Hiihtofani
Jäsen
Eli meinaat vakavissasi, että valtion pitäisi aloittaa DDR-malli, jossa esim. Lasse Liikunnanopettaja, Reija Rehtori ja Valtteri Virkamies käskevät Janne Junioria lopettamaan jalkapallon peluun ja antavat sitten tälle sukset tai keihään käteen?
No ei se nyt ihan niinkään, mutta miksi yhteiskunnan tai ylipäätänsä yhtään kenenkään pitäisi tukea/sponoroida jalkapalloa/salibandyä, jos esim. salibandy ei ole edes olympialaji? Maastohiihdossa on vain kourallinen ammattivalmentajia. Tämäkin on huippuluku verrattuna moniin muihin yksilölajeihin, mutta verrattuna esim. jalkapalloon pieni luku.
Jalkapallon ammattivalmentajat Suomessa ovat pystyneet tuottamaan 0% olympiamitalisteja/mmestareita ylipäätänsä mitään menestystä siinä missä maastohiihdossa luku on 100%. Ei suomalaiset vain osaa jalkapalloa. Se on kiveen hakattu luonnonlaki ja karman laki. Mutta mitä jos maastohiihdossa olisi se esim. 20 ammattivalmentajaa, jolla itse kullakin se 2-3 valmennettavaa?
Kyllä sinä sitä salibandyä/jalkapalloa voit harrastaa ihan vapaasti, mitta miksi minä sitä sponsoroisin? Minä haluan rahani takaisin monin kerroin, enkä minä sitä saa koska häviät kuitenkin viimeisellä minuutilla.
Tulen tässä myös siihen, että on todettu että ryhmäharjoittelu ajaa sinua edelleen kovempiin tuloksiin. Juuri olen lukemassa kirjaa Aino-Kaisa Saarinen "Tahto", jossa käy ilmi, että maajoukkuehiihtäjien kilpailu ajaa heitä vieläkin kovempiin suorituksiin ja Saarinen kirjassaan mainitsee, että laukaiseva tekijä hänelle aikoinaan oli se, kun hän tippui jopa B-maajoukkueestakin ulos ja lenkillä tavallinen kansa kuiskutteli, että tuossa se douppari taas menee. Nämä alkuvuoden vaikeudet kasvattivat hänet henkisesti vahvemmaksi, joka johti lopulta maailmanmestaruuteen saakka. Saarinen itse mainitsee, että itse ei todellakaan ollut porukan se lahjakkain hiihtäjä. Hän mainitsee, että jopa hänen kaksiossisko Maija Saarinen oli häntä lahjakkaampi. Saarinen kuvailee kirjassaan jääkiekkoilijoita vain kaljoitteluporukan kokoontumisajoiksi.. Itse hän sanoo harjoittelevansa tuplasti enemmän. Kannattaa lukea kirja. Se on todella hyvä.
Tämäkin tukee sitä, että on parempi että, urheilijat ovat saman lajin ääressä kuin se, että he olisivat eri lajien ääressä.
En näe mitään järkeä siinä että jääkiekon menestystä pitäisi varta vasten heikentää jonkun hiihtomenestyksen takia.
Missä vaiheessa minä olen jääkiekon heikentämisestä mitään puhunut?
Jalkapallon ja muiden laien palkkiot eivät tule valtiolta, joten valtiovallan on niihin aika vaikea puuttua. Olisikin mielenkiintoista nähdä kun käyt yrittämässä joltain Jonne Virtaselta käydä rahoja pois ottamassa, että saat annettua ne Harri Ollille.
Noin niinkuin oman uskottavuuden kannalta olisi suotuisaa osata kirjoittaa asiat, josta puhuu. Tuo Kenneth Cooperin kehittämä testi on Cooperin testi. Vanhuksille ja varsinkin vammaisille Cooperissa parikin tonnia on tekemätön paikka, joten tällä saataisiin varmasti kivasti säästöjä aikaan.
No tottakai coopperin testissä olisi ikä/vammaluokat erikseen.