Suomalaiset NHL:ssä kaudella 2013–2014

  • 675 864
  • 1 192

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä motivaattorina pitää olla jokin muukin kuin vain se kannu.
Varmasti nautinto itse lajista. Mutta tuskin kovin moni vääntäisi kaukalossa vielä veteraanipelaajana ilman tavoitetta voittaa SC.

Lehterällä on taustalla useampi aivotärähdys ja jo yksistään se voi muuttaa tavoitteita. Elämä ei ole pelkkää kiekkoa eikä etenkään uran jälkeen.
Ei ole, ei. Lehterä olisi toki tullut toimeen yksisuuntaisella yli miljoonan bruttopalkalla aivan tasan tarkkaan, mutta eiköhän tuossa ole kyse vain siitä, ettei uskalla lähteä haastamaan itseään, kun Venäjältä saa helpommalla rahat. Ymmärrettävää, kyllä. Kunnianhimoista, ei. Lehterän päätöstä en arvosta edes sitä vähää mitä Komarovin, hän kuitenkin näytti pärjäävänsä liigassa.

Perheen ja oman uranjälkeisen elämän kannalta ymmärrän täysin nämä valinnat. Huippu-urheilijan asenteen ja kunnianhimon kannalta en todellakaan ymmärrä. Ei tuollaisista valinnoista vain yksinkertaisesti välity viesti kaikkensa likoon laittamisesta, vaikka kuinka lässytettäisiin KHL:n tasosta ja ykkösketjussa pelaamisesta. Ei noilla valinnoilla aseteta itselleen tavoitetta ja haastetta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mä luulen että esim. Hartikaisen KHL valintan vaikutti sekin, että nyt näyttäisi olevan mahdollista siellä pelata isommassa roolissa ja sitten loulta saada parempikin sopimus NHLään. Tietenkin KHL:ssä voi myös luoda uraa. Itsellä toki harmittaa, kun KHLää Suomessa niin vähän seurataan ja Härski on ehdottomasti yksi suosikkipelaajista.
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Varmasti nautinto itse lajista. Mutta tuskin kovin moni vääntäisi kaukalossa vielä veteraanipelaajana ilman tavoitetta voittaa SC.
Höpö höpö. Liigassa pelaa tukuittain pelaajia joilla on SC, mutta he pelaavat koska he haluavat pelata. Ei Teemukaan ole pitkään aikaan puhunut SC:n voittamisesta, vaan on sanonut pelaavansa niin kauan kun nauttii pelaamisesta. Fanit kaikilla foorumeilla ovat spekuloineet vuosikausia että minne Teemu menee milloinkin jahtaamaan cupia, mutta ei se tarkoita että Teemu sellaista suunnittelisi. Jos pelaajat pelaisivat NHL:ssä SC:n takia niin miksi Mestiksessä pelataan ikämiehinä onnettomilla palkoilla? Himoitaan Mestis-viiristä vai? Mestaruus on tietenkin aina tavoite sarjasta riippumatta, mutta tuskin se Mestis-viiri monien päiväunissa on.

Perheen ja oman uranjälkeisen elämän kannalta ymmärrän täysin nämä valinnat. Huippu-urheilijan asenteen ja kunnianhimon kannalta en todellakaan ymmärrä. Ei tuollaisista valinnoista vain yksinkertaisesti välity viesti kaikkensa likoon laittamisesta, vaikka kuinka lässytettäisiin KHL:n tasosta ja ykkösketjussa pelaamisesta. Ei noilla valinnoilla aseteta itselleen tavoitetta ja haastetta.
Lehterä teki KHL:ssä "vain" 46 pistettä 52 pelissä kun esim. Mozjakin teki 76 pistettä 48 pelissä. Kyllä Lehterällä riittää KHL:ssä vielä paljon haastetta ja kehittymistä ennenkuin voi sanoa pääsevänsä helpolla ja jättää panoksia piippuun. Komarovilla on vielä pidempi matka johtavaan rooliin KHL:ssä joten turha lässyttää kunnianhimon puutteesta. Komarov teki vain vuoden ja Lehterä kahden vuoden sopimuksen, joten he eivät varmastikaan ole vuoden ja kahden päästä nykyistä huonompia ja heillä on hyvin aikaa mennä vielä NHL:ään jos mieli tekee, ja todistella sohvanpohjalla makaaville faneille kunnianhimojaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Höpö höpö. Liigassa pelaa tukuittain pelaajia joilla on SC, mutta he pelaavat koska he haluavat pelata.
Höpö höpö itsellesi, ei jonkun Selänteen tarvitse enää todistaa kenellekään mitään. Selänne on muutenkin kaikin puolin oikku liigassa, ei siellä noilla kilometreillä kovin montaa äijää hiihtele. Kummasti ura loppuu monella siinä vaiheessa, kun tulee se eka Cup, tai vaikka toinenkin, veteraanina kuitenkin saavutettu.

Komarov teki vain vuoden ja Lehterä kahden vuoden sopimuksen, joten he eivät varmastikaan ole vuoden ja kahden päästä nykyistä huonompia ja heillä on hyvin aikaa mennä vielä NHL:ään jos mieli tekee, ja todistella sohvanpohjalla makaaville faneille kunnianhimojaan.
Oikein jees, jos noin käy ja molemmat pelaavat paikkansa NHL:ään. Jos taas jäävät vuolemaan ruplia loppu-urakseen, niin en kovin korkealle heitä huippu-urheilijoina arvota.
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Höpö höpö itsellesi, ei jonkun Selänteen tarvitse enää todistaa kenellekään mitään.
Ei Selänne pelaa todistellakseen muille jotain eikä hän ole varmasti aiemminkaan pelannutkaan todistellakseen muille jotain. Tuo on vain ulkopuolisten (fanien) mielipide että pelaajien pitää todistella jotain. Ei hän tarvinnut Stanley Cupia edes todistellakseen itselleen mitään. Eiköhän hän muutenkin tiennyt miten hyvä on. Stanley Cup on sitäpaitsi joukkuepalkinto.

Todisteluntarve on vain osoitus huonosta itsetunnosta, ja sitä Teemulla tuskin on.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, JYP
Miten täällä porukka tuntuu luulevan, että kaikki asiat on kiinni vain uskalluksesta? Johan on ihmeellistä yksisilmäisyyttä. Ei työpaikkaa yleensä valita pelkän uskalluksen perusteella tai tyhmäähän sellainen on eikä rohkeaa ja kunnioitettavaa. Ja itseään voi haastaa monella muullakin tavalla kuin änärissä, vaikka änäriniilot ei muita haasteita näytä kunnioittavankaan.
 
Lehterä olisi toki tullut toimeen yksisuuntaisella yli miljoonan bruttopalkalla aivan tasan tarkkaan,

Juu ihan varmasti olisi tullut toimeen ensi talven tuolla liksalla, mutta mitäs jos tarkoitus onkin elää vaikka 75-vuotiaaksi asti? Siinä saattaa silloin uran päättyessä äkillisesti loukkaantumiseen joku miljoonan euron ero pesämunan määrässä olla aika merkittävä. Jos nyt vaikka peruskoulun maikaksi ryhtyisi uran päätyttyä, niin saisi varmaan muutaman vuoden käydä töissä ennen kuin olis miltsi tienattuna.

Mun on todella vaikea ymmärtää, miten korkeasti koulutetutkin ihmiset ajattelevat näitä juttuja esimurrosikäisen fanipojan logiikalla: Jori Lehterän pitäisi olla valmis pelaamaan härskillä alipalkalla ihan vain siksi, että pikku-sampiolla oli aikanaan Mario Lemieux'n ja Wayne Gretzkyn julisteet seinällä. Oli minullakin ne samat julisteet silloin, mutta kyllä mä nyt sentään tässä iässä jo ymmärrän, että perheen toimeentulo on tärkeämpi asia kuin 1980-90-lukujen pikkupoikien haaveiden funtsiminen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, JYP
Koko tästä väännöstä tulee eniten mieleen vain se, että täällä osa porukkaa kiukuttelee kuin pahaiset lapset, koska suomalaispelaajat päättävätkin jättää menemättä heidän suosikkiliigaansa ja valitsevat toisen sarjan, joka on heille itselleen parempi ja jossa nykyään voi jopa tienatakin paremmin.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Höpö höpö itsellesi, ei jonkun Selänteen tarvitse enää todistaa kenellekään mitään.
Mutta nyt vastaapa tähän: miksi Lehterän tarvitsisi? Tai Komarovin? Ei nää jannut ole tilivelvollisia muille kuin itselleen ja mahdollisesti perheelleen. Kuten jo SM-Liigan puolella ihmettelin, niin tää on samanlaista paskaa kuin MM-kisojen aikaan, kun kaikkien pitäisi lähteä Leijoniin Talvisodan hengessä. Ihan kuin ne olisi jotain velkaa Suomen kansalle. Kyllä minäkin mieluummin näkisin nämä kaverit NHL:ssä, mutta ei tulisi mieleenkään huudella täällä vässyköiksi tai mitäikinä.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Koko tästä väännöstä tulee eniten mieleen vain se, että täällä osa porukkaa kiukuttelee kuin pahaiset lapset, koska suomalaispelaajat päättävätkin jättää menemättä heidän suosikkiliigaansa ja valitsevat toisen sarjan, joka on heille itselleen parempi ja jossa nykyään voi jopa tienatakin paremmin.

Tämä. Porukka kiukuttelee ja pitää sitä NHL:llää ainoana vaihtoehtona jos haluat olla "huippu-urheilija".

Voi herranjumala mitä paskaa ja sitten syytetään miehiä ahneeksi, jos lähtee pelaamaan toiseen liigaan paremmalla palkalla ja roolilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiedä, kuinka moni kommenteillaan tuossa yllä viittaa nimenomaisesti minuun, joten en lähde lainailemaan ketään. Sen verran kohdennan kuitenkin tätä, että sovitaanko Kirjoittelija, ettet lähde enempää viemään tätä henkilökohtaiseen suuntaan. Mulla ei ole tarpeen ketään täällä vetää keskustelun kohteeksi, enkä koe, että minuakaan on.

Niin, myönnän, että ensimmäinen reaktioni Komarovin sopimuksesta oli tyrmistyksen vallassa kirjoitettu. Sen verran ymmärrän kyllä tilannetta, että mikäli hän kokee KHL:ssä kehittyvänsä paremmin ja aikoo testata markkinat ensi vuonna, on ratkaisu varmasti ihan fiksu, kun samassa saa sukanvarteen säästöjä. Myös Lehterällä on vielä vuosia näyttää osaamisensa NHL:ssä, mutta jotenkin aika epätodennäkäiseltä se enää vaikuttaa mun mielestäni. Ymmärrän pelaajien ratkaisut täysin, jos funtsin sitä, että saavat isompaa liksaa, ympäristö on tuttu ja toivottu pelipaikka on varmempi.

MUTTA. Jos minä ajattelen tällaisen ratkaisun tekeviä pelaajia huippu-urheilijoina, en edelleenkään voi täysin ymmärtää ratkaisua. Minun mielestäni huippu-urheilijan yksi keskeisimmistä ominaisuuksista on kunnianhimo ja itsensä haastaminen, eikä nämä ratkaisut sellaisilta vaikuta. KHL on kova liiga, mutta ei siellä enää älyttömiä ole saavutettavaksi kummallekaan. Jollekin Hytöselle ja Antilalle KHL on jo todella kova juttu, ja kaikki kunnia heille, mutta Lehterän ja varsinkin Komarovin vahvuudet riittäisivät NHL:ään, jossa he voisivat haastaa maailman parhaimmat yksilöt ja joukkueet, eivät vain muutamaa satunnaista yksilöä, kuten KHL:ssä. Kuten edellä kirjoitin, taustalla voi olla ajatus vielä NHL-urasta. Yhtä hyvin varsinkin Lehterän pää voi olla jo täysin kääntynyt koko NHL:n suuntaan, enkä voi siitä häntä ihmisenä tippaakaan syyttää jo mainituista syistä. Huippu-urheilijana en kuitenkaan hänen ratkaisuaan arvosta.

Mitä tulee pelaajien kykyjensä todisteluun, niin en nyt tarkoittanutkaan, että kenenkään tulisi muita vakuuttaa kyvyistään. Moni huippu on sanonut, että itsensä haastaminen ja voittaminen on se juttu, mikä ajaa eteenpäin, kunnianhimo olla paras. Voi olla, että esim. Lehterä on mielestään jo ylittänyt itsensä, ja rullailee eteenpäin täysin tyytyväisenä, mikä on ihan jees. Ei häntä silloin muutaman fanin kitinä mihinkään keikauta. Jos hänelle taas jää kalvamaan käyttämättä jäänyt mahdollisuus pelata maailman parhaita vastaan, on sekin hänen henkilökohtainen ongelmansa loppujen lopuksi. Sitä ei vain toivoisi kellekään, kun noin ainutkertaisista jutuista on kyse.

Ehkä mä olen sen verran tavoitteellinen ja määrätietoinen, että mua häiritsee ajatus tuollaisesta oletetusta hannaamisesta. En voisi kuvitellakaan jättää käyttämättä tilaisuutta edetä asiassa, johon mulla on kunnianhimoa. Silloin tärkeintä ei ole todellakaan raha, vaan se, että minä kykenen siihen ja voin saavuttaa sen, minkä haluan. Tällaisia ratkaisuja olen jo muutaman tehnyt ja joudun jatkossakin lähtemään mukavuusalueeltani, koska mua häiritsee ajatus vähempään tyytymisestä. Tämä on mun ajatusmallini ja näin tämän peilaan myös urheilijoihin.
 
EVoi olla, että esim. Lehterä on mielestään jo ylittänyt itsensä, ja rullailee eteenpäin täysin tyytyväisenä, mikä on ihan jees.

Mun käsittääkseni Jori Lehterää ei ole valittu esim. KHL:n tähdistökentälliseen kertaakaan, eikä hän ole ikinä pelannut siellä kautta edes pinna per peli -tahdilla, joten haasteita riittää hänelle kyllä KHL:ssäkin aivan varmasti.

Sen verran kohdennan kuitenkin tätä, että sovitaanko Kirjoittelija, ettet lähde enempää viemään tätä henkilökohtaiseen suuntaan.

Tämän huomautuksen jälkeen on ehkä hivenen erikoista, että koko viimeisen kappaleen tekstistäsi käytät oman kunnianhimosi hehkuttamiseen.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Juu ihan varmasti olisi tullut toimeen ensi talven tuolla liksalla, mutta mitäs jos tarkoitus onkin elää vaikka 75-vuotiaaksi asti? Siinä saattaa silloin uran päättyessä äkillisesti loukkaantumiseen joku miljoonan euron ero pesämunan määrässä olla aika merkittävä.
Voi herranlettas mitenhän tuo pelaaja nyt selviää noin vanhaksi jos ei saa sitä kolmea miljoonaa vuodessa tilille. Valot päälle sielläkin suunnalla.

KHL on ihan puulaakiliiga jossa pelaajat pelaavat vaan rahasta. Komarov ja Lehterä on oikeassa paikassa kun siellä saattaa jopa tehoja tulla. NHL on aivan liian kova paikka näille miehille jos aletaan puhtaasti pelillisesti ajatella. Parempia pelaajia on Torontolle ja St.Louisille tulossa farmista ja mikä parasta pohjois-amerikalaisia pelaajia.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ottamatta sen isommin kantaa miehien motiiveihin - niistä taitaa olla kohta kaikki mielipiteet jo ilmastu - niin Komarovin kohdalla mieleni päätöksestä alkaa pehmentyä. Uskon, että ellei Komarovilla jo perhettä ole ympärillä niin sellaisen alku sijaitsee Moskovassa. Haastattelustaan jäi sellainen käsitys, että halu on pelata NHL:ssä, mutta henkilökohtaiset syyt vetävät Venäjälle.

Voihan Leksalla olla tietysti pokerinaamakin, jossa ainoa motiivi on raha, mutta en millään silti tahdo siihen uskoa. Leksa on hieno mies, vaikka pelaakin KHL:ssä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämän huomautuksen jälkeen on ehkä hivenen erikoista, että koko viimeisen kappaleen tekstistäsi käytät oman kunnianhimosi hehkuttamiseen.

Taitaa olla himppasen eri asia, arveletko sinä minusta jotain vai kerronko minä asian itse.
 
Voi herranlettas mitenhän tuo pelaaja nyt selviää noin vanhaksi jos ei saa sitä kolmea miljoonaa vuodessa tilille. Valot päälle sielläkin suunnalla.

Toiset tykkää asua muutaman miljoonan omakotitalossa ja toiset tykkää asua hikisessä, velkaisessa rivarinpätkässä. Each to his own, kuten siellä ah niin ihanassa Ämerikässä sanotaan.

Taitaa olla himppasen eri asia, arveletko sinä minusta jotain vai kerronko minä asian itse.

No itse en kyllä kehtaisi lähteä huippu-KHL-ammattilaiselle antamaan ohjeita määrätietoisuuden suhteen, ennen kuin itsellä on jotain näyttöjä jostain likikään samanlaisen vaatimustason hommista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No itse en kyllä kehtaisi lähteä huippu-KHL-ammattilaiselle antamaan ohjeita määrätietoisuuden suhteen, ennen kuin itsellä on jotain näyttöjä jostain likikään samanlaisen vaatimustason hommista.
Olenko minä antanut ohjeta KHL-ammattilaisille? Olen kertonut oman mielipiteeni heidän ratkaisuistaan, en sen kummempaa.

Tämä alkaa mennä sen verran pimeäksi pikkuhiljaa, että lopettelen tältä erää tähän.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En vieläkään ymmärrä tätä jatkuvaa Lehterä-kritiikkiä, kun mieshän ei sulkenut NHL-ovia mitenkään. Totesi vaan, että vielä ei ole sen aika. Ehkä haluaa varmistaa ne rahat, ehkä haluaa olla valmiimpi pelaaja sinne siirtyessään. Kun se pelaaminen isossa roolissa kehittää.

Ehkä kahden vuoden päästä sitten yrittää uudestaan, tai jospa vaikka tässä 2-vuotisessa sopparissa on pykälä siirtyä jo ensi kauden jälkeen.

Kaveri on vasta 25-vuotias. Nuorempi mitä Damien Brunner tai Roman Cervenka. Sinne ehtii vielä.
 
Olenko minä antanut ohjeta KHL-ammattilaisille? Olen kertonut oman mielipiteeni heidän ratkaisuistaan, en sen kummempaa.

No oman kunnianhimosi ja päämäärätietoisuutesi ainakin nostit sujuvasti osaksi keskustelua KHL:n ja NHL:n välillä arpovista lätkänpelaajista, mikä on aika paksua. Ne vaatimukset ja paineet kun ovat tuolla tasolla urheillessa hieman eri luokkaa kuin meillä tasamaantallaajilla, ja ehkäpä sinne KHL:n pistepörssin kärjen tuntumaan pääsemiseen vaaditaan myös jonkin verran enemmän sitä päämäärätietoisuutta ja mukavuusalueelta poistumista kuin keskimääräiseen keskiluokkaiseen ammattiin pätevöitymiseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En vielä lopettanutkaan, vaan tämän jälkeen.
No oman kunnianhimosi ja päämäärätietoisuutesi ainakin nostit sujuvasti osaksi keskustelua KHL:n ja NHL:n välillä arpovista lätkänpelaajista, mikä on aika paksua. Ne vaatimukset ja paineet kun ovat tuolla tasolla urheillessa hieman eri luokkaa kuin meillä tasamaantallaajilla, ja ehkäpä sinne KHL:n pistepörssin kärjen tuntumaan pääsemiseen vaaditaan myös jonkin verran enemmän sitä päämäärätietoisuutta ja mukavuusalueelta poistumista kuin keskimääräiseen keskiluokkaiseen ammattiin pätevöitymiseen.
Ensinnäkin, sinä et tiedä hevon paskaa minun elämästäni, joten sovitaanko, ettet päde arvuutteluillasi sen enempää. Toisekseen, valaisin vain sitä, mitä kautta minä asiaa lähestyn, en verrannut omaa duuniani ammattilaisurheilijan duuniin. Se on yksi osa-alue, jossa itseäni toteutan, mutta vain yksi.

Mutta säästetäänkö muista lopettamalla keskustelu minusta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ironista kyllä, NHL:ään monet ovat menneet juuri rahan takia, koska siellä on tienannut parhaiten, eli pelkkänä nelosketjun jyränä ilman tulosvastuuta voi tienata miltsin tai pari vuodessa.
Vaikka kirjoituksessa on paljon asiaakin, niin tämä nyt on paskapuhetta. NHL:ssä ei nelosketjun jyrätkään pysty pelaamaan ilman tulosvastuuta. Järjestelmä on rakennettu niin, että jokaisesta pelipaikasta tappelevat lukuiset nälkäiset pelaajat ja jos tulosta ei tule, niin lähtö tulee farmiin ja palkka tippuu 5%-10%:iin. Kaikkien kohdalla tulos ei tietenkään tarkoita maaleja tai syöttöjä.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Lydman on ollut todella surkea pari vuotta. Pudotuspeleissä taso hieman nousi, mutta kokonaisuutena mies on ollut valtava pettymys viimeiset pari vuotta.

2010-11 kauteen verrattuna muuttui se, että Lydman pelasi reilusti huonompien pelaajien kanssa sekä kaudella 2011-2012, että päättyneellä kaudella. Tämän kauden playoffeissa hyvät statsit huonoista tiimikavereista huolimatta, toki pienellä otannalla.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Nuoleskelematta yhtään mitään tai ketään, niin näissä Lehterän & Komarovin keisseissä olen täysin samoilla linjoilla Sampion kanssa. Ratkaisu jäädä KHL:ään on varmasti molempien osalta perusteltu, mutta ensimmäinen reaktio näihin sopimuksiin oli "mitä vittua" ja JOS käy niin ettei kumpikaan heistä tule enää edes yrittämään NHL:ään, niin silloin en näitä ratkaisuja ymmärrä enkä arvosta. Tietenkään he eivät ole ratkaisuissaan tilivelvollisia yhtään kenellekään vaan tekevät juuri niin kuin itse haluavat uriensa suhteen, mutta silti tässä osittain on sellainen tunne päällä, että JOS he eivät myöhemminkään NHL-jäille suuntaa, niin silloin puhutaan kunnianhimon puutteesta. Kunnianhimo, tavoitteiden asettaminen ja halu tehdä kaikki mahdollinen tavoitteidensa saavuttamiseksi ovat niitä perusasioita silloin kun puhutaan huippu-urheilijan urasta. Tämän varmasti tietää jokainen joka on päässyt tai edes joskus pyrkinyt omassa urheilulajissaan huipulle. En tuomitse näitä ratkaisuja siksi, koska uskon molempien ko. pelaajien tavoitteen olevan edelleen siellä missä sen jokaisella kiekkoa ammatikseen pelaavalla huippu-urheilijalla tulisi olla, eli NHL:ssä. Ja jos joku tähän väliin miettii ja tämän kyseenalaistaa, että miksi sen näin täytyisi olla, niin totta helvetissä siksi koska NHL on edelleen ylivertaisesti tasokkain, kovatempoisin ja haastavin kiekkoliiga maailmassa. Kenties Lehterä ja Komarov siis uskovat uransa kannalta juuri nyt parhaaksi ratkaisuksi mennä pelaajana eteenpäin vielä KHL:ssä, jotta ovat myöhemmin täysin valmiita tekemään sitten uraa NHL:n puolella. Jos näin ei kuitenkaan ole vaan he ajattelevat pelaavansa jatkossakin KHL:ssä, niin urheilulliselta kantilta ajateltuna en tällöin näitä ratkaisuja ymmärrä. Puhutaan kuitenkin huippu-urheilijoista, jotka ovat jo tähän saakka urallaan joutuneet tekemään koko ajan hommia päästäkseen eteenpäin ja sille tasolle jolla ovat nyt, joten olisihan se myös jo tehdyn työn aliarvostamista ja jopa tietyllä tapaa haaskaamista, jos tavoite nyt olisi uran suhteen finito. En kuitenkaan tähän jälkimmäiseen ajatusmaailmaan kummankaan kohdalla usko, mutta hieman ristiriitaiset fiilikset on silti edelleen molempien suhteen.

Katsellaan vuosi pari eteenpäin, niin mikäpäs siinä jos herrat tosiaan sitten NHL:ään saavat vielä sopimukset. Jos he nimittäin jonnekin suuntaan joutuvat nyt vuoden parin aikana tasonsa todistamaan, niin nimenomaan rapakon taakse. Pahimmassa tapauksessa molemmat vetävät hommansa vielä täysin vihkoon eivätkä saa edes tarjouksia enää sieltä suunnalta... No, tähän en toki usko, ainakaan Komarovin kohdalla koska mies on jo todistanut Torontossa pärjäävänsä kovimpien seassa omassa roolissaan. Ja silloinhan tämä on tosiaan hyvin vedetty siirto molempien osalta, jos he menevät pelaamisessaan vielä KHL:ssä eteenpäin ja saavat tosiaan myöhemmin mahdollisuuden lähteä vielä valmiimpina NHL:ään.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Kenen tavoitteiden, Komarovin ja Lehterän vai sun ja muiden fanien?

Mikäli luetunymmärtäminen sinultakin luonnistuu niin tämän luulisi käyvän ilmi ylläolevasta. Jos ei kuitenkaan luonnistu niin rautalangasta vääntäen: huippu-urheilijan omien tavoitteiden eli tässä tapauksessa Komarovin ja Lehterän. Huippu-urheilijat kun ovat sellaista sorttia ihmislajissamme, että ollakseen mitä ovat, tavoitteiden on oltava ylöspäin.

Joku kanssakeskustelija tuossa aiemmin väitti Selänteen pelaavan edelleen siksi koska nauttii pelaamisesta, eikä niinkään siksi että haluaisi enää voittaa Kannua. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa näin päin. Totta kai hän edelleen nauttii hommasta sillä muuten hän ei enää pelaisi, mutta jos hän ei tavoittelisi enää Kannua niin ei hän myöskään silloin rääkkäisi itseään rapakon takana, vaan pelaisi todennäköisesti jossain muualla kuin NHL:ssä. Tavoite on kuitenkin se mikä pelaajaa motivoi, ja niin Selänne kuin Jagrkin ovat sanoneet pelaavansa yhä edelleen NHL:ssä siksi, koska haluavat vielä kertaalleen päästä nostamaan Kannua. En jaksa tarkistaa kuka tuossa ylempänä väitti muuta, mutta jos joku tuntee kuvauksen osuneen niin korjatkoon mikäli ymmärsin pointin väärin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös