Suomen Big Brother 2007

  • 971 228
  • 3 273

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllähän se juttu niin on, että Martinan tulon jälkeen BB muuttui huomattavasti katsottavammaksi ohjelmaksi. Nyt siellä sentään tapahtuu jotain. Martina oli hyvä veto ja minun puolestani voi pysyä talossa vaikka toiseksi viimeiseksi saakka.
Sitäpaitsi Martinalle tekee hyvää olla ns. tavallisten ihmisten seurassa. Hän ehkä oivaltaa, että se pinnan kimaltaminen ja oma napa ei olekaan se tärkein juttu. Nyt hän on jo alkanut pikkuhiljaa oivaltamaan sen asian, että kaikki tavikset eivät olekaan luusereita, eikä kaikkien ihmisten tavoite ole tulla rikkaaksi tai kuuluisaksi.
Nyt on Martinalla tilaisuus kasvaa henkisesti ja avartaa maailmankuvaansa enemmän kuin kenelläkään muulla kilpailijalla.
Luulen, että mitä pidemmälle hän säilyy talossa, sen vähemmän hän enää haluaa ulos sieltä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Välillä tuntuu, että Martina on ihan fiksu, mutta välillä menee jutut vähän yli..

Tämähän johtuu siitä, että aina jonkin aikaa kerallaan on kohtuu helppo pinnallisissa keskusteluissa ESITTÄÄ fiksua. Ikävä kyllä, mitä kauemman esitys jatkuu, sitä todennäköisemmin totuus tulee ilmi. Kuten Martinan kohdalla käy aina, kun hän on äänessä yli 3 minuuttia kerrallaan.

Sitä en allekirjoita, että Martina olisi ketään talossa olevaa fiksumpi, mutta pihalla olevaa paljua fiksumpi neito SAATTAA olla.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tämähän johtuu siitä, että aina jonkin aikaa kerallaan on kohtuu helppo pinnallisissa keskusteluissa ESITTÄÄ fiksua. Ikävä kyllä, mitä kauemman esitys jatkuu, sitä todennäköisemmin totuus tulee ilmi. Kuten Martinan kohdalla käy aina, kun hän on äänessä yli 3 minuuttia kerrallaan.
Jaa, no eilen katselin pääasiassa bb:tä koko illan (perus perjantai) ja siinä Martina oli äänessä miltei koko ajan. Aikaisemmin en ollut katsellut kuin satunnaisia pätkiä subilta. Martina kertoi avoimesti näistä silikoni-, hammas- ja huulioperaatioistaan ja suhteistaan exäänsä ja nykyiseen mieheensä ja muut kuuntelivat hiljaa. Vaikutti ihan fiksulta, vaikkakin suomalaiseksi melko värikkäältä persoonalta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse asiassa Martina tuntuu olevan noista talon naisista selkeästi fiksuin. Se kertoo toki aika paljon porukasta, mutta ainakin minulle tämä BB-aika on muokannut käsitystäni Martinasta selkeästi positiiviseen suuntaan. Toki tuollainen suoraan sanominen on suomalaisille uutta ja siksi rankkaa, mutta odotin paljon pahempaa. Luulen, että koko katsojalauma odotti paljon pahempaa.

Minusta Martina on kaukana fiksusta. Hän luulee itse olevansa fiksu ja yrittää käyttäytyä siten kuten hänen mielestään fiksut ihmiset käyttäytyvät, mutta kaikki menee puihin että rytisee. Ihminen voi ja saakin olla suorapuheinen mutta minun mielestäni fiksut ihmiset osaavat olla suorapuheisia vittuilematta toisille, ja pahoittamatta toisen mieltä.

Jos Martina ei olisi ollut aikaisemmin salarakas ym. kommellustensa kanssa niin paljon julkisuudessa, olisi hän koko kansan ylivoimainen suosikki. Perinteinen kateus tässä jyllää.

Minä taas luulen että jos Martina ei olisi ollut julkisuudessa, hän todennäköisesti ei käyttäytyisi aivan noin. Koska nythän hän käyttää hyväkseen tuota "julkisuuttaan" muiden alaslyömiseen ja oman itsensä kohottamiseen. Tuota ei voi siis oikein noin suoraan verrata.
 

Mace

Jäsen
Ihminen voi ja saakin olla suorapuheinen mutta minun mielestäni fiksut ihmiset osaavat olla suorapuheisia vittuilematta toisille, ja pahoittamatta toisen mieltä.

Tuossa ollaan mielestäni asian ytimessä. Ei fiksu ihminen töksäyttele mitä sattuu ja totea jälkeenpäin, että teidän on vain kestettävä suorapuheisuuteni. Kyllä fiksuuteen kuuluu myös tietynlainen tahdikkuus, jota voisi käytöstavoiksikin nimittää.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
No en minä nyt mitään omaa sankariani Martinasta saa, vaan lähinnä vertaan siihen mielikuvaan, joka minulla (ja varmaan monella muullakin) oli noiden seiska-juttujen perusteella. Odotin, että Martina on joku ihan pompoteltava bimbo, joka hyppäisi heti ekan äijän petiin talossa ja jolle naureskelisi koko talon porukka.

Siinä mielessä Martina on mielestäni parantanut julkisuuskuvaansa reilusti.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Minusta Martina on kaukana fiksusta. Hän luulee itse olevansa fiksu ja yrittää käyttäytyä siten kuten hänen mielestään fiksut ihmiset käyttäytyvät, mutta kaikki menee puihin että rytisee.

Pakko mainita, että juuri tässä on tiivistettynä se, mitä itsekin yritin yllä kirjoittaa, onnistumatta kuitenkaan krapulapäissäni pukea ajatuksiani sanoiksi näin onnistuneesti.

Lahopää esittää fiksua ja kuvittelee olevansa älykäs. Harmi vaan, että 24/7 fiksuna esiintymiseen tarvittaisiin joko näyttelijän lahjoja tai siedettävää tilannetajua / puheenlahjoja. Martinalla ei näistä ole mitään.

Mutta hei, onhan sillä ne tissit. Julkisuudessa niillä saa usein anteeksi puuttuvat aivot.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Minä taas luulen että jos Martina ei olisi ollut julkisuudessa, hän todennäköisesti ei käyttäytyisi aivan noin.
Niin julkisuudella on se taipumus, että se tahtoo tehdä ihmisistä pinnallisesti kovempia, kuin niistä tuhansista naapurin liisoista, joka ei sitä koskaan saa kokea. Varsinkin tämän tyyppinen julkinen ala, mitä Martina edustaa, ei ole mitenkään helppo homma. Kaiken maailman siivestäjiä, lähentelijöitä, ja mitä kaikkea näitä onkaan, riittää ympärille vaikka muille jakaa.

Ottaen huomioon sen seikan, että nainen saapuu jälkijunassa taloon, ja on kuuluisa, mutta samalla hänen pitäisi siirtää itsensä toisen kanssa samalle tasolle, ja vielä olla aiheuttamatta kateutta. Tehtävä ei ole mitenkään helppo, ja aivan oikealla taktiikalla Martina sitä on lähtenyt tekemään, ainakin eilisen perusteella. Kysymysten esittämisellä ja toisten kuuntelulla saavutat itsellesi sen luottamuksen, jos olet saavuttaaksesi. Se että välillä on tullut ihmeisestikin sanottua jotain suoraan, kertoo vaan siitä, millainen hän on luonteeltaan. Luonteelleenhan ihminen ei mitään voi, ja siitä saa monasti maksaakkin kovan hinnan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
No, kääntyy tämä niinkin, että kun on (tunnustanut ottaneensa) silikonit ja esiintynyt seiskassa, ei voi olla aivoja.

Niin no yleensähän syy johtaa seuraukseen, eikä toisin päin. Mutta kuten kuten TosiFani jo mainitsikin niin Martinan kohdalla tosiaan kaikki on mahdollista. Sekin, että ensin tulee seuraus ja vasta myöhemmin ymmärtää siihen syyn. Tai sitten luulee ymmärtävänsä.

Eli siis leikitäänpä ajatuksella, että joku varsin viehkeä, mutta ei niin älykäs lady nusaisee jota kuta seurustelevaa julkkista ja huomaa päätyvänsä seiskan sivuille. Seuraavaksi tulee kuuluisuutta, valokuvauksia, seurapiirielämää ja tunnustuksia tyyliin "otin silikonit", "panin kyseistä julkkista useammankin kerran" sekä tietenkin vielä tehdään sinkku erään hengenheimolaisen kanssa. Kutsutaanpa kyseistä biisiä vaikka nimellä "salarakkaat".

Vähemmästäkin tämä kyseinen lady saattaa unohtaa, että on itse asiassa julkisuudessa sen takia, että antaa seurusteleville julkkiksille, eikä siksi, että on (kuten itse asian ilmaisee) "upea, älykäs ja sydämellinen ihminen".

Seuraavaksi sitten mennääänkin BB:taloon ja ihan aidosti uskotaan olevansa talon saapunut "vapahtaja" jonka missio on yrittää talossa olevat nobodyt ottamaan otetta elämästään ja muuttumaan enemmän samanlaisiksi hyviksi ihmisiksi kuin tämä lady itse on. "Kerää voimia, hei kerää aidosti voimia", "Kukaan ei saa sanoa, noin. Sä puhut sun äidistä", "Mä tiedän jotain elämästä" "Ei oo heikkoutta olla heikko" jne.

Myös tarinan loppu on hellpo aavistella. Tullaan ulos talosta, tilitellään tuntojaan seiskassa, todistellaan että ollaan muutakin kuin kaunis kuori jonka ullakolla tuulee, lähdetään Hunks-miehen kanssa seiskan lomalle, haukutaan kanssakilpailijoita julkisesti ja lopulta sitten ensin erotaan ja pannaan toista julkkista (tai ensin pannaan ja sitten erotaan) ja päädytään kirjoittamaan kirja nimeltä "olin kahden huippu-urheilijan salarakas".

Mainitaan vielä, että tällä kaikella en siis todellakaan tarkoita Martinaa, vaan kyseessä on täysin sci-fi pohjainen visio.

Martina ei nimittäin mihinkään vastaavanlaiseen alentuisi, hänelllä kun on ne aiv... ei kun tissit.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Martina on minustakin yllättävän avoin, kaunis, älykäs ja sanavalmis, joskin arvoiltaan putkiaivoinen liberaali. Kauhistuttaa ajatus Martinasta jäkättämässä silmät vihaa tuikkien tämän saman maailman luomalle kakka-Jussille, joka Martinan kanssa keskustellessaan lähinnä miettii sopivaa hetkeä rynniä vessaan runkkaamaan, että "Jussi, kuuntele mua, kaikki on susta kiinni" tai "Jussi, älä sä mee sieltä, missä aita on matalin". Tasan ei mee onnen lahjat.

Arvojen terävöitymistä voi kenties hatarasti selittää julkisuuden pommituksella, mutta perusteluksi tuo ei käy, koska eivät kaikki julkkikset ole kovapinnoitettuja liberaaleja.
 
Viimeksi muokattu:

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
No, kääntyy tämä niinkin, että kun on (tunnustanut ottaneensa) silikonit ja esiintynyt seiskassa, ei voi olla aivoja.

Kun noita kuvia katselee, niin liekö pakko tunnustaa silikonien olemassaolo, johan sen näkee sokea-reettakin, että ne on silikonit! Todella huikea plastiikkakirurgian taidonnäyte nuo pesupallot kainalon korkeudela (yök!).

Markalla saa markan rinnat?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tämähän johtuu siitä, että aina jonkin aikaa kerallaan on kohtuu helppo pinnallisissa keskusteluissa ESITTÄÄ fiksua.

Juurikin näin, Martina on sanavalmis henkilö. Mutta helvetin tyhmä. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, oppinut ilmeisesti juontokeikoillaan puhumaan mutta ei tuosta viisasta saa mitenkään.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta helvetin tyhmä. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, oppinut ilmeisesti juontokeikoillaan puhumaan mutta ei tuosta viisasta saa mitenkään.

Tyhmän vastakohta on älykäs. Viisaan vastakohta on minulle sivistymätön, juntti, kokkari tai joku muu. Viisaudessa on kyse arvoista, mistä syystä viisaus on usein näkökulma- ja välillisesti koulutuskysymys. Kovan linjan elämäntapaliberaalit ovat omasta mielestään viisaita, muiden mielestä eivät. Älykkyys taas on enemmän luonnon lahja, sellaisena usein objektiivisesti mitattavissa.

Martina on talossa epäilemättä keskimääräistä älykkäämpi, mutta ei herra varjele tietenkään kovin viisas.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jaa että älykäs. Martina todellakin heittää noita kahden markan baariälykkyyksiä oman elämän hallinnasta ja muusta tauotta. Hyvähän tuolla on heitellä, kun muut ovat niin älykääpiöitä, että eivät näemmä edes tuohon roskaan pysty vastaamaan.

Ja ei saatana. Ihminen joka esittelee lehdessä tähänkin ketjuun linkitettyä tatuointia ei vaan ole älykäs.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jos Martina ei olisi ollut aikaisemmin salarakas ym. kommellustensa kanssa niin paljon julkisuudessa, olisi hän koko kansan ylivoimainen suosikki. Perinteinen kateus tässä jyllää.

Ei tuo Martinakaan kyllä mikään penaalin terävin kynä ole, vaikka itse Martina näin kuvitteleekin. Ja se mikä Martinassa ärsyttää niin Martsun kaikki puheenaiheet tuntuu koskevan häntä itseään, eilenkin saatiin kuunnella Martsu show part 19962. Ei silti tunteita puolesta ja vastaan tuo Martina herättää joten asukkaana talossa hän kyllä on ihan hyvä, paljon parempi kuin marttakerhon seinätapetit Piia ja Tellu tai nätti naapurintyttö Suvi.

Eilen tarkoitus oli siis ottaa kohtuudella ja kuten nähtiin niin Kadi ja Jussi ei pysyneet kohtuudessa ja Kadi oli aika lärvit edelleen tänä aamuna kun jatkoi vielä muutamalla siiderillä tuota "kohtuu" ottamistaan. Tellu luonnollisesti nähtiin moralisoimassa aamupäivällä kuinka Kadin aamu juominen oli lapsellista, sillä eihän Tellu toki ole kuin itkenyt ja murjottanut joka päivä tällä viikolla kun ei ole päässyt juomaan ja jopa talosta lähteminen on ollut mielessä. Mitä tulee eilisiin bileisiin niin suuresta juomamäärästä huolimatta ilta oli tapahtumien osalta varsin tylsä - Kadi kun on selkeästi huonoimmillaan humalassa ja Jussi ei edes tuhannen tuubassa saa sanaa suustaan, muuta kuin sen että vittu kun tekee mieli tupakkaa. Muut taas oli sen verran selvinä ettei mitään irrottelua nähty.

Tänään talon muut asukkaat on tehnyt varsin hauskan källin Kadille, kun Kadi ei ole päikkärien jälkeen tiennyt onko aamu vai ilta - eli tuo uutinen kuka varasti Kadin lauantain?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jussi ei edes tuhannen tuubassa saa sanaa suustaan, muuta kuin sen että vittu kun tekee mieli tupakkaa.

Tuosta alkaa tulla jo melkein Heikoilla hangilla -veroinen lausuma. Jussi sanoo ehkä 148.596 kertaa päivässä että Vittu kun tekee mieli tupaakkia. Ei ole varmaan viimeiseen viiteen päivään sanonut mitään muuta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hitto että tota Telluu on niinku silleen hirveen rasittavaa kuunnella niinku et silleen niinku se selittää niinku kaikkee silleen hirveen pitkän kaavan mukaan niinku silleen et sitä ei niinku silleen oikein jaksa niinku kuunnella et tulee sellanen olo niinku et silleen tekis mieli laittaa niinku telkkari mutelle tai silleen.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Jaa että älykäs. Martina todellakin heittää noita kahden markan baariälykkyyksiä oman elämän hallinnasta ja muusta tauotta. Hyvähän tuolla on heitellä, kun muut ovat niin älykääpiöitä, että eivät näemmä edes tuohon roskaan pysty vastaamaan.
Vähän tähän tyyliin itsekin asian näen. Martina pitää itseään kokeneena konkarina ja heittelee sitten näitä ohjeitaan, joissa ei suurimassa osassa ole mitään järkeä. Ja tosiaan hauskinta tuossa on se, ettei kukaan sano silleen suoraan miten järjettömiltä ne jutut kiinnostaa.

Muutenhan Martina on nyt kahdessa viime jaksossa nostanut profiiliaan aika lailla. Ja vaikka joku varmaan täällä kohta selittää miten ärsyttävän ylimielinen Martina on kun kehuu itseään ja omaa "pyöreää pyllyään" niin mä oon kyllä sitä mieltä että pisteet sille joka on edes jossainmäärin tyytyväinen itseensä eikä mollaa itseään. Tosin tuosta Martinan itsevarmuudestakin voi sitten tietysti olla montaa mieltä. Eiköhän se silikonien otto kerro jo jotain.

Ja hohhoijaa tuota Piiaa. Välillä ärsytys jo vähän laski, mutta tänään (eilen) Piia sitten selittää pk-huoneessa, miten hän ei tykkää kun Martina on "eri luokasta" kuin hän. Kukakohan nämä luokkajaot on tehnyt? Taitaa Piia olla omassa päässään luokitellut itsensä Martinan alapuolelle. Että kannattaisi varmaan katsoa ensimmäiseksi peiliin ennen kuin lähtee tuollaisesta kitisemään.

-OO- kirjoitti:
Hitto että tota Telluu on niinku silleen hirveen rasittavaa kuunnella niinku et silleen niinku se selittää niinku kaikkee silleen hirveen pitkän kaavan mukaan niinku silleen et sitä ei niinku silleen oikein jaksa niinku kuunnella et tulee sellanen olo niinku et silleen tekis mieli laittaa niinku telkkari mutelle tai silleen.
Heh, aika hyvin kyllä imitoitu.

PS. On tuo Jussi kyllä aika koominen hahmo.
 
Viimeksi muokattu:

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
PS. On tuo Jussi kyllä aika koominen hahmo.

Aika hauskan näköistä kun päissään yritti saada aamutakkia päällensä. Ilmeisesti onnistui lopulta tai sitten joku oli auttanut. No nyt kannatti vetää perseet kun vielä ehti. Aamut alkaa nimittäin oleen aika vähissä.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaa että älykäs. Martina todellakin heittää noita kahden markan baariälykkyyksiä oman elämän hallinnasta ja muusta tauotta. Hyvähän tuolla on heitellä, kun muut ovat niin älykääpiöitä, että eivät näemmä edes tuohon roskaan pysty vastaamaan.

Rimat kukanenkin saa asettaa sinne, missä itse huitelee, mutta kenties sopulillakin on jokseenkin kuorrutettu käsitys älykkyydestä sinänsä? Sama se, mitä suustansa päästää. Merkittävää se, miten reagoi keskustelussa ja muussa.
 
Viimeksi muokattu:

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tellu alkaa lähennellä omaa suosikkia noilla itkupotku raivareilla....Siis silleen niinku.... Todella ärsyttävää pikkulasten kiukuttelua. Miksi muut saa kun mä en saa? Siis tää on ihan mulkku viikko ollut... Just joo.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jättipä taas kooste vähintääkin vääristyneen kuvan illasta. Jussista näytettiin toki kaikki mahdollinen jäätäminen, mutta äänestysvastustaja Kadista näytettiin vain parit vekkulit lausahdukset.

Näyttämättä jäi henkevä "keskustelu" Martinan kanssa, jossa Kadi käyttäytyi vähintäänkin mielenkiintoisesti, jota axe ansiokkaasti imitoikin tuossa jokunen viesti takaperin (tsöh, vaevör, helöyyy). Lisäksi Jussin nukkumaanmeno näytettiin, mutta ei Kadin järjetöntä kiukuttelua vastaavassa tilanteessa.

Että melko selväksi tuli taas, kumpi halutaan ulos.

Ps. Koska Kadi ei tuolta lähde mihinkään koskaan, niin Tellu seuraavaksi pois. Kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Yhä enemmän ihmettelen sitä, kuinka tämä Kadi on voinut kerätä niin paljon kannattajia. Sen ehkä pystyy ymmärtämään, että tämä tyyppi halutaan pitää talossa, mutta tuota faniutta en. Ehkä suomessa on sitten niin paljon semmosta porukkaa, joiden on helppo samaistua itsekkäisiin pissis-tyyppeihin. Viime vuoden Mira(kin) oli tähän verrattuna loistotyyppi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös