Suomen Big Brother 2008

  • 1 245 357
  • 4 325

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Noihin uskon asioihin en ala edes ottamaan kantaa.
Mukava kuitenkin, että Cheryll itse ottaa niihin kantaa noinkin selvästi. Aika vaikea niitä on tosiaan kommentoida.

Mitä mieltä nimim. flintstone on Cheryllin suhteesta (en siis tarkoita mitään sellaista) tähän ulkomaalaisvahvistukseen? Luulisi ulkomailla kierrelleenä olevan huomattavasti helpompaa olla edes jonkin verran läheisempi, vähän niin kuin tuo rekkalespokin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaisa-Rekka...JäMä...Quiet Wind...

Ovatko nämä ja monet muut nerokkaan hauskat nimiväännökset jostakin big brother- foorumilta peräisin, vai keksitkö sä flint nämä ihan itse? Äärimmäisen hauskaa joka tapauksessa.

Oli hauskaa seurattavaa tuo perinneruokien maistelu kyllä. Vieraileva tähti taisi pistellä lähes kaiken mitä eteen työnnettiin, kun taas osalla asukkaista näytti olevan hyvinkin vaikeaa. Oliko tamperelaisten perinneruoka ainoa sellainen, joka ei uponnut edes Munyalle? Kossu aiheutti pientä irvistelyä, mutta sinnehän se tuulensuojaan katosi sekin.
 

d2uce

Jäsen
Minusta Cheri on ihan sitä mitä on talossa ollutkin. Pääsääntöisesti hyvää tarkoittava ja kiltti draamakuningatar, niinku.

Nyt ymmärrän miksi puolustelet Cherylliä kokoajan. Tunnette siis "ulkomaailmassa"?

Pakko kuitenkin antaa tunnustusta Cheryllille, että on saanut kuitenkin pidettyä julkisuuskuvaansa hyvin pystyssä eikä ole edes jokaisen talon miespuolisen asukin kanssa vehtaillut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eilen illalla Munya otti tyynyn ja kellahti Cheryllin syliin, siis sillai pään laittoi tyynylle, joka oli Cheryllin sylissä. Muijan ilme oli kuin olisi ollut joku iso ja iljettävä meduusa sylissä. Vittu mikä pösilö!

Tämä on niitä harvoja asioita jotka minua ihmetyttää eli tuo asioiden tarkoituksellinen vääristely. Rontti varmaan kertoo meille mitä siitä saa? Tuossa mainitsemassasi tilanteessa Cheryll kylläkin hymyili ja jutteli myös Munyan kanssa. Täältä BB Plazan sivulta näkee kuvan tuosta eilisestä tilanteesta kun Munyan pää on Cherin sylissä.

Mukava kuitenkin, että Cheryll itse ottaa niihin kantaa noinkin selvästi. Aika vaikea niitä on tosiaan kommentoida.

En ole nähnyt tai kuullut kumpaakaan kommenttia ja ainakaan en ole niihin edes kiinnittänyt huomiota, koska en näe Cherin mahdollisia uskonasioita olennaisina, oli harras kristitty tai sitten ateisti se on aivan sama minulle.

Ovatko nämä ja monet muut nerokkaan hauskat nimiväännökset jostakin big brother- foorumilta peräisin, vai keksitkö sä flint nämä ihan itse? Äärimmäisen hauskaa joka tapauksessa.

Mä lueskelen kyllä jonkin verran muitakin foorumeja. Eli joskus nuo nimet on itse keksittyjä ja vain mieleentulleita nimityksiä joskus ne taas tarttuneet muualta mukaan. Noista mainitsemistasi niin Tuulin nimitys tuli mieleen eilistä englanninkielellä vaikenemista seuratessa, varsinkin kun Munyakin mainitsi Tuulin olevan hiljainen. JäMän ja Kaisa-Rekan nimitykset olen muistaakseni nähnyt jossain aikasemmin.

Nyt ymmärrän miksi puolustelet Cherylliä kokoajan. Tunnette siis "ulkomaailmassa"?

En ymmärrä miten tuosta kommentistani saisi tuon käsityksen että tunnen Cheryllin - mutta en siis ota täällä kantaa ketä tunnen ja ketä en. Ja nyt kun luin sen kommenttini uudelleen niin itseasiassa ymmärsinkin.
 
Viimeksi muokattu:

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän sellaista henkeä nyt havaittavissa, että nimimerkki flintstone ja Cheryll siinä sivussa joutuvat maksamaan hintaa, jonka Soturiprinsessa Mira ja luonnonlapsi Kadi ovat aiheuttaneet.

Eikö tuo f:n kuvaus Cheryllistä sitten ole aika osuvakin. Ihmetyttää, että se pitää leimata "puolusteluksi" ja sokeudeksi oman suosikin virheille. Luulen, että moinen käytös johtuu edellisvuosien BB-ketjuista, joissa ko. nimimerkki on toisinaan sellaiseen sortunutkin.

Cheryll ei ole mulle mikään erityinen suosikki, paitsi tosiaan sen takia, että joutui kiusatuksi talossa. Moni näistä hänen vioiksi luetuista jutuista kumpuaa nähdäkseni huonosta itseluottamuksesta, ei pahuudesta. Munkin mielestä C vaikuttaa ihan kiltiltä tytöltä, jolta lähtee sitten humalassa mopo käsistä ja hyväksyntää haetaan "helpolla" tavalla.

Mitä muuten tarkoittaa "feikki", sitä itkua/näyttelemistä kanssakilpailijoiden poistuessa? Jos C on niin tyhmä kuin väitetään, niin millä psykologisella silmällä se näkisi, että nythän mun kannatta itkeä näkyvästi.

Pointtini siis on, että paradoksaalista väittää Cheryllin samanaikaisesti olevan feikki ja tyhmä. Feikkaamisen vaaditaan kuitenkin jonkin verran älliä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Eikö tuo f:n kuvaus Cheryllistä sitten ole aika osuvakin. Ihmetyttää, että se pitää leimata "puolusteluksi" ja sokeudeksi oman suosikin virheille. Luulen, että moinen käytös johtuu edellisvuosien BB-ketjuista, joissa ko. nimimerkki on toisinaan sellaiseen sortunutkin.

Minä jätän tietoisesti pois kirjoituksistani suosikkini mahdollisia virheitä, koska kuten jo edelläkin kirjoitin niin tiedän että kyllä niistä kuitenkin tänne tulee muiden toimesta aivan tarpeeksi mainintoja muutenkin. Mustamaalaamisen saa siis edelleen hoitaa muut, minä puhun sitten suosikkini kohdalla tarvittaessa sen mustan uudelleen valkoiseksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pointtini siis on, että paradoksaalista väittää Cheryllin samanaikaisesti olevan feikki ja tyhmä. Feikkaamisen vaaditaan kuitenkin jonkin verran älliä.
Huonoon feikkaamiseen ei juuri älliä vaadita, jos kaltaiseni tyhmä ihminenkin sen huomaa.

Cheryllistä en vaan ole päässyt perille, että onko kyseessä lintu vai kala. Tosiasia kuitenkin on, että paljon ristiriitaisuuksia on hänen puheissa ollut, kuten nimim. Ronttikin on ottanut esille. Joku voi pistää huonon itseluottamuksen piikkiin ja joku huonon suunnitelman piikkiin tavoitteena voittaa 50 000 euroa.

Ne, jotka kyseisen naikkosen tuntevat, tietävät varmasti totuuden.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Joku voi pistää huonon itseluottamuksen piikkiin...

Sarjaa on tullut on-off katseltua jonkin verran, mutta aika selkeästi on käynyt noilla vähilläkin kerroilla selväksi, että tämä Cheryl on mahdottoman kiinnostunut siitä mitä muut hänestä ajattelevat => merkki huonohkosta itsetunnosta ja minäkuvasta?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sarjaa on tullut on-off katseltua jonkin verran, mutta aika selkeästi on käynyt noilla vähilläkin kerroilla selväksi, että tämä Cheryl on mahdottoman kiinnostunut siitä mitä muut hänestä ajattelevat => merkki huonohkosta itsetunnosta ja minäkuvasta?

Tuohon lisäisin vielä että Cheryll haluaisi että kaikki pitäisivät hänestä ja siksikin niitä itsessä olevia ärsyttäviä asioita nostetaankin esiin ja toivotaan muiden mielipiteitä itsestä että Cheri sitten jatkossa osaisi niitä ärsyttäviä piirteitä korjata itsessään. Ehkä Cheri on ottanut liian kirjaimellisesti tämän vuoden BB:n teeman, kuka oikeasti olet? Cheri on tuolla talossa ns opintomatkalla itseensä ja itsensä tuntemiseen.

Anniina keksi että talossa voisi järjestää pikkujoulut ja alkoi ideoimaan asiaa Chipan kanssa. Arvatkaapa kuka tyrmäsi idean? ....yllätys, yllätys JäMähän se.
 
Sarjaa on tullut on-off katseltua jonkin verran, mutta aika selkeästi on käynyt noilla vähilläkin kerroilla selväksi, että tämä Cheryl on mahdottoman kiinnostunut siitä mitä muut hänestä ajattelevat => merkki huonohkosta itsetunnosta ja minäkuvasta?

Tsipalla on huono itsetunto, sen ei pitäisi olla kenellekään epäselvää. Yksi esimerkki on juuri tuo, että hänelle on aivan järjettömän tärkeää tietää mitä muut hänestä ajattelevat ja kiinnostus muiden mielipiteeseen hänestä on ylitsevuotavaista.

Samoin Cheryll voivotteli Munyan tultua taloon heti sitä, että miten "huonoa" läppää pojat hänelle heittävät. Pelkäsi siis heti sitä, että "mitähän se Munya nyt meistä ajattelee".

Silti en osaa ärsyyntyä tuosta Tsipasta, vaan katselen vain huvittuneena sen toimintaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Silti en osaa ärsyyntyä tuosta Tsipasta, vaan katselen vain huvittuneena sen toimintaa.

Niin, eihän Tsirpula ole ärsyttävä, lähinnä säälittävä. Vaikuttaa niin jälkeenjääneeltä, ottaen huomioon, että kyseinen ihminen on jo 25-vuotias (mitä jaksaa mainostaa hyvinkin usein).

Tuolla maailmalla näkee henkisesti kehittyneempiä yläasteikäisiä kuin mitä Tsipa on. Ikävä hänelle, uskon, että BB:n jälkeen hänellä on entistä vaikeampaa ihmisten ilmoilla, kun kaikki katsovat vähän kieroon.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Cheryll ei ole mulle mikään erityinen suosikki, paitsi tosiaan sen takia, että joutui kiusatuksi talossa. Moni näistä hänen vioiksi luetuista jutuista kumpuaa nähdäkseni huonosta itseluottamuksesta, ei pahuudesta.

Mitä muuten tarkoittaa "feikki", sitä itkua/näyttelemistä kanssakilpailijoiden poistuessa? Jos C on niin tyhmä kuin väitetään, niin millä psykologisella silmällä se näkisi, että nythän mun kannatta itkeä näkyvästi.

Pointtini siis on, että paradoksaalista väittää Cheryllin samanaikaisesti olevan feikki ja tyhmä. Feikkaamisen vaaditaan kuitenkin jonkin verran älliä.
Mielestäni Cherylin ongelmaksi talossa on muodostunut se, että hänen sanaton viestintänsä on usein ristiriidassa sanalliseen viestintään. Kuten tunnettua, sanattoman viestinnän osuus on lähes 90%. Cheryllin heikko itseluottamus paistaa läpi sanattomassa viestinnässä, kehonkielessä jne. Muita asukkaita ärsyttää ehkä juuri se, että kun C yrittää sanoa jotain sinänsä mielenkiintoista, niin viesti takkuaa hänen muuhun olemukseensa, äänepainoihin, keskustelurytmiin ym.

Tässä ei siis ole kyse feikkaamisesta, tyhmyydestä tai pahuudesta. Ihminen on vain sen verran mutkikas sosiaalinen eläin, että varsinkin tällaisissa ryhmädynamiikkan "laboratorio-oloissa" tulee helposti esiin puutteelliset viestintätaidot ja tilannetaju. Tähän sudenkuoppaan Cheryll on talossa sortunut. Se ei suinkaan tee hänestä huonoa ihmistä ja hänessäkin on takuulla hyviä ominaisuuksia, joten antaa Flintin fanittaa ihan rauhassa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, itse ajattelen tätä ohjelmaa kylmän viileästi kilpailuna, jonka palkintona on 50000 euroa ja sen vuoksi olen skeptinen kaikkea kohtaan ;).

Tästä päästäänkin aasinsillaan kautta Anniinaan: Uskooko joku oikeasti, että Anniina ei tiedä esim. sanojen ego ja sensuuri merkitystä? Oikein kunnon masterplan neidillä :)
 
Jos ei ole vielä ketjussa tullut esille, niin JäMän suosikkijoukkue on Lukko.

Asia tuli esille, kun syövät nyt lätkäliiga-karkkeja ja jokainen halusi sieltä "oman" joukkueen logolla varustetun karkin ja JäMä halusi Lukon.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
Jos ei ole vielä ketjussa tullut esille, niin JäMän suosikkijoukkue on Lukko.

Asia tuli esille, kun syövät nyt lätkäliiga-karkkeja ja jokainen halusi sieltä "oman" joukkueen logolla varustetun karkin ja JäMä halusi Lukon.

Ottiko kukaan JYP logolla varustettua karamellia?
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Jos ei ole vielä ketjussa tullut esille, niin JäMän suosikkijoukkue on Lukko.

Asia tuli esille, kun syövät nyt lätkäliiga-karkkeja ja jokainen halusi sieltä "oman" joukkueen logolla varustetun karkin ja JäMä halusi Lukon.


Ja samainen mies tiesi kertoa että Kärpät on vanhin joukkue...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asia tuli esille, kun syövät nyt lätkäliiga-karkkeja ja jokainen halusi sieltä "oman" joukkueen logolla varustetun karkin ja JäMä halusi Lukon.
Tästä tuli mieleen, että aikoinaan kun eräs voittajasuosikkeihin kuulunut tyyppi häädettiin Britti-BB:ssä, niin merkittäväksi syyksi sille arveltiin se, että oli tunnustanut olevansa kova Chelsea-fani. Näin fanaattista se on sumusaarilla, Jari-Matti tuskin tuohon kompastuu.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tämä on niitä harvoja asioita jotka minua ihmetyttää eli tuo asioiden tarkoituksellinen vääristely. Rontti varmaan kertoo meille mitä siitä saa? Tuossa mainitsemassasi tilanteessa Cheryll kylläkin hymyili ja jutteli myös Munyan kanssa.
Hymyili kyllä sellaista ihan normaalia Cheryll-feikkihymyä ja istui paskat housuissa, kädet puuskassa ja pälyili muita asukkeja idiootin näköisenä. Eikä siinä mitään, kun kerran on sellainen niin on, mutta kun tuo tilanne nyt oli kohtalaisen arkipäiväinen enkä nähnyt siinä aiheelliseksi tuollaista "paniikkia".

Mitä ihmettä sinä saat siitä, että yrität jotenkin tehdä Cheryllistä mitään muuta kuin minkä kaikki kyllä näkevät?
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toi Jari-Matti on kyllä hyvin perinyt Andreaksen ja Nikon manttelin. Varsinkin Teron suuntaan riittää marinaa koko ajan. Nytkin ihmettelee sitä, kun Tero keskustelee Munyan kanssa ja J-M:n mielestä samat asiat on keskusteltu moneen kertaan. menisi itse sillä tankeroenglannillaan keskustelemaan vieraan kanssa eikä istuisi sivussa jurona koko ajan.

Tuossa viikonloppuna J-M tuli olohuoneeseen kesken Teron ja Kaisa-Reetan keskustelun ja sen kummemmin kuuntelematta varsinaista asiaa alkoi marmattaa siitä, että Tero on kertonut samaa asiaa hänelle ja muillekin. Ei ottanut kuuleviin korviinsa K-R:n selitystä siitä, että nyt ei ollut kyse Teron kavereista, vaan esimerkin omaisesta pätkästä kertomusta. Sitten tämä talon ainoa jäljellä oleva ämmä lähti marmattamaan samaa asiaa vielä Mariannelle, josta saikin sopivan päivittelykumppanin.

Voisikohan muuten toi Anna olla syömättä kaikkea kuin pieni orava. Tai voisiko edes tuotanto laitaa hänen mikkilinjansa kiinni aina, kun emäntä syö jotain. Ei tuota nakerrusta kykene kuuntelemaan.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä ihmettä sinä saat siitä, että yrität jotenkin tehdä Cheryllistä mitään muuta kuin minkä kaikki kyllä näkevät?

Minä en ymmärrä tätä jokasyksyistä flinttijahtia, johon on niin monen kiva osallistua. Ihan samaa ryhmäkiusaamista kuin mitä Cheryll kokee talossa. On kiva olla enemmistön puolella asiassa kuin asiassa.

Minusta Flintti tuo hyvin asioita esiin, mitä tulee henkilökemioihin talossa. Eikä sillä, itsekin olen tömännyt Flintti-jankkaamiseen vuosien varrella, mutta tämä BB-talon yhteydessä tapahtuva riepottelu on ihan käsittämätöntä.

Laita se flintti-suodatin päälle, jos et jaksa lukea. Sillä siitä pääsee.
 

J.Petke

Jäsen
Hymyili kyllä sellaista ihan normaalia Cheryll-feikkihymyä ja istui paskat housuissa, kädet puuskassa ja pälyili muita asukkeja idiootin näköisenä.

Juu koska eihän sitä tiedä vaikka leimautuisi joksikin slummilaiseksi kun tumma poika on sylissä. Käsittämätöntä tuo minkälaista elämää Cheryll elää ulkomaailmassa jos tuolla talossa kaikki on niiiiiiin noloa ja kaikki hävettää.

Piereeköhän tuo edes yksinään kotona?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu koska eihän sitä tiedä vaikka leimautuisi joksikin slummilaiseksi kun tumma poika on sylissä. Käsittämätöntä tuo minkälaista elämää Cheryll elää ulkomaailmassa jos tuolla talossa kaikki on niiiiiiin noloa ja kaikki hävettää.

Piereeköhän tuo edes yksinään kotona?

Varmasti laittaa tyynyn vaimentamaan pieruja, ettei kukaan vaan vahingossakaan kuule. Ihmeen hiljaksiin on chipa ollut nyt, joko tämän illan koosteessa kuultaisiin chipan engelskan taitoja. Ei ole ilmeisesti ollut vielä Munyan kimpussa? Sunnuntaina kuitenkin katsoi afrikan poikaa niin kova mustan makkaran kiilto silmissä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Hymyili kyllä sellaista ihan normaalia Cheryll-feikkihymyä ja istui paskat housuissa, kädet puuskassa ja pälyili muita asukkeja idiootin näköisenä. Eikä siinä mitään, kun kerran on sellainen niin on, mutta kun tuo tilanne nyt oli kohtalaisen arkipäiväinen enkä nähnyt siinä aiheelliseksi tuollaista "paniikkia".

No ainakin aikasemmin illalla Cherillä ja Munyalla oli mukava ja lämmin juttutuokio keskenään ja Cheri sai Munuyalta lahjaksi myös rannekorun. Ja tuossa sinun esille nostamasta tapauksessa minusta Cherin hymyssä ei ollut mitään feikkiä ja puhekin Munyalla oli lämmintä.

Mitä ihmettä sinä saat siitä, että yrität jotenkin tehdä Cheryllistä mitään muuta kuin minkä kaikki kyllä näkevät?

Mitä minä sinusta yritän tehdä Cheristä?

Minusta Cheri on hyväntahtoinen ja kiltti (ei siis halua kiusata tai satuttaa ketään), C on myös draamakuningatar joka haluaa huomiota ja kerjää sitä huomiota tahattomasti ja myös tahallisesti. Chipa on mielestäni yksinkertaisesti varsin mielenkiintoinen asukki talossa ja talon naisista selkeä ykkönen.

Minä en ymmärrä tätä jokasyksyistä flinttijahtia, johon on niin monen kiva osallistua. Ihan samaa ryhmäkiusaamista kuin mitä Cheryll kokee talossa. On kiva olla enemmistön puolella asiassa kuin asiassa.

No mä olen aika tottunut jo että taistelen näissä BB ketjuissa tuulimyllyjä vastaan ja tiedän myös että tyylini voi olla provosoiva. Enkä mä tätä keskustelua koe sillain kiusaamiseksi, vaikka tottakai välillä hämmästelen mitä minun nimimerkkini tai henkilö nimimerkin takaa varsinaisesti liittyy asiaan.

Minusta Flintti tuo hyvin asioita esiin, mitä tulee henkilökemioihin talossa.

Kiitoksia.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy kyllä sanoa, että karismaltaan, kielitaidoltaan ja muutenkin tyyppinä Johan on on Suomen BB:n ylivoimainen ykkönen.

Tässä on vajaan viiden minuutin keskustelupätkä BB-Africa -talosta.

Voisiko joku kuvitella Anniinan, Jari-Matin, Cheryllin tai kenenkään muun tuohon tilanteeseen ja ottavan tilanteen samalla tavalla haltuun?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös