Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2016–2017

  • 610 150
  • 1 478

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Täällä ei ole vielä mainittu, mutta Olli Jokisella on niin sanottu one-day-contract Pantherseihin ja tulee lopettamaan uransa virallisesti ensi yönä:
Tämä oli kyllä hieno juttu. Pidin OJ:sta paljon silloin kun hän pelasi, ja nämä yhden päivän sopimukset ovat hieno tapa kunnioittaa uransa lopettanutta pelaajaa.

Kiinnostavaa nähdä, "sekaantuuko" Jokinen jossain vaiheessa Suomen maajoukkuevalmennukseen. Akatemiaahan hän nykyisin pyörittää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä oli kyllä hieno juttu. Pidin OJ:sta paljon silloin kun hän pelasi, ja nämä yhden päivän sopimukset ovat hieno tapa kunnioittaa uransa lopettanutta pelaajaa.

Mä en ole koskaan voinut sietää koko miestä. Hienon uran kiekon parissa tietenkin teki, mikä jatkuu, mutta en en enkä kerta kaikkiaan en pidä. En pysty kykenemään.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ole koskaan voinut sietää koko miestä. Hienon uran kiekon parissa tietenkin teki, mikä jatkuu, mutta en en enkä kerta kaikkiaan en pidä. En pysty kykenemään.
Ymmärrettävästi on siellä naapurin puolella kirpaissut ja syvältä, kun punapäinen Päällikkö johdatti IFK:n vastustamattomasti mestaruuteen pääsiäisenä 1998.

Mikke Granlund ja Pate Laine molemmat sellaisessa n. piste per peli -tahdissa ja matkalla n. 70-80 pisteen kausiin.

Jos joku ilta löytyy aikaa, pitää varmaan viihdyttäytyä lukemalla Mikael Granlundin nimikkoketjua aika pitkältäkin ajalta siellä alkupäässä, kun tietäjät tiesivät ettei urasta kertakaikkiaan voi tulla NHL:ssä mitään ja sama toki koskee Lainetta lyhyemmällä otannalla, kun viime keväänä ja varsinkin World Cupin jälkeen kauden kynnyksellä tiedettiin että jätkä ei vaan pärjää. Minä en dumannut vaan toivoin parasta, mutta ihan tällaiseen en uskonut.

No, Granlundin osalta odotin kyllä tasonnostoa tehojen osalta ihan puhtaasti kevään MM-kisojen ja World Cupin todella terävän näköisten esitysten jälkeen, mutta varsinkin tuo maalimäärä ja nousu tällaiseksi n. 25 maalin mieheksi yllätti silti. Kuitenkin uralla tähän kauteen lähdettäessä oli niinkin komea maalimäärä tehtynä kuin 31, eli melkein tuplaa tuon saldon kertaheitolla kauden aikana.

Aivan mahtavat kaudet menossa näillä kahdella, ja on siellä muitakin onnistujia mutta huomioni nyt heihin.

Tai mainittakoon nyt myös Markus Granlund, onko Canucksin toiseksi paras maalintekijä 17 osumallaan ja myös matkalla yli 20 maalin kauteen. Mietitään muutama vuosi taaksepäin ja näkymät sille, että veljespari Mikke alhaisten tehojensa kanssa ja Makke Flamesin marginaalimiehenä molemmat painavat samana kautena yli 20 maalia tai siihen nurkille, ei muuten tuntunut kovin todennäköiseltä edes optimistisemmalle kaverille.

Kova kausi menossa monelle, veikkaan että nähdään monia upeita kausia tulevina vuosina.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ymmärrettävästi on siellä naapurin puolella kirpaissut ja syvältä, kun punapäinen Päällikkö johdatti IFK:n vastustamattomasti mestaruuteen pääsiäisenä 1998.

Mikke Granlund ja Pate Laine molemmat sellaisessa n. piste per peli -tahdissa ja matkalla n. 70-80 pisteen kausiin.
No, tietenkin tuo 98 raastaa takaraivossa. Toisaalta Mikke on silmälasien välityksellä saanut synninpäästön mitä Olli ei ole saanut, eikä tule saamaan. Ehkä sain lasit liian myöhään?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mä en ole koskaan voinut sietää koko miestä. Hienon uran kiekon parissa tietenkin teki, mikä jatkuu, mutta en en enkä kerta kaikkiaan en pidä. En pysty kykenemään.
Ymmärrän ihan hyvin, jos joku ei Ollista pidä. Aika itseään täynnä olevan persoonan maineessahan, ja aiheesta, OJ aikoinaan oli, nykyisin toki kypsynyt.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mä en ole koskaan voinut sietää koko miestä. Hienon uran kiekon parissa tietenkin teki, mikä jatkuu, mutta en en enkä kerta kaikkiaan en pidä. En pysty kykenemään.

Kieltämättä OJ teki itsestään nuorena vähemmän sympaattisen hahmon. NHL-ura ei ottanut oikein millään tuulta alleen, mutta kovalla duunilla sinne päästiin. Alla juttuja, joilla OJ on minun kunnioitukseni ansainnut.

- Ripuliranteesta NHL-kaliiberin rannelaukaukseksi. Ei ole tullut ihan pienellä duunilla...
- Ammattimainen suhtautuminen harjoitteluun ja lihashuoltoon. Palkkasi oman henkilökohtaisen hierojan.
- Korkki kiinni kokonaan kauden aikana, kun päätti pistää kaiken likoon.
- Kiekkoakatemian pykääminen Floridaan, joka ei todellakaan ole jääkiekon mekka.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
- Ripuliranteesta NHL-kaliiberin rannelaukaukseksi. Ei ole tullut ihan pienellä duunilla...

Onko Jokisen rannelaukaus ollut joskus sitten huono? Jos näin on niin tämä antaa kyllä toivoa muillekin ripuliranteille, sillä kun Jokisen highlight-pätkiä katsoo niin rannelaukaus lähtee todella terävästi ja myös suorasta luistelusta. Aika harvalla muulla suomalaisella on tuon tason vetoa ikinä ollut.
 

Knap

Jäsen
Nauran edelleen viime vuoden Nucks fanien itkemiselle Makke -> Shinkaruk kaupasta.

Itkettääkö vieläkin? Makke noussut TOP6-Hyökkääjäksi, Shinkaruk farmissa, ehkä jopa ns. "ikuinen lupaus"?
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Nauran edelleen viime vuoden Nucks fanien itkemiselle Makke -> Shinkaruk kaupasta.

Itkettääkö vieläkin? Makke noussut TOP6-Hyökkääjäksi, Shinkaruk farmissa, ehkä jopa ns. "ikuinen lupaus"?

Nyt on mennyt itseltä ohitse nämä itkemiset. Mitä itse muistan niin varsin järkevästi tuohon kauppaan suhtauduttiin ja johdon perustelut kaupan osalta ymmärrettiin. Nythän kauppa tosiaan näyttää jopa loistavalta Vancouverin kannalta.
 

Knap

Jäsen
Nyt on mennyt itseltä ohitse nämä itkemiset. Mitä itse muistan niin varsin järkevästi tuohon kauppaan suhtauduttiin ja johdon perustelut kaupan osalta ymmärrettiin. Nythän kauppa tosiaan näyttää jopa loistavalta Vancouverin kannalta.
Ai. Minä kyllä oon niitä nähnyt niin hdboardseilla, jossa niitä Nucks faneja on hieman enemmän kun jatkiksessa, sekä myös jos oikein muistan niin täälläkin on kerrottu Nucksin tehneen ihan paskan kaupan.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Nauran edelleen viime vuoden Nucks fanien itkemiselle Makke -> Shinkaruk kaupasta.

Itkettääkö vieläkin? Makke noussut TOP6-Hyökkääjäksi, Shinkaruk farmissa, ehkä jopa ns. "ikuinen lupaus"?

Itkettää. Kannattaa lukaista hfboardsilta fanien mietteitä, löytyy aika paljon täysin absurdeja kommentteja.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ai. Minä kyllä oon niitä nähnyt niin hdboardseilla, jossa niitä Nucks faneja on hieman enemmän kun jatkiksessa, sekä myös jos oikein muistan niin täälläkin on kerrottu Nucksin tehneen ihan paskan kaupan.

Kysyt täällä palstalla, että vieläkö itkettää, kun olet nähnyt jonkun itkevän jossain muualla? Ja jos tosiaan täällä olet nähnyt Vancouverin kannattajien tuominneen kaupan ihan paskaksi niin viitsitkö muutaman linkin laittaa. Itse katselin tuon Vancouverin ketjun lävitse ja vastasi kyllä omia mielikuvia siitä miten kauppaan reagoitiin.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Ai. Minä kyllä oon niitä nähnyt niin hdboardseilla, jossa niitä Nucks faneja on hieman enemmän kun jatkiksessa, sekä myös jos oikein muistan niin täälläkin on kerrottu Nucksin tehneen ihan paskan kaupan.

Väärin muistat. Mene takaisin hfboardsille ja pysy siellä.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Väärin muistat. Mene takaisin hfboardsille ja pysy siellä.

Noh vaikka selvästi paras anti Granlundiin liittyen on tuolla niin kyllä täälläkin muutama tuon treidin tuomitsi. E: En toki tiedä kuka näistä on minkäkin seuran fani ja aika sama se on mitä ihmiset näistä ovat treidin aika ajatelleet. Naurettavampaa on tuo, että Granlundia pidetään Nucks fanien toimesta vieläkin kunnon paskasankona.
Jos tämän treidin rinnastaisi esim. autokauppaan, sai Calgary Jaguarin, (tms. muun hienon luksusauton) ja Vancouver sai ruosteisen Kuplavolkkarin, koska se on samaa sukua kuin isoveljensä Porsche.

Edit: ehkä seuroja lähemmin seuraavat osaavat selittää, minkä ihmeen takia Vancouver päästi Shinkarukin menemään. Itse en ymmärrä.

Luulin että Shinkaruk kuului vielä Vancouverin suunnitelmiin. Ei vissiin sitten kun ei edes kunnolla ikinä kokeiltu NHL:n puolella vaikka maaleja on syntynyt aika hyvin AHL:n puolella tällä kaudella. Nuoria toki molemmat mutta luulin lähtökohtaisesti että Shinkarukin potentiaali on korkeampi kuin Granlundin. Siten en oikein ymmärrä tätä treidiä Vancouverin kannalta. Ehkä minulla on sitten väärä kuva Shinkarukista.

Eipä kauan Shinkaruk pysynyt Vancouverissa/Uticassa tämän viestin jälkeen. Melko käsittämätön liike.[/QUOTE
 

Knap

Jäsen
Kysyt täällä palstalla, että vieläkö itkettää, kun olet nähnyt jonkun itkevän jossain muualla? Ja jos tosiaan täällä olet nähnyt Vancouverin kannattajien tuominneen kaupan ihan paskaksi niin viitsitkö muutaman linkin laittaa. Itse katselin tuon Vancouverin ketjun lävitse ja vastasi kyllä omia mielikuvia siitä miten kauppaan reagoitiin.
Se oli tavallaan retorinen kysymys (nyt joku rupeaa jo kirjoittamaan viestiä, että ei todellakaan ollut retorinen kysymys) ja toteaminen, koska perustelin asiaa itse, ja tiesin että se ei itketä enää kun muutamaa takapihan Penttiä. Halusin vain vähän mehustella tuolla.Toki olisin voinut vaihtaa sanamuotoani "itkettääköhän" niin jatkoajan Nucks fani & co ei hyökkäisi päälle. Jottei tarvitse vastata aiheeseen enää uudelleen, sanottakoon että lukekaa se viesti kunnolla (@#_6 luki), että sanoin että "jos oikein muistan, niin jatkiksessakin sitä dumattiin" olin muuten oikeassa. Kiitos @aessi kootuista kommenteista.


En ole väittänyt että jatkoajassa Nucks fanit olisivat itkeneet siitä, vaan se on tuomittu huonoksi kaupaksi joidenkin muiden osalta.

@#_6
En omista käyttäjää hfboardseilla, enkä lue sitä kun vain jos Suomalainen treidataan, tai mun suosikkijengissä tapahtuu jotain. Niin ja kuulin muuten hfboardseista vasta jatkoajan jälkeen, joten en voi palata sinne varsinaisesti.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kari Lehtonen ja Antti Niemi. Maailman ylivoimaisesti kallein veskarikaksikko. Yhteinen torjuntaprosentti vihonviimeinen 30. koko NHL:ssä. 11 kertaa vaihdettu jompikumpi maalinsuulta pois. Huhhuh. En haluaisi olla Dallasin GM.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Kari Lehtonen ja Antti Niemi. Maailman ylivoimaisesti kallein veskarikaksikko.

Tuohan ei nyt sinällään pidä paikkaansa. Ihan saman verran liksaa (eli 10,5 miljoonaa) vetävät tästä kaudesta myös kaksikko Lundqvist - Raanta. Toki tuossa hinta/laatusuhde on aika paljon parempi, varsinkin Raannan osalta. Raanta onkin noista neljästä mainitusta selvästi parhaiten onnistunut tällä kaudella ja esim 9,5 kertaa kovempaa liksaa nauttiva Lundqvist häviää selvästi niin GAA:n (2.65 - 2.22) kuin torjuntaprosenttien osalta (91,3 - 92,5). Tuo on kyllä aika jäätävä ero ykkösmoken (9,5 miljoonaa) ja kakkosmoken (1,0 miljoonaa) palkoissa ja sitten tilastoissa homma onkin toistepäin.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Veikkaan, että Dallasin maalilla olisi kuka tahansa paitsi muutama supermies liigan pohjilla torjuntaprosenteissa. Jos pelejä katsonut niin karmeampaa puolustusta saa kyllä hakea.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Veikkaisin, että syyllisiä ovat sekä puolustus että maalivahdit. Vastustajat saavat paljon paikkoja, jonka johdosta takaiskuja tulee väkisinkin paljon. Vaikka eivät olisi helppoja, varmasti vaikuttaa maalivahdin itseluottamukseen, jonka kautta rupeaa helppojakin uppoamaan. Tämä taas johtaa siihen, että puolustus ei pysty luottamaan maalivahteihin, jolloin virheitä/ylipuolustamista tulee vielä enemmän. Omaa pohdiskeluahan tämä vain on, mutta kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös