Suomen Big Brother 2011

  • 855 073
  • 2 522

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
MITEN voi olla oikeasti noin surkea ihminen? Kyse oli tavallisesta hyperventilaatiosta (eli kansakielellä paniikkikohtaus). Ei ole todellakaan mitenkään vaarallinen ja johtuu veren hiilidioksidipitoisuuden nopeasta laskusta.

No sen ainakin huomaa että pienintäkään kokemusta sulla ei ole, ainakaan oikeasta, paniikkihäiriöstä. Mitään krapula-ahdistuksia ei todellakaan lasketa. "Tietoa" varmasti on, kuten monella muullakin kenen kanssa olen aiheesta puhunut... Enkä mä kyllä laske itseäni yhtään millään tavalla surkeaksi ihmiseksi vaikka paniikkihäiriöistä olenkin jo n. 8 vuotta kärsinyt ja pillerin nappaan aamuisin. Eikä tuo nyt varmaan ollut mikään oikea paniikkikohtaus. Hätä, ahdistus ja pelko uusiutuvasta kivusta iskivät vaan päälle. Mutta toiv ei laukaissut paniikkihäiriötä niin että alkaisi vaivaan siviilissä.

Yksinkertaisena hoitona kaikille tuttu "pussiin hengittäminen" ja rauhoittelu. Ei sen enempää.

Pussithan voi tunkea perseeseen sillon kun kunnon kohtaus meinaa iskeä. Ainakin niin tekemällä saisi luultavasti ajatuksen pois ahdistuksesta ja siten saattaisi jopa auttaa. Rauhoittelun toimiminen riippuu ihmisestä. Itseäni se lähinnä ärsyttää. Ja niillähän oli alue jonka sisällä olivat ja mistä ei saanut poistua. Tuskin oli kellään avaruuspuvun taskussa paperipussia...

Eikä tilanne olisi välttämättä edes toistunut, jos tuo dorka olisi normaali ihminen eikä panikoisi jatkuvasti... Tavallaan hän siis jatkoi tuota pahaa oloaan itse.

Eli jokaisella (normaalilla) ihmisellä on aivoissaan joku "nappi", jolla saa ahdistuksen ja huonon olon unohtumaan samantien ja jonka voi ajatuksella kliksauttaa päälle tai pois ihan koska haluaa? Kätevää, mulle kans semmonen!
 
Aivan Jackie, ei olekaan kokemusta "oikeasta". Kuitenkin väittäisin, että suurin osa tuollaisista tapauksista on jotakin ihan muuta kuin vakavaa ja toistuvaa, normaalielämää häiritsevää "sairautta". Kuten Tiallakin, vaikka sinänsä oli kyllä sen oloinen persoona, etten yhtään ihmettelisi jos on jotakin vakavaakin sairautta taustalla.

Kuitenkin tavallisesti ihmisen saa kyllä rauhoitettua, enkä tosiaan tarkoita noita vakavia tiloja. Sinä ilmeisesti tarkoitatkin juuri niitä, missä tarvitaan ihan tosissaan hoitoa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kyllä minä ainakin ymmärrän, että kaikille tuo sähköshokkihoito ei sovi missään muodossa. Itsellä on sairaalloinen korkean paikan kammo ja voin kertoa, että ei ole mikään helppo tai hauska juttu. Menen täydelliseen paniikkiin jo talon katolla, enkä pysty mitään hommia siellä tekemään. Pidän vaan hulluna jostain kiinni. Olen sitä yrittänyt voittaa erilaisin menetelmin, mutta ei siitä ole tullut lasta eikä paskaa.

En nyt ole kovin ohjelmaa seurannut, enkä tiedä millainen tämä henkilö muuten on, mutta tuollaisesta pilkan tekeminen on hieman kyseenalaista mielestäni. Esim. vaimoni olisi lähtenyt myös siitä paikasta talosta ulos. Aika kyseenalainen tuo sähköshokki-veto tuotannolta ylipäätään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aika kyseenalainen tuo sähköshokki-veto tuotannolta ylipäätään.

Olen sen kannalla, että mitä hämärämpää touhua, sen parempi. Kilpailijat on sinne itse halunneet, ja voivat poistua koska tahansa. En tietenkään mitään "olkaa viikko syömättä ja nukkua ei saa"-settiä, koska se on tylsää katsottavaa, mutta kyllä tuollainen sähköshokkien tasoiset julmuudet ja mind gamesit on minusta ok viihdettä. Ja tuo käsirautaketjukin olisi ehdottomasti pitänyt toteuttaa niin, ettei siitä irroituta ollenkaan esim pk- tai wc-käyntejä varten.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kauden aikana yksi kaverini on menossa taloon hämmentämään. Leppoisa velmu heebeli kyllä. Näköjään on facebookiin perustanut oman sivun jota hän haluaa mainostettavan. Jännä nähä tuleeko tuosta jotain santiota miehelle kun levittelee salaisia(?) tietoja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kauden aikana yksi kaverini on menossa taloon hämmentämään. Leppoisa velmu heebeli kyllä. Näköjään on facebookiin perustanut oman sivun jota hän haluaa mainostettavan. Jännä nähä tuleeko tuosta jotain santiota miehelle kun levittelee salaisia(?) tietoja.

Kyseessä tämä Antti K.? Sanktio on varmaankin se, että taloon ei ole menemistä.
 

Nick Neim

Jäsen
Kyseessä tämä Antti K.? Sanktio on varmaankin se, että taloon ei ole menemistä.

Miten ihmeessä nämä asukkaiden kaverit tiesivät tulla tuonne studiolle, kun asukkaat menivät sisään? Jokaisella taisi olla parikin kappaletta, ketkä tulivat halaamaan. Sattumaa, vai kertoivatko asukkaat päässeensä BB-taloon?

Sanktiot in my ass.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten ihmeessä nämä asukkaiden kaverit tiesivät tulla tuonne studiolle, kun asukkaat menivät sisään? Jokaisella taisi olla parikin kappaletta, ketkä tulivat halaamaan. Sattumaa, vai kertoivatko asukkaat päässeensä BB-taloon?

Sanktiot in my ass.

Voi olla eri asia kertoa parille läheisimmälle kuin että alkaa julkisesti levittelemään tietoa taloon menosta. Jos tässä Facebook-jutussa on siis tuollaisesta kyse?

EDIT: Itse ohjelmasta sen verran että tuo juonittelun salliminen on oikeastaan ihan mielenkiintoinen kokeilu. Tuo jonkinlaisen lisäaspektin peliin kun osa (esim. Salar) on lähtenyt todella avoimesti pelaamaan ja muodostamaan liittoumia. Tuo kyllä mahdollistaa sen että Salar ja hänen ryhmänsä saattavat ainakin alussa saada haluamiaan ihmisiä pois talosta äänestämällä porukassa, mutta varmistanee myös sen että esim. Salar lentää talosta ulos välittömästi kun joutuu ensimmäisen kerran itse äänestykseen. Suomen BB-katsojat kun eivät ikinä ole tykänneet pelureista ja juonittelijoista, enkä usko että tämä juonittelun salliminenkaan muuttaa sitä. Salarin avoimen juonittelun tulos näkyy jo BBplazan inhokkiäänestyksessäkin.

Tämä juonittelu ja pelaaminen pitäisi pystyä tekemään niin hienovaraisella tavalla että se ei ärsyttäisi katsojia, mutta samalla pystyisi kontrolloimaan talon ihmisiä ja heidän antamiaan häätöääniä. Salar ei ole ainakaan tässä onnistunut ja ihmettelen ettei näytä tajuavan sitä ettei tuolla taktiikalla voiteta Suomen BB:tä. Hänelle tuo voitto näyttää kuitenkin olevan ihan ykkösprioriteetti eilisen PK-avautumisen perusteella.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Voi olla eri asia kertoa parille läheisimmälle kuin että alkaa julkisesti levittelemään tietoa taloon menosta. Jos tässä Facebook-jutussa on siis tuollaisesta kyse?

No totta kai, olet tuon suhteen oikeassa. Mutta mutta..

Mun muistini mukaan asukki ei saanut ilmoittaa kenellekkään taloon pääsemisestä, tosin tästä lienee jo sen muutama kausi aikaa. Muistanko aivan väärin? Toki säännöt lienee muuttuneet sitten tuon osalta. Jos lähipiirille saa kertoa, en näe syytä miksi sitä ei voisi julkisestikaan kertoa. Jollei tuotanto todella kuvittele, että lähipiiri todellakin pitää tiedon itsellään..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No totta kai, olet tuon suhteen oikeassa. Mutta mutta..

Mun muistini mukaan asukki ei saanut ilmoittaa kenellekkään taloon pääsemisestä, tosin tästä lienee jo sen muutama kausi aikaa. Muistanko aivan väärin? Toki säännöt lienee muuttuneet sitten tuon osalta. Jos lähipiirille saa kertoa, en näe syytä miksi sitä ei voisi julkisestikaan kertoa. Jollei tuotanto todella kuvittele, että lähipiiri todellakin pitää tiedon itsellään..

Ainahan tuolla on taloon mennessä ollut läheisimmät paikalla, eli varmaan tietyn ajan rajoissa on saanut muutamalle ihmiselle kertoa. Mutta uskoisin että tuossa on aika tiukat rajoitukset ollut. Ja minusta tuollainen sääntö on ihan hyvä koska ei se ole oikein hyvä juttu jos ihmiset alkaa monta viikkoa etukäteen mainostaa itseään julkisesti.
 

Nick Neim

Jäsen
Perseessäsi tai eivät, mutta tämä kaverisi ei ole menossa taloon. Hahahah! Pelle mikä pelle! Tyhmyydestä todellakin sakotetaan.

Kenen kaveri? En nimittäin edes tunne koko jätkää. Tai tiedä ulkonäöltä. Vai ajattelitko, että me kaikki tyhmät olemme toistemme kavereita?

Hei Pentti Matikaisen BFF.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun muistini mukaan asukki ei saanut ilmoittaa kenellekkään taloon pääsemisestä, tosin tästä lienee jo sen muutama kausi aikaa. M

Joo niinhän se menee, että jättää vaimolle jääkaapinoveen lapun, että kato illalla subia. Olen siellä. Sori. Muista hakea lapset tarhasta. Ai niin näet tämän vasta kun olet kotona. Sori.
 

Nick Neim

Jäsen
Joo niinhän se menee, että jättää vaimolle jääkaapinoveen lapun, että kato illalla subia. Olen siellä. Sori. Muista hakea lapset tarhasta. Ai niin näet tämän vasta kun olet kotona. Sori.

Se on edelleen mun muistikuva.

Mun muistaakseni sillä tuotantokaudella kun talossa oli Kaki, Kaarlo, Sari jne. (Oliko toinen, joka tapauksessa omasta mielestä paras) joku puhui siitä kuinka kaverit ihmettelevät kun näkevät hänet telkkarissa. Ilmeisesti kaverit eivät ole lähipiiriä? Ketkä siihen kuuluvat? Pelkkä aviopuoliso? Riittääkö avoliitto? Entä omat vanhemmat ja sisarukset?

E. Idioottimainen ajatusvirhe korjattu.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Mun muistini mukaan asukki ei saanut ilmoittaa kenellekkään taloon pääsemisestä...

Ainakin nykyään se on ohjeistettu niin että neljälle saa kertoa.

Eihän toi BB-Fb kaveri voi sinne päästä. Ja toiv ei pääsekkään. Ihan toisenlaista kuvaa tarvitsisi antaa Tampereesta...
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tullaan vielä näkemään paljon uusia naamoja tuolla talossa kun heti on jouduttu vaihtamaan kilpailija (Tia <=> Amanda) ja miltei Minnakin sai jo korvaajan. Ja tosiaan toivon ettei mitään feissari-pellejä oteta taloon!
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Henna Kalinainen kommentoi Tiaa Twitterissä: – Hei hyi, että hävettää BB-Tiian puolesta. Saipahan nyt 15 minuuttia julkisuudessaan ja BB-tittelin. Nyt Tiia on kohu BB-Tiia ja voidaan kuunnella hänen itkuaan julkisuudessa seuraavat viikot! Eihän Suomen wannabe "julkkis" kestä olla talossa oikean kilpailun vuoksi. Toivottavasti tämä Tia vai Tiia unohdetaan yhtä nopeasti kun tulikin. Koko BB-historian häpeäpilkku!

Hinnatonta! :D
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä ilo huomata että Hennan kaltainen omilla ansioillaan julkisuuteen noussut ihminen on herännyt arvostelemaan näitä ällöttäviä julkisuustyrkkyjä. Hyvä Henna! Vai pitäisikö sanoa Kohu-BB-Henna?

Nyt ei enää puutu kuin että Martina Aitolehti tulee arvostelemaan tätä Tian päätöstä lopettaa...
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sehän on suunnattoman paheksuttava asia, että joku lähtee pois ilmaisen sidukan äärestä. Henna ei varmasti ymmärrä moista tyhmyyttä.

Martina lienee Tian oppiäitejä. Käytös päiväkirjahuoneessa oli liki täydellinen kopio.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös