Vikidiviimenen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- NHL, Liiga, Leijonat, U20,
_Todella_ harmi toi vaakanaisen loukkaantuminen, nyt koetellaan nuorta miestä.
Lähinnä meinasin kun Tolvasestahan piti tulla ja miksei voisikin tulla se yli 30 maalia kauteen tekevä maalitykki mutta viimekauden 23 pistettä 75 peliin ei nyt ainakaan kauhean lupaavalta vaikuttanut. Eli pikkuhiljaa alkaa ainakin mulle näyttämään sille että Tolvasen NHL-uran tulevaisuus löytyy sieltä alemmista ketjuista puolustavasta roolista. Voihan sieltäkin aina hyvillä näytöillä ylöspäin nousta mutta viimekaudella ja tällä harjoituskaudella aika hiljaista on ollut.
No joo ehkä ilmaisin vähän väärin. Ennemminkin porukan pitäisi alkaa muuttamaan odotuksiaan Tolvasta kohtaan kuin hänen nyt lähteä muokkaamaan pelityyliään. Itse ainakin antaisin alkavalla kaudella Eelille vielä tilaisuuden näyttää kärkiketjussa isossa roolissa, mutta jos ei lähde niin ei lähde jolloin odotukset seuraajilla että miehellä itsellään luulisi olevan matalemmat jatkossa. Jolloin luulisi Eelin entistä enemmän keskittyvän puolustuksellisiin asioihin (onko tuo edes sana :D) kuin tekemään maaleja, kun selvästi tuo fyysisyys ja puolustaminen on paremmin lyönyt leiville kuin pisteiden teko.En saanut silti ihan kiinni ajatuksestasi. Koska Tolvasesta ei näytä tulevan 30 maalin tekijää, niin hänen pitäisi uransa pelastamiseksi muuntautua toisenlaiseen profiiliin. Hän kuitenkin nykyisellään näyttää soveltuvan ihan hyvin kolmosketjun rooliin, joten missä ongelma?
Ei minulla ole ongelmaa myöntää, että Pedretin esittämä vaihtoehto on myös mahdollista. En ole ylipäänsäkään sellainen ihminen, että pidän omasta näkemyksestäni kiinni kynsin ja hampain, vaan argumenteilla on väliä.Mutta silti oma arviosi oli, että ei ole oikein treeni kesällä Sakarille maistunut. Minusta tuo on sellainen väite, joka kaipaisi hieman vahvempaa selkänojaa.
Ei minulla ole ongelmaa myöntää, että Pedretin esittämä vaihtoehto on myös mahdollista. En ole ylipäänsäkään sellainen ihminen, että pidän omasta näkemyksestäni kiinni kynsin ja hampain, vaan argumenteilla on väliä.
Tä?Oman viestini tarkoitus oli siis lähinnä kertoa, että minusta sinun ensitulkintasi Mannisen heikosta kesätreenistä tuntui suorastaan halvalta. Hyvä kuulla, että näkemyksesi on muuttunut.
Manninen taisi saada pelata yhden harkkamatsin ja sitten lähetettiin farmiin. Jotenkin itse ajattelisin Mannisen arvokisoissa antaneen sellaiset näytöt, että hieman enemmän Vegas hänelle voisi antaa näyttöpaikkoja ja sopeutumisaikaa. Jukka Jalonen taisi julkisesti keväällä arvioida Mannisen olevan pelaajana Mikael Granlundin tasoa, mutta pohjoisamerikkalainen näkökulma on ilmeisesti aika lailla toinen.Eipä Manninen olisi ensimmäinen, eikä viimeinen pelaaja, joka vanhemmalla iällä käy kokeilemassa riittäisikö NHL:ssä mutta ei sitten pysty enää mukautumaan sinne.
Juuso Välimäki ei ole varsinaisesti säkenöinyt Calgaryn preseasonilla. Tekeminen on ollut varovaista ja nyt kovasti näyttää siltä, että edellä on noin 8 puolustajaa ja Välimäen tie käy viime kauden tavoin AHL:ään, tällä kertaa tosin waivereiden kautta. Ensimmäisen kierroksen varauksena herättänee ainakin jotain kiinnostusta muissa seuroissa ja saattaa tulla poimituksi. Tosin ongelma on siinä, että muistakin joukkueista Välimäen pitäisi onnistua syrjäyttämään joku nyt kokoonpanoon tyrkyllä oleva puolustaja. Hieman huonolta näyttää Välimäen NHL-uran suhteen juuri nyt.
Kuka on tämän syksyn Joona Luoto tai Santeri Hatakka? Eli kuka suomalainen nousee ihan puskista kauden avaukseen NHL-joukkueensa rosteriin? Itse itselleni vastaten, näyttäisi että ei kukaan.
Tylsä ja yllätyksetön harjoituskausi menossa. Näyttäisi tosiaan siltä, että tänä syksynä ei suomalaisia yllätysnimiä nähdä, vaan uudet debytantit saavat odotella kutsua ylös sitten kauden mittaan.
Mites Brad Lambert? Jos hänet nähdään kauden avauspelin rosterissa, niin uskoisin ettei kukaan Jatkoajan käyttäjä olisi sitä osannut veikata.
En kyllä millään jaksa uskoa tähän. Vaikka olisihan se hienoa.
En kyllä millään jaksa uskoa tähän. Vaikka olisihan se hienoa.
Tuossahan oli vähän aikaa sitten nuorten MM-kisat, joissa Lambert oli Suomen 14. hyökkääjä. Voiko tästä siis päätellä, että Suomen viime kisojen hyökkäys sekä Winnipegin nykyinen hyökkäys ovat suurin piirtein yhtä kovat?Pelaajia pudotetaan edeltä pois, mutta Brad pysyy vielä pelissä mukana! Jets pudotti tänään hyökkääjistä Reichelin ja Stenlundin AHL:ään. Ylhäällä on enää 16 hyökkääjää kun 13-14 hyökkääjää jää ylös. En edelleenkään usko, että Lambert avaa kauden NHL:ssä, mutta pari loukkaantumista leirin lopulla, niin tuo onkin mahdollista.