Mainos

Suomalaisen iskelmämusiikin ketju....

• 67 044
  • 264

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tunnustuksia...

Ai maailma...

Minä olin aikanani hurahtanut Kirkaan. Ensimmäinen omistamani musiikkialbumi oli Kirkan Hengaillaan nauhoitettuna c-kasetille. =)) Vieläkin tulee Kirkaa ajoittain kuunneltua, etenkin kun olen nauhoittanut minidiskille mielestäni lähes kaikki parhaat. Omistan nopeasti laskettuna 11 kpl hänen albumeitaan. Löytyy levyhyllystä myös Sammy-cd sekä Babitzin lp. En tiedä, Kirkassa vaan oli/on sitä jotain. Herralta löytyy monia, monia hyviä kappaleita. Mainittakoon nyt vaikka uusimmalta albumilta Kun sinut siinä nään, Sua tarvitsen ja Luulet sä tosiaan. Kyllähän tuotantoon toki mahtuu huonompaakin materiaalia, mutta tästä uusimmasta pidän erityisesti. Sammy olisi ehkä ollut vieläkin kovempaa kamaa nykypäivänä, mene ja tiedä...

Anna Eriksson on myös noussut yhdeksi iskelmäsuosikikseni. Hänellä on hyvä ääni ja kun melodiatkin ovat useimmiten ihan kohdallaan, niin se on siinä. Erityisesti Oot voimani mun, Kun Katsoit minuun ja Kaikista kasvoista ovat kolahtaneet allekirjoittaneeseen. Hänen tuotantoaan minulta ei kuitenkaan löydy kuin Parhaat-kokoelma.

Matin ja Tepon Näin se kesäloma toimii, Ensimmäinen ja Meidän laulu saavat myöskin pisteitä täältä... (Lopettakaa se nauru heti, prkl!) ; ))
Paula Koivuniemen Aikuinen nainen on myöskin ikisuosikkini!
Löytyyhän näitä monia hyviä kappaleita myös esim. Kari Tapiolta. Frederikin Kolmekymppistä luukutettiin kymmeniä kertoja kolmisen vuotta sitten. Leidit Lavalla-potpuuri saa myös lähes aina jammaamaan sekä laulamaan. JNE, JNE... Ei sitä läheskään kaikkia (ei vanhoja eikä uusia) iskelmiä hulluna kaihda. Monilta artisteilta löytyy muutama hyvä kappale, mutta Kirka ja Anna ovat ainoat artistit joita enemmän diggailen.

Juha Tapion Ohikiitävää on kyllä niin ykkösiskelmäbiisi tällä hetkellä, että olen vakavasti harkinnut hänen uuden albuminsa ostoa... Taidanpa huomenna ainakin mennä kuuntelemaan albumia... (Ihan oikeesti, lopettakaa se nauru jo!!!)

Kait sitä on tullut vanhaksi, kun alkavat nämä iskelmät yhä enemmän kiinnostamaan... ; ) Olen aina pitänyt sanoituksia erittäin tärkeinä lauluissa, mutta nykyään niitä kuuntelee vielä tarkemmin. Ja kukapa suomalaisen tunnoista osaisi paremmin kertoa kuin suomalainen. Ilman tarttuvaa/melodista säveltä ei toki niihin sanoihinkaan kiinnitä huomiota, joten nämä kaksi kulkevat aikalailla rintarinnan, kun minä musiikkia arvioin.

Tässäpä tätä...
Ettekä vittu ala mulle! Prkl! ; ))

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heavy Metal-miehelle iskelmämusiikki on pääasiassa myrkkyä, mutta muutamia hyviä ralleja toki aina löytyy. Itseä on miellyttänyt Matti Eskon Rekkamies, Riki Sorsan muutamat tuotokset ja Kirkalta paljonkin biisejä. Ja Reetun useatkin biisit huvittavat toki aina tietyssä mielentilassa.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tapani Kansan varhaisimmat tuotokset Tulkaa tytöt takaisin, Äidin pikkupoika
, Hafanana, Kesän lapsi, Melina, Veikko Nieminen etc. kolahtavat nuoruusajan muistojen takia edelleen...

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Iskelmä on kolahtanut allekirjoittaneeseen ihan mukulasta saakka. Hyvä kaverini (ja nuoruusvuosien bändiviritelmien kitaristi) tuputti Topin & Agentsin tuotantoa peruskoulun 7. luokalla jopa siten, että "bändikoulussa" treenattiin sellaisia helmiä kuten "Surujen kitara" ja Beatles käännös "Olet rakkain". Olihan se jämerä juttu mennä 14 vanhana koulun bändikatselmukseen esittämään kyseiset klassikot, kun oltiin ainut ikäluokkamme bändi ja muut veti Bad Religionia tai Metallicaa. Ja 500 oppilasta tuijotti haavi auki. Enpä ole esiintymistä osannut sen jälkeen pelätä. Ainiin, turpaankaan ei saatu, vaikka niin pelättiin.

Nykyisin kuuntelen sujuvasti Agents & Jorma Kääriäistä, Topi Sorsakoski & Agentsia ja Rauli Baddingia (etenkin se tuotanto jossa Agents vaikuttaa taustaorkesterina). A.Aallon Rytmiorkesteri on oikein mainio ja Yölintua tulee myös kuunneltua. Paljastettakon myös tässä yhteydessä suunnaton perverssio laulaa Karaokea. Siellä ohjelmisto koostuu Frederikin, J.Karjalaisen, Yölinnun ja monen muun biiseistä. Hectoria en vedä periaatteesta.

Iskelmä on ihana asia! :)

edit: Mieleenpainuvimpia ja jälkensä jättäneitä live kokemuksia ovat vuonna 1993 15-vuotiaana Toholammilla paikanpäällä katsastettu Topi Sorsakoski&Kulkukoirat (Topi selvinpäin!) ja vuonna 1994 alaikäisenä naistentansseissa nähty Agents&Jorma Kääriäinen. Agents oli julkaissut hiljattain ensimmäisiä tuotoksia Jorkka solistinaan, eikä suosio ollut vielä tuolloin nykyisissä mittasuhteissa. Esiintymisilta oli torstai ja ravintolassa alle 200 maksanutta.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jos iskelmää lähdetään miettimään kestosuosikkien osalta, ei mieleen oikeastaan tule muita, kun Kirka ja Klabbi. Pitkänmatkan porukkaa ovat myös Katri-Helena, Matti & Teppo ja Frederik. Reetulla taitaa olla aallonpohja menossa, eikä Katriltakaan ole uutta tullut hetkeen. M & T sinnittelee, hiinä ja hiinä, mutta Kirkalta en ole isompaa notkahdusta havainnut, koko uralla. Kuten en myöskään Kari Tapiolta, alkoholi juttuja lukuunottamatta, mutta se ei kuulu meille.

Tähdenlentoja on ollut lukemattomia ja upeitakin sellaisia, joiltakin on jäänyt myös evergreen soimaan, tähden, jo sammuttua. Parhaana esimerkkinä lienee Freeman, käenpesineen ja tandemeineen. Kuinka moni muistaa Kake singersin, joka viitoitti tietä Leevi & the Leavingsille, olla tekemättä keikkoja. Kake singersistä on jäänyt mieleen maailman vahvin basisti "Jytkimä Brutal". No Leeviä ja kummppaneita ei voi pistää kategoriaan "tähdenlento".

Tuleeko muita mieleen. Kuka olisi tehnyt "evergreenin" ja kadonnut suurenyleisön tietoisuudesta?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Anadigi kirjoitti:
Hectoria en vedä periaatteesta.

Putosin siis täysin. Noh, tämä minun perverssi ajattelutapani on tietysti ihan vain minun oma ongelmani.
Ei sen puoleen, en minäkään lähtisi Hectoria vetäisemään.

Joku tuossa aikaisemmin mainitsi Tapio Heinosen. Hänen uransa jäi lyhyeksi, sillä hän kuoli vain 43-vuotiaana ja kuoleman aiheutti aivokalvontulehdus.

Ja Tapioista kun puhutaan, niin pitää ehdottomasti mainita Tapio Rautavaara. Hänellä oli harvinaisen upea ääni eikä olekaan mikään ihme, että juuri Rautavaaralla oli ohjelmistossaan countrylegenda Johnny Cashin hittejä - siis suomeksi laulettuina. Parhaiten tämä Cash-Rautavaara "akseli" toimi I Walk The Linen suomennoksessa - joka oli nimeltään Yölinja - taitaa olla yksi niistä harvoista biiseistä joka toimii paremmin Rautavaaran kuin Cashin käsittelyssä.
Tapio Rautavaarankin kohtalo oli lopulta tyly. Tämä Suomea olympialaisissakin keihäänheitossa ja jousiammunnassa edustanut mies kuoli kaatuessaan kotinsa kylpyhuoneessa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkku kirjoitti:
Kuinka moni muistaa Kake singersin,

Toki muistan. Legendaarisia sanoituksia:

- jos sä haluut mennä Lahteen, joudut Mäntsälään. Mitä Mäntsälällä tehdään, minä kysyn vaan.

Ja olihan noita hittejä tuon Mäntsälärallatuksen lisäksi muitakin - Tappajahauki, Norsuja napajäällä ja radiossa jonkin aikaa soittokiellossa ollut Me halutaan olla neekereitä.
Niin ja tietysti se kuuluisin, Kakerock - "pistä monosi vinoon, anna lanteesi heiluu, ota kinkusta kii ja lähde Kaken kanssa rokkaamaan".

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Predator kirjoitti:
Tämä Suomea olympialaisissakin keihäänheitossa ja jousiammunnassa edustanut mies kuoli kaatuessaan kotinsa kylpyhuoneessa.

Voipi olla, että olen väärässä, mutta muistaisin Tapsan liukastuneen Myllypuron uimahallissa ja menehtyneen. ?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkku kirjoitti:
Voipi olla, että olen väärässä, mutta muistaisin Tapsan liukastuneen Myllypuron uimahallissa ja menehtyneen. ?

Voipi olla että olet oikeassakin. Noh, liukastui kumminkin ja löi pahasti päänsä.
Herää kyllä kysymys, että minkähän takia se Tapsa olisi Myllypurossa ollut uimassa, kun hän kuitenkin asui Oulunkylässä ja kävi usein uimassa läheisessä Pirkkolan uimahallissa? Tuli nimittäin omin silmin mies siellä nähtyä monta kertaa kun kävin uimassa lätkätreenien jälkeen. No juu - menee jo saivarteluksi... olenhan minäkin kerran uinut Sydneyssä Australiassa, vaikka asunkin Kruununhaassa Helsingissä.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
No juu, ne on vanhoja muistikuvia, menehtyi kuitenkin valitettavasti varhain.

Täällä on unohdettu muuten -70 luvulta semmoisiakin vaikuttajia, kun 'Kuju' Hyttinen ja Pasi Kaunisto, jotka olivat aikansa huippuja. Dannykin on tainnut jäädä, vaille huomiota. No, vielä ehtii käsittelemään, kun tyhjiä sivuja taitaa riittää:)

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Stonecold kirjoitti:
Näistä ajoista assosioituu näitä artisteja:

Kake Randelin, Taiska, Carola, Kuju Hyttinen, Erkki Junkkarinen, Matti Esko, Juha Matti, Kisu, Erkki Liikanen, Jukka Kuoppamäki, Frederik, Jamppa Tuominen, Markku Aro, Eija Sinikka, Meiju Suvas, Eini, Berit, Mona Carita, Reijo Kallio, Pasi Kaunisto, Paula Koivuniemi, Kirka,

Danny tuosta listasta jäi, mutta ehkä siksi kun se kuuluu vieläkin "kalustoon".

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkku kirjoitti:
Täällä on unohdettu muuten -70 luvulta semmoisiakin vaikuttajia, kun 'Kuju' Hyttinen ja Pasi Kaunisto, jotka olivat aikansa huippuja. Dannykin on tainnut jäädä, vaille huomiota.

Juu ja Kujusta päästään käsitteeseen nimeltä Kivikasvot. Tämä neljän miehen laulu- ja hupailuorkesteri oli varsin suosittu 1970-1980 luvuilla. Alkuperäismiehitys taisi olla Matti Siitonen (Fredi), Ilkka Hemming, Georg Dolivo ja Ismo Sajakorpi - myöhemmin myös Kuju Hyttinen esiintyi porukan mukana (tuurasi Dolivoa).
Pasi Kaunistoa sen sijaan ei tällä palstalla ole suinkaan unohdettu - miehen tekemisiä ja tekemättä jättämisiä on kovastikin pohdittu Merimieskirkon Jussi-ketjussa.

Sitten tämä mainitsemasi ilmiö Lipsasen Ilkka - eli Danny. Siis ei ole koskaan kolahtanut. Minun mielestäni kyseessä on vain harvinaisen kovan pokan omaava kylmä liikemies - jolla ei ole esimerkiksi minkäänlaisia kykyjä laulajana. Taisi se Dannyn kanssa 70-luvulla esiintymään joutunut iso kuristajakäärmekin kuolla lopulta stressiin kun se ressukka joutui illasta toiseen kuuntelemaan lähietäisyydeltä ison D:n tulkintoja biiseistä Iist Vööörtsiinia ja Maantieltä latoon - vai oliko se taloon?
"Kuuntelunautinnon" kruunasi sitten se, kun Danny otti rinnalleen toisen laulutaidottoman - Armi Aavikon. Noh, olihan se Armi sentään nätti.

Kuinka moni muistaa vielä Sammy Babitzinin? Sammy oli paljon muutakin kuin Daa-Daa-Daada-Daada ja autokolarissa kuollut Kirkan isoveli.
Jännä juttu muuten, sinne Sammyn kohtalokkaalle kolaripaikalle joku tuo edelleenkin kukkia melkein viikottain...

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mitenkäs tämä Pasi Kaunisto. Itsellä on hämärä muistikuva, että artisti hurahti uskontoon, kesken parhaan nousukiidon ja jätti iskelmän. Muistaako joku tarkemmin, vai olenko väärilläjäljillä. Nelostie oli ainakin Pasin hitti -70 luvulla, tälläkertaa ei muuta tule mieleen. Kujulta tulee päälimmäisenä muistista, Nosta lippu salkoon (käännös) ja varpunen, hieman myöhemmästä tuotannosta. Taisi joku toinenkin melankoolinen lintuhitti olla, mutta muisti pätkii pahasti. Juu joku kurki laulu se taisi olla.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Predator kirjoitti:
Kuinka moni muistaa vielä Sammy Babitzinin? Sammy oli paljon muutakin kuin Daa-Daa-Daada-Daada ja autokolarissa kuollut Kirkan isoveli.
Jännä juttu muuten, sinne Sammyn kohtalokkaalle kolaripaikalle joku tuo edelleenkin kukkia melkein viikottain...

Ostin tuossa joku aika takaperin "Sammy Babitzin: 20 suosikkia"-cd:n ihan vaan kuullakseni muitakin Sammyn lauluja kuin "Daadadaadan" ja "Pienen pojan nukkeshow'n" ja "Mrs. Robinsonin" ja "Tuhka tuuleen". Ja olihan siinä niitä, mm. "Pikku-Kallen päivän huuli" jota itse muistan rallatelleeni nutipäänä kovasti.

Oliko se Sammyn kuolinvuosi nyt sitten 1973? Ja kevättä tai alkukesää?

Joka tapauksessa olin hieman alle 6-vuotias ja muistan kun isä ja äiti katsoivat mustavalkotelkkarista uutispätkää jossa näytettiin romuttunutta autoa, ja vierssä vanha taata selitti "tuolta se tuli kovaa vauhtia ja tuonne se meni" ja heilutteli kouriaan kuin veturimies ikään. Ihmettelin sitä, jolloin äiti tuhersi itkultaan että "Sammy Babitzin on kuollut".

Niin ja sitten pitää oikein ihmetellä että kukaan ei vielä ole Meiju Suvasta maininnut...

Vaikka kyseinen matami onkin nykyään lähinnä sääliä herättävä hahmo viiksiensä kanssa niin nuoruutensa kukassa 80-luvun alussa oli hänkin jopa Mona Caritaan verrattavissa oleva säpäkkä pakkaus. Ja osasi totta kai laulaakin, ja hyviä lauluja hänellä olikin.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkku kirjoitti:
Kujulta tulee päälimmäisenä muistista, Nosta lippu salkoon

Niin ja tämä:

- on sulla muodot Veenuksen, DAA DIRLAN DIRLAN DAA jne.

Ja Pasi Kaunistohan todella teki ihan uskonnollisviritteisiä älppäreitäkin - taisi miehellä olla se suomalaisen mieslaulajan "vakioputki" - ensin kaksin käsin viinaa ja sitten jostakin nurkan takaa pelmahti kuvioon Jeesus.

Laittakaapas jonkinlaista listausta esim. malliin Suomi-iskelmän kaikkien aikojen Top 5. Tässä meikäläisen:

1. Rentun Ruusu - IRWIN GOODMAN
2. Tsingis Kahn - FREDERIK
3. Yölinja - TAPIO RAUTAVAARA
4. Paloma Blanca - KATRI-HELENA
5. Lumessa kahlaajat - TRIO NISKALAUKAUS (heheheheh)

EDIT: tajusin just että eihän tuossa mun listassa ole kuin kaksi täysin suomalaista biisiä - numerot 1 ja 5 - muut ovat "käännöksiä". Noh, sou not.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Roku kirjoitti:
Niin ja sitten pitää oikein ihmetellä että kukaan ei vielä ole Meiju Suvasta maininnut...

Vaikka kyseinen matami onkin nykyään lähinnä sääliä herättävä hahmo viiksiensä kanssa niin nuoruutensa kukassa 80-luvun alussa oli hänkin jopa Mona Caritaan verrattavissa oleva säpäkkä pakkaus. Ja osasi totta kai laulaakin, ja hyviä lauluja hänellä olikin.

Jokunen vuosi sitten ilmestyi jonkun toimittajan kynäilemä Meiju Suvaksesta kertova kirja "Sydämellä", joka on ehdottomasti huonoin koskaan lukemani elämäkertateos - siis mahtava ja suositeltava lukukokemus kaikille heikkojen esitysten ystäville. Joltain Kirjatorilta tai vastaavasta alennuskirjakasasta puoli-ilmaiseksi mukaani lähtenyt opus oli niin järisyttävän huono, että se oli kertakaikkiaan pakko lukea yhdellä istumalla.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kuten tuolla aiemmin mainitsin, niin uskon, että Sammy Babitzin olisi ollut vielä kovempi sana suomen musiikkimarkkinoilla (miksei myös ulkomailla) kuin pikkuveljensä. Mutta sitähän emme koskaan saa tietää... Rokun mainitsema Sammy-cd tuo jotenkin nostalgisia muistoja, vaikka olinkin vasta pienen pieni tyttö (jopa vajaan vuoden), kun tämä autokolari sattui. Kirkan ohella Sammy tuli kuitenkin "tutummaksi". Aina ajoittain Kirkaa kuunnellessa tai etenkin Sammyn biisin kuullessa tulee mieleen Sammyn kohtalo. Sitä pohtii, että missä herra olisi nyt... Kuin tuhka tuuleen kuulostaa mielestäni siltä kuin Sammy laulaisi itsestään.

Kuka muuten lauloi kappaleen Mun sydämeni tänne jää? Ei tule millään mieleen. On meinaan hjyvä kipale.

Ja Meijusta vielä. Pure korvaan mua- asiaa! =)

Viimeksi muokattu:

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Roku kirjoitti:
Oliko se Sammyn kuolinvuosi nyt sitten 1973? Ja kevättä tai alkukesää?

Jep. 29.4.1973

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Predator kirjoitti:
Laittakaapas jonkinlaista listausta esim. malliin Suomi-iskelmän kaikkien aikojen Top 5.

Jos suoraltakädeltä pudottaisin oman TOP 5:ni, niin siinä olisi viisi Junnun esittämää kappaletta. Teinkin itselleni TOP 5 säännöt. Eli yksi kappale per artisti.

1.Kotkanpoikii ilman siipii Juha Vainio
Laulussa on koko miehen elämänkaari, josta jokaisen Suomalaismiehen on helppo löytää itsensä. "..kerran mun purjeeni tummuneet nää, olleet myös valkeat on.."

2.Äiti Matti & Teppo
Ei mitään sutaisemalla tehtyä tusinakamaa, tällä kappaleella ei ole ollut tarkoituskaan rahastaa. Silmänurkka kostuu, jokakerta kuunnellessani.

3.Kulku soittajan Yölintu
Lintujen varhaisempaa tuotantoa, kappale on rytmiltänsä menevä ja sanatkin uppoaa minuun.

4.Erkki 15v Tapani Kansa
Kappale kertoo hyvin toimeentulevan perheen ainoasta lapsesta, joka kuolee katutappelun seurauksena, erittäin koskettava ja taitava tulkinta Tapsalta.

5.Kuuntelen Tomppaa Paula Koivuniemi
Jostain syystä kolahtaa. Kiva tarina ja Paulan mahtava tulkinta.

Siinäpä minun TOP vitonen. Heti tulee mieleen useita yhtähyviä, mutta näillä mennään tälläkertaa.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Muisti palailee pät-kit-täin...

Muistaakos kukaan, Preda?, Roku?, "taas viideltä kukko käy navetantaa, nakit silmiltä kauhea kiekaisu saa, mökinsahtia renki tää kulauttaa..."

Finntrio on jäänyt pahasti paitsioon. Muistui mieleen tuosta Predan Kivikasvoista. Itseltä löytyy jostakin c-kasetti Finntriolta, tykkäsin aikanaan kovasti. Rentoa letkeää musaa, eikä vaadi keskittymistä, eli täydellistä taustamusiikkia. Sanoitukset ovat oivaltavia ja sävellykset olivat käsittääkseni kaikki trion itsensä tekemiä.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Olkku kirjoitti:
Muistaakos kukaan, Preda?, Roku?, "taas viideltä kukko käy navetantaa, nakit silmiltä kauhea kiekaisu saa, mökinsahtia renki tää kulauttaa..."

Ei kai vaan Jaakko Teppo?! Iskän suosikki aikanaan. Jouduin ajoittain pakostakin kuuntelemaan ja sanat jotenkin muistuttais sitä...

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
-BR- kirjoitti:
Ei kai vaan Jaakko Teppo?! Iskän suosikki aikanaan. Jouduin ajoittain pakostakin kuuntelemaan ja sanat jotenkin muistuttais sitä...

Ei Jaakko Teposta tiedetty Finntrion aikana vielä mitään. Tosin Jaskallakin on muutoma hyvä kipale, mutta itse laskisin Jaskan samaan kategoriaan Jopen kanssa, eli huumorimusiikki. Tiedä sitten onko se varsinaisesti iskelmää?

Finntrio oli voimissaan tuossa -70/-80 lukujen taitteessa.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Olkku kirjoitti:
Ei Jaakko Teposta tiedetty Finntrion aikana vielä mitään. Tosin Jaskallakin on muutoma hyvä kipale, mutta itse laskisin Jaskan samaan kategoriaan Jopen kanssa, eli huumorimusiikki. Tiedä sitten onko se varsinaisesti iskelmää?

Finntrio oli voimissaan tuossa -70/-80 lukujen taitteessa.

Jep, jep. Se olikin vaan villi arvaus... =) Eikä Jaakko Teppoa kyllä iskelmään minunkaan mielestäni lueta - luojan kiitos! Sen verran tuskaisia ovat muistot... ; )

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
-BR- kirjoitti:
Kuten tuolla aiemmin mainitsin, niin uskon, että Sammy Babitzin olisi ollut vielä kovempi sana suomen musiikkimarkkinoilla (miksei myös ulkomailla) kuin pikkuveljensä. Mutta sitähän emme koskaan saa tietää... Rokun mainitsema Sammy-cd tuo jotenkin nostalgisia muistoja, vaikka olinkin vasta pienen pieni tyttö (jopa vajaan vuoden), kun tämä autokolari sattui. Kirkan ohella Sammy tuli kuitenkin "tutummaksi". Aina ajoittain Kirkaa kuunnellessa tai etenkin Sammyn biisin kuullessa tulee mieleen Sammyn kohtalo. Sitä pohtii, että missä herra olisi nyt... Kuin tuhka tuuleen kuulostaa mielestäni siltä kuin Sammy laulaisi itsestään.

Kuka muuten lauloi kappaleen Mun sydämeni tänne jää? Ei tule millään mieleen. On meinaan hjyvä kipale.

Kirka on pelkkä marjanpoimija Sammyyn verrattuna. Koetti joskus muutama vuosi sitten laulaa Daada Daadaa muttei yltänyt veljensä tasolle, ei lähellekään. Muutenkaan kyseinen herra (Kirka siis) ei suosikkeihini kuulu, vaikka toki jokusen onnistuneen kappaleen hänkin on levyttänyt. Mutta jos Sammy olisi saanut elää, niin olisi minunkin uskoakseni paljon kovempi tekijä kuin Kirka.

"Mun sydämeni tänne jää" on Katri Helenan (tai Metri-Helenan ihan miten vaan) esittämä kappale. Ei paha.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy