Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2023–2024

  • 354 340
  • 1 247

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä olenko ainut, vai kuulunko vähemmistöön, mutta. Itse en ainakaan jaksa nuita "mukahassutteluja" jostain pistejunista jne lukea. Häiritsee jotenkin itseäni tosi paljon, samalla tavalla kun Maccellin nimenmuutokset. Saa lynkata, jos sille tuntuu. Tämä siis vain oma näkemykseni ko aiheeseen.

Joo en ole mikään tosikko ja huumori kuuluu asiaan. Mutta jotenkin itselleni ei tuo uppoa yhtään. Uutta viestiä kun menee lukemaan ja huomaa mitä se koskee, niin skippaan viestin suorilta. Häiritsee, mutta en sitä kuitenkaan sen enempää sitten noteeraakkaan.

Mielummin lukee _suoraan_ suorituksista, pisteistä jne jne.

Loppuun, ettei mene ihan paapoamiseksi. Niin onhan tuo Rantas Mikko ihan ok jääkiekkoilija. Tuossakin pelissä, oli aihioita useampaankin lisäpisteeseen.

Erityismaininta vielä Heiskas Mirolle. Dallaksella hieman vaikeampi aloitus kauteen, mutta Miro otti ainakin eilen jengin reppuselkään. Toivotaan Mirolle nyt muun loistamisen jälkeen myös pisteiden valossa loistokasta kautta. Ehkä ei vielä ole Norriksen aika, mutta ei se enää kaukanakaan ole.
Minulla on sinulle tähän ongelmaan vinkki; pistä minut ignoreen. Ei täällä minun lisäkseni juuri kukaan muu näitä junajuttuja kirjottele, enkä usko että sinä henkilökohtaisesti yhtään mitään elämästäsi menetät jos näiden minun junajuttujeni lisäksi et myöskään muuta Jatkoaikaan tuottamaani kirjallista tuotantoa silmiesi eteen saa - päinvastoin, voi olla että elämäsi laatu paranee kun ei muuallakaan tule minun hakamussuttelujani vastaan.

Varmasti on muitakin joille tämä vinkki toimisi elämänlaatua parantavana asiana, pingataan nyt ainakin @agent082 vai olitkohan sä @agent006 tai @Agent70 , en muista kuka teistä oli se herrasmies jota kovasti ahdistaa kun Mats Mac-Macin nimi kirjoitetaan väärin. Anteeksi teille muille jotka pingasin, mutta kyllä teillekin suosittelen minun ignoreen laittamista koska ei vara venettä kaada!
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
En tiedä olenko ainut, vai kuulunko vähemmistöön, mutta. Itse en ainakaan jaksa nuita "mukahassutteluja" jostain pistejunista jne lukea. Häiritsee jotenkin itseäni tosi paljon, samalla tavalla kun Maccellin nimenmuutokset. Saa lynkata, jos sille tuntuu. Tämä siis vain oma näkemykseni ko aiheeseen.
Samaa mieltä. Ihan neutraalina toiveena esittäisin että näillä hassutteluille pistettäisiin pystyyn vaikka oma ketjunsa jossa noista kiinnostuneet voivat jatkaa näitä juttujaan kaikessa rauhassa. Itseäni tämän ketjun aihe kiinnostaa yleisellä tasolla aika paljonkin sillä suomalaisten pelaajien otteita ei ehdi seuraamaan yksittäin hirmu tarkasti, ja täältä on voinut yleensä käydä helposti ja pikaisesti lukaisemassa ne viime aikojen merkittävimmät kuulumiset ja raportit otteista asiaan vihkiytyneiltä. Nämä toukkajunat sun muut tekevät ketjun pläräämisestä nykyään vaan aika hidasta, ja asiasisältö meinaa hukkua niiden alle.

Huumorille ja höpsöttelylle on toki aina aikansa ja paikkansa, mutta olisi ihan kiva jos aiemmin asialliset ketjut pysyisivät jatkossakin asiallisina.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Minulla on sinulle tähän ongelmaan vinkki; pistä minut ignoreen. Ei täällä minun lisäkseni juuri kukaan muu näitä junajuttuja kirjottele, enkä usko että sinä henkilökohtaisesti yhtään mitään elämästäsi menetät jos näiden minun junajuttujeni lisäksi et myöskään muuta Jatkoaikaan tuottamaani kirjallista tuotantoa silmiesi eteen saa - päinvastoin, voi olla että elämäsi laatu paranee kun ei muuallakaan tule minun hakamussuttelujani vastaan.

Varmasti on muitakin joille tämä vinkki toimisi elämänlaatua parantavana asiana, pingataan nyt ainakin @agent082 vai olitkohan sä @agent006 tai @Agent70 , en muista kuka teistä oli se herrasmies jota kovasti ahdistaa kun Mats Mac-Macin nimi kirjoitetaan väärin. Anteeksi teille muille jotka pingasin, mutta kyllä teillekin suosittelen minun ignoreen laittamista koska ei vara venettä kaada!
Ei ole tarvinnut ketään laittaa koskaan ignoreen, eikä ole tarve sinuakaan.

Muuten tulee erinomaista sisältöä moneenkin paikkaan, mutta tuo pistejuna-juttu ei vain itselle uppoa. Skippaan siis vaan ne viestit niin anna mennä vain. Halusin vain tuoda mielipiteeni ilmi, ja katsoa onko muilla samoja tuntemuksia. Keep on going!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Varmasti on muitakin joille tämä vinkki toimisi elämänlaatua parantavana asiana, pingataan nyt ainakin @agent082 vai olitkohan sä @agent006 tai @Agent70 , en muista kuka teistä oli se herrasmies jota kovasti ahdistaa kun Mats Mac-Macin nimi kirjoitetaan väärin. Anteeksi teille muille jotka pingasin, mutta kyllä teillekin suosittelen minun ignoreen laittamista koska ei vara venettä kaada!

Unohtui agenttien agentti @Roger Moore hän pahastuu aina.

Ei mulla muuta asiaa. PISTÄKÄÄ IGNOREEN !!
 

DavyJones

Jäsen
Suosikkijoukkue
John Vanbiesbrouck
Loppuun, ettei mene ihan paapoamiseksi. Niin onhan tuo Rantas Mikko ihan ok jääkiekkoilija. Tuossakin pelissä, oli aihioita useampaankin lisäpisteeseen.

Erityismaininta vielä Heiskas Mirolle. Dallaksella hieman vaikeampi aloitus kauteen, mutta Miro otti ainakin eilen jengin reppuselkään. Toivotaan Mirolle nyt muun loistamisen jälkeen myös pisteiden valossa loistokasta kautta. Ehkä ei vielä ole Norriksen aika, mutta ei se enää kaukanakaan ole.
Vähän hymähdytti alun vuodatus, vaikkei tosikoita ollakaan, kun sitten loppuun paalutetaan näinkin viiltävää analyysiä.

Itse ainakin luen paljon mieluummin terävällä kynällä kirjoitettuja hassutteluja kuin nollatason itsestäänselvyyksiä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Muuten tulee erinomaista sisältöä moneenkin paikkaan, mutta tuo pistejuna-juttu ei vain itselle uppoa. Skippaan siis vaan ne viestit niin anna mennä vain. Halusin vain tuoda mielipiteeni ilmi, ja katsoa onko muilla samoja tuntemuksia. Keep on going!
Eipä nuo nyt itseäkään ihmeemmin kiinnosta, mutta ei näitä noin kuukauden kuluttua enää juurikaan tule kun pelaajat eivät ihan niin tiheään hypi piste per peli tilastoissa kun otantaa alkaa olemaan enemmän.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä nuo nyt itseäkään ihmeemmin kiinnosta, mutta ei näitä noin kuukauden kuluttua enää juurikaan tule kun pelaajat eivät ihan niin tiheään hypi piste per peli tilastoissa kun otantaa alkaa olemaan enemmän.
Tämä on totta, tässä alussa näitä nyt tulee kun pelejä on vielä vähän kaikilla, taajuus tulee kyllä laskemaan kunhan pelimäärät kasvaa ja mitään ei enää tapahdu.

Sitten toki tulee vielä Teksti TV Analyysi Raatimme viestejä, niitä semmosia vitun pitkiä vuodatuksia, mutta ei niitäkään montaa tule. Ehkä. En mä tiedä mikä on monta? Jos kolme kaudessa on monta, niin kyllä niitä sitten tulee monta.

Tokihan noista junajutuista voisi myös kirjoittaa esim. näin:

"Corey Elkins on tehnyt 7 pistettä, vaikka on pelannut vain 4 peliä. Corey Elkinsin kausi on alkanut hyvin. Hyvä Corey Elkins.

Erey Colkins on pelannut jo neljä peliä, mutta ei ole tehnyt vielä yhtään pistettä. Erey Colkinsin kausi on alkanut huonosti. Harmi juttu! Toivottavasti saat kohta pistetilisi auki, Erey Colkins!"

Mutta minä nyt sitten laitan tuonne pippuripihvejä ja perunasäkkejä ja Toukka-junia ja Tomi Pettisiä sekaan. Sori siitä! Ja tosiaan ei näitä kohta enää tule näin kovalla sarjatulella, koittakaa kestää!
 
Minusta taiten venytetyt vitsit junineen ja mikkelimakkeleineen ovat hauskoja. Livetuloksista ja erilaisilta tilastosivuilta näkee särmästi taulukoidussa numeraalisessa muodossa että kuka on tehnyt 1+0 tai jäänyt 0+0. Näistä numeroistahan voi sitten vaikka ChatGPT vääntää esseen.
 
Viimeksi muokattu:

Hukkakaato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна / Jokerit 1992-2013 / Jokerit 2023-
Ykkösluokalle, perunasäkille, toukkajunille ja aseman baarille 100% tuki täältä. Piristää aina päivää. En tajua miten nuo voi haitata jonkun elämää noin paljon. Jos ei halua laittaa henkilöä ignoreen, niin sen pitäisi käydä siitä viestin about ekasta lauseesta ilmi, mistä siinä puhutaan. Sen ohi skrollaamiseen menee nanosekunti. Niin, ja toki kuluu hiukan lihasenergiaa sormen liikuttamisen muodossa.

Bocellikin pääsi tosiaan tänään pisteiden makuun, hienoa! Ja Välimäen Juusokin identtisessä tahdissa. Välimäellä voi olla pisteiden kanssa tiukempaa tänä vuonna, kun sinne tuli Dumbaa ja Durzia viemään peliaikaa, mutta luotetaan että Bates Baccara pystyy vähintään samaan pistetahtiin kuin viime vuonnakin, varsinkin jos saa jatkaa Cooleyn kanssa samassa ketjussa.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Kyllähän nämä hieman värikkäämmin tuotetut tekstit ovat ainakin minulle miellyttävämpää luettavaa kuin "pelkät" virkamiesmäiset analyysit pelaajien otteista. Ja toki "asiallisemmillekin" kirjoituksille on myös paikkansa joten näkemykseltäni antaisin vain kaikkien punalamppujen syttyä ja kukkien kukkia.

Seuraan jatkossakin ilolla junan tapahtumia ja agentti Machomällin seikkailuja.

Hyvä Suomi!
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kyllä täällä ainakin odotetaan aina junaraportteja. Aamulla tuloksia ja pisteitä selatessa tulee kuvitteellisella FASlapsen äänellä mielessään luettua, kuka on päässyt junan kyytiin ja kuka jäänyt asemalle.

edit. FASlapsen ääni on muuten hämmentävän lähellä Simo Salmisen ääntä, uskotteko?
 
Viimeksi muokattu:

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kyllä täällä ainakin odotetaan aina junaraportteja. Aamulla tuloksia ja pisteitä selatessa tulee kuvitteellisella FASlapsen äänellä mielessään luettua, kuka on päässyt junan kyytiin ja kuka jäänyt asemalle.
Nyt on pakko kysyä, millainen on kuvitteellinen FASlapsen ääni?

Itselle junauutiset on mukava päivänpiristys, muuten ketju saattaisi jäädä vähän tylsäksi "Rantanen viime yönä 0+2, linkin videosta näkee myös Mikon uudet hanskat".

Mutta onhan meitä moneen junaan (hymiö) ja ymmärrän myös turtumisen. Kohta on onneksi marraskuu ja palstaveljet ja -siskotkin leipääntyy tähän touhuun.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Jääkiekon seuraaminen ja siitä kirjoittaminen keskustelupalstalla eri ilmaisutavoilla ja tulokulmilla on ilmeisen vakava asia. Keskustelu vertautuu aika hyvin siihen, onko digihenkilöoletetulla kyvykkyyttä ohittaa sähköisessä maailmassa itseä kiinnostamaton tietosisältö vai ei. Majoneesilla on ainakin taipumus skrollata tahi swaipata Internetissä alas- tai sivullepäin, jos joku asia ei kiinnosta - tai kiinnostaa.

E. Ai niin, Jokiharju 0+1.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
FutureHockey
@toukkajunafani61cm

Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala @FASlapsi rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!

Toukkajuna puksuttaa ja jok'ikisen aamun kohokohta on saada lukea ajantasainen päivitys junien tapahtumista. Aivan loistavaa huumoria ja minä esitän FASlapselle mitä nöyrimmät kiitokset kaikista nauruista. Jos ei jotakuta nappaa, niin laittakaa nyt herranjumala vaikka ignoreen. Turha tänne on tulla mieltänsä pahoittamaan, kun mitään vääryyttä ei ole tapahtunut. Tai jos olisi niin eiköhän moderaattorit siihen olisi jo puuttuneet.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Ihan hyvä kierros vaikkei hirveästi tullutkaan suomalaisille pisteitä paitsi tietty Heiskaselle joka teki kolme mutta siis muille ei tullut kuin yksi paitsi siis Maccellille ja Välimäelle jotka siis teki molemmat sen kaksi syöttöä mutta siis muut teki yhden tai siis vain niistä jotka teki pisteitä niin niistä muut teki yhden eli siis Lehkonen ja Rantanen ja Hintz ja Tolvanen jolle kauden eka piste ja Kotkaniemi ja tietty Jokiharju sekä Barkov mutta vieläkään ei Lundellille pistettä tai vaikkapa Luostariselle jolle tää kausi piti olla tosi hyvä kausi mutta vielä näyttää olevan tasan nolla pistettä mutta eiköhän se siitä lähde jos vaan saavat paremman valmentajan tonne kun tuo Maurice ei näytä saavan oikee mitään aikaiseksi josta tulikin mieleen että eipä maalivahdeista tuolla Kähkösellä mee hyvin kun taas tuli häviö mutta sit taas Sarokselle näppärä voitto Nykistä toisin kuin Raannalle eli enpä nyt sanoisi että oli mitenkään erityisen hyvä kierros suomalaisilta mutta tällaista se välillä on koska eihän aina voi onnistua. Teräväisen lisäksi siis esim. Kupari ja Kapanen jäivät ilman pisteitä tällä kierroksella.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tosiaan Kaapolle seuraava merkintä pisteissä tuottaa sadannen pisteen. Kakon ura on ollut hieman hitaalla sytytyksellä vai tässäkö se potentiaali onkin? Kakon kohdalla en ihmettelisi, vaikka 100 pisteen raja ei tulisi ihan nopeasti vastaan. Mielelläni olisin kyllä väärässä ja jo seuraavassa pelissä rikotaan tuo raja.

Palautan aina välillä mieleeni tuon keskustelun kyseisen varausvuoden kärjen ympärillä. Tältäkin palstalta löytyy kovaa asiantuntemusta aiheesta Jack Hughes vs. Kaapo Kakko. Hieman on eri suuntiin menneet näiden pelaajien urat. Toinen on aito supertähti ja toinen on sellainen keskitason joukkueen keskitason pelaaja. Vaikka puhutaan ikäluokkansa absoluuttisesta kärjestä niin jo pelkästään näiden kahden esimerkillä voi todeta, että ennustaminen on hankalaa. Tai siis scouttaaminen on hankalaa, mutta ennustaminen sitten jo ihan lottoa.

Kakko siis lähestyy sadan pisteen rajaa, samaan aikaan Hughes sadan maalin rajaa.
Näiden kavereiden kanssa joissa on poikkeuksellista lahjakkuutta oltu havautsevinaam juniorina, täytyy kyllä aina antaa aikaa johonkin 24-25 vuotiaaksi asti ennen kuin voidaan varmuudella todeta ettei tullutkaan huippupelaajia. Jos vielä sittenkään.

Kakko nyt 22-vuotias, viime kaudella veti sentään jo ihan kohtalaisen 40 pisteen kauden. Usein käytetty esimerkki hitaammin syttyneistä suomalaispelaajista on Olli Jokinen, joka Kakon ikäisenä pelaili 21 ja 16 pinnan kaudet. Muutamaa vuotta myöhemmin 89 ja 91 pisteen kaudet.

Tai tuoreempana esimerkkinä Tage Thompson, joka 23 vuoden ikään oli pelannut 145 NHL-ottelua ja tehnyt niissä 35 tehopistettä. Viime kaudella teki 94.
 

Zohan

Jäsen
Santtu Kinnunen 0+4 samaiseen kahteen peliin. Itellä ei semmoista laajempaa perspektiiviä näihin jengien tilanteisiin ole, niin miten näette yleisesti tuon 38 pelaajan mahdollisuuksia päästä käymään ylhäällä?

Santtu Kinnunen pelasi hieman yllättäen vahvan harjoitusleirin ja ei varmasti ollut kaukana, että olisi päässyt ylhäällä aloittamaan. Latvialainen Balinskis kuitenkin veti pidemmän korren. Tässä nyt on pari kuukautta aikaa päästä debyytti tekemään. Joulukuussa luultavasti Montour ja Ekblad palaa takaisin, joten sitten alkaa olla jo liian monta edessä hierarkiassa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Vähän hymähdytti alun vuodatus, vaikkei tosikoita ollakaan, kun sitten loppuun paalutetaan näinkin viiltävää analyysiä.

Itse ainakin luen paljon mieluummin terävällä kynällä kirjoitettuja hassutteluja kuin nollatason itsestäänselvyyksiä.
100% samaa mieltä tästä. Miten se aina menee niin, että ne käyttäjät, jotka eniten kitisevät toisten kirjoittajien sisällöntuottamisesta on niitä, jotka itse tuovat vähiten omaa annettavaa keskusteluihin. Erittäin hyvä huomio käyttäjältä @DavyJones nostaa tikun varteen nuo hänen lainauksessaan olleet täysin mitäänsanomattomat turhanpäiväiset jaarittelut.



 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Ihan hyvä kierros vaikkei hirveästi tullutkaan suomalaisille pisteitä paitsi tietty Heiskaselle joka teki kolme mutta siis muille ei tullut kuin yksi paitsi siis Maccellille ja Välimäelle jotka siis teki molemmat sen kaksi syöttöä mutta siis muut teki yhden tai siis vain niistä jotka teki pisteitä niin niistä muut teki yhden eli siis Lehkonen ja Rantanen ja Hintz ja Tolvanen jolle kauden eka piste ja Kotkaniemi ja tietty Jokiharju sekä Barkov mutta vieläkään ei Lundellille pistettä tai vaikkapa Luostariselle jolle tää kausi piti olla tosi hyvä kausi mutta vielä näyttää olevan tasan nolla pistettä mutta eiköhän se siitä lähde jos vaan saavat paremman valmentajan tonne kun tuo Maurice ei näytä saavan oikee mitään aikaiseksi josta tulikin mieleen että eipä maalivahdeista tuolla Kähkösellä mee hyvin kun taas tuli häviö mutta sit taas Sarokselle näppärä voitto Nykistä toisin kuin Raannalle eli enpä nyt sanoisi että oli mitenkään erityisen hyvä kierros suomalaisilta mutta tällaista se välillä on koska eihän aina voi onnistua. Teräväisen lisäksi siis esim. Kupari ja Kapanen jäivät ilman pisteitä tällä kierroksella.
Oli muuten varmaan yksi pisimmista lauseista jonka olen koskaan lukenut
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oli muuten varmaan yksi pisimmista lauseista jonka olen koskaan lukenut

Itseä vähän häiritsi, kun kirjoittaja @Yön Kärppä ei käyttänyt lauseessaan pilkkuja. Mutta hyvä lause se oli.

Mitä mieltä muuten olet, pystyykö Merelä vakiinnuttamaan paikkansa pelaavassa rosterissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös