Suomen Idols 2008

  • 236 394
  • 1 271

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hataran muistini mukaan jompikumpi neitosista oli nosteessa ko. kisassa, mutta päätti jossain puolivälin tienoilla lopettaa kisan kesken kun olisi pitänyt allekirjoittaa jotain sopimuksia ja muutenkin tuotteistaminen haisi pahalle. Viksu päätös ja julkisuutta tuli juuri sopivasti sittemmin perustetun duon huomioimiseksi. Eikös tämä ollut juuri kuten Mängimies kaipaili?

Itse muistelisin, että Vesala ja Luoti tapasivat juuri Popstarsin karsinnoissa ja sitten jatkokarsinnoissa, oliko vielä Hotelli Petäyksessä Hattulassa, tutustuivat paremmin. Ja muistaakseni molemmat tippuivat jatkosta, eivätkä jättäneet kesken. Voin tietysti olla väärässäkin.

Tuo PMMP:n Wikipedia sivu on siinä mielessä pielessä, että siinähän sanotaan naisten tavanneet Popstarsin jälkeen. Kyllä kyseessä taisi olla tapaaminen Popstarsin aikana, vähän niinkuin Popstarsin wikipedi sivulla sanotaan.

"Popstars-ohjelman kautta pinnalle nousivat myös alkuvaiheessa pudonneet Paula Vesala ja Mira Luoti jotka tapasivat toisensa ohjelman nauhoituksien aikana ja perustivat PMMP:n, joka on noussut yhdeksi Suomen suosituimmista bändeistä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Popstars

Tuo ylläoleva myös tukee muistikuvaani, että Vesala ja Luoti nimenomaan tippuivat kisasta eivätkä itse päättäneet jättää hommaa kesken. Tosin voihan tuokin olla väärää tietoa.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Itse muistelisin, että Vesala ja Luoti tapasivat juuri Popstarsin karsinnoissa ja sitten jatkokarsinnoissa, oliko vielä Hotelli Petäyksessä Hattulassa, tutustuivat paremmin. Ja muistaakseni molemmat tippuivat jatkosta, eivätkä jättäneet kesken. Voin tietysti olla väärässäkin.

Tuo PMMP:n Wikipedia sivu on siinä mielessä pielessä, että siinähän sanotaan naisten tavanneet Popstarsin jälkeen. Kyllä kyseessä taisi olla tapaaminen Popstarsin aikana, vähän niinkuin Popstarsin wikipedi sivulla sanotaan.

"Popstars-ohjelman kautta pinnalle nousivat myös alkuvaiheessa pudonneet Paula Vesala ja Mira Luoti jotka tapasivat toisensa ohjelman nauhoituksien aikana ja perustivat PMMP:n, joka on noussut yhdeksi Suomen suosituimmista bändeistä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Popstars

Tuo ylläoleva myös tukee muistikuvaani, että Vesala ja Luoti nimenomaan tippuivat kisasta eivätkä itse päättäneet jättää hommaa kesken. Tosin voihan tuokin olla väärää tietoa.

Kyllä Tombe76 ja Wikipedia ovat tässä asiassa täysin oikeassa. Juuri noin se meni.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Minä olen aina miettinyt noita Idolsin sopimuskuvioita. Missä vaiheessa kilpailija "siirtyy" levy-yhtiön omaisuudeksi? Okei, luulisin, että jokainen kilpailija on vetänyt nimensä alle sopimukseen, missä luovuttaa oikeutensa levytyksen suhteen tuotantoyhtiölle. No entäs jos lähtee kisasta omasta tahdostaan, niin irtautuuko automaattisesti sopimuksesta vai kuuluuko tähän joku karenssi tms. levyttämisen suhteen.

Haen tällä lähinnä sitä, että kilpailija A etenee Idolsissa pitkälle ja saavuttaa melko laajaa tunnettavuutta kansan keskuudessa. Tyyppi osaa laulaa ja on näyttävän näköinen. Silti hän on alun alkaen päättänyt ettei alistu samaan muottiin, vaan hakee kisasta ainoastaan näkyvyyttä ja tekee sitten oman näköisensä levyn toisen lafkan kanssa. Kaipa tuo nyt on mahdollista? Niin minä tekisin...

Käsittääkseni kilpailijat allekirjoittavat "levytyssopimuksen" Sony BMG:n kanssa joko ennen alkukarsintoja tai ennen teatteriviikonloppuja. Eli Sonylla on heidän levytysoikeudet muutaman vuoden ajan. Kyseisen ajan jälkeen sopimus raukeaa ellei uutta tehdä. Ja ainahan rahalla pääsee sopimuksesta irti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käsittääkseni kilpailijat allekirjoittavat "levytyssopimuksen" Sony BMG:n kanssa joko ennen alkukarsintoja tai ennen teatteriviikonloppuja. Eli Sonylla on heidän levytysoikeudet muutaman vuoden ajan. Kyseisen ajan jälkeen sopimus raukeaa ellei uutta tehdä. Ja ainahan rahalla pääsee sopimuksesta irti.

Minulla on sellainen käsitys että tuo sopimus koskisi ainoastaan semifinalisteja, ja silloinkaan kyse ei olisi "muutamasta vuodesta" vaan maksimissaan vuodesta (eli sillä varmistettaisiin se että kukaan semifinalisteista ei pääse julkaisemaan levyä muulle merkille ennen kuin voittajan ja muiden sopimuksen saaneiden finalistien levyt on tulleet ulos). En kyllä ole varma mutta muistelen lukeneeni joskus tällaista.
 

Warre

Jäsen
Mutta mihin unohtui se Ruotsissakin onneaan koittanut, hieman erikoinen Ville? Ihan hyvin sekin kieltämättä veti, vaikka onkin outo persoona.

Muistaakseni tämä Village people Ville meni komeasti jatkoon laulettuaan Marone5:n biisiä ihan kohtuu hyvin.

Minulla on sellainen käsitys että tuo sopimus koskisi ainoastaan semifinalisteja, ja silloinkaan kyse ei olisi "muutamasta vuodesta"

Näin se menee, ovat näyttäneet näitä sopimuksen tekoja muistaakseni ekalla tai tokalla tuotantokaudella. Taisi olla toisella tuotantokaudella, milloin jonkun humppalaulaja Mattilan pikkusisko oli mukana kisassa ja meni heittämällä teatteriviikonlopusta semifinaaleihin, mutta jätti juurikin em. sopimuksen sainaamatta. Ilmeisesti se olisi sulkenut ovia rahakkaalta humppaskeneltä?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse muistelisin, että Vesala ja Luoti tapasivat juuri Popstarsin karsinnoissa ja sitten jatkokarsinnoissa, oliko vielä Hotelli Petäyksessä Hattulassa, tutustuivat paremmin. Ja muistaakseni molemmat tippuivat jatkosta, eivätkä jättäneet kesken. Voin tietysti olla väärässäkin.

Kisaan osallistui yli 400 tyttöä/naista ja finaaliin eri karsintojen jälkeen pääsivät: Paula Vesala, Henna Juvonen, Anette Kaukonen, Mira Luoti, Susanna Korvala, Ushma Karnani, Jonna Pirinen ja Jenni Vartiainen.

Muistan kyllä sellaisen tv-haastattelun jossa jompi kumpi kertoi päättäneensä ettei tämä ole sitä mitä haluaa tehdä, vaan oma bändi ja omat ajatukset. Voihan se toki olla, että tämä viisaus oli syntynyt vasta kun hänelle oli kerrottu kisassa ikävät uutiset...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin se menee, ovat näyttäneet näitä sopimuksen tekoja muistaakseni ekalla tai tokalla tuotantokaudella. Taisi olla toisella tuotantokaudella, milloin jonkun humppalaulaja Mattilan pikkusisko oli mukana kisassa ja meni heittämällä teatteriviikonlopusta semifinaaleihin, mutta jätti juurikin em. sopimuksen sainaamatta. Ilmeisesti se olisi sulkenut ovia rahakkaalta humppaskeneltä?

Ja kyllähän viimekin vuonna semeissä oli mukana Celestyn laulaja Antti Railio ja ei se ole tainnut estää Railiota levyttämästä Celestyn kanssa. Eli ei noissa tosiaan käsittääkseni ihan useammista vuosista puhuta mutta tietenkin jonkinlainen "karenssi" varmaan tulee jokaiselle joka semeihin asti pääsee.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsekin ihmettelin tuota semifinaaliin pääsevien määrää. 24 nyt tarjolla ja ilmeisesti vieläkin pudotetaan x kappaletta. Eikös ennen ole ollut jopa 35 semifinaaleissa?

Katselin tuossa Idols-sivuilta jatkossaolijoiden listaa ja silmiin pisti se että miespuolisia kandidaatteja on mukana enää 8, ja naispuolisia 17. Eli kokonaisuudessaan noita onkin siis 25 ja aika iso ero naisten hyväksi määrässä. Eli mitenkähän nuo semit tosiaan menee? Tuntuisi että miehiä ei enää tuosta voi kyllä kovin montaa pudota (jos yhtään?) koska yleensähän semeissä on ollut sama määrä molempia sukupuolia riippumatta tasosta. Jos nyt halutaan tasamäärät niin naisten puolella tulee käymään vielä melko raju harvennus.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kisaan osallistui yli 400 tyttöä/naista ja finaaliin eri karsintojen jälkeen pääsivät: Paula Vesala, Henna Juvonen, Anette Kaukonen, Mira Luoti, Susanna Korvala, Ushma Karnani, Jonna Pirinen ja Jenni Vartiainen.

Muistan kyllä sellaisen tv-haastattelun jossa jompi kumpi kertoi päättäneensä ettei tämä ole sitä mitä haluaa tehdä, vaan oma bändi ja omat ajatukset. Voihan se toki olla, että tämä viisaus oli syntynyt vasta kun hänelle oli kerrottu kisassa ikävät uutiset...

Tosiaan menivät finaaliin. Eikös se (finaali) ollut kuitenkin juuri tuo Petäyksen keikka (oliko se siellä?), jossa kaikki tytöt asuivat yhdessä. (pääsivät tutustumaan paremmin).

Mitä tulee tuohon bändin perustamiseen popstarsin aikana yms. niin pikaisella googlettamisella osui silmiin mm. HS:n ja Ylen tuottamat artikkelit:

http://www.hs.fi/juttusarja/juhlavi...ytöistä+tuli+lavan+valtiattaria/1135229961995

"Kuten Suomen kansa sai todistaa, Paula Vesala ja Mira Luoti tapasivat Popstars-ohjelman kuvauksissa. Tähtikisassa ei tärpännyt, mutta nuoret naiset kohtasivat myöhemmin uudelleen ja perustivat bändin. He soittivat ensimmäisen keikkansa 2003 Sörnäisten vankilassa."

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=95&t=363&a=2747

"Popstars-kisasta tippuneet Mira Luoti ja Paula Vesala löivät läpi kepeällä Rusketusraidat-kesähitillä, mutta löysivät nopeasti lauluihinsa muitakin sävyjä."

No, oikean vastauksen tähän asiaan tietävät varmasti parhaiten tytöt itse, joten turha kai tässä sen enempää spekuloida noita 5-6:n vuoden takaisia asioita.

Idolsista sen verran, että taas on aika iso kasa hyviä laulajia mukana. Niitä "oikeita" idolslähetyksiä odotellessa. Nämä tähän mennessä ulos tulleet kun ovat enemmän tai vähemmän olleet yleistä mössöä, jossa ei oikein ole saanut nähdä kuin 10-20 sekuntin klippejä + tilityksiä. Itse ainakin tykkään katsoa kappaleita ihan kokonaisina.

EDIT: Sen verran vielä sanottava, kun kävin katsomassa tuota jatkoonpäässeiden listaa http://www.mtv3.fi/ohjelmat/idols2008/uutiset.shtml?726027 , että Vesa Suonto veti kyllä ihan helvetin hyvin edellisessä lähetyksessä. Menee pitkälle jos pitää samaa tasoa yllä. Ihan koelauluista ( en nähnyt kaikkia) jäi mieleen muutama nimi: Koop, Anna Puustjärvi ja Nina Tapion äänellä keräilyeristä jatkoon päässyt Emma. Näköjään ovat vielä jatkossa, niinkuin paljon muitakin tasokkaita laulajia. Mukava myös nähdä, että jatkossa on hieman eri tyylisiäkin jätkiä, mm. Kalle Löfström, ettei aina finaalissa vedellä balladeja tyyliin Antti Tuisku, Christian Forrs, Pete Seppälä yms. No olihan siellä viime vuonna joku Koivunenkin, joka rikkoi hieman rajoja.
 
Viimeksi muokattu:

Gainer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun palloseura ja suomen maajoukkue
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=8&ag=95&t=363&a=2747

Mukava myös nähdä, että jatkossa on hieman eri tyylisiäkin jätkiä, mm. Kalle Löfström, ettei aina finaalissa vedellä balladeja tyyliin Antti Tuisku, Christian Forrs, Pete Seppälä yms. No olihan siellä viime vuonna joku Koivunenkin, joka rikkoi hieman rajoja.

