Jackie Moon
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vihreet ja punaset.
MITEN voi olla oikeasti noin surkea ihminen? Kyse oli tavallisesta hyperventilaatiosta (eli kansakielellä paniikkikohtaus). Ei ole todellakaan mitenkään vaarallinen ja johtuu veren hiilidioksidipitoisuuden nopeasta laskusta.
No sen ainakin huomaa että pienintäkään kokemusta sulla ei ole, ainakaan oikeasta, paniikkihäiriöstä. Mitään krapula-ahdistuksia ei todellakaan lasketa. "Tietoa" varmasti on, kuten monella muullakin kenen kanssa olen aiheesta puhunut... Enkä mä kyllä laske itseäni yhtään millään tavalla surkeaksi ihmiseksi vaikka paniikkihäiriöistä olenkin jo n. 8 vuotta kärsinyt ja pillerin nappaan aamuisin. Eikä tuo nyt varmaan ollut mikään oikea paniikkikohtaus. Hätä, ahdistus ja pelko uusiutuvasta kivusta iskivät vaan päälle. Mutta toiv ei laukaissut paniikkihäiriötä niin että alkaisi vaivaan siviilissä.
Yksinkertaisena hoitona kaikille tuttu "pussiin hengittäminen" ja rauhoittelu. Ei sen enempää.
Pussithan voi tunkea perseeseen sillon kun kunnon kohtaus meinaa iskeä. Ainakin niin tekemällä saisi luultavasti ajatuksen pois ahdistuksesta ja siten saattaisi jopa auttaa. Rauhoittelun toimiminen riippuu ihmisestä. Itseäni se lähinnä ärsyttää. Ja niillähän oli alue jonka sisällä olivat ja mistä ei saanut poistua. Tuskin oli kellään avaruuspuvun taskussa paperipussia...
Eikä tilanne olisi välttämättä edes toistunut, jos tuo dorka olisi normaali ihminen eikä panikoisi jatkuvasti... Tavallaan hän siis jatkoi tuota pahaa oloaan itse.
Eli jokaisella (normaalilla) ihmisellä on aivoissaan joku "nappi", jolla saa ahdistuksen ja huonon olon unohtumaan samantien ja jonka voi ajatuksella kliksauttaa päälle tai pois ihan koska haluaa? Kätevää, mulle kans semmonen!