TOJ:
"Sinänsä on mieletöntä vaatia ketään todistamaan, että avaruudessa joko on tai ei ole elämää, koska kenelläkään ei ole olemassa keinoja tuollaisen asian todistamiseksi."
Mieletonta ei ole vaatia tallaisen todistamista, jos mainittu vaite on sellaisenaan varauksettomasti esitetty. Juuri tasta syysta kukaan jarkeva henkilo ei lahde "onko maapallon ulkopuolella elamaa"`-asiassa jyrkkia tuomioita suuntaan eika toiseen jakelemaan, vaan tyytyy korkeintaan lampimikseen spekuloimaan.
Siitahan tassa oli kysymys.
"Jos mietitään varsinaisesti kyseessä olevaa asiaa, niin kerrotko miten minun pitäisi oikeasti todistaa, että Halonen ei ole koskaan armahtanut ketään naisystävänsä tappanutta miestä? Pitäisikö minun käydä lävitse kaikki ne todennäköisesti sadat armahdukset, jotka Halonen on virkaurallaan myöntänyt, ja todistaa, ettei yksikään niistä ole tällainen?"
Jos (huom. jos) menet alunperin sellaisen vaitteen esittamaan, ettei Halonen ole miesta vastaavissa olosuhteissa armahtanut, vastaus on kylla. Ehdottomasti. Todistamistaakka on talloin Sinulla, ja mielestani kaikki puheet positiivisuuksista/negatiivisuuksista ovat silkkaa sanahelinaa, eika vaivan suuruus toiseen suuntaan verrattuna liity asiaan yhtikas mitenkaan.
Sita paitsi, saattaahan vastapuolikin joutua kaymaan lavitse kaikki "todennakoisesti sadat armahdukset", koska teoriassa vasta viimeisesta saattaa loytya se yksi riittava kantasi vaaraksi todistava tapaus.
Noin niinkun yleiselta kannalta olen kylla Vakion(kin) linjoilla, ja ihmettelen armahdusta kovasti, vaikken sentaan lahtisi viela tuomioita jakelemaan. Toivottavasti saat presidentilta lahiaikoina vastauksia kysymyksiisi.
Ranger