Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Suomalaiset, perseetön kansa!!

• 14 983
  • 90

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
On se jumalauta kummaa, että suurin osa housuista tehdään perseettömille. Varmasti ainakin kotimaisista housuista. Syy selviää suomalaista miestä ja naista katsoessa. Ihmiset ovat keskimäärin perseettömiä. Lihavallakin miehellä saattaa olla lommo farkkujen perseen kohdalla. Mahaa voi olla 1,20 m ympärimitaltaan, mutta perseen kohdalla on ns. sisäänveto. Ja sama homma naisilla. Monella suomalaisella naisella riittää lantiota eli horisontaalista leveyttä. Mutta vertikaalitaso, sivulta katsoen, on litteä kuin vanerilevy.

Olen haastatellut tämän asian tiimoilta kymmeniä, ehkä piinaavasti jopa satoja miehiä ja naisia ja kaikki ovat huomanneet saman. Perseelliset ja perseettömätkin.

Itselläni on Mattieskohytösmäisesti ns. v:n mallinen kroppa. 182/87. Leveä rinta ja hartiat ja sitä selkeästi kapeampi vyötärö. Ja koska olen ikäni urheillut: kiekko, budoilu, sali, on minulla selkeä hyppyrimäinen perse. Pakaratkin ovat lihasta, jota voi treenata ja minusta on nastaa, että perse on myös samassa suhteessa muun kropan kanssa. Eli jos lihaksia haluaa, miksi perse pitäisi jättää väliin?

Kun menen ostamaan housuja, saan ottaa tuumakoon 34-35, jotta perseeni SYVYYSSUUNNASSA mahtuisi housuihin. Tämän seurauksena housut ovat löysät vyötärön kohdalta, josta oikea koko olisi 32-33. Sietämätöntä. Kun kokeilen kolmekakkosia, niin ne jäävät jo reisistä/perseestä kiinni. Ärsyttävää.

Onneksi Jack & Jones, tanskalainen vaatevalmistaja, tekee housuja, jonne persekin on suunniteltu mahtuvaksi. Samoin 4 YOU, Part Two ja pari muuta merkkiä. Kaikki ovat tanskalaisia. Tai sitten brittiläisiä/amerikkalaisia. Olen tutkinut asiaa. Suomalaisia on turha kokeilla. Leviksetkin ovat täällä erimallisia kuin jenkeissä. Olen vuorenvarma, sillä Amerikoista ostamani 33" Levikset sisältävät tilaa perseelle. Vastaava malli lättäperseiden maasta ostettuna ei sisällä.

Onko tämä joku helvetin juoni?

Hyvin, hyvin moni tuntemani nainen myöntää tämän asian. Jos tytöllä/naisella on vähänkin sporttisempi ja mielestäni hyvin kaunis hyppyripeba (mallia Merlene Ottey), painii hän saman ongelman kanssa. Mustilla ihmisillä lihaksisto kulkee muutenkin geeneissä ja on selkeästi kauniimpi kuin valkoisilla keskimäärin. Tästä ei voi edes kiistellä. Päivänselvä juttu. Niinpä vaatemallistot alueilla, missä on ollut jo pitkät perinteet erilaisista roduista, ottavat paremmin muodokkuuden huomioon. Jopa Tukholmasta löytää housuja perseellisille leikiten. Tai siis näin minä luulen ja väitän.

Kukaan muu huomannut samaa? Ja mikä on se geeni, mikä aiheuttaa litteäperseisyyttä, vaikka leveyttä olisikin? Mihin sellainen on tähdännyt? Parempi soveltuvuus kyntötöihin?

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
JHag, et ole yksin!

JHag, puhut todella asiaa. Meikäläinenkin kun on futannut, luistellut, ja muutenkin urheillut koko pienen ikäni, niin ei täältä löydy kunnolla housumalleja jotka olisivat tehty lihaksikkaille reisille ja "treenatuille" pakaroille... Tosiaan ne jenkkifarkut / housut ovat paljon sopivamman oloiset kuin täkäläiset lättäperseille tehdyt.

Olenkin miettinyt sitä, että pitäisikö itse teettää oma vaatemallisto "hyvin muodostuneen" takamuksen omistajille? Voisi olla menestys, koska ei meitäkään nyt niin kauhean vähän ole. Vai onko?

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Hakki

Mulla on hyvin yksinkertainen neuvo. Lopeta se painojen kanssa ählääminen. Kledjut sopivat kuin nakutettu eikä tarvitse perseen syvyys- tai leveyssuuntia pohtia.

Mulla on duunikaverina samanlainen itsensä kiduttaja kuin Sinä. Aina valittamassa kun vaatteet eivät sovi. Olen sanonut jätkälle, että täysin oma vikasi. Vaatteet tehdään Suomessa kysynnän ja tarjonnan lain mukaan. Tuollaisia epämuodostuneita yksilöitä varten ei kannata vaatteita tehdä. Teettäkää räätälillä ja maksakaa erilaisuudestanne. Rajansa se on narsismillakin.

JanJ

Jäsen
Mä oon jostain syystä nykyään joku Jhagin jees-mies vissiin...

Mutta näin se menee. Mulla on sama ongelma.
On hermeettiset lahkeet, kun ostat jostain Anttilan alesta sellaset housut että perse istuu mukavasti.

Siksi olenkin ostanut suuren osan vaatteistani ulkomailta.
Tukholmasta, Stuttgartista, Anaheimista... missä nyt satunkin käymään. Ens viikolla menen taas Tukholmaan, ja ostan sieltä uuden puvun. En tuulipukua kuitenkaan :)

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaatemalliston mainos voisi mennä jotenkin näin: "Omistatko takapuolen? Hieman isomman sellaisen? Tutustu nyt sinäkin Clark Kent'in "trikoisiin"!"

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti JanJ
Mä oon jostain syystä nykyään joku Jhagin jees-mies vissiin...

Mutta näin se menee. Mulla on sama ongelma.
On hermeettiset lahkeet, kun ostat jostain Anttilan alesta sellaset housut että perse istuu mukavasti.

Siksi olenkin ostanut suuren osan vaatteistani ulkomailta.
Tukholmasta, Stuttgartista, Anaheimista... missä nyt satunkin käymään. Ens viikolla menen taas Tukholmaan, ja ostan sieltä uuden puvun. En tuulipukua kuitenkaan :)

Anttilan alesta. No voi herran jestas :)

Sieltä ei taida löytyä minkäänlaiselle räystäsperseelle housuja. Normaalivartaloinen, jollainen Sinäkin muistaakseni (kerran nähnyt) olet, löytää vuoren varmasti housuja suomalaisestakin tuotannosta. Mutta ei varmaankaan Anttilasta, sen myönnän.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Takalisto ja sen keskellä oleva peräsuoli ovat kai tarkoitetut ulostamiseen eikä mihinkään muuhun joten saa mun puolesta lattea ollakin.Toisia siunataan yläpäällä ja toisia muhkeella perällä.Kumman sitten kukin haluaa mielummin ottaa.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mitä siihen Ruotsin vaatemuotiin tulee, niin eiköhän siellä ole kuitenkin perseellä ihan oma tarkoituksensa? Näin luulen, tosin onneksi ei ole kokemuksia siitä "kulttuurista"... :D

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Vakio

Anttilan alesta. No voi herran jestas :)

Joo, no myönnetään. En osta Anttilan Alesta koskaan oikeastaan mitään. En ainakaan vaatteita! :)

Mutta kiitos normaalisanan käytöstä olemustani luonnehdittaessa. :)
Ei mulla mitään suurta ongelmaa vaatteiden oston kanssa ole, mutta tuo on ilmiö jonka olen joskus huomannut. Kun lantion kohdalta pöksyt istuu, lahkeet on kuin purjeet. Ja jostain syystä esimerkiksi saksasta housuja ostaessani huomasin että kyseistä ongelmaa ei ollut.
No, oli ehkä sattuman kauppaa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
En olisi edes avannut ketjua, ellei ongelma olisi TODELLINEN. Voisin luetella vaikka kuinka monta nimeä, miehiä ja naisia, bodareita, kiekkoilijoita, pyöräilijöitä ja myös ns. normaalikansalaisia, joilla on perse. Kaikki valittavat samaa.

Kun Badding-leffaa tehtiin, sanoi leffan lavastaja jossain haastattelussa, että oli vaikea löytää sopivan lattanaa porukkaa niihin 70-luvun massakohtauksiin, esim. tanssilavakohtauksiin. Vaatteet olivat autenttisuuden vuoksi 70-lukumitoituksella, kuulemma, ja 90-luvun lopun kroppamalli on SELKEÄSTI lihaksikkaampi kuin 70-luvun. Tämä merkitsee sitä, että ns. tavallinenkin kansa on ollut VIELÄKIN LITTEÄPERSEISEMPÄÄ kuin nyt silloin 70-luvulla. Voi luoja. Kyseessä on ollut ns. miinusperseilmiö.

Perseellisyydessä ei ole sen kummempaa narsismia. Se on ihan käytännnön ongelma vaatteita hankkiessa. Paidat ym. ovat paljon väljemmin mitoitettuja. Sen myönnän, että bodaamisessa on narsismia, mutta perseen kanssa painiskelu on kyllä käytännön juttuja. Siihen ei liity perseen ihailua, vaan siihen tuskastumista. Onhan isorintaisille naisillekin nyt jo omia liivimallistoja, mm. Janina Frostell Collection.

Ja kuten sanottu, Jack & Jones, 4 YOU, Part Two - ei mitään ongelmaa. Kaikki ei-suomalaisia mallistoja.

Voi perse!

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Joo, tunnistan ongelman. Siispä voisimme jatkaa vanhaa tarua: Minkä takia neekerin tukka on kihara...
Minkä takia suomalaisen perse on litteä...

Mutta vakavasti.. Vaatteiden valmistusmaa näkyy monesti juuri perseessä.
Meikähän hilluu prätkäillessä yleensä nahkapuvussa. Italialainen Dainese on kanuuna puku muuten, mutta perseestä roikkuu, vaikka sauma haarojen välissä tukkeutuu boltsien väliin. Italialaisethan ovat hieman meitä lyhyempiä, varsinkin jos mitataan p-reikä - niska väli. Sama jiinseissä. Vaikka kiskoo ylöspäin, niin takapuoli ei istu poskilla. Paras lääke on käyttää pohjoismaisia vaatteita, tai sitten teettää ne räätälillä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti finnishninja
Joo, tunnistan ongelman. Siispä voisimme jatkaa vanhaa tarua: Minkä takia neekerin tukka on kihara...
Minkä takia suomalaisen perse on litteä...

Mutta vakavasti.. Vaatteiden valmistusmaa näkyy monesti juuri perseessä.
Meikähän hilluu prätkäillessä yleensä nahkapuvussa. Italialainen Dainese on kanuuna puku muuten, mutta perseestä roikkuu, vaikka sauma haarojen välissä tukkeutuu boltsien väliin. Italialaisethan ovat hieman meitä lyhyempiä, varsinkin jos mitataan p-reikä - niska väli. Sama jiinseissä. Vaikka kiskoo ylöspäin, niin takapuoli ei istu poskilla. Paras lääke on käyttää pohjoismaisia vaatteita, tai sitten teettää ne räätälillä.

Tämä on aivan totta. Itse olen asunut Tukholmassa kaikkiaan 3 vuotta ja minusta sieltäkin oli ylipäätään helpompi löytää vaatteita koon ja skaalankin puolesta. Väittäisin, että tukholmalainen monirotuisuus, mm. sekoittuneet kansallisuudet, tekevät katukuvasta siellä päin....perseellisemmän. En tiedä yhtään heteromiestä, joka ei tykkäisi naisella kevyestä hyppyripebasta. Myös naiset tykkäävät vastaavasta ilmiöstä miehillä, oletan.

Merlene Otteylla ja Jennifer Lopezilla ovat "maailman paras naisen perse -kisassa" selkeästi sijat 1 ja 2. Sijoitus vähän vaihtelee mieltymysten mukaan.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Perseestä puheenollen. Kävin tänään tyttäreni kanssa vaatekaupoissa ja tämän sovittaessa vaatteitaan katselin hieman miesten vaatetuspuolta. Huomasin, että esimerkiksi Kappahlin ja H&M:n miesten osastolle oli ilmestynyt miesten stringejä. Yhdet olivat jopa nahkaiset. Onko se vain sattumaa, mutta nämä taitavat olla ruotsalaisia vaatetusketjuja :) .

Vakavasti puhuen, laittaisitteko arvon veljeni stringi-malliset kalsarit jalkaan? Mahtaisi se olla miesten saunaillassa mukava katsoa kun joku Pertti tempaisee farkut jalastaan ja paljastaa nämä hienot underwearit. Vaimollani tuollaisia on ja jotenkin tuntuukin, että ne kuuluvat naisille. Ja ehkä ruotsalaisille miehille.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vakio: Stringit rulettaa! Mutta vain naisilla! Voi luoja niitä kaikkia värikkäitä naisten stringejä; oranssia, persikkaa, violettia jne. Voisin kuitenkin kuvitella tasan yhden tilanteen, jossa itsekin sellaisiin pukeutuisin: jos se sattuisi jotain NAISTA ikäänkuin lämmittämään sopivaan tunnelmaan, you know...Naisen puolesta täytyy joskus uhrautua mitä ihmeellisimpiin asioihin.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti JHag
Vakio: Stringit rulettaa! Mutta vain naisilla! Voi luoja niitä kaikkia värikkäitä naisten stringejä; oranssia, persikkaa, violettia jne. Voisin kuitenkin kuvitella tasan yhden tilanteen, jossa itsekin sellaisiin pukeutuisin: jos se sattuisi jotain NAISTA ikäänkuin lämmittämään sopivaan tunnelmaan, you know...Naisen puolesta täytyy joskus uhrautua mitä ihmeellisimpiin asioihin.

Jep. Ja naisten stringeistä vielä tuli mieleeni, että samanaikaisesti päällihousujen muoti on mennyt yhä matalampivyötäröisiin housuihin, jolloin pienestäkin kumartamisesta tai istumisesta johtuen stringit tulevat maukkaasti persepuolelta näkyviin. Toki naiset tämän tietävät, mutta nerokkaita ovat nämä muotivirtausten suunnittelijat. Aina löytyy jotain uutta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Vakio

Jep. Ja naisten stringeistä vielä tuli mieleeni, että samanaikaisesti päällihousujen muoti on mennyt yhä matalampivyötäröisiin housuihin, jolloin pienestäkin kumartamisesta tai istumisesta johtuen stringit tulevat maukkaasti persepuolelta näkyviin. Toki naiset tämän tietävät, mutta nerokkaita ovat nämä muotivirtausten suunnittelijat. Aina löytyy jotain uutta.

Tämä on briljanttia. Stringejä voi katsella nykyään kaikkialla. No, enemmän iloahan niistä on kun niitä pääsee näyttämään

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt meni asialinjalle!

Nyt kun päästiin sinänsä merkityksettomistä miesten peboista pimu-osastoon, meitsikin heräsi. Hyvä, ettei stringiviestejä lukiessani ruvennut st*ndaamaan (sensuroin edellisen tähdellä nuorimpien kirjoittajien takia).

Kyllähän stringit on Jumalan lahja mieskunnalle. Mutta vain silloin, jos naispeba sellaiset oikein kantaa. Ei ole mistään kotoisin stringit 'annemarisandell'- tyyppisessä (sori JanJ) naisvartalossa, mutta annas olla Janinalla. Aviorikoksen tekisin (siis virtuaalisen tai menttaalisen).
Pikkuperverssi minussa saa aina ilmottautumaan vapaaehtoiseksii rouvalle, kun kyse on hänen alusvaateostoksista. Hanhena heti föliin tiirailemaan!

Yksi asia teissä, hyvät Jatkoajan virtuaaliveljet, kuitenkin ihmetyttää: Tissit vai Perse äänestyksessä Perse vei selvän voiton. Nyt olen kanssanne eri mieltä. Eihän MIKÄÄN voita röyhkeitä, eteenpäin työntyviä, D-kokoisia, terhakoita tissejä, toki parinaan enintään medium kokoisessa naisryybenissä! NAM!

:cool:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Nyt meni asialinjalle!

Viestin lähetti Senior

Yksi asia teissä, hyvät Jatkoajan virtuaaliveljet, kuitenkin ihmetyttää: Tissit vai Perse äänestyksessä Perse vei selvän voiton. Nyt olen kanssanne eri mieltä. Eihän MIKÄÄN voita röyhkeitä, eteenpäin työntyviä, D-kokoisia, terhakoita tissejä, toki parinaan enintään medium kokoisessa naisryybenissä! NAM!

:cool:

Olen löytänyt Seniorissa henkisen veljeni. Olen ehdottomasti myös tissilinjalla. Perse on hyvä olla olemassa, etenkin sellainen stringejä myötäilevä, mutta tissit vasta tekevät naisen. Koon ei ole pakko olla aivan D, vaan jo tuollainen runsas C riittää.

Ja juuri niin kuin Senior (nimimerkkinsä mukaisesti varmasti jo kokenut mies) totesi, rouvan kanssa on oikein mukava lähteä alusvaateostoksille.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
off-topic eli tisseistä Seniorille. Totta puhut, mutta harvemmin D-kupilliset työntyvät suoraan eteenpäin. Itse pidän eniten B-C -kuppitarjonnasta. Ja yhtä avoimesti suhtaudun myös pieniin rintoihin. Kaikki rinnat ovat kauniita taide-esineitä.

Nyt minuutin hiljaisuus perseille ja tisseille.

...
Kiitos. Perse johtaa, koska siinä on enemmän ulottuvuuksia?

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Teidän vatsa on sitten varmaan siirtynyt selän puolelle ja tipahtanut alaspäin. Tai sitten juuri päinvastoin...
Hmmm..

Kyllä te muuten tipahditte aika pahasti off-topicin syvään kuiluun..yhtäkkiä täällä ei olekaan kuin kuppi-kokoja ja tissejä.

Ja postaajinakin vain JHag, Senior ja Vakio..(tuo "vain" ei mitenkään ole tarkoitettu väheksymään teitä ja mahtavia keskustelukykyjänne)..Hyi, teitä likaisia perverssejä.;)
Sitäpaitsi kiinteä perse pitää olla, muuten ei tule elämästä mitään. *läpsläps poskille. hyi.*

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidin varmuudeksi viiden minuutin hiljaisuuden...

En tingi yhtäkään kuppikokoa D:stä, vaikka mukiloisitte! Vakio, maaaafriend: Mennään pikkupervo-ominaisuuksinemme edes joskus ruuhkaEspalle tissisyyniin kesäisenä iltapäivänä. Takaan, ettet kadu! Voisi olla perin helppo olla siellä kanssasi, kun voisimme välttää turhat höpöttelyt ja katsella tennisyleisön tavoin edestakaisin tuota tissiruuhkaa!

Ja jiihaa, kyllä D voi olla ponteva, röyhkeä ja törkeä yhtäaikaa, tule meidän kanssa piballe, niin näät

ps otetaan arvosteluplakaatit messiin, asteikko 1-10. Veikkaan, että yleisö viihtyy, kun vanhat pervot innostuu!:p

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huokaus. Mä arvasin, heti kun jo näin nimimerkin Senior, että tisseihin tämä ihan vakavamielisesti avattu aihe menee;)

Off-topicin suo on syvä. Ja kuilun reunalla on monta ihmettelijää.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Senior
En tingi yhtäkään kuppikokoa D:stä, vaikka mukiloisitte! Vakio, maaaafriend: Mennään pikkupervo-ominaisuuksinemme edes joskus ruuhkaEspalle tissisyyniin kesäisenä iltapäivänä. Takaan, ettet kadu! Voisi olla perin helppo olla siellä kanssasi, kun voisimme välttää turhat höpöttelyt ja katsella tennisyleisön tavoin edestakaisin tuota tissiruuhkaa!

Edes joskus? No siellähän minä olen harva se aurinkoinen päivä safkiksella tissisyynissä. Lyöttäydytään kimppaan. Neljä silmää näkee enemmän kuin kaksi. Ja jaarittelua ei todellakaan tarvita. Kumpikin tietää, mitä ollaan etsimässä.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin

saatan mennä jopa ehdottamaan, että jalkapallo-osion sijaan avataan TISSI-osio. Ja jiihaa, SUN ON B-C, mun ja Vakion siitä isommat! Deal?;)

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vakio

Edes joskus? No siellähän minä olen harva se aurinkoinen päivä safkiksella tissisyynissä. Lyöttäydytään kimppaan. Neljä silmää näkee enemmän kuin kaksi. Ja jaarittelua ei todellakaan tarvita. Kumpikin tietää, mitä ollaan etsimässä.

Mikä onkaan suurempi nautinto, kuin chattailla AMMATTILAISEN KANSSA! Kuin puhuisi omalla suullaan! U name the place!:cool:

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy