Kirjoittelija
Jäsen
Ja en kyllä tarkemmin tosiaan tiedäkään missä autoamisjätkien ja meikäläisen polut kohtaisi
Ilmeisesti et ainakaan jääkiekkoa käy koskaan katsomassa paikan päällä?
Ja en kyllä tarkemmin tosiaan tiedäkään missä autoamisjätkien ja meikäläisen polut kohtaisi
Monen kalliolaisen ei varmasti tarvitse poistua edes Helsinginkadulta, kun sieltä löytyy kaikki välttämätön. On Hurstin valinta, viinakauppa, ikuisen vapun aukio ja halpaa kaljaa myyvät juottolat. Aidon kalliolaisen tunnelman luovat kadulla pyörivät sekakäyttäjät. Olen itse aikoinaan asunut Kalliossa ja minusta parasta siellä oli keskeinen sijainti ja hyvät liikenneyhteydet sieltä pois.Helsinki ja Kallio. En mielelläni poistu Kalliosta
Olen itse aikoinaan asunut Kalliossa ja minusta parasta siellä oli keskeinen sijainti ja hyvät liikenneyhteydet sieltä pois.
Onko suvaitsevaisuuden kriteeri Kalliossa viihtyminen? Jos aamukahvia juodessa katsoo mieluummin merta kuin vastakkaisen kerrostalon seinää niin onko se osoitus suvaitsemattomuudesta?Vaalituloksista näkee, että Kallio on Suomen suvaisevaisin kaupunginosa. Jos on itse suvaitsematon, silloin siellä ei varmaan viihdy.
Jos aamukahvia juodessa katsoo mieluummin merta kuin vastakkaisen kerrostalon seinää niin onko se osoitus suvaitsemattomuudesta?
Ilmeisesti et ainakaan jääkiekkoa käy koskaan katsomassa paikan päällä?
Monen kalliolaisen ei varmasti tarvitse poistua edes Helsinginkadulta, kun sieltä löytyy kaikki välttämätön. On Hurstin valinta, viinakauppa, ikuisen vapun aukio ja halpaa kaljaa myyvät juottolat. Aidon kalliolaisen tunnelman luovat kadulla pyörivät sekakäyttäjät. Olen itse aikoinaan asunut Kalliossa ja minusta parasta siellä oli keskeinen sijainti ja hyvät liikenneyhteydet sieltä pois.
No Kouvolahan kattaa nykyään kai Kotkan kaupunkia lukuunottamatta koko Kymenlaakson, joten kyllähän sinne jo tilastollisestikin joitakin ihan hienojakin paikkoja osuu ;-)
Vaalituloksista näkee, että Kallio on Suomen suvaisevaisin kaupunginosa. Jos on itse suvaitsematon, silloin siellä ei varmaan viihdy.
Miten nyt hemmetissä sä näet suvautsevaisuuden äänestystuloksista?
Tuostako seuraa pettämättömän logiikkasi mukaan, että ihminen joka ei viihdy Kalliossa, on suvaitsematon?Vihreiden ja vasemmistoliiton kannatuksesta. Ne ovat ainoat yli viiden prosentin kannatusta nauttivat suomalaiset puolueet, jotka eivät kosiskele rasisteja.
Kalliossa ei suhtauduta äänestystulosten perusteella kovinkaan suvaitsevaisesti esimerkiksi ydinvoimaan. Sähköön kyllä, luulen, asenteet ovat silti ihan positiivisia.
Vihreiden ja vasemmistoliiton kannatuksesta. Ne ovat ainoat yli viiden prosentin kannatusta nauttivat suomalaiset puolueet, jotka eivät kosiskele rasisteja.
You have been Scholled by #KirjoittelijaTämä on mielenkiintoista, sillä ydinvoimahan on ylivoimaisesti puhtainta sähköä.
Yleensä näiden puolueiden "suvaitsevat" kannattajat eivät kuitenkaan suvaitse suvaitsemattomia, mikä tekee myös näistä ihmisistä samanlaisia suvaitsemattomia tekopyhiä.
Eilisessä Turun Sanomissa oli laaja tieteellisiin tutkimuksiin perustuva juttu suomalaisuudesta. Siinä todettiin, että itäsuomalaiset ovat geneettisesti kauempana länsisuomalaisista kuin englantilaiset saksalaisista. Raumalla ja Iisalmessa vielä vähän aikaa sitten puhuttu puhe eroaa toisistaan enemmän kuin espanjan ja italian kielet. Se siitä yhteisestä suomalaisuudesta.Pitäisikö mittailla vähän kallonmuotoja jos noista vahvistuisi vielä käsitys?
Luinkin sopivasti Suomen Kuvalehdestä juttua saamelaisten sortamisesta, missä oli myös kumottu myyttejä Suomen kansoittamisesta. Itselleni oli yllätys että suomen kieltä ei ole ollut olemassakaan kuin vajaat tuhat vuotta (saamen kieli olisi kehittynyt tuosta vielä parisensataa vuotta myöhemmin), se ei tullut uutena tietona että volganmutkateoriat ja vastaavat on jo aikoja sitten jätety vähemmälle huomiolle ja Suomen kansoittaminen, vaikka onkin alkanut heti viimeisen jääkauden päätyttyä, on tapahtunut suunnilleen joka suunnasta (no pohjoisesta varmaan vähemmän) ja erittäin pitkän ajan kuluessa. Nuo protosuomalaiset susiluola-asukit ja tuoreemmatkin metsästäjä-keräilijät ja lammas/vuohifarmarit kerkesivät kuolla pois kuitenkin reilusti ennen viimeisimmän, edelleen käynnissä olevan, kansoittamisaallon käynnistymistä.Eilisessä Turun Sanomissa oli laaja tieteellisiin tutkimuksiin perustuva juttu suomalaisuudesta. Siinä todettiin, että itäsuomalaiset ovat geneettisesti kauempana länsisuomalaisista kuin englantilaiset saksalaisista. Raumalla ja Iisalmessa vielä vähän aikaa sitten puhuttu puhe eroaa toisistaan enemmän kuin espanjan ja italian kielet. Se siitä yhteisestä suomalaisuudesta.
Eilisessä Turun Sanomissa oli laaja tieteellisiin tutkimuksiin perustuva juttu suomalaisuudesta.
Ihmettelen kyllä tätä Porvoon puoltamista.
Kansallisuus on jaettu kuvitelma ja yhteisyyden kokemus, eikä geenit siihen lopulta paljoakaan vaikuta. Sinut olisi voitu adoptoida vauvana vaikkapa Ranskaan ja tuntisit itsesi kasvattiperheesi mukaan ranskikseksi, et suinkaan edellisen tokaisusi mukaisesti länsisuomalaiseksi.Se siitä yhteisestä suomalaisuudesta.
Sama koskee sitten varmaan näitä uudempiakin maahanmuuttajia. Silloin kun he kokevat olevansa suomalaisia ja esim. kannattavat yhdessä muiden suomalaisten kanssa Suomen jääkiekkomaajoukkuetta, he ovat suomalaisia.Kansallisuus on jaettu kuvitelma ja yhteisyyden kokemus, eikä geenit siihen lopulta paljoakaan vaikuta.
Sama koskee sitten varmaan näitä uudempiakin maahanmuuttajia. Silloin kun he kokevat olevansa suomalaisia ja esim. kannattavat yhdessä muiden suomalaisten kanssa Suomen jääkiekkomaajoukkuetta, he ovat suomalaisia.
Kun pääkaupunkiseutulainen lähtee maakuntamatkalle tuulettamaan ummehtunutta mieltään, on kohde joko Hanko tai Porvoo. Paljon muuta ei ole nähty eikä nähdä, ja siksi kehut osuvat näihin kaupunkeihin.
Kun pääkaupunkiseutulainen lähtee maakuntamatkalle tuulettamaan ummehtunutta mieltään, on kohde joko Hanko tai Porvoo. Paljon muuta ei ole nähty eikä nähdä, ja siksi kehut osuvat näihin kaupunkeihin.