Voin väittää että tänä vuonna rajoja ei rikota läheskään yhtä paljon kuin viime kerralla koivunen teki. Arihan ui vastavirtaan lähes jokaisessa oma valintaisessa kappaleessa ja tuomaristo koitti mollata kappaleesta toiseen että laula ny jotain balladia tai popimpaa. Itse näen että oma valintaisista ns. tuomaristoon uppoavia oli Piano man ja scorppareiden hidas.

Jos semi on yhtä tiukka kuin viime kerralla niin nähdään varmaan kaikilta melko varman päälle kappale, ettei ärsytetä ketään. Sen jälkeen voidaan nähdäkkin jotain luonnetta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mikäli semit mennään samalla "kerrasta poikki" - periaatteella kuin aikaisemminkin, pitää toivoa ettei tuotanto pistä näitä ns. rokkikukkoja, eli Pihtiputaan Peteä, Wellua ja Kallea, samaan erään (pelkään kyllä että juuri näin käy). Ehkä myös Uusivirtaa hyvin laulanut hormonihirviö tähä kastiin.

Naisia tosiaan reiluhkosti jäljellä. Noh, on siellä muutama selkeä tiputettavakin vielä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaveri erottui siinä edukseen, että laulaminen oli todella luonnollisen kuuloista. Ääntä tuli hyvin ja kuulosti siltä, että ei tarvinnut edes yrittää.

Olenko minä yksin mielipiteeni kanssa mutta minusta tuo Vesan laulu tuossa kappaleessa kuulostaa todella paljon Pauli Hanhiniemeltä? Mutta tosiaan, ehdottomasti tuon taustanauhavaiheen parhaimmistoa oli ja todellinen yllättäjä. Tuo Wellu Rowaltz (vai Mastola?) alkoi kiinnostamaan ja kävin kuuntelemassa hänen MySpace -sivuiltaan jotain biisejä. Ei kuulosta yhtään pöllömmältä, joskaan ei mitään hirveän omaperäistäkään. Veikkaan että tuo kaveri tulee menemään pitkälle tänä vuonna jos ei vaan tee jotain ihan hölmöä biisivalintaa.
 

Gainer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun palloseura ja suomen maajoukkue
Mikäli semit mennään samalla "kerrasta poikki" - periaatteella kuin aikaisemminkin, pitää toivoa ettei tuotanto pistä näitä ns. rokkikukkoja, eli Pihtiputaan Peteä, Wellua ja Kallea, samaan erään (pelkään kyllä että juuri näin käy). Ehkä myös Uusivirtaa hyvin laulanut hormonihirviö tähä kastiin.

Naisia tosiaan reiluhkosti jäljellä. Noh, on siellä muutama selkeä tiputettavakin vielä.

En usko että voivat laittaa seitsämästä miehestä neljää samaan joukkoon. Se olisi tyhmää tuottamista ja uskon että näkyisi tuotantoyhtiön rahapussissa loppu kisoja ajatellen. Mun mielestä wellu on noista jätkistä ehkä huonoin ainakin äänellisesti. Esiintymis kokemuksen erottaa kyllä mutta kalle ja pete on mun mielestä parempia. Saa nähdä saako ne ollenkaan mitään tv buffia missään vaiheessa kuten wellu on jo saanut kahdesti. Tuo Tv buffien epätasaisuus häiritsee mua jonnin verran koska jossain vaiheessa alkaa kansa äänestämään ja "tuttua" tyyppiä on mukavampi äänestää kuin kaveria jota on nähnyt vaan hetken lurauttamassa.
Arihan sai viime kerralla paljon tätä tv aikaa laulujen ulkopuolella ja vaikutti varmasti arin fani kantaan. Sitten tuomarit olikin ihan aseettomia finaaleissa vaikka ari lauloikin aivan eri musaa mitä BMG olisi halunnut levyttää idols voittajalla.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Mun mielestä wellu on noista jätkistä ehkä huonoin ainakin äänellisesti. Esiintymis kokemuksen erottaa kyllä mutta kalle ja pete on mun mielestä parempia.

Mun mielestä Wellu taas on tuosta kolmikosta paras, ja ehkä jopa koko kisasta suurin suosikkini. Pete tulee hyvänä kakkosena perässä. Kallella on kanssa ihan ok soundi mutta joku siinä vähän häiritsee.

Pitänee myöntää, että eilen haaskasin kolme euroa maikkarin netti-TV:seen ja tarkastin kaikki teatteriviikonlopun ja koelaulujen esitykset kokonaisuudessaan, tuli hieman lisää arvostelupintaa. Silmään pisti erityisesti se, että ällistyttävän paljon kokelailta unohtui sanoja.

Jos joku hairahtaa samaan niin kannattaa tarkastaa backstage-pätkistä "Wellu stagella", vetää aika komeasti biisin jonka nimeä en nyt saa päähäni.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä Wellu taas on tuosta kolmikosta paras, ja ehkä jopa koko kisasta suurin suosikkini. Pete tulee hyvänä kakkosena perässä. Kallella on kanssa ihan ok soundi mutta joku siinä vähän häiritsee.

Ihan samaa mieltä, minä pidän kyllä tuosta Wellun äänestä ja tyylistä. Peten äänessä vaikuttaisi kyllä myös olevan potentiaalia mutta hän ei ole vielä saanut aikaiseksi yhtään alusta loppuun hyvää esitystä. Kun katsoo esim. kokonaisena tuon Peten taustanauhaesityksen niin eihän siinä juuri muuta hyvää ollut kuin ne kohdat mitkä oli TV:henkin leikattu, muuten sanat oli ihan täysin hukassa ja laulu pelkkää laalaalaata. Kalle on myös OK mutta jokin siinä artikulaatiossa häiritsee minuakin, ääni on kyllä hyvä. Sääli että eivät muuten näyttäneet ollenkaan TV:ssä tämän hollantilais-lontoolais-suomalaisen Koop Arposen taustanauhaesitystä, oli nimittäin todella hieno veto! Muutenkin pidän tuon kaverin äänestä kovasti, ainoastaan esiintymispuolella riittää hiomista koska vaikuttaa olevan lavalla vähän hukassa.

Tyttöjen puolella on niin paljon samantyylisiä ja samalta kuulostavia että ihan selkeitä suosikkeja ei ole päässyt muodostumaan muita kuin tämä ihana Linda Herranen, käkkäräpää Saana sekä tämä pienikokoinen mutta vahvaääninen tyttö (olikohan joku Taru). Anna-Kaisa Riitjoki oli todella hyvä taustanauhan kanssa, se oma sovitus Wonderwallista oli yllättävänkin toimiva, mutta muuten tyttö ei ole tähän mennessä erityisesti vakuuttanut minua. Muuten noissa tytöissä ei ole ollut vielä erityisen mieleenjääviä tapauksia.
 

Gainer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun palloseura ja suomen maajoukkue
Ihan samaa mieltä, minä pidän kyllä tuosta Wellun äänestä ja tyylistä. Peten äänessä vaikuttaisi kyllä myös olevan potentiaalia mutta hän ei ole vielä saanut aikaiseksi yhtään alusta loppuun hyvää esitystä. Kun katsoo esim. kokonaisena tuon Peten taustanauhaesityksen niin eihän siinä juuri muuta hyvää ollut kuin ne kohdat mitkä oli TV:henkin leikattu, muuten sanat oli ihan täysin hukassa ja laulu pelkkää laalaalaata. Kalle on myös OK mutta jokin siinä artikulaatiossa häiritsee minuakin, ääni on kyllä hyvä. Sääli että eivät muuten näyttäneet ollenkaan TV:ssä tämän hollantilais-lontoolais-suomalaisen Koop Arposen taustanauhaesitystä, oli nimittäin todella hieno veto! Muutenkin pidän tuon kaverin äänestä kovasti, ainoastaan esiintymispuolella riittää hiomista koska vaikuttaa olevan lavalla vähän hukassa.

Tyttöjen puolella on niin paljon samantyylisiä ja samalta kuulostavia että ihan selkeitä suosikkeja ei ole päässyt muodostumaan muita kuin tämä ihana Linda Herranen, käkkäräpää Saana sekä tämä pienikokoinen mutta vahvaääninen tyttö (olikohan joku Taru). Anna-Kaisa Riitjoki oli todella hyvä taustanauhan kanssa, se oma sovitus Wonderwallista oli yllättävänkin toimiva, mutta muuten tyttö ei ole tähän mennessä erityisesti vakuuttanut minua. Muuten noissa tytöissä ei ole ollut vielä erityisen mieleenjääviä tapauksia.

Ok itse en ole tuhlannut 3 euroa vielä joten uskon että teillä on enemmän tarkastelu pintaa. Wellu ei mun näkemällä ole vielä vakuuttanut, mutta kokonaisuus siis oli eheämpi kuin miltä näytti. Itselle tulee mieleen hyvin köyhän miehen ville valo.

No onhan wellun buffikin näkynyt jo kahteen kertaan kerran extrassa ja kerran itse ohjelmassa niin eipä kumma että on enemmän kannattajia ;) (pakollinen rimpuilu piikki, asiaa enemmän nähneille)

Pete on ollut kyllä surkea sanojen kanssa siitä ei pääse mihinkään onkohan se muistanut tähän mennessä yhtään biisiä läheskään kokonaan teatteriviikonlopussa. Sama on sillä Danielillakin.

Naisista mun pienehkö suosikki on se pakollinen iso tyttö finaaliin eli marika tyyvi. Todella hyvä ääni tähän mennessä ainakin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
No, oikean vastauksen tähän asiaan tietävät varmasti parhaiten tytöt itse, joten turha kai tässä sen enempää spekuloida noita 5-6:n vuoden takaisia asioita.
Tytöt tapasivat Popstarsissa, mutta eivät sen kummemmin vielä siellä tutustuneet. Myöhemmin Mira bongasi kadulla vastaantulevan Paulan ja sen jälkeinen onkin jo historiaa.
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Tätä ei ole täällä vielä vissiin mainittukaan:

Idolsin semifinaaliin vain 12 parasta!

Erittäin huono ratkaisu antaa tuomareille näinkin paljon valtaa. Itse olisin mielummin nähnyt ne perinteiset semifinaalit, sillä tällä kertaa näyttäisi mukana olevan poikkeuksellisen paljon potentiaalisia laulajia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tätä ei ole täällä vielä vissiin mainittukaan:

Idolsin semifinaaliin vain 12 parasta!

Erittäin huono ratkaisu antaa tuomareille näinkin paljon valtaa. Itse olisin mielummin nähnyt ne perinteiset semifinaalit, sillä tällä kertaa näyttäisi mukana olevan poikkeuksellisen paljon potentiaalisia laulajia.

Aika hölmö systeemi, varsinkin kun tällä kertaa näiden 25 parhaan joukossa on todella hyviä laulajia joiden semifinaaliesityksiä on jo odottanut. Mikähän systeemi noissa sitten on kun finaaleihin kuitenkin varmaan menee se 6-7 niin kuin ennenkin? Toivottavasti olisi edes sellainen systeemi että kukin saisi esittää vaikka useamman kappaleen.

Todennäköisesti noiden 12 joukkoon valitaan kuusi molempaa sukupuolen edustajaa, joten tyttöjen puolella tulee käymään vielä raju harvennus kun yli kymmenen putoaa pois ennen semejä. Poikien puolella tippuukin ainoastaan kaksi. Toinen tippuja lienee melko varmasti se sänkikasvoinen kaveri joka jo kerran sai uuden mahdollisuuden tuomareilta, ja pahoin pelkään että toinen on ihan vaan sen kieliasian takia Daniel Diago. Tuomarithan nostivat jo aiemmin esille tämän kielikysymyksen.
 
..
Erittäin huono ratkaisu antaa tuomareille näinkin paljon valtaa. Itse olisin mielummin nähnyt ne perinteiset semifinaalit, sillä tällä kertaa näyttäisi mukana olevan poikkeuksellisen paljon potentiaalisia laulajia.
Mielestäni on pelkästään hyvä asia kisan tason kannalta, että tuomarit saavat valita mahdollisimman pitkälle - se kun on jo monessa ohjelmassa nähty, että katsojat eivät varsinaisen hyvyyden päälle tajua oikeastaan mitään.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Itsekin olen erittäin tyytyväinen mikäli jatkossa kilpailijoita tiputetaan yksi tai kaksi kerrallaan. Tuosta nipusta saa oikein mukavan 12 laulajan kirjon, ja tällä systeemillä uskon siitä tulevan paremman kuin mitä se olisi vanhalla systeemillä. Oikea suunta!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ehkä tuo systeemi voisi olla ihan toimiva jos se menisi samalla tavalla kuin AI:ssa, eli tytöt ja pojat esiintyisi erikseen ja joka viikko tippuisi yksi molemmista ryhmistä pois, kunnes jäljellä olisi 6 tai 8 finalistia. Saas nähdä, huomisen lähetyksen jälkeenhän tuo selviää.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Siihen loppui Janitan kisa, olisihan tuota voinut vaikka pidempäänkin katsella. Se Anna -niminen blondi lauloi varsin kivalla äänellä, taidanpa hypätä hänen bandwagoniin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös