Sporde saa tästä loistavan aiheen salaliittoteorioilleen. Voin jo kuvitella kuinka Sporde laukoo täydeltä laidalta miten Calgaryn seurajohto kyykyttää koko Suomea. Jotenkin se liittää vielä norjalaiset tähän juttuun. Aivan varmasti parin päivän sisällä maikkarin tekstikanavalle ja nettiin ilmestyy Sporden kolumni joka sisältää kymmenen yhden virkkeen kappaletta ja käsittelee Kiprua. Kolumni alkaa fraasilla ''satun muuten tietämään'' tai ''minulle on kerrottu''.
Itse loukkaantuminen on aika mielenkiintoinen. Miten Kiprun lonkkavaivat voivat parantua jos hän pelaa ensin kaksi kuukautta ja pitää sitten kahden viikon tauon. No eipä ole varmaankaan Kiprulla paljon sananvaltaa kun työnantaja sanoo, että sinä et pelaa siellä pilipalikisoissa. Päätöstä saattoi myöskin helpottaa viileät(?) suhteet Suomen maajoukkueen johtoon.
Ei voi kyllä kuin vain ihmetellä miten huonosti Erkka ja Kurri ovat koonneet joukkueen maalivahtiosaston. Ylen ja maikkarin teksti-TV:t tietävät kertoa, että Kurri ja Erkka tiesivät Kipperin lievästä(?) loukkaantumisesta. Eli siis meidän maalivahdeista 66% tiedettiin loukkaantuneiksi ja sitten se terve maalivahti on turisti Euroopasta. Tässä tilanteessa Norrenan tilalle olisi vähintään pitänyt valita Niittymäki tai Toivonen. Kärpänkin ottaminen kisoihin olisi voitu kyseenalaistaa.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että vain Kari Lehtonen voi huippukunnossa pelata Suomen mitalipeleihin. En nyt vähättele Toivosta tai Niittymäkeä, mutta Lehtonen pystyy parhaimmillaan maagisiin otteisiin, kun taas Toivonen ja Niitty kuuluvat sarjaan ''ihan hyvä''. Kenties Toivosessa olisi Niittyä enemmän potentiaalia, mutta on vielä hieman kokematon arvokisoissa. Toisaalta eipähän Lehtosta ja Niittyäkään ole kokemuksella pilattu. Lehtosen huippukuntoon pääseminen vaatii kylläkin sen, että hän pääsee pelaamaan heti tammikuun alusta asti Atlantassa, eikä sekään välttämättä riitä. Peliaikaa Lehtoselle on kyllä luvassa jo vain paikat kestävät.
Erkan kannatta nyt ihan rauhassa katsoa helmikuun alulle asti ja nimetä sitten Kipperin korvaaja. Näkisin Toivosen kyllä mieluummin olympialaisissa, mutta toisaalta Niittymäellä on enemmän kokemusta. Jotenkin tuntuu vain, että ''videoman'' ei olisi olympialaisiin niin hyvä vaihtoehto kuin Toivonen, jo pelkästään lempinimestään johtuen. Tai oikeastaan siitä tapahtumasta johtuen mistä tuo nimi tulee.