Vertaat näitä kahta asiaa toisiinsa? Mautonta. Cheryllin kiusaaminen oli aika julmaa välillä, flintillä taasen on aina kykyä "puhua" musta valkoiseksi, mikä on omiaan herättämään keskustelua.
Ja kun kiusaaminen nyt nostettiin esille, niin Chipakin voisi miettiä, että miten sitä Harria tuli kohdeltua.
Mautonta? Miten ihmeessä tuo sana sopii tähän yhteyteen. Missä mielestäsi mauttomuuden raja rikkoutui?
En tiedä kuinka kauan olet palstalla ollut tai mitä puolta asiassa edustat, mutta kyllä ne parin viime vuoden keskustelut ovat olleet sivusta katsoen aika julmia flinttiä kohtaan. Ko. kirjoittaja tuntuu valitsevan aina yhden asukin ihanteekseen ja verbaalisesti suorastaan palvoo tätä. Niin tänäkin vuonna. Itse olen juuttunut tähän Flintstonen toisen osa-alueen suosikin, eli Jokereiden parissa. Tämä asenne tarjoaa oivallisen lähtökohdan vastakkaisen näkemyksen edustajien hyökkäyksille.
Se, että joku pystyy puolustautumaan ei silti minusta anna oikeutta älyttömyyksiin. Varsinkin kun pelaajia on liikaa kentällä ja osalla kirjoittajista riittää ihan selkeästi syyksi se, että joku muu on jotain mieltä asiassa ja on jo hyökännyt agrella johonkin suuntaan. Niin monessa muussakin keskustelussa ja laajemmin koko yhteiskunnassa. Äkkiä itsenäiseen ajatteluun kykenemättömät ihmiset omaksuvat valmiita mielipiteitä ja lähtevät sen äänekkäimmän edustajan kelkkaan.
Ei tässäkään keskustelussa moni jaksa oikeasti miettiä mitä Flintillä on sanottavana. Luetaan vaan sen verran, että huomataan kyseen olevan taas Cherylistä ja asennoituminen on jo valmis. Ja ei muuta kuin näpppiksen varteen.
Rontti kysyi tuolla aiemmin Flintstonelta:"Mitä ihmettä sinä saat siitä, että yrität jotenkin tehdä Cheryllistä mitään muuta kuin minkä kaikki kyllä näkevät?"
Pakko kysyä, että mitä kaikki muut saavat siitä, että vuorollaan hokevat Flintille niitä samoja asioita, joita tusina kirjoittaa jo aiemmin. Keskustelu menee helposti jankkaamiseksi ja mitä itse olen todenut, ei se ole ainakaan Flintin mielipide joka muuttuu...
No joo, menee vähän sivuraiteille ja Flint on ihan tarpeksi iso kaveri jatkamaan tätä ominkin päin. Alkoi vaan ärsyttää tämä sivutolkulla jatkunut vänkääminen ohjelman "sivujuonteesta".
Ja kyllä, Cherylin pompottelu Harrin suuntaan oli kiusaamista sekin. Varmaan siksi osa asukkaista otti tietyn asenteen neitiä kohtaan.