SergeiK kirjoitti:Asia selvä. Liikut siis porukassa, jossa puukko kuuluu baari-illan perusvarustukseen kuten kännykkä ja kotiavaimet?
Joo, just niin.
SergeiK kirjoitti:Asia selvä. Liikut siis porukassa, jossa puukko kuuluu baari-illan perusvarustukseen kuten kännykkä ja kotiavaimet?
HN kirjoitti:Oot kyllä mahtava. Jatka ihmeessä linjallasi!
Ohmi kirjoitti:Mitäs linjaa tuossa nyt on? Kyllähän tuo meikäläistäkin hieman ihmetyttää, että joku selväpäinen eli tervehenkinen kaveri liikkuu kaupungilla porukassa, jossa kaikilla on Morat taskussa. Mustalaisten juttuja sanon minä...
HN kirjoitti:Mainittakoon, että itse olen nuorena pyörinyt porukassa, jossa usea tyyppi kantoi tuliasetta ja myi sekä käytti kovia huumeita. Silti olen ihan tavallinen perheenisä, joka käy töissä, maksaa laskunsa ja elää lakien mukaan. Tietysti se voi olla vaikea ymmärtää, että jotkut fiksut ja kunnialliset kansalaiset ovat kokeneet elämästä muitakin puolia kuin sen, joka näkyy omakotitalon pihasta ja isin Mersun takaikkunasta.
Näin on. Se tismalleen sama asia. Moran kantaminen ja alkoholismi on oikeastaan kaksi samaa asiaa.HN kirjoitti:Ihan sama asia olisi, jos vittuilisi monta vuotta raivoraittiina olleelle kaverille siitä, että tämä juo viinaa.
Ohmi kirjoitti:Mutta sinä voit HN rehvastella, nuoruusaikojen "kovien" poikien kanssa pyörimisestä, ihan niin paljon kuin haluat, minä näin siitä asiasta ihan tarpeeksi vaikken narkkareiden kanssa aikaani ole viettänytkään...
Eli mielestäsi on ihan järkevää pyöriä kovia huumeita vetävien ja aseita kantavien kavereiden kanssa?HN kirjoitti:Ei. Missäs niin on väitetty?
HN kirjoitti:Mistäs kohtaa viestistäni löysit rehvastelua kyseisestä asiasta? Se oli toteamus - fakta, jonka toin esiin neutraalisti ilman ylpeyttä tai häpeää.
Kyllä, ainakin siinä tilanteessa jossa tämä ihminen kertoo, että asiat ovat muuttuneet sen verran "että nykyään osaa kiertää tuollaiset tilanteet". Ei sanakaan, että Mora jätetään nykyään liiteriin lehtisahan viereen, kun lähdetään radalle.HN kirjoitti:Mielestäsi on siis oletettava, että jos ihminen on joskus tehnyt jotain, mitä tahansa, niin hän tekee sitä edelleen, ellei hän ole erikseen maininnut, ettei enää tee?
HN kirjoitti:No ei todellakaan ole. Se on tyhmää.
Pointti oli kuitenkin se, että - joidenkin vastakkaisista luuloista huolimatta - myös tyhmyyksiin nuorena sortuneista ihmisistä voi kasvaa fiksuja, vastuuntuntoisia ja lainkuuliaisia kunnon kansalaisia.
SergeiK kirjoitti:Kopterin tarinassahan sanottiin, että "hulluusvuodet" ovat ohitse vain siinä mielessä, että nykyään hän osaa kiertää tuollaiset tapaukset missä hän kohtaa kaltaisiaan puukonkantajia. En ainakaan tuosta bongannut mainintaa, että nykyään hän liikkuu porukoissa joiden taskujen terävin esine on autotallin avaimet.
Mutta jos Kopteri on päässyt irti puukonkantamisen perkeleestä, niin toivotan onnea. Koeta elää päivä kerrallaan tarttumatta siihen ihanan houkuttelevaan Moran tuppeen.
Viljami kirjoitti:Mistä tämä johtuu? Ollaanko me "älkää perkele tulko meille vittuileen kansa"?
Luulen että suomessa tartutaan herkemmin puukkoon tai käydään päälle
"neuvottelun" sijasta.
Sistis kirjoitti:Kolmea sivullista puukotettu yllättäen arkiaamuna Korian keskustassa. Sairasta.
Kun kuuntelee Radio Megaa niin tuntuu että porukkaa puukotetaan täällä Oulussa jatkuvalla syötöllä. Äskenkin jossain pihatalkoissa oli puukotettu selkään ja pari päivää sitten oli joku tapettu puukolla keskustassa. Ja näitä puukotuksia on muutenkin ollut koko ajan pitkin kevättä. Jokohan alkaa Oulu olla tilaston kärjessä, jos sellainen jostain löytyy? Mites muualla?
Vastahan tässä muutama päivä sitten uutisoitiin Väkivalta keskittyy tiettyihin kaupunginosiin
Viidentoista "parhaan" joukosta löytyy kolme kaupunginosaa Oulusta.
Kaijonharju todellakin on mesta, jonka mieluiten kierrän kaukaa. Noh, tänään aamupäivällä uskaltauduin Kaijonharjuun menemään ja ostin sieltä pizzan, niin eiköhän siinä ruokakaupan vieressä ollut jo aamukaljoittelijoita ja joku alkkisnainen huusi minulle käheällä äänellään: "Hei...! Heitä mulle se sun pizza, kuulikko, hei anna mulle se..".Kaijonharju on ghetto, jossa asuu vitusti maahanmuuttajia, manneja, nistejä ja opiskelijoita.
Vastahan tässä muutama päivä sitten uutisoitiin Väkivalta keskittyy tiettyihin kaupunginosiin
Eniten väkivaltarikoksia asukaslukuun suhteutettuna
1. Kluuvi, Helsinki
2. Jyväskylän keskusta
3. Lahden keskusta
4. Nekala, Tampere
5. Tikkurila, Vantaa
6. Kamppi, Helsinki
7. Raksila, Oulu
8. Kuopion keskusta
9. Korso, Vantaa
10. Tampereen keskusta
11. Toppila, Oulu
12. Espoon keskus, Espoo
13. Petonen, Kuopio
14. Kaijonharju, Oulu
15. Hakunila, Vantaa
Ehkä tämä on väärä ketju tälle....
Filosofi Esa Saarista on puukotettu Otaniemessä.
Iltasanomien uutinen asiasta.