Suomen paskin kaupunki

  • 29 492
  • 191

Suomen paskin kaupunki

  • Turku

    Ääniä: 181 35,1%
  • Helsinki

    Ääniä: 128 24,8%
  • Espoo

    Ääniä: 106 20,5%
  • Oulu

    Ääniä: 101 19,6%

  • Äänestäjiä
    516

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Lohja.
Jokainen joka on siellä vähintään vuosia asunnut, tietää kyllä, että miksi.
 

Ride

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Arto92
Äänestin Helsinkiä. Asukkaat puoli-ryssiä hämäläisiä ja savolaisia. Lisäksi tämän puolihupaisan kalastajankylän "suomenruotsalaiset" puhuvat yhtä hyvää ruotsia kuin juuri Arlandaan saapuneet somalit.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huittinen, Forssa, Laitila. Jos noita paskempi kaupunki löytyy, niin sen täytyy olla todella paska.
Listalla olevista ei ääntä kenellekkään. Oulu ja Espoo ovat jääneet itselleni aika vieraiksi. Helsinki ei ole paska kaupunki. Turku vielä vähemmän.
 

julle-jr

Jäsen
Pk-seutu.

Eihän tähän kysymykseen ole muuta vaihtoehtoa, muka niin suurkaupunkilaisia asukkaita, vaikka suurin osa onkin alunperin savolaisia juntteja. Syö vähän uskottavuutta "paljasjalkaisilta stadilaisilta". Hankkisivat edes sukat.
Noh noh, mikäs helsinkiläisissä nyt noin kiukuttaa? Tokihan helsinkiläinen on Suomen mittakaavassa suurkaupunkilainen asukas, eikös tämä ole faktaa? Siis jos Helsinki määritellään suurkaupungiksi? Sitä en kyllä ymmärrä, miksi suurkaupungin asukas ei voisi olla juntti. Lienee selvää, että vaikkapa puolen miljoonan ihmisen joukossa on helvetin monta junttia, toki juntin määritelmä vaikuttaa asiaan. Mutta mutta, tuskin kukaan kuvittelee olevansa ei-juntti sillä perusteella, että asuu suurkaupungissa, siis paikassa jossa on paljon taloja, katuja, autoja ja muita ihmisiä. Tai jos kuvittelee, niin sitten varmaan on juntti.

Paljasjalkaisilta stadilaisilta (ilman heittomerkkejä) ei sen sijaan jonkun muun ihmisen junttius syös uskottavuutta millään tavalla.

Ja kaupunkina Helsinki on paska siitä syystä, että asukkaat ovat idiootteja, eivätkä edes itse tajua sitä. Höhhöö.
Vähän epäilyttää omaatko viestisi jälkeen kompetenssia arvioida muiden idioottimaisuutta ja varsinkaan muiden kykyä tajuta idioottimaisuuttaan.

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin itse viihdyn ihan hyvin oikeastaan missä tahansa, joten en väitä mitään kaupunkia paskaksi, ehkä pohjanmaan tasaisuus ei oikein sytytä, joten joku tuppukylä niiltä kulmilta lienee lähimpänä paskaa.

Parhaita kaupunkeja ovat muiden muassa Helsinki, Kuopio ja Lappeenranta, Turkukin on ihan jees.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Pk-seutu. .... ... ...

Ja kaupunkina Helsinki on paska siitä syystä, että asukkaat ovat idiootteja, eivätkä edes itse tajua sitä. Höhhöö.

AMEN! Plus viel se, että Helsinki olisi varmaan ihan kiva paikka mutta ihan turhan syrjässä.

Rauma on myös kamala mesta. HYI.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lohja.
Jokainen joka on siellä vähintään vuosia asunnut, tietää kyllä, että miksi.
No joo, ei täällä kovin paljon hurrattavaa ole. Ruma 70-lukulainen keskusta, vieläkin hiukan perässä laahaavat palvelut väkiluvun kasvuun nähden ja joukkueurheilun lippulaiva puuttuu. Mutta parannusta on tapahtunut meikäläisen jo meikäläisen aikana jonkin verran: moottoritie avattiin vastikään ja tänne on avattu tajuttoman hyvä kahvipaahtimo. Keskustaan on visioitu kävelykatua, mikä olisi todella jees. Lisäksi täällä on pari loistavaa konditoriota ja hieno keskiaikainen kivikirkko. Mutta kuten sanoin, keskusta on niin perinteisen harmaa 70-luvulla raiskattu laatikkoviritys, että satunnainen matkailija tuskin erityisemmin paikkakunnalle syttyy.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
No pannaan nyt tähän muutama:

Hyvinkää: ei vesistöä, ankea ja mitäänsanomaton keskusta.
Kouvola: ympärillä on upea kymenlaakso, mutta itse kaupungista ei oikein ole lapsille kerrottavaa.
Pori: ihmisluonne ei oikein putoa. Turun junttiversio kaikin puolin.

Allekirjoittanut on viettänyt kohtuullisesti aikaa jokaisessa Suomen yli 20 tuhannen asukkaan kaupungissa, Pietarsaarta lukuunottamatta. Näistä isoimmista kaupungeista kuitenkin vähiten mieluusti asuisin jossain Helsingin lähiössä noin asuinympäristön kannalta, joten mitähän tähän nyt sitten pitäisi vastata...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensimmäisenä tulee kyllä mieleen Oulainen, josta on minulle jäänyt vahva kuva varsinaisena persläpenä (anteeksi vaan oulaistelaiset, vai miten se nyt pitääkään taivuttaa). Jotenkin masentava paikka jossa ei vaikuta olevan mitään muuta kuin kovaan ääneen mölyäviä ja uhoavia juoppoja.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hyvinkää: ei vesistöä, ankea ja mitäänsanomaton keskusta.
Kouvola: ympärillä on upea kymenlaakso, mutta itse kaupungista ei oikein ole lapsille kerrottavaa.
Hyvinkäällä on sentään Sveitsin alue. Komeaa mäkimaisemaa, jonkinmoinen laskettelurinne ja hyvät lenkkimaastot. Muutaman kerran olen käynyt ja tykännyt. Keskustasta sanoitkin jo kaiken oleellisen.

Kouvola on ruma kaupunki, ja lausumaasi mukaillen, ihmeen epäviihtyisä ja tympeä sijaitakseen Kymenlaaksossa. Seutu on muutoin vaihtelevaa ja miellyttävää, ei liian tasaista ja vesistöjäkin löytyy.

Kajaanissa olen poikennut muutaman kerran, ja aina on tuntunut yhtä hyvältä päästä sieltä pois. On siellä varmaan mukavaakin porukkaa, mutta kesäiltaisena viikonloppuna Tuijota Korollan kanssa ympäri toria pyörivä ryhmä on ankeaa ja mikä pahinta, helvetillisen runsaslukuista. Ollut joka kerta kun olen ollut läsnä. Ilmiö on toki tuttu joka puolella Suomea, mutta kajaanilaisen duunarikaupungin corollajunttien pikkuväkivaltainen snagariuho saattaa hakata jopa porilaisten työttömien metallimiesten vastaavat pyrinnöt lajissaan. Ihme juttu että noin luotaantyöntävän kaupungin kyljessä sijaitsee Sotkamo, joka on Kajaaniin verrattuna virtaavien vetten ja viheriäisten niittyjen paratiisi. Asuuhan Sotkamossa myös Veikko Huovinen, eikä varmaan ihan sattumalta juuri Sotkamossa Kajaanin sijasta.
 

Viljuri

Jäsen
Kumma juttu, mutta en itse oikein tiedä, että onko mikään kaupunki oikeasti niin hirveän perseestä. Turkulainen ja laajemmin varsinaissuomalainen mielenlaatu näyttää olevan vieläkin 1980-luvun Matti ja Teppo -tasolla, mutta ei tuomita siitä heitä, hehän ovat useimmiten syyttömiä syntymäänsä ja siten melko lailla syyntakeettomia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kaupunkina Helsinki on paska siitä syystä, että asukkaat ovat idiootteja, eivätkä edes itse tajua sitä. Höhhöö.
Toivokaamme kaikki, ettei Graingerin tarvitse koskaan, missään tilanteessa, astua jalallaan Helsingin tai edes pk-seudun maaperälle. Silloin kaikki lienevät tyytyväisiä.
 
Näistä meidän "isommista" kaupungeista Pori on ehdoton junttila numero yksi. Pikkuveli Raumakin on varsin leppoisa kaupunki sen rinnalla.

Lahdesta(kaan) en ole kuullut koskaan mitään hyvää, mutta olen käynyt siellä liian harvoin allekirjoittaakseni tämän suoralta kädeltä.
 

Kojootti

Jäsen
Pk-seutu.

Eihän tähän kysymykseen ole muuta vaihtoehtoa, muka niin suurkaupunkilaisia asukkaita, vaikka suurin osa onkin alunperin savolaisia juntteja. Syö vähän uskottavuutta "paljasjalkaisilta stadilaisilta". Hankkisivat edes sukat.

Ja kaupunkina Helsinki on paska siitä syystä, että asukkaat ovat idiootteja, eivätkä edes itse tajua sitä. Höhhöö.

Huomaa, että kirjoittaja on turkulainen
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Huittinen, Forssa, Laitila. Jos noita paskempi kaupunki löytyy, niin sen täytyy olla todella paska.
Listalla olevista ei ääntä kenellekkään. Oulu ja Espoo ovat jääneet itselleni aika vieraiksi. Helsinki ei ole paska kaupunki. Turku vielä vähemmän.

Mitäs vikaa Huittisissa on? Kiva pikkukaupunki Tampere-Turku -tien varressa. Ei Forssastakaan valittamista. Säkylä sen sijaan...
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mitäs vikaa Huittisissa on? Kiva pikkukaupunki Tampere-Turku -tien varressa. Ei Forssastakaan valittamista. Säkylä sen sijaan...

Mutta ei kai Säkylä sentään kaupunki olekaan?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mitäs vikaa Huittisissa on? Kiva pikkukaupunki Tampere-Turku -tien varressa. Ei Forssastakaan valittamista. Säkylä sen sijaan...
Huittinen on yksi hirveimpiä asuinpaikkoja Suomessa. Jokainen sinne asumaan jäävä ihminen on mielestäni luovuttanut elämästään. Ainoastaan Harjavalta on omista asumiskokemuksista huonompi paikka.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Huomaa, että kirjoittaja on turkulainen

Se, että suosikki joukkue on TPS ei tarkoita, että asuu Turussa, itsekkin asun aivan muualla kuin Turussa, valitettavasti ja niin asuu Graingerkin ja hän asuu vielä kauempana kuin itse, kannattais kojootin ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa huutelemaan, ihan vinkkinä tulevaisuutta silmällä pitäen, ettet tee itsestäsi toista kertaa pelleä. ;)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta ei kai Säkylä sentään kaupunki olekaan?

No ei, Säkylä on pian pelkkä Suur-Euran kyläpahanen, siis vain vähän Paneliaa paskempi.
Tähän liittyen, jos kunnat ja taajamatkin hyväksytään, Kiukainen, eli joku vitun Eurakoski on paikoista masentavin. Ei sillä paikalla ole edes kunnon nimeä, Kiukainen-nimi tulee hiidenkiukaasta, joka on naapurikylässä. Rumaa, autiota maisemaa ja tympeää porukkaa.

Isommista kaupungeista Salon olemassaolon peruste (jos jätetään se Meriniityn peltoalue huomioimatta) on aina ollut itselleni mysteeri. HMV. Lisäbonukset vielä helvetin huonoista erikoiskauppojen aukioloajoista.

Lappeenranta ja varauksin Loimaa ovat sen sijaan olleet positiivisimmat yllätykset. Lappeenrannan negatiivisiin ennakko-odotuksiin saattoi, surullista kyllä, vaikuttaa mielikuva eteläkarjalaisesta kusipääkiekosta, mutta todellisuudessa esimerkiksi palvelu paikallisessa ravintolassa oli niin hyvää, että tuli jo kiusallinen olo. Muutenkin mukavanoloinen paikka.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kouvola, ihan ehdottomasti.

Kouvola on siitä jännä "paska kaupunki", että varsin harva kouvolalainen itse ymmärtää asuvansa "paskassa kaupungissa", vaan on pääosin tyytyväinen asuinpaikkaansa. Monen muun vähän pienemmän kaupungin kohdalla tuntuu olevan tätä heti-pois-kun-ikä-riittää-ilmiötä, mutta tuohon en ainakaan itse oikeastaan koskaan törmännyt Kouvolassa. Oikeastaan päinvastoin. Nyt kun monella kaverillakin on koulut käyty, niin valtaosa tuntuisi olevan halukas muuttamaan takaisin Kouvolaan. Itseänikään ei paluu "Suomen turkuun" haittaisi yhtään.

Henk. koht. ei mitään suuria antipatioita ole oikeastaan mitään kaupunkia kohtaan, mitä nyt Heinolassa tuntuu asuvan tavallista enemmän mulkkuja, jos pelikentillä tapahtuneet kohtaamiset mitään kaupungin ja sen asukkaiden luonteesta nyt kertovat. Lisäksi Turussa asuu näemmä tosikoita:

Perustele tämä, idiootti niin yritetään uskoa. Jos heität kotikaupungistani tuollaista settiä niin se loukkaa meikäläistä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Vastasin Oulu koska Hämeenlinna ei ollut vaihtoehtona. Mulla on tosin mökki siellä, mutta ei se tee ihmisistä yhtään vähempää kusipäisempiä. Turusta tuli junnuvuosina saatua niin usein pesää, että se pelastaa tuon turhakkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös