Seuraan ohjelmaa aktiivisesti. Paria vapaa-aikakiireistä viimepäivää lukuunottamatta olen jokaisen ilmestyneen koostejakson katsonut, kuten myös suoratkin sunnuntailähetykset. Live 24/7 -digitaalitelevisio-ohjelmaa ja selainlähetyksiä en ole kertaakaan katsonut, koska näihin minulla ei ole ollut mahdollisuutta.
Ohjelma on ensimmäinen ikinä seuraamani Big Brother. Mainostettiin paljon, joten päätin katsoa ensimmäisen jakson, josta innostuin katsomaan sarjan toisensa perään. Aikaisemmin en siis ole aktiivisesti minkään maan BB:tä seurannut lukuunottamatta Suomen ensimmäisen Big Brotherin "päätösjaksoa". Myöskin ensimmäinen aktiivisesti seuraamani tosi-TV-sarja.
Seuraan Big Brotheria, koska ihmiset ja oma saman- ja erilaisuuteni joidenkin kanssa, ihmisluonto ja -suhteet, käsikirjoittamaton tosi-TV-elämä ja sen tuomat rajoitteet talon sisällä ja viihde.
Mitä suosikeihin tulee, niin parilla ensimmäisellä viikolla suosikkejani äkkituomittuna olivat Henri ja Ari, myöhemmin Kari ja Tatu, nyt muutamalla viimeisimmällä viikolla ehdoton suosikkini on ollut Kaarlo. Olen Kaarlon kanssa melko samankaltainen, joten olen onnistunut luonnollisesti samaistumaan hänen kanssaan.
Mitä uusiin tulee, niin oma kaima, Jani, on olemukseltaan ja luonteeltaan mieleeni. Piritta taas ei pure, suurimmassa osassa varmaan olemuksen ja aatteiden tuomitseminen näin muutaman päivän perusteella.
Itse pysyttäydyn alkuperäisasukkaiden voittamisen suosimisessa. Lievästi "epämoraalista", jos joku kolmannesosan kaudesta kuluttua tulee ja vie potin. Tosin, se ei tässä ole tärkeintä minulle. Kaarlo mitä luultavammin lähtee sunnuntaina pois BB-talosta. Sari ei ole mieleeni; olemus, käytös (ja teot, ei erityisiä, mutta ei kiitos).