Olkku kirjoitti:
Mihinkäs ovat hävinneet semmoiset laulajat, kun; Juha-Matti ja Berit. Molemmilta löytyy muutoma erittäinkin kuunneltava biisi. Muistaisin, että Berit oli tuossa -80 luvun alkupuolella oikeinkin suosittu, jopa meidän nuorten keskuudessa. Myöskään Einistä en ole hetkeen kuullut, mitään uutta.
edittiä: tiesittekö muuten, että Hector on ollut Cumulus yhtyeen laulaja/kitaristi. Minä en tiennyt, ennen.
Muistan joskus tuosta Hectorista kyllä tuommoisenkin seikan lukeneeni, yleensähän Cumuluksesta puhuttaessa esillä on vaan Anki Lindqvist, joka muuten taisi ihan soolonakin levyttää, eikös joku "vanha korppi ainakin joskus jossain raakkunut Ankin äänellä" vai kuinka sen pitäisi hienosti ilmaista.
Juha-Matti ei kuulu suosikkeihini, mutta taitaa edelleen keikkailla. En ole ihan varma mutta luulen hänenkin asustelevan jossain Keski-Suomessa Kake Randelinin synnyinseudulla, ja varmaan siellä päin noita keikkojaan tekee enemmänkin. Muistaakseni Juha-Matti kuuluu niihin artisteihin, jotka ovat levyttäneet Ralf Siegelin hittitehtaan tuotteen Volga. Samaa Volgaahan ovat rallatelleet myös Kari Tapio ja ykkössonni Frederik. Reetu tietysti on ykkönen tämänkiin biisin laulajana, se nyt on sanomattakin selvää.
Ei kukaan muuten sattunut katsomaan torstai-iltana tai tänään uusintana tullutta Iskelmä Finlandiaa Tapsan Tahdeilta? Siinä Reetu esitti Tom Jonesin Sex Bombin suomeksi, ja mulle jäi heti kertosäe päähän ja loppuillan olen lauleskellut että "housunnapit aukeaa ja täsmäase laukeaa". Huimaa, Reetu.
Berit muuten teki uutta humppaa levyllisen tässä ihan lähiaikoina. Humppatyttönähän Berit aikoinaan pinnallekin ponnahti, mutta pakko on tunnustaa että kyllä multakin tuo vuonna 1983 tai -84 julkaistu lp jossain kätköissä vielä on. Varmaan sama rieska jota Olkkukin on kuunnellut. Silloin joskus hamassa nuoruudessa, semmoisena 16-vuotiaana kloppina olin muuten jo palaneella Säkylän Eenokilla Beritiä katsomassakin. En tosin silloin mennyt sinne artistin takia, mutta muuten vaan örveltämään. Ja putkaan jouduin sillä kertaa, sen takia tuo keikka ja Berit on mieleen jäänytkin varmaan.
Eini sitten taas ei ole suosikkeihini kuulunut. Hänestä nyt ensimmäisenä mieleen tulee kaksi suurta asiaa, oikea ja vasen, sekä kappale "Olen neitsyt" eli Madonnan "Like A Virgin" (jonka muuten Timo T.A. Mikkonen telkkarissa joskus suomensi että "Tykkään virginialaisista"). Mutta näkyipä Einikin tuossa Iskelmä Finlandian koosteessa, ja mikä ettei, vanha rouva on edelleen timmissä kunnossa. Joskus keikalla jossain hänet näin ja samaa fraasia hän näköjään käyttää edelleen kuin 10 vuotta sittenkin: "ja käsiä mukaan".
Olkku kirjoitti:
Ajattelin käsitellä 7 seinähullua veljestä. Levyn takakannesta kurkkaamalla, muistin ulkoa, että yhtyeen on perustanut Rauman OKL:n opiskelija Pentti Oskari Kangas, vuonna 1966. -70 luvulla yhtye alkoi nousemaan kansantietoisuuteen, kun sanoittajaksi löytyi Jukka Virtanen ja säveltäjäksi Jaakko Salo. Näiden ammattimiesten ohjauksessa yhtye liittyi teatterimaailmaan, UIT ja Tampereen teatteri, jo useita kausia.
Myöskin televisioon, lasten ja myös vanhempien mieliin painui seinähullujen jouluaiheinen hupailu, the joulukalenteri muutoma vuosi sitten.
Useita pitkäsoittoja julkaissut hullukokoelma on yksi eittämätön suosikkini. Seurueelta löytyy, niin omaa tavaraa, kun ammattimaisesti haltuunotettua käännösiskelmää, kuten "kelpaisiko seksi". Liekö täällä muita seinähullujen diggareita?
No, melkein kaikki huumorimusiikki on sydäntäni lähellä joten kyllä minä Seinähulluja kuuntelen, kaksi levyä minulla on ja luulenpa kyllä että ei heiltä enempää ole tullutkaan materiaalia... Paitsi tietysti joku 20 suosikkia-kokoelma saattaa olla kyllä lisänä noiden kahden älpeen lisäksi... Voi toki olla että on joku mennyt multa ohikin, ja sinkkuja orkesteri on varmaan julkaissut useitakin.
Ihan kiva Seinähulluja on kuunnella, omat suosikkini ovat "Banaania poskeen" sekä "Lumikki-jenkka" kuten myös tuohon jälkimmäiseen oleellisesti liittyvä "Kääpiöiden kemut", joka kertoo siitä mitä Lumikille sen jälkeen tapahtui kun metsänvartija "Viiltäjä-Jaska" oli metsässä käskenyt tyttöä vaihtamaan maisemaa, ettei rupea "jäännökset haisemaan". Mahtavaa musiikkia, joka tosin toimii levyä paremmin livenä. Itse en valitettavasti ole Seinähullujen konserttia nähnyt koskaan kuin telkkarista pätkiä sieltä ja täältä, mutta huimaa on meno varmaan edelleenkin.