Suomen Idols 2008

  • 236 397
  • 1 271

Fordél

Jäsen
Annalta ei mikään napakymppi, mutta selkeesti finaaliainesta. Samaa mieltä Jonen kanssa, että Annalla on selkeesti potentiaalia nousta tähdeksi toisin kuin vaikka Jaanalla. Osaa esiintyä, on sanavalmis eikä näytä huonolta. Ehdottomasti jatkoon. Samaan junaan heittäisin myös oman suosikkini Anna-Kaisan sekä myös Saanan. Näin ollen tippumassa ovat Marika ja Jaana, joista ensimmäimäinen veti tänään niin pulun esityksen, että hienoista alaäänistä huolimatta ei ansaitse paikkaa finaalissa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Kyllä minun mielestä Anna vei tämänkin jakson nimiinsä. A-K oli myös hyvä, mutta hänellä oli myös helpompi laulu muokattavanaan. Annassa on kyllä jotain mielenkiintoista. Ei ehkä laula ihan puhtaiten, mutta joka kerta säväyttää jollain tavalla. Tekee biiseistä omanlaisiaan.

Muut kolme ovat tykinruokaa, ja minulle melko sama missä järjestyksessä tippuvat.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hirveän kuulosta idolssia. Ei oo koskaan ollut noin heikkotasosta lähetystä.

Täysin samaa mieltä. Varsinkin tytöt ovat uskomattoman surkeita. Yhdestäkään ei tule minkäänsortin menestyjää musiikkibisnekseen. Alkaa jopa pikkuhiljaa tulemaan Ilkka Jääskeläistä ikävä kun tälläistä määkimistä joutuu katselemaan ja kuuntelemaan. Onneksi pojissa on sentään Koop jota viitsii kuunnella.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Anna finaaliin! Jotenkin tuli mieleen Kim Wilde, ihme kyllä. :)
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Hirveän kuulosta idolssia. Ei oo koskaan ollut noin heikkotasosta lähetystä. Täyttä paskaa siis.

Niin no. Kenen idea on laittaa teemana kilpailijat laulaan Eppuja??? Eikö me olla jo 2000-luvulla? Ja naiset laulaa Eppuja - Njet.

Mielenkiintoinen oli muuten Annan biisissä tuo Nirvana sovitus. Kai se menee noinkin - ehkä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ymmärrän kyllä, että tällä tavalla halutaan kunnioittaa suomirockin legendaarista bändiä ja hieno ele, mutta ei tämä vain näin toimi. Eppu Normaali-viikko oli katastrofi ja M. Syrjää varmasti itseäänkin on varmasti vituttanut kuunnella näitä ujelluksia. Eppujen biisit ovat niin kulminoituneita Eppujen soundeille, Syrjän äänelle jne, että on on helvetin surkuhupaisan kuuloista kuunnella ylipäätään naisäänellä tulkittuna noita kappaleita. Ei jumalauta-tasoa olivat myös jätkät torstaina, eikä se siellä kuulostanut oikeastaan yhtään sen paremmalta. Marikan "saa bailata" kommentti aiheutti melkoisen naurun rämäkän ja kaikki nuo tulkinnat vain kiertivät Eput todella kaukaa eikä mikään toiminut. Jaanalla oli ehkä laulettavin biisi, mutta eipä onnistunut neiti hyödyntämään kyseistä seikkaa. Nikula hokee joka kommentissaan samaa, että "alkuperäisversio on vain niin sellainen ja tällainen, että et voi....", tämä varmasti nyt herättää sen johtoportaan ketkä näitä teemaviikkoja päättävät, että homma ei toimi. Vai onko meillä ensi viikolla Kotiteollisuus-viikko ja sitä jatketaan Hurriganes-viikolla. Jos teemoja pitää keksiä niin sitten ne sukkahousuhevi-viikot sun muut peliin, koska reserviä on kappaleidenkin kohdalla vähän enemmän.
 
Hirveän kuulosta idolssia. Ei oo koskaan ollut noin heikkotasosta lähetystä. Täyttä paskaa siis.

Joo, ei siinä mitään, että laulajat ei onnistu niin täydellisesti, mutta suurin perseilijä on kyllä ollut viime lähetyksissä nuo sovittajat ja muutenkin ihmeelliset bändin soitinvalinnat ylimääräisine ihmerumpuineen ja banjoineen saa kyllä meikäläisen veren kiehumaan, tuodaan seuraavaksi sinne vittu samantien pelkkä säkkipilli ja aiheeksi joku HIM.

Naisista ulos samointein Saana ja Marika, toisen levy tulisi olemaan "köyhänmiehenannelimattila" -tyylinen iskelmäsemitähti ja toisesta enemmän klassinen laulaja tms. Ei pop idoliksi kummastakaan.
 
Anna on tytöistä selkeä ykkönen. Tänään oli täysin karmea biisi hänelle, mutta silti esitys oli aivan omaa luokkaansa tuossa porukassa. Anna-Kaisa ei näköjään osaa laulaa kuin yhdellä tavalla; näyttää kuin olisi pilvessä ja laulu on aina sellaista laahaavan etanamaista. En kyä tykkää yhtään. Niinku Patric sanoo, niin saundi on hyvä, mutta laulatapa ei iske mun korvaan ollenkaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anna-Kaisa ei näköjään osaa laulaa kuin yhdellä tavalla; näyttää kuin olisi pilvessä ja laulu on aina sellaista laahaavan etanamaista. En kyä tykkää yhtään. Niinku Patric sanoo, niin saundi on hyvä, mutta laulatapa ei iske mun korvaan ollenkaan.

Niin paljon kuin tuon tytön äänestä ja ulkoisesta olemuksesta pidänkin niin tuossa on perää. Vähän yksipuolista tulkintaa häneltä on kieltämättä nähty, eikä yhtään esitystä joka olisi kunnolla iskenyt. Tänään oli melko hyvä mutta ei sittenkään sellainen joka olisi räjäyttänyt pankin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Aika moni laulaja laulaa tietyllä tavalla. Laulajilla on soundinsa ja niin pitää ollakin.

Tietty King Diamond osaa laulaa kahdella tavalla.
 

Fordél

Jäsen
Toisaalta eipä noista naisista ole kukaan kovin monipuolinen. No Annalta voisi löytyä potentiaalia vaikka millaisiin vetoihin, mutta vielä ollaan liikuttu suht ennalta arvattavilla vesillä. Omat suosikit ovat alusta alkaen olleet Pete ja Anna-Kaisa + siihen päälle Anna on aina miellyttänyt. Nämä eivät ole ehkä teknisesti ihan parhaita, mutta omaavat sentään jonkinlaista potentiaalia nosta jonkinlaiseksi tähdeksi. Muissa ei mun mielestä karisma ja persoona oikein riitä. Lisätään tähän päälle vielä Koop niin on mun mielestä TOP4 valmiina.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On tämä kyllä aika syvältä suolesta että noita tyttöjä meni finaaleihin automaattisesti neljä. Semien perusteella eivät olisi kyllä ansainneet edes kolmea finaalipaikkaa. Finaaleissa tulee olemaan hävettävän huono taso mikäli eivät pysty parantamaan reippaasti.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Anna on tytöistä selkeä ykkönen

Mun mielestä tää on ollut ihan tapetti. Se ekan semifinaalin halleluja vielä menetteli, mutta viime viikolla ihan karmeaa vinkumista ja tänään jatkoi samalla linjalla.
Yhtään tyttöä ei Anna-Kaisaa lukuunottamatta olisi tarvinnut päästää finaaliin. Todella persoonattomia tyyppejä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mun mielestä tää on ollut ihan tapetti. Se ekan semifinaalin halleluja vielä menetteli, mutta viime viikolla ihan karmeaa vinkumista ja tänään jatkoi samalla linjalla.
Yhtään tyttöä ei Anna-Kaisaa lukuunottamatta olisi tarvinnut päästää finaaliin. Todella persoonattomia tyyppejä.
Täällä täysin eri linjoilla. Anna on tytöistä aivan ylivoimaisesti paras, niin ääneltään, esiintymiseltään, persoonaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Joku taisi viime kerralla täällä sanoa sitä seksittömäksi, meinasi silmät tippua päästä kun sen viestin luin. Makuja on monia.

Anna-Kaisaa taas on vastaavasti moni kehunut seksikkääksi, ja täytyy yhtyä siinä mielessä että olemus ja ääni ja tavallaan kasvotkin tukevat tuota. Muuten kuitenkin nähdäkseni täysin taviksen oloinen kropaltaan, itseasiassa melko harteikas. Ei kummemin sytytä. Tytöistä kuitenkin selkeästi toisiksi paras laulaja, ja Peten, Annan ja Koopin jälkeen se neljäs jossa on edes jotain menestyjän aineksia.

Ihan selvillä poluillahan tässä liikutaan, Jaana ja Saana tippuvat seuraavaksi ja vasta sitten alkaa mennä tiukaksi. Pete ja Anna ovat hämmästyttävän vahvasti kiinni finaalipaikoissa, mutta toisaalta niin selviä ennakkosuosikkeja, että paineet voivat nousta liian koviksi.

PS: Voi luoja tuota Anna-Kaisan otsatukkaa tänään. Vittu se on kyllä aivan pässi tuo Ellenin sisko. Tai no se oli jo selvillä, kun kuulemma heilastelee Ari Koivusen kanssa, mutta nyt selvisi lopullisesti sekin että on aivan rajattoman surkea ammatissaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Seksikkyys on paljon muutakin kuin ulkonäkö ja kroppa. Anna-Kaisa ei ole klassinen kaunotar ja kilojakin on reilusti, mutta siinä on jotain sellaista mystistä viettelevyyttä, kai se raukea katse ja viehkeä hymy, joka toimii moniin. Noista finaalin tytöistä ei yksikään kilpaile ainakaan mun mittareilla ulkonäöllään. Jannike ja Linda olisivat voineet pärjätä silläkin mittarilla, mutta noista ei kukaan. Sen sijaan persoonina finaalitytöt vaikuttavat oikein mukavilta ja mielenkiintoisilta, toisin kuin esimerkiksi viime kauden tasku-Anna, joka taas pesi nuo ulkonäkövinkkelistä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Täällä täysin eri linjoilla. Anna on tytöistä aivan ylivoimaisesti paras, niin ääneltään, esiintymiseltään, persoonaltaan kuin ulkonäöltäänkin. Joku taisi viime kerralla täällä sanoa sitä seksittömäksi, meinasi silmät tippua päästä kun sen viestin luin. Makuja on monia.
Taisin olla minä. Totesin tarkalleen ottaen että "Minua tuossa Annassa rassaa täydellinen seksin puute. Se on sellaisella ruotsalaisella tavalla söötti, mutta ei tuota alasti oikein voisi kuvitella."

Lisäksi nostit esiin Annan persoonan. Minusta harvoin noin pirtsakka voi olla samalla seksikäs. Seksikkyyteen kuuluu minusta sellainen tietty salaperäisyys ja Annan iloisen pirteä naapurintyttö imago saattaa kyllä hurmata mummoja, mutta seksuaalisesti se on paha händicap. Minusta tuo pirteys vie uskottavuutta myös pop-tähteydeltä, sillä tuollainen ala-asteen opettajamanen pirteys on vaikea yhdistää cooliuteen.

Anna-Kaisan voisi kuvitella helposti mustavalkoisen Phil Marlowe leffan naispääosaan. Anna taas sopisi comical reliefiksi high school leffaan tyyliin Reese Witherspoon. Voisi olla sellainen yli-innokas vuosikirjan toimittaja vaikkapa.

Oikeasti pidän blondeista enemmän, mutta Anna vaan ei sytytä.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Joku taisi viime kerralla täällä sanoa sitä seksittömäksi, meinasi silmät tippua päästä kun sen viestin luin. Makuja on monia.

Anna on helvetin pinnallisen ja kylmän oloinen. Hänestä tulee jotenkin sellainen viimeisen päälle laskelmoiva tyyppi mieleen. On hän ihan hyvännäköinen ja osaa esiintyäkkin ihan mallikkaasti, mutta mua hän ei ainakaan millään tavalla sytytä.

Itse en pidä Annaa mitenkään seksikkäänä, kun ei sytytä, niin ei vain sytytä.
 
Ei liity tämän viikon tapahtumiin, mutta vierailin tuossa Wellun MySpace-sivustolla ja pisti kyllä harmittamaan, ettei Wellu finaaliin päässyt, ei nyt ehkä aivan maailmanluokan biisejä ole, mutta kyllä jätkässä oli jotain sellaista, mitä yhdestäkään finalistista ei taida löytyä. Wellun levyn voisin kuvitella ostavani, Peteä (ja ehkä Kallea, jos osuu kultasuoneen) lukuunottamatta on aika vaikea uskoa, että maksaisin yhdenkään finalistin levystä paria euroa enempää, ikävä kyllä. Mutta ihan kiva, että sinne finaaliin kaivettiin pari iskelmätähteä, wannaberokkari, brittipoppari henkeen ja vereen, klassisen laulaja jne. Wellu oli Peten ohella se, josta olisi todennäköisesti tullut jotain.

Pistää oikeastaan jopa vituttamaan Wellun puolesta.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Seksikkyys on paljon muutakin kuin ulkonäkö ja kroppa. Anna-Kaisa ei ole klassinen kaunotar ja kilojakin on reilusti, mutta siinä on jotain sellaista mystistä viettelevyyttä, kai se raukea katse ja viehkeä hymy, joka toimii moniin.

Tätä yritin vähän sanoakin, että AK:n olemus on erittäin seksikäs, mutta tuo kroppa ei muhun vetoa lainkaan. Jos saataisiin yhdistettyä Annan ulkonäkö ja Anna-Kaisan "se jokin", olisi käsissä aika kuuma tapaus. Mutta kuten sanottua, mulle Anna toimii tälläkin hetkellä erittäin hyvin, mun papereissa ei tuo pirteys ole mikään miinus.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tämän minä jo arvasinkin ja osasin odottaa. Marika kitisee, että hänet äänestettiin ulos Idolsista ulkonäkönsä takia, ei laulusuoritusten. Tuohan on mitä uskomattominta tuubaa. Marikan veto viimeksi oli selkeästi tyttöjen huonoin, eikä se edelliselläkään kerralla ollut häävi. Ei pelkkä volyymi tee laulajaa. Mutta kuten odottaa saattaa, Marikahan ei missään nimessä tippunut laulutaitojensa takia vaan painonsa. Sanoin jo eilen avokille, että huomenna saadaan lukea lööpeistä, ettei Suomi ollut valmis ylipainoiselle idolille. Paskan marjat, sanon minä.

Marika kitisee iltasanomissa kohtaloaan
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Idolsissahan haetaan pop-tähteä ja tuossa Marikassa ei sitä ole... Äänen puolesta erittäin OK, mutta muuten lavakarisma on enemmänkin "tanssilava"-mallia.

Anna on tytöistä ehkä eniten tuo pop-tähti?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tätä yritin vähän sanoakin, että AK:n olemus on erittäin seksikäs, mutta tuo kroppa ei muhun vetoa lainkaan. Jos saataisiin yhdistettyä Annan ulkonäkö ja Anna-Kaisan "se jokin", olisi käsissä aika kuuma tapaus.

´Kroppaan en ota kantaa, mutta A-K:n karsastaminen ei mielestäni ole kovin seksikästä, eikä se ole ainakaan mulle "se jokin". Anna on jumaleissönin söpö tyttö, tärkeintä vielä hänessä se, että oma soundi on löytynyt jo. Mielellään tuollaista soundia kuuntelee jatkossakin.

Anna on sinänsä jännä pakkaus, että vaikka toisaalta se on sellainen söpö naapurintyttö, niin samanaikaisesti tytöstä löytyy myös särmää.

Toimii.

BTW: Marikan avautuminen "väärästä ulkonäöstä" on aika säälittävää parkumista. Ei tuolla laulamisella olisi pitänyt finaaliin päästäkään, ei todellakaan säväyttänyt eilenkään. Ihan pirteä persoona, en minä sitä kilojensa takia pois olisi lähettänyt.

Tuosta kisasta siis.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Anna on sinänsä jännä pakkaus, että vaikka toisaalta se on sellainen söpö naapurintyttö, niin samanaikaisesti tytöstä löytyy myös särmää.

Toimii.

Anna tosissaan toimii myös minuun. Eilinen veto oli todella absurdi - vähän kuten Jonekin sanoi - koska tosissaan ei ollut yhtään sitä mielikuvaa, joka Annasta oli aiemmin välittynyt. Annasta tuli jotenkin tuon jonkun täällä aikaisemmin mainitsemankin Nirvana-sovituksen avustamana itselleni mieleen Courtney Love. Vähän sellainen jätetty ja sen jälkeen ryyppäämään ruvennut itsesäälissään jonkun savuisen kapakan takanurkassa laulava eilinen tähti ja nykyinen crackhuora, jolle kaikki oli mahdollista, mutta mikään vaan ei mennyt niin kuin piti. Kaiken kaikkiaan oli mielestäni todella maaginen esitys, iski kyllä tähän perusmelankoliseen suomipopin kuuntelijaan aivan täysin. Ei Annasta muutenkaan ole mitään pahaa sanottavaa, mutta toisaalta mikäli laulaa englanniksi, en tule levyä todennäköisesti kuitenkaan koskaan ostamaan.

Muut tytöt eivät oikein iske minuun millään tasolla.
 

rpeez

Jäsen
Mielenkiintoista että mielipiteet jakautuvat tyttöjen kohdalla näin roimasti. Itse kuulun siihen joukkoon jonka mielestä Anna on ihan nätti, muttei säväytä naisena juurikaan. A-K taas vetää: kaunis hymy ja kasvot kun hymyilee, karsastavat silmätkin on jotenkin nykyään makuuni. Pia "se kaunis TV kuuluttaja" sai joskus ymmärtämään, että nehän on mageet.

Laulu puolella Anna on tosiaan ehkä on ykkönen, oma arvaukseni on että voittaja ratkaistaan Peten ja hänen välillä.

Mutta Saana sitten, eikö kukaan muka pitänyt "urheiluhullusta"? Minusta esitys oli oikein hyvä ja hauska. Siihen ehkä vaikuttaa se että olen aina tykännyt ko. kappaleesta, sen sanoitus saa aina minut hyvälle tuulelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös