Suomalainen väkivalta: Puukko

  • 12 900
  • 70

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Suomalaisia sanotaan väkivaltaiseksi kansaksi, varsinkin humalatilassa ollessaan. Nyrkkien heilumisesta viikonloppuisin maakunnassa ja muualla saa lueskella sunnuntain ja maanantain lehdistä, on otettu mittaa ravinteleissa, kioskijonoissa, asunnoissa tai kadulla muuten vaan. Yleensä ottaen lopputuloksena on naarmuja ja mustelmia, korkeintaan tikkejä. Oma nuoruuteni ajanjakso on vielä sen verran hyvin muistissa, että muistan joskus harvoin itsekin päissäni joitakin nahinoita aloittaneeni. Eikä nämä niin vakavia asioita ole jos joskus on vähän ottanut miehestä mittaa.

Mutta kun on nuo puukot.
Viime viikonlopun Oulun tapahtumat olivat taas jatkoa tälle järjettömyyden huipentumalle, summittaiselle puukotukselle ilman syytä. 16-vuotias, vaikka vielä jossain määrin "kloppi" onkin, on kuitenkin mieleltään jo sen verran aikuinen että tietää mitä teräaseelle pistäminen saa aikaan.
Samanlainen tapaushan oli muutama vuosi sitten Turussa(?), jossa nuorisojoukko puukotti useampaa uhria täysin mielivaltaisesti ilman pienintäkään syytä. Molemmissa tapauksissa kaava oli jotakuinkin sama; mentiin tekemään tikusta asiaa, ts. pummaamaan tupakkaa ja kun on hetki juteltu, aletaan haastamaan riitaa.
Toisin sanoen puukottaja hakemalla haki tilanteen, jossa voi heilauttaa puukkoaan.

Tätä ei järkeni ymmärrä. Jokainen tietää, että muutama puukonisku ylävartaloon varsin todennäköisesti tappaa ihmisen. Varsinkin, jos apua ei ole heti saatavilla. Kuitenkin puukko otetaan mukaan, ja usein tuntuu näitä tapauksia lukiessa, että sitä on pakko käyttää. Vaikka syytä ei olisikaan.

Pidän itseäni oikeustajultani ja moraaliltani jokseenkin "valveutuneena", ns. normaalina ihmisenä, ja uskon suurimman osan Jatkiksenkin kirjoittajista tuntevan samoin. Minulle on aivan selvää, että EN OTA PUUKKOA MUKAAN MENNESSÄNI KAUPUNGILLE.Niin ei vain tehdä.Vaikka olisin kuinka humalassa, ei puukko tulisi matkaan.
Mitä siis liikkuu näiden ihmisten päässä sillä hetkellä, kun he laittavat Moran taskuun ja lähtevät kadulle illansuussa? Jotkut ovat kuulusteluissa sanoneet, että "varmuuden vuoksi". Kuitenkin juttu on yleensä aina niin, että puukottaja riitaa haastamalla rakentaa oikeutuksen puukottamiselle, yksikin poikkipuolinen sana vastapuolelta riittää siihen. Aina ei tarvita sitäkään.

Toinen juttu on sitten nämä pikaistuksissa pitkän ryyppäämisen jälkeen tapahtuvat puukotukset. Yhteistä näille on kaveriporukka, perheenjäsen tai muuten tutut henkilöt jotka riidan jälkeen hakevat keittiöstä leipäveitsen ja sen suuremmitta puheitta iskevät sillä uhria. Nämä eroavat kuitenkin Oulun ja Turun tapauksista juuri tilanteen äkkinäisyydellä, joskaan eivät ole yhtään sen kummemmin puolustettavissa.

Täällä Härmänmaalla on puukko ollut aina kovassa huudossa. Lähestulkoon joka talossa on kaks´neuvoonen. Nykypäivänä ne ovat koriste-esineitä, mutta häjyjen aikaan puukotukset olivat arkipäiväisempiä.
Pitääkö puukon käytölle väkivallan osana hakea pohjaa 1800-luvun Suomesta, vai miksi tätä näennäisen järjetöntä väkivaltaa esiintyy?
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kusipäisyys - ehtymätön luonnonvara

Hyvä alustus, mutta en ehdi enempiä kommentoida hienoa juttuasi. Tässä kuitenkin yksi omakohtainen tarina.

Juhannus kauniilla 90-luvulla suomalaisessa tanssipaikassa. Minä, 17v kloppi viettämässä myös jussia pahaa-aavistamatta.

Kunnes alkoi tapahtua; yllