niin sulta olisi mennyt monta tonnia?

Ja tuo varoitus on edelleen ihan täyttä paskaa. Sakosta, joita nyt joskus satutaan perumaan, kun joku on asian kiistänyt syystä tai toisesta, ei tule varoitusta.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millä tavalla "säästynyt rahaa"? Eli jos poliiseja ei olisi, niin sulta olisi mennyt monta tonnia?

Ja tuo varoitus on edelleen ihan täyttä paskaa. Sakosta, joita nyt joskus satutaan perumaan, kun joku on asian kiistänyt syystä tai toisesta, ei tule varoitusta.

Nyt mulla tässä oletus että päiväsakoille olisi nämä trailerit ilman kilpiä menneet, en ole varma. Mulla tulot siellä ylimmässä 10 % suomalaisista pitkän matkaa (mikä ei paljoa tosin vaadi) niin jos selviän muutaman euron biittipurkilla niin mulle ihan hyvä diili.

Toi varoitus tuli väärästä valasta käräjillä. Poliisi antoi ymmärtää että liikennemerkit puhtaat ja sitä yksityiskohtaisesti siellä tuomarille kuvasi mutta kaverin valokuvat ja poliisiauton ”kamera” näytti aivan toista kun tämä myöhemmin ”laillisuusvalvontaan” tms mikä nyt olikaan meni.

Kyllä tämä tarina faktaa on, uskokaa nyt vain.

Aapee79

Jäsen
Nyt mulla tässä oletus että päiväsakoille olisi nämä trailerit ilman kilpiä menneet, en ole varma. Mulla tulot siellä ylimmässä 10 % suomalaisista pitkän matkaa (mikä ei paljoa tosin vaadi) niin jos selviän muutaman euron biittipurkilla niin mulle ihan hyvä diili.

Toi varoitus tuli väärästä valasta käräjillä. Poliisi antoi ymmärtää että liikennemerkit puhtaat ja sitä yksityiskohtaisesti siellä tuomarille kuvasi mutta kaverin valokuvat ja poliisiauton ”kamera” näytti aivan toista kun tämä myöhemmin ”laillisuusvalvontaan” tms mikä nyt olikaan meni.

Kyllä tämä tarina faktaa on, uskokaa nyt vain.
Enpä jaksa edes vääntää enää asiasta. Eli loppujen lopuksi: Kaverisi ajoi ylinopeutta ja sattui keksimään porsaan reiän, millä sakon saattaisi saada kumottua. Minulla on teidänlaisille ihmisille nimikin, mutta jätetään se nyt sanomatta.

Ps. Älkäkää olko heti soittamassa itku kurkussa poliisille, kun jotain pahempaa sattuu. Ootte sen verta kovia jätkiä, että selvitätte asiat varmasti itsekin.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Enpä jaksa edes vääntää enää asiasta. Eli loppujen lopuksi: Kaverisi ajoi ylinopeutta ja sattui keksimään porsaan reiän, millä sakon saattaisi saada kumottua. Minulla on teidänlaisille ihmisille nimikin, mutta jätetään se nyt sanomatta.

Ps. Älkäkää olko heti soittamassa itku kurkussa poliisille, kun jotain pahempaa sattuu. Ootte sen verta kovia jätkiä, että selvitätte asiat varmasti itsekin.

Pitää se perämoottori hakea takaisin siis voimalla itse :-)

Eikö se nyt ole tullut jo hyvin selväksi että ensin putsataan ne liikennemerkit ja vasta sitten mittaillaan nopeuksia. Kyllä se porsaanreikä taisi silloin olla poliisin kaalissa jos tämä työtehtävä unohtui. Perusasioita.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Hurjaa menoa! Näytit sille poliisille kyllä kuka käskee!

Voi toki olla, että astuin nyt isoon miinaan mutta toimiiko joku aikuinen ihminen oikeasti puhallusratsiassa näin?
Pasi Viheraho kieltäytyi puhaltamasta, koska ei ole pakko. Joten pientähän tämä vartin viivyttely on.

Ihmettelen kyllä, että tällaisia aikuisia(?) ihmisiä on edes olemassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy