Suomen Big Brother 2008

  • 1 244 896
  • 4 325

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Eipä ole ollut hääppöisiä ihmisiä tällä kaudella, jos pidetyimmälläkin ihmisellä on vain 2,9% plussaa.. Mutta silti ei-pidetyimmällä on vain -0,78%.. Aika hyvin nämä muutkin asukkaat jakavat mielipiteitä.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Vaikka kaikki ovat tai no lähes kaikki ovat sitä mieltä, että tämän vuotinen BB on suomen BB-historian huonoin, niin siitä huolimatta siellä on taas rikottu ajoittain katsojaennätyksiä ja sen pohjalta ajateltuna BB tulee ihan 100 varmasti jatkumaan Suomessa.

Itse kuulun myös siihen joukkioon, jonka mielestä tämä on ollut paskin kausi.

Semioffarina: African BB loppuu tänään. Munya on finaalikolmikossa.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Itse en kaipaa yhteenkään tv-ohjelmaan perseestä saakka rääkyviä hinttejä tai läpeensä umpikieroja semi-hinttejä, joten nykyporukka Alexia ja Tuulia lukuunottamatta ovat ihan ok. Tampereen kolmikko (A-J-A) on minun suosikki, tottakai.

Tätä neljättä kautta olen katsellut suunnilleen yhtä paljon kuin eka tuotantokautta. Eka tuotantokauteen on sellainen aika konkreettinen ja varmasti kilpailijoiden hermoihin ja hermoiluun vaikuttava ero, että eka tuotantokaudella kilpailijat kärsivät ajoittain ruuan puutteesta. Heillä saattoi mennä monta päivää viikosta, että ruoka täytyi säännöstellä, jotta se riittäisi. Nyt neljännellä kaudella jopa sponsorin toimesta kilpailijoille kiikutetaan isot sämpylät, jotta pikkuiset eivät näkisi nälkää. On pihvipäiviä ja saunalenkkiä yms. Eilenkin taisivat inventoida pakastimen: viisi seipakettia ja kaksi jauhelihapakettia. Noilla eväillä eka tuotantokauden porukka olisi elänyt varmasti vuoden!

Minulle sopii, että Mantan, Aden ja Nikon ulostamisen jälkeen talossa on ollut suht hyvä henki. Minä en jaksaisi katsella minkäänsortin kiukuttelua ja puukottamista. Esim. Johanin läpänheittoa ja pikku jäynöjen tekemistä on mukava katsella. Sellaista suht hyväntahtoista toimintaa.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tätä neljättä kautta olen katsellut suunnilleen yhtä paljon kuin eka tuotantokautta. Eka tuotantokauteen on sellainen aika konkreettinen ja varmasti kilpailijoiden hermoihin ja hermoiluun vaikuttava ero, että eka tuotantokaudella kilpailijat kärsivät ajoittain ruuan puutteesta. Heillä saattoi mennä monta päivää viikosta, että ruoka täytyi säännöstellä, jotta se riittäisi. Nyt neljännellä kaudella jopa sponsorin toimesta kilpailijoille kiikutetaan isot sämpylät, jotta pikkuiset eivät näkisi nälkää. On pihvipäiviä ja saunalenkkiä yms. Eilenkin taisivat inventoida pakastimen: viisi seipakettia ja kaksi jauhelihapakettia. Noilla eväillä eka tuotantokauden porukka olisi elänyt varmasti vuoden!

Tämä on tosiaan ollut aika perseestä. Viikkotehtävienkin merkitys on ollut aika pieni, koska jos se on sattunut epäonnistumaan niin kaupassa onkin sattumalta ollut saatavilla herkkukori hintaan 1.90€, sisältäen 8 pakettia lihapullia, jokaiselle 2 pizzaa jne.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Jospa Jamo vaikka ottaisi tytön hoiviinsa ohjelman jälkeen. :D

En halua dissata Jamon mahkuja sen kummemmin, mutta vanha sanonta menee kutakuinkin niin, että 6-divarin tasoinen kaveri ei liigassa pärjää.

Mutta se on jo paljon, että Ansku ei kuitenkaan hyväsydämisenä tyttönä viitsinyt nauraa Jamon tunnustuksille tunteistaan.

Sen verran olen eri mieltä, että tämä kausi ei missään tapauksessa ole huonoin. Ylivoimaisesti huonoin oli viime kausi, joka sitten huipentui HMV-Saulin voittoon.

Se on kuitenkin selvää, että kaukana ollaan ilmiömäisestä kakkoskaudesta ja suurin syy tässä on luonnollisesti castingissa. Osansa on varmasti myös viikkotehtävissä , jotka ovat tällä kaudella olleet totaalinen rimanalitus, mutta asukkaat ovat nostaneet ne iukasti viime kauden kanssa tasoihin.

Mitä sitten castingiin tulee niin tällä kaudellahan näin jälkikäteen ajatellen on ollut oikeastaan 7 pahaa hutia. eli Alex, Anna, Maria, Minna, Henna, Marko ja Harri.

Näistä ymmärrän motiiviit Minnan ja Hennan taloon ottamisen, mutta kumpikin oli sitten täysi turhake. Alex, Harri, Marko, Anna ja Maria eivät ole mitenkään seliteltävissä.

Mariannan ja Nikon aikainen lähtö ilman äänestystä olivat harmittavia takaiskuja. Ja mitä sitten taas Jarmoon tulee niin kaverista olisi voinut olla jotain iloa, mutta saapui taloon aivan liian myöhään ja tänään sitten poistuukin muiden uudempien (Alex ja Anna) mukana.

No, tänä vuonna tehdään joka tapauksessa kotimaista BB-historiaa, kun taloon myöhemmässä vaiheessa tullut asukas (Anniina) voittaa.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Tämä on tosiaan ollut aika perseestä. Viikkotehtävienkin merkitys on ollut aika pieni, koska jos se on sattunut epäonnistumaan niin kaupassa onkin sattumalta ollut saatavilla herkkukori hintaan 1.90€, sisältäen 8 pakettia lihapullia, jokaiselle 2 pizzaa jne.

Tuntuuko minusta, vai ovatko asukkaat esim. tällä kaudella kertaakaan ostaneet alkoholia? Tuntuu ettei ole ollut tarvista, sillä sitä on kuitenkin ollut lähes joka hetki yltäkyllin. Tuotanto kun ei ole keksinyt muuta, kuin juottaa porukan epätoivoisesti känniin ja toivoa, että jotain mielenkiintoista sitten tapahtuisi.

Kuinkakohan paljon porukkaa tuonne taloon yleensä per tuotantokausi oikein hakee jengiä? En sano, että osaisin itse sen paremmin valita jengiä, mutta muutamia tapauksia miettiessä pitää kyllä ihmetellä, mitä castingissä ollaan oikein mietitty.

Toisaalta muistelen, että itse Markon esittelyvideon nähtyäni ajattelin, että siinä on todella sopiva henkilö taloon. Vaikutti räväkältä, mutta sitten pää taisi hajota heti. Tuo yläkertatehtävä kun olisi ollut todella lupaava, mutta mies ei jaksanut olla yksin vaan tahtoi juhlistamaan jonkun talolaisen synttäreitä tms.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Tuntuuko minusta, vai ovatko asukkaat esim. tällä kaudella kertaakaan ostaneet alkoholia? Tuntuu ettei ole ollut tarvista, sillä sitä on kuitenkin ollut lähes joka hetki yltäkyllin. Tuotanto kun ei ole keksinyt muuta, kuin juottaa porukan epätoivoisesti känniin ja toivoa, että jotain mielenkiintoista sitten tapahtuisi.
Juu, eivät ole pahemmin tarvinnut ostaa olutta ja sitkua Siwasta. Juomapuoli on järjestetty automaattisesti sponsorin/tuotannon puolesta. Helpolla ovat päässeet, jopa ne Helsingin pintaliitoporukka (hintit, semi-hintit, pissikset), joilla ei pää kestä siitä huolimatta. Ulkomajoitukseen ja ulkoruokintaan, veemäiset olosuhteet ja vähän ruokaa, ja paljon tekemistä ulkosalla, siinä olisi omat ideat Suomen BigBrother 2008 -tuotannon toteuttamiseen. "Suuri Seikkailu" Espoon "studio-olosuhteissa" - siinä oma idea.
 

J.Petke

Jäsen
En halua dissata Jamon mahkuja sen kummemmin, mutta vanha sanonta menee kutakuinkin niin, että 6-divarin tasoinen kaveri ei liigassa pärjää.

Minun mielestä Jamossahan nimenomaan olisi potentiaalia jos olisi tullut jo aiemmin taloon.


Mitä sitten castingiin tulee niin tällä kaudellahan näin jälkikäteen ajatellen on ollut oikeastaan 7 pahaa hutia. eli Alex, Anna, Maria, Minna, Henna, Marko ja Harri.

En tiedä millaisia ihmisiä sinä haluat katsoa jos Harri, Marko, Minna ja Maria olivat "huteja". Marko oli talon paras asukas, kerrankin erilainen ja fiksu kaveri talossa. Markossa ja Harrissa oli se arvostettava puoli, etteivät puhuneet muista seläntakana paskaa. Minna herätti tunteita ja olisi myös saanut olla pidempään talossa. Maria oli ärsyttävä mutta jos tuota pahuuden akselia (Niko-Andreas-Maria) olisi muodostunut niin heissä olisi ollut paljonkin seurattavaa. He vaan pelasivat itsensä pihalle.

Sen mielipiteen jaan, että Alex, Anna ja Henna olivat erittäin turhia. Kuten myös Tuuli, KUIVALIHAARISTO, Marianne ja Antti olivat aivan turhia.

Ensi kaudelle taloa yksi huone isommaksi ja 20 tyyppiä kerralla sisään ja äänestysysteemi takaisin vanhaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Minun mielestä Jamossahan nimenomaan olisi potentiaalia jos olisi tullut jo aiemmin taloon.

Kuten minunkin mielestäni, kuten varmaan huomasit.

Sitaatiksi olit nyt valinnut lauseen jossa kommentoin Jamon mahkuja Anskun "saamiseen".

En tiedä millaisia ihmisiä sinä haluat katsoa jos Harri, Marko, Minna ja Maria olivat "huteja". Marko oli talon paras asukas, kerrankin erilainen ja fiksu kaveri talossa....

...ja Antti olivat aivan turhia.

Minna oli otettu selvästi taloon, siinä toivossa, että nai about kaikkea mikä liikkuu. Tämä nyt ei sitten ihan toteutunut ja koko tapaus oli muutenkin aika turha. Maria oli älyllisesti 5-vuotiaan tasolla, kun taas Harrin ja Markon kuvat löytyvät tietosanakirjasta "tylsä" sanan selityksenä.

Antista olen yhtä mieltä. Kaveri oli niin yhdentekevä, etten itse asiassa edes muistanut tyypin käyneen talossa viestiä kirjoittaessani.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minna oli otettu selvästi taloon, siinä toivossa, että nai about kaikkea mikä liikkuu.

Ongelmahan tuossa taisi olla juuri se että Minna olisi ollut valmis naimaan kaikkea mikä liikkuu mutta kukaan ei ollut valmis naimaan Minnaa...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ongelmahan tuossa taisi olla juuri se että Minna olisi ollut valmis naimaan kaikkea mikä liikkuu mutta kukaan ei ollut valmis naimaan Minnaa...

Näinhän siinä kävi.

Tuotanto ei ottanut huomioon sitä, että samassa talossa asuvat miehet näkevät (ja kuulevat) Minnasta muutakin kuin ne tissit. Eivätkä nekään nyt NIIN hyvät olleet. Ja mitään muuta tarjottavaa Minnalla ei sitten ollutkaan.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Loppujen lopuksihan kaikki ohjelmassa esiintyvät ovat enemmän tai vielä enemmän urpoja. Paljon mielenkiintoisempaa olisi seurata BB-taloa, jossa olisi vaikkapa Esko Valtaoja, Leena Palotie, Heikki Ylikangas, Juhani Suomi, Lenita Airisto, Tommy Tabermann, Jukka Kemppinen jne. Ohjelma voisi antaa mukavasti viihteellistä älyllistä stimulointia hyvien keskustelujen johdosta. Nykyisillä kokoonpanoillahan ohjelmaa katsomalla saa pienenemään kansakunnan keskimääräisen älykkyysosamäärän.

Tämänkaltainen ohjelma itse asiassa tehtiin jo 25 vuotta sitten:
Aikapommi.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tässä kaudessa oli kaikki ainekset kaikkien aikojen BB-kauteen, mutta ne murenivat sitämukaa, kun mielenkiintoisimmat asukit ulostettiin talosta yksi kerrallaan.
Veikkaisin, että tilanne olisi aivan toinen, jos häädöt olisivat tapahtuneet vaikka päinvastaisessa järjestyksessä. Eli nykyiset jäljelle jääneet asukkaat olisivat olleet kotona jo monta viikkoa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
On kyllä tuossa Jarmon ihastumisessa pieni pelaamisen maku. Tunteet tulivat pintaan, kun oli käymässä selväksi että Jarmo pyörii siinä hilkulla tuleeko häädetyksi.

Minä ainakin siinä tapauksessa koettaisin tehdä itseni tavalla tai toisella kiinnostavammaksi. Yksi hyvä tapa olisi lukkarinrakkaus suosituksi havaittuun tyttöön.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän aikaa sitten Minna kommentoi Hennaa näin. Tänään Minnan Irc-gallerian päiväkirjasta löytyy seuraavaa:
Saatiin myös Hennan kanssa puitua asioita ja sovittua kaikki erimielisyydet yms.. Henna on mahtava ihminen.. Jokainen meistä tekee virheitä, jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden jne.. Tätä mä en yleensä tee KOSKAAN, mutta haluan vetää takasin kaikki ne hyvin ilkeet sanani Hennasta!!
Mä sain mun "pikku siskon" takasin.. Siitä kovin kiitollinen, meinaa se ihminen on kovin tärkee mulle! <3
Jostain syystä tulee mieleen 14-vuotiaat teinit. 1. Me ollaan parhaita kavereita jee jee 2. Mä vihaan sua, senkin lumppuhuora 3. Sä oot mun paras kaveri <3 jne.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Näkyi Cheryll olevan Talk Shown katsomossa (oli siellä Antti, Niko, Harri ja jokunen muukin BB asukas) mutta eipä haastateltu tällä kertaa. Heh, Annalla ei ole ketään muuta vastassa kuin Kaisa-Rekka.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Finaaliin selvisi siis Anniina, Johan, Tero ja Jarmo. Eiköhän Ansku korjaa potin.

En usko että vie, voiton korjaa Tero tai Johan. Kyllä se luultavasti edelleen alkuperäiselle asukkaalle menee. Vaikka ihan sama, vaikka ois muutaman viikon lomalla käynyt Jarmokin.

Kuinka tarkkaan mahdoit seurata lähetystä? Annan läheisten puuttumiselle löytyi varsin luonnollinen syy-talvimyräkkä...

Selityksen makua, oli siellä muidenkin läheiset päässeet paikalle. Ja ihan Tampereelta nekin oli kotoisin. Ja vähän ennen klo 22 aloin katseleen.
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Selityksen makua, oli siellä muidenkin läheiset päässeet paikalle. Ja ihan Tampereelta nekin oli kotoisin. Ja vähän ennen klo 22 aloin katseleen.
Vihjattiin Kaisa-Reetan toimesta, että olisi joku haaveri matkalla tapahtunut. Mutta ei tästä nyt sen enempää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vihjattiin Kaisa-Reetan toimesta, että olisi joku haaveri matkalla tapahtunut. Mutta ei tästä nyt sen enempää.

Seli seli, olisi Vappu sen Annalle sanonut, nyt Vappu sanoi vain ettei lumimyräkän takia päässeet paikalle. Mahtoikohan sieltä ollut ketään edes tulossa paikalle? Tampereelta pääsi kuitenkin muiden läheisiä edelleen paikalle.
 

d2uce

Jäsen
Seli seli, olisi Vappu sen Annalle sanonut sanoi vain ettei lumimyräkän takia päässeet paikalle. Tampereelta pääsi kuitenkin muiden läheisiä edelleen paikalle.

Totta. Anna on niin kuvottava ja huono ihminen, ettei edes omaa perhettä kiinnosta tulla häntä vastaan. Ovat varmaan Cheryllin luona juomassa skumppaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo naulanaama olisi kyllä minun puolestani joutanut pois Tuulin sijasta. Vähän hölmöä että pääsee finaaliin oltuaan talossa vain pari viikkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös