Suomen Big Brother 2006

  • 851 742
  • 3 663
Tila
Viestiketju on suljettu.

Nokkis

Jäsen
krobbe kirjoitti:
Toivottavasti jälkimmäinen jää taloon.

Viihdyttävyyden kannalta ei ole kyllä mitään väliä kumpi jää ja kumpi lähtee. Mira eilen toivoi Janin voittavan koko roskan niin saas nähdä onko soturiprinsessan kannattajajoukot symppaamassa Jania.

Jokohan ne koska sitä arkun kantta testaisivat.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Bast kirjoitti:
Kuinkahan paljon on tutkittu miten paljon muusta yhteiskunnasta eristäminen, yhdistettynä jatkuvalla valvonnalla vaikuttaa ihmisen psyykeeseen, ennenkuin tällaisesta kokeilusta tehtiin massaviihdettä? Käsittääkseni vankiloissa ja keskitysleireillä asiaa on kokeiltu ja tulokset eivät ehkä toimi valtavan hyvänä referenssinä.
Onhan tätä muiden maiden Big Brithereissa testattu jo monena vuotena ennen kuin Suomeen tuotiin eikä tietääkseni vielä kukaan ole kilahtanut ja murhannut kanssakilpailijoitaan.

Tätä vertausta näihin vanginvartijakokeisiin en ymmärrä, BB on kuitenkin ehkä vähän eri asia kuin koe, jossa puolelle porukasta annetaan pamput ja sanotaan että saatte tehdä mitä tahansa. Nyt kaikkia osallistujia käskee korkeampi auktoriteetti (BB) ja kansa seuraa, jolloin kovin pahoja ylilyöntejä on turha odottaa. Ja toiseen vertaukseen, ei kai sieltä keskitysleireiltä saanut tahtoessaan kotiin lähteä heti kun homma kävi ikäväksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
krobbe kirjoitti:
Häätöäänestykseen odotetusti Jani ja Mia. Toivottavasti jälkimmäinen jää taloon.

Siis toivottavasti nyt olisi sitten vihdoin ja viimein tuon "Mutta miks se huus apua?" Mian vuoro häippäistä talosta.

Viihdyttävyyden kannalta ei taida kyllä olla väliä kumpi taloon jää, jos ei tykkää nauraa toisen (Mian) ajoittaiselle typeryydelle.

Jani taas on myös aika väritön, mutta sentään fiksu ja filmaattinen pojan kloppi ,joka ansaitsee paikkansa talossa.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka kumpikaan äänestykseen joutuneista ei kuulu omiin suosikkeihini, niin toivon silti sydämeni pohjasta, että "kauniimman" sukupuolen edustaja lähtisi. Kyseisen ihmisen olemus vaan ärsyttää allekirjoittanutta selittämättömän paljon. Jäätävä puhetyyli ja tosikkomaisuus etuNENÄSSÄ.

Toisekseen oman suosikkini Kakin tulevaisuuden kannalta tämän maailmankansalaisen putoaminen olisi hyvä asia, sillä poikien talli saisi sen jälkeen yliotteen tuleviin äänestyksiin.
 

krobbe

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Siis toivottavasti nyt olisi sitten vihdoin ja viimein tuon "Mutta miks se huus apua?" Mian vuoro häippäistä talosta.

.

Mikäs juttu tuo on? Mennyt totaalisesti ohi, joten valotatko mitä typeryyttä Mia on siellä huutanut, tai siis miksi?

Jos käytetään mittarina typeryyttä, niin eiköhän sieltä löydy parempiakin potilaita lähtijöiksi.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Vintsukka kirjoitti:
Onhan tätä muiden maiden Big Brithereissa testattu jo monena vuotena ennen kuin Suomeen tuotiin eikä tietääkseni vielä kukaan ole kilahtanut ja murhannut kanssakilpailijoitaan.

Tätä vertausta näihin vanginvartijakokeisiin en ymmärrä, BB on kuitenkin ehkä vähän eri asia kuin koe, jossa puolelle porukasta annetaan pamput ja sanotaan että saatte tehdä mitä tahansa. Nyt kaikkia osallistujia käskee korkeampi auktoriteetti (BB) ja kansa seuraa, jolloin kovin pahoja ylilyöntejä on turha odottaa. Ja toiseen vertaukseen, ei kai sieltä keskitysleireiltä saanut tahtoessaan kotiin lähteä heti kun homma kävi ikäväksi.
No myönnetään, että sanavalinnat olivat hiukan voimakkaat, mutta olen kyllä sitä mieltä, että ei suljetussa tilassa jatkuvan tv-valvonnan alla ihan sellaiselta touhulta vaikuta, etteikö se saattaisi ihmisen henkiseen tasapainoon vähän vaikuttaa. Vankilassakin on setäin jotain yksityisyyttä, intistä pääsi minun aikanani ensimmäisille lomillekin parin kolmen viikon kärvistelyn jälkeen, joten kolme kuukautta yhdessä asunnossa satojen tuhansien katsojien kytätessä on kyllä ihan suhteellisen heviä kamaa.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Ja Jumala siis kuuntelee minua. Ensin Mira ulos ja nyt Mia äänestyksessä. Lopullinen usko tulee mikäli Mia tippuu.

Tää nainen raivostuttaa kohta yhtä paljon kuin Mira. Tämän viikon mentyä ärsyttää jo varmaan enemmänkin.

Mikäli Mia tippuu sunnuntaina niin sen jälkeen onkin oikeastaa aivan sama kuka tippuu. Suosikkia minulla ei ole, ainoastaa inhokkeja ja kohta nekin ovat poissa. Ehkäpä jopa Olli voisi olla se joka sais lähteä Mian jälkeen. Alkaa vähän tympäsee nää ihan kympillä jutut ja se jatkuva heiluminen, eli aika vähissä ovat ärsytyksen aiheet.

Jollain ihmeen fetissillä voisin jopa toivoa sen pakkelinaaman voittoa. On niin hyväntahtoinen hölmö välillä että voitto Sarille! Tulipa sekin nyt sitten päätettyä tässä samalla.

Kuuleeko Jumala?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
krobbe kirjoitti:
Mikäs juttu tuo on? Mennyt totaalisesti ohi, joten valotatko mitä typeryyttä Mia on siellä huutanut, tai siis miksi?

Jos käytetään mittarina typeryyttä, niin eiköhän sieltä löydy parempiakin potilaita lähtijöiksi.

No jaa, tätä on hyvin vaikea kuvailla hauskaksi näin sanoin, sillä tämä tilanne nauratti ennen kaikkea tilannekohtauksena. Ja olen myös tämän tuonnut esillekin täällä aiemmin.

Tämä kohtaushan on tapahtunut jo silloin kuin asukkailla oli viikkotehtävänä talon
pakkaaminen.

Taisi olla Mira, joka oli tikapuilla suljetun oven takana paketoimassa naisten nukkumahuoneen seinää. Siinä sitten yksi likoista oli avaamassa ovea, jolloin Mira huusi kovaan ääneen Apua! (Tietenkin, sillä oven avaushan olisi kaatanut Miran kumoon tikkailta.).

No siinä sitten oli oven takana Mia ja joku toinen likka. Niin tämä Mia kysyi toiselta, että mitäs nyt? No tähän tämä toinen, että no en mä voinut mennä huoneeseen ,kun siellä oli Mira tikapuilla oven takana. No tähän Mia kysyi, että joo, joo, kyllähän mä nyt ton ymmärsin, mutta miks se huus apua?

Taisi tuo tilanne mennä jotenkin tähän tapaan... Kuten sanoin, tätä on vaikeahko selittää enää jälkikäteen sanoin, sillä tässä oli kyseessä tilannekomiikka, joka nauratti ainakin allekirjoittanutta tapahtumahetkellä.
 

krobbe

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Taisi olla Mira, joka oli tikapuilla suljetun oven takana paketoimassa naisten nukkumahuoneen seinää. Siinä sitten yksi likoista oli avaamassa ovea, jolloin Mira huusi kovaan ääneen Apua! (Tietenkin, sillä oven avaushan olisi kaatanut Miran kumoon tikkailta.).

No joo, hauskaltahan tuo kuulostaa. Tiedä sitten tekeekö tuollainen ihmisestä typerän. Typerää on tahallaan loukata toista, kusta toisen laatikkoon, huuta toiselle kuin sumusireeni jne. No jokaisella meillä on kai typeryydelle omat määritelmämme.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onkohan Ollilla kapi?
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vilperi kirjoitti:
Taisi olla Mira, joka oli tikapuilla suljetun oven takana paketoimassa naisten nukkumahuoneen seinää. Siinä sitten yksi likoista oli avaamassa ovea, jolloin Mira huusi kovaan ääneen Apua! (Tietenkin, sillä oven avaushan olisi kaatanut Miran kumoon tikkailta.).

No siinä sitten oli oven takana Mia ja joku toinen likka. Niin tämä Mia kysyi toiselta, että mitäs nyt? No tähän tämä toinen, että no en mä voinut mennä huoneeseen ,kun siellä oli Mira tikapuilla oven takana. No tähän Mia kysyi, että joo, joo, kyllähän mä nyt ton ymmärsin, mutta miks se huus apua?
Niin tässä on nyt tyhmyyttä monessa kerroksessa. Yksi ei tajua miksi toinen huutaa apua, ja toinen huutaa apua jos joku meinaa kaataa tikkaat avaamalla oven. Eikö olisi parempi huutaa vaikka "Älä avaa sitä mä kaadun!!".
Itse ainakin paniikkitilanteisiin tottuneena olisin salamannopeasti keksinyt jonkun huudon jolla ovi pysyy varmasti kiinni. Taikki sitten jos olisin ollut oven toisella puolella ja kuullut avunhuudot, olisin sankarina syöksynyt oven läpi pelastamaan Miraa niin että tikkaat, Mira, teipit sekä paketointivälineet olisivat lennelleet ympäriinsä.
Sen jälkeen Mira olisi tuntenut vetoa minuun eikä olisi antanut häätöääniä ainakaan kahteen viikkoon. Eikä vakavampikaan tromanssi olisi tuollaisen käytöksen jälkeen poissuljettu vaihtoehto.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
KG#21 kirjoitti:
Ja nyt sitten jännitetään osaako Sari käyttää kameraa. No ehkä toi on ihan kelpo viikkotehtävä, mutta edelleen kaipaan sellaista tehtävää, jossa joutuisi henkisesti tai fyysisesti todella koville.

Jos tuo johonkin kosahtaa niin tod.näk. juuri Sariin.

Heminwaylta, Europolilta ja Crapbagilta melkoisen fiksua tekstiä. Onhan se kieltämättä aika hämmentävää jos tv-ohjelma ja sen roolihahmot saavat aikaan suoranaisia vihan tunteita. Ehkä silloin ongelma ei olekaan siinä Mirassa tai Jennissä vaan voisi olla syytä katsoa sinne kylpyhuoneen peiliin.

SPEKULOINTIA TULEVASTA HÄÄTÖÄÄNESTYKSESTÄ
Tulevasta häädöstä sen verran, että toivottavasti Mia lähtee. Vaikkakaan tyhmäksi häntä on aivan turha haukkua. Ainakin Kaki, Hanne ja Sari ovat paljon pahempia. Olli on ehkä tietoviisas, mutta käytännössä tilanne on vähän eri. Itse äänestyksestä voi tulla kuitenkin ihan semitasainen. Molemmat ovat jo kerran äänestyksestä selvinneet joten eivät he aivan kansan ykkösinhokkeja voi olla. Ja jos kerran Mirakin sai noin paljon plussia, ei ole lainkaan mahdotonta että samaiset plussat menisivät nyt Mialle. Elleivät sitten uskolliset fanit noudata Miran testamenttia ja anna Janille plussia. Loppupeleissä kuitenkin uskon että Mia talosta lähtee. Hän tulee saamaan satavarmasti enemmän miinuksia. Plussien määrä tuskin nousee kummallakaan kovin korkeaksi joten Mia jäänee enemmän miinukselle.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mia ehdottomasti ulos, jos Suomessa on liian pienet kuviot ja Lontoossa ei - niin miten sitten jaksaa viihtyä Big Brother -talossa. Eikö ole liian pienet kuviot tälle vaatemyyjälle?
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Mielestäni Mia saa lähteä talosta ulos, ei ole mitään annettavaa talossa. Turhaa paskaa selittää silloin kun avaa suunsa.

Janilta tulee ihan hyvä tarinoita ajoittain ja jotenkin inhotukseni Jania kohtaan on kadonnut. Nyt on oikeastaan ihan sama, että kuka voittaa kun suurin inhokkini Mira on ulostettu talosta.

Tiedän, olen pahasti koukussa tähän ohjelmaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
J-Ko kirjoitti:
Itse ainakin paniikkitilanteisiin tottuneena olisin salamannopeasti keksinyt jonkun huudon jolla ovi pysyy varmasti kiinni. Taikki sitten jos olisin ollut oven toisella puolella ja kuullut avunhuudot, olisin sankarina syöksynyt oven läpi pelastamaan Miraa niin että tikkaat, Mira, teipit sekä paketointivälineet olisivat lennelleet ympäriinsä.

Totta. Mutta enpä usko, että olisit keksinyt nimenomaan siinä paniikkitilanteessa mitään järkevää sanottavaa, että tuo "tyhmyys" menköön ihan tuon paniikkitilanteen piikkiin.

Niin ja sitä paitsi ovenavaaja avasi oven raolleen, jolloin huomasi tikkaiden olevan oven takana, no joo...

Minä kiinnitin huomiota siihen, että muistaakseni Mia tuossa kysyi juurikin ensin, että mitäs nyt ja sitten kuuli selityksen, että Jenni on oven takana tikkailla. No vaikka hän tämän kuuli, niin kysyi hölmistyneenä ,niin, niin ,mutta miks se huus apua? Tämä heitto sai meikäläisen nauramaan. Olisiko Jennin kenties pitänyt olla hiljaa ja tyytyä kohtaloonsa? Sillä tuskin Mia tarkoitti tuolla, että Jennin olisi pitänyt huutaa jotain muuta.
 

krobbe

Jäsen
Jani ehdottomasti ulos, pojalla ei ole mitään muuta annettavaa kuin myötäilevien latteuksien lateleminen. Väritön ja hajuton, häviää täydellisesti taustaansa.

Mia puolestaan paljon elämää ja maailmaa nähneenä omaa kokemusta ja taitoa selvitä talossa hienosti. Minua, itsekkin maailmaa paljon kiertäneenä, kiehtovat tytön upeat kuvaukset seikkailuistaan ympäri maailmaa. Tietysti jossain perämetsässä tai betonilähiössä ikänsä viettäneitä ärsyttää moinen matkareporttaasien soljuva virta. Tytöstä huokuu maailmankansalaisen elämänkokemus ja viisaus.

Mian kohdalla moni perustaa mielipiteensä neidosta vain ja ainoastaan nenään ja himpun verran epätasaiseen hammasrivistöön. Tälläisten pinnallisten ja kapean ajatusmaailman omaavien ihmisten kannattaisi keskittyä oleelliseen; ihminen on sekä fyysinen, että henkinen kokonaisuus, jossa juurikin tämä kokonaisuus ratkaisee. Miassa nämä ominaisuudet loksahtavat paikalleen kuin legopalikat (tähän viittaukseen legoipalikoista, en halua kuulla mitään lapsellista hammasnäsäviisastelua). Hypätkää kaikki rohkeasti pois matalaotsaisesta joukkodumppauksesta ja herätkää totuteen; Mia jatkoon.
 

krobbe

Jäsen
vilperi kirjoitti:
No vaikka hän tämän kuuli, niin kysyi hölmistyneenä ,niin, niin ,mutta miks se huus apua? Tämä heitto sai meikäläisen nauramaan. Olisiko Jennin kenties pitänyt olla hiljaa ja tyytyä kohtaloonsa? Sillä tuskin Mia tarkoitti tuolla, että Jennin olisi pitänyt huutaa jotain muuta.

Kun olen miettinyt tuota melkein katastrofiin päättynyttä tilannetta olen tullut siihen tulokseen, että Mian kysymys oli enemmän kuin järkevä. Saattaa olla usealle vaikea käsittää miksi Mia ihmetteli moista huutoa, minulle ei.

Oli varsin ajattelematonta huutaa apua sieltä tikkailta. Sehän oli suora käsky ulos tulevalle rynnätä apuun! Kun joku huutaa apua, silloin normaali ihminen ryntää apuun, eikö? Sieltä tikkaiden yläpäästä olisi ollut oikein huuta Varo tai Älä tule.

Eli loppupäätelmänä totean vain, että fiksu kysymys fiksulta tytöltä.
 

Stoll

Jäsen
krobbe kirjoitti:
Jani ehdottomasti ulos... Väritön ja hajuton, häviää täydellisesti taustaansa.

Ainakaan elisen lähetyksen jälkeen tuskin on hajuton ;) aika muikean keittiössä pisti. Jani on minulle aika harmiton ei herätä tunteita suuntaan tai toiseen. Mia taas saisi puolestani kävellä samantien talosta ulos ensin plastiikka-kirurgille ja sitten hammaslääkäriin ja lopuksi AA-klinikalle. Kuten 60-vuotias mummunikin sanoi että Mian vatsakivut johtuivat tytön stressistä kun ei ole paukkuja saanut tarpeeksi usein. Ei kiinnosta muijan meno enää tippaakaan. Toisaalta Hanne voisi olla seuraava lähtijä, kun nuo tukanlaitot ei ole onnistuneet...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
krobbe kirjoitti:
Kun olen miettinyt tuota melkein katastrofiin päättynyttä tilannetta olen tullut siihen tulokseen, että Mian kysymys oli enemmän kuin järkevä. Saattaa olla usealle vaikea käsittää miksi Mia ihmetteli moista huutoa, minulle ei.

Oli varsin ajattelematonta huutaa apua sieltä tikkailta. Sehän oli suora käsky ulos tulevalle rynnätä apuun! Kun joku huutaa apua, silloin normaali ihminen ryntää apuun, eikö? Sieltä tikkaiden yläpäästä olisi ollut oikein huuta Varo tai Älä tule.

Eli loppupäätelmänä totean vain, että fiksu kysymys fiksulta tytöltä.

No tämä on totta, mutta ainakin tuo tilanne näytti minulle siltä, että Mia ei kysynyt tämän takia miks se huus apua, vaan jonkun ihan muun syyn takia.

Käsittääkseni Krobbe sinä et ole nähnyt kyseistä kohtaa, joten et voi tietää miten Mia tuon kysymyksen esitti, mikä mielestäni ratkaisee aika paljon tässä kyseisessä tapauksessa.

No, anyway. Turha tästä on alkaa jankuttamaan täällä. Lienee jokaisella omat
päätelmänsä asiasta ja tapahtumasta on jo aika kauan. Minut sai nauramaan se, että Mia kysyi miks se huus apua, mutta ei siksi miten Krobbe sen ilmaisi.
 

Kyle

Jäsen
krobbe kirjoitti:
Jani ehdottomasti ulos, pojalla ei ole mitään muuta annettavaa kuin myötäilevien latteuksien lateleminen. Väritön ja hajuton, häviää täydellisesti taustaansa.
Nopean puntaroinnin jälkeen samaa mieltä, vaikka Jani on oikeastaan enään ainut ihminen talossa jolle soisi ohjelmasta rahaa. Janin kohtaloksi koitui että joutui taloon joka on täynnä apinoita, varmasti vaikea ilmaista itseään porukassa jossa puhutaan vain meikkauksesta ja runkkaamisesta ja molemmista löytyy jo alan mestarit. Kari ja Sari.
Janin toivottavan lähdön jälkeen näenkin jo potenttiaalia vähän vauhdikkaampaan menoon. Janin jälkeen ei talossa olisi enään sitä yhtä ihmistä joka tasapainottaisi talon käytöstä ja nostaisi äö:tä.

Jännä muuten nähdä pystyykö Olli pitämään vehkeensä piilossa, jos paikka tulee. Mies on kuitenkin päihtyy nopeasti, toisin kuin itse luulee ja on aika taipuvaisen oloinen pettään jos nainen näyttää yhtään mielenkiintoa.
Nyt vielä Olli ja Kaki komistuisivat naisten silmissä huomattavasti, kun ei löydy parempaa vertailukuvaa. Muutenkin loput kolme naista olisivat sinkkuja, joista Mia ja Hanne vaikuttavat melko hellyydenkipeältä ja Sarikin nyt vain sattuu olemaan aikuisviihdemyyjä.
 

krobbe

Jäsen
coachpele kirjoitti:
Kuten 60-vuotias mummunikin sanoi että Mian vatsakivut johtuivat tytön stressistä kun ei ole paukkuja saanut tarpeeksi usein.

Melko rohkea kommentti mummoltasi. Todella arvelluttavaa häneltä diagnisoida syitä vieraan ihmisen oireisiin aivan mutulla. Vai onko totuus niinkin raadollinen, että omakohtaiset kokemukset polarisoidaan viattomaan tyttöseen, jolla on ollut maha hieman kipeänä. Miten muuten voi esittää moista aukottomalta kuulostavaa todistusta ventovieraasta ihmisestä, ellei ole omakohtaisia kokemuksia asiasta.

Ps. Nyt kiiresti mummon juttusille tarkkuuttamaan asiaa ja ota ihan varoiksi pari Kukkoa mukaan, jospa sattuu olemaan vaikka kovakin stressi päällä.
 

Stoll

Jäsen
krobbe kirjoitti:
Melko rohkea kommentti mummoltasi. Todella arvelluttavaa häneltä diagnisoida syitä vieraan ihmisen oireisiin aivan mutulla.

Lähinnä hänen kommenttinsa oli heitoksi tarkoitettu. Ei noin pienistä hernettä nenään tarvi vetää ;)
 

krobbe

Jäsen
coachpele kirjoitti:
Lähinnä hänen kommenttinsa oli heitoksi tarkoitettu. Ei noin pienistä hernettä nenään tarvi vetää ;)

Heh, vai vielä hernettä nenään! Valitettavasti minulla on sen verran ahtaat sieraimet, ettei sinne herneitä vedellä.

Vakavasti puhuen, keskustelu jatkuu ja mielipiteet sinkoilevat niin kuin pitääkin, turha täällä on mitään turhan vakavasti ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös