Mainos

Suomen poliisi kriisissä?

• 687 730
  • 5 676

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mieltä askarruttava asia, mitäs mielipuolta palstasiskot ja -veljet?

Yhden tuttavaperheen poika opiskeli poliisiksi ja on aloittanut työt eräässä Eteleä-Suomen kaupungissa. Vanhemmat ovat olleet pojastaa aina ”yliylpeitä” (oikein kunnon Kotivalo) ja nyt kun juttelee pojan faijan kanssa niin saa kuulla kuinka ”soitin just VeikkoPetterille (nimi keksitty), oli tulossa raiskauskeikalta” tai ”juttelin VeikkoPetterin kaa, olivat ”Pökkelöperällä” setvimässä puukotusta, pari kroppaa oli” jne.

Saako poliisi puhua kenellekään tuommoisia vaikka ei antaisikaan tarkempia tietoja henkilöistä tai paikoista? Aika erikoiselta vaan mun korvaani kuulostaa…

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mieltä askarruttava asia, mitäs mielipuolta palstasiskot ja -veljet?

Yhden tuttavaperheen poika opiskeli poliisiksi ja on aloittanut työt eräässä Eteleä-Suomen kaupungissa. Vanhemmat ovat olleet pojastaa aina ”yliylpeitä” (oikein kunnon Kotivalo) ja nyt kun juttelee pojan faijan kanssa niin saa kuulla kuinka ”soitin just VeikkoPetterille (nimi keksitty), oli tulossa raiskauskeikalta” tai ”juttelin VeikkoPetterin kaa, olivat ”Pökkelöperällä” setvimässä puukotusta, pari kroppaa oli” jne.

Saako poliisi puhua kenellekään tuommoisia vaikka ei antaisikaan tarkempia tietoja henkilöistä tai paikoista? Aika erikoiselta vaan mun korvaani kuulostaa…
Ihan puhdas veikkaukseni on, että juuri tuohon tyyliin voi puhua, mutta ei yhtään enempää. Tapahtuneet jututhan tulee julki tuohon tapaan muutenkin hyvin nopeasti.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuossa myös lähtee jonkinlainen rikkinäinen puhelin ja puskaradio huutamaan helposti. Luullaan, että kaikki ymmärrettiin, eikä ollakaan ihan kärryillä. Jopa somen puskaradiot vie tähän, kun koko tekstiä ei jakseta lukea.

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rallikansa ja Ferrarit
Tuotahan se on, huhujen leviämistä ja lisäksi on todellisen asianlaidan vääristelyä, sarjakusettajia, ja sosiaalipuollelle henkilön asioista valehtelemista johtaen perheiden kiusaamiseen. Sellainen on Suomen Poliisi. Näyttöä on!

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkä tuossa voisi antaa enemmän piiskaa pojan faijalle kuin itse pojalle. Joka ei tajua, että jos poika kertoo jotain isälleen, sitä ei ehkä kannata julistaa naapurille ja kalakaverille.

Olen minäkin joskus aikoinaan faijalle kertoillut mitä tuli tehtyä kun nuorena sällinä virassa PV:ssä toimin. Mutta ehkä odotin siinäkin pientä luottamusta, ettei koko kaupunki kuule mitä isälle kerroin. Sama pätee kavereihin ennen ja nyt. Monenlaista tarinaa kuullut ja kaikesta ei tarvitse edes jatkoaika tietää. Oli sitten kyseessä jopa historiallisen ikävät tapahtumat eri paikoissa. Itsekin yhtä valitettavasti joutunut todistamaan.

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ehkä tuossa voisi antaa enemmän piiskaa pojan faijalle kuin itse pojalle. Joka ei tajua, että jos poika kertoo jotain isälleen, sitä ei ehkä kannata julistaa naapurille ja kalakaverille.

Juuri tätä ajattelin itsekin ensimmäisenä. Miten hölmö vois isä olla jos pojan luottamuksella kerrotut asiat lörpötelläön heti eteenpäin. Iso lampaanperse siitä.

Jos itse olisin poliisi ja kertoisin jotain työasioita isälleni niin kyllä oletusarvoisestikin pitäisin selvänä, ettei isä niitä eteenpäin kerro. Erikoista toimintaa.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yhden tuttavaperheen poika opiskeli poliisiksi ja on aloittanut työt eräässä Eteleä-Suomen kaupungissa. Vanhemmat ovat olleet pojastaa aina ”yliylpeitä”

Tämä vähän ja vähän enemmän pisti hymyilyttämään. Ymmärtäisin jos poika olisi lakimies, lääkäri tms mutta itse ainakin olen poliiseja pitänyt vähän sellaisina duunareina. Siis ihan samaa kuin sairaanhoitajat, palomiehet jne... helvetin tärkeää duunia jota ilman emme pärjäisi mutta itse ainakin pistän kädet ristiin ettei omista pojista tämän ammattikunnan edustajia tulisi. Surkea palkka, vuorotyötä ja varsinkin nykyisin noissa poliisin hommissa riski että joku gangsta tulee ja pistää kylmäksi vain siksi että olet poliisi.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En kyllä ymmärrä, miksi pitää pappaa tuolla tavalla tönäistä.

Aikoinaan me tehtiin sama siten, että osuman kohteena oli jopa kuukauden, pari raskaana oleva nainen. Tai joku nainen mm. Ruotsista ja Norjasta, joka mukamas vahingossa osui poliisin tielle. Tuossa videossa mieshenkilö siirtyy juuri ennen osumaa poliisien reittiä kohti.

Miksi näin toimitaan? Jotta poliisia voidaan mustamaalata ja itse uhriutua. Isommassa kuvassa kyse on äärivasemmiston (ja toisaalla myös äärioikeiston ja muiden vastaavien) sodasta järjestelmää vastaan.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minusta menee tahallaan eteen. Ja mitä taata edes tuolla yöllä on levottomuuksissa mukana eikä mamman vieressä jos olisi perusukki.
Tuo nyt on voinut tapahtua vaikka viideltä päivällä kun tuppaa olemaan jo neljän jälkeen pimeää. En alkaisi arvuuttelemaan kellonaikaa ellei jollain ole näytettävissä koko klippiä jos on myös kellonaika joka kertoisi että nyt on yö.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Videoklipistä on jäänyt ääni varmaan vahingossa pois, joten emme tiedä, montako kertaa poliisi on käskenyt pappaa sivuun.

PtG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Edmonton, FC Pojat
Video on sopiva jääkiekkopalstalle, sillä meillähän on tapana katsella taklaustilanteiden videoita. Osuuko taklaus päähän, tuleeko hyppyä, vai pelaako taklattava vaan ihan todella huolimattomasti tilanteen?

Musta tuo nimittäin vaikuttaa papalta ihan huolimattomuudelta, astuu vähän sivuun ja hätkähtää heti, että sieltähän tulee joku. Olen itsekin joskus julkisella paikalla vahingossa astunut jonkun eteen, kun olen hieman ajatuksissani ollut, vaikka näennäisesti yrittänyt tarkkailla ympäristöäni.

Toki en kiista, etteikö voisi olla ihan tarkoituksellinenkin.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuossa tapahtuu osin samaan aikaan kaksi asiaa:

1. Pappa katsoo sivulle suuntaan, josta poliisit vauhdilla tulevat
2. Pappa astuu/nojaa katsomaansa suuntaan juuri osuman varmistamana hetkenä ja osuma tulee

Antaisin papalle vähintään 2 min estämisestä, vai olisiko jopa leikkaaminen?

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olisiko teillä hetki aikaa keskustella taklattavan vastuusta? Tosin poliisikin näyttää tuossa käyttävän jalkojaan ikään kuin pumppuina.

12961

Jäsen
Ihan puhdas veikkaukseni on, että juuri tuohon tyyliin voi puhua, mutta ei yhtään enempää. Tapahtuneet jututhan tulee julki tuohon tapaan muutenkin hyvin nopeasti.

No siis hassua on jo se, että otetaan jotain roolia ja ylpeillään lapsen AMK-pohjaisella käytännössä vähän paremmalla ammattitutkinnolla.

Jos olisi vaikka väitellyt ja jossakin tuomioistuinlaitoksen isommassa virassa, voisin ymmärtää edes vähän.

Naurettavaa kerskailua lapsen ammatilla, kuten vastaava oikeastaan poikkeuksetta on. Mahdetaankohan näillä täyttää jotain puuttuvaa osaa omasta itsetunnosta?

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Naurettavaa kerskailua lapsen ammatilla, kuten vastaava oikeastaan poikkeuksetta on. Mahdetaankohan näillä täyttää jotain puuttuvaa osaa omasta itsetunnosta?
Siis tätähän se puhtaasti on. On sukuja missä ei ole juuri kouluja kukaan käynyt, ja sitten ku joku päätyy vaikkapa poliisiksi niin se on merkittävä asia henkilön läheisille. Ymmärrettävää, mutta toisaalta naurettavaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Aikoinaan me tehtiin sama siten, että osuman kohteena oli jopa kuukauden, pari raskaana oleva nainen. Tai joku nainen mm. Ruotsista ja Norjasta, joka mukamas vahingossa osui poliisin tielle. Tuossa videossa mieshenkilö siirtyy juuri ennen osumaa poliisien reittiä kohti.

Miksi näin toimitaan? Jotta poliisia voidaan mustamaalata ja itse uhriutua. Isommassa kuvassa kyse on äärivasemmiston (ja toisaalla myös äärioikeiston ja muiden vastaavien) sodasta järjestelmää vastaan.
Oli miten oli, niin eikö kyse ole hieman "hätävarjelun liioittelusta"? Uhkasiko papparainen ketään astumalla hieman eteen?
Seuraukset olisi voineet olla vakavat, jos hän olisi lyönyt vaikka päänsä katukivetykseen. Epäilen, että siinä tapauksessa ko. poliisi olisi syytettyjen penkillä syytettynä vamman tuottamisesta ja tuomio tulisi.

Eikä sillä, että puolustelen tätä henkilöä millään tavalla, jos/kun häirintää poliiseja kohtaan oli.

rpeez

Jäsen
Oli miten oli, niin eikö kyse ole hieman "hätävarjelun liioittelusta"? Uhkasiko papparainen ketään astumalla hieman eteen?
Seuraukset olisi voineet olla vakavat, jos hän olisi lyönyt vaikka päänsä katukivetykseen. Epäilen, että siinä tapauksessa ko. poliisi olisi syytettyjen penkillä syytettynä vamman tuottamisesta ja tuomio tulisi.

Eikä sillä, että puolustelen tätä henkilöä millään tavalla, jos/kun häirintää poliiseja kohtaan oli.
Ehkä oli vähän vaikea alkaa väistelemään kun poliisit taluttivat hallintaan otettua retaletta.
Ukko vastusti virkavallan toimintaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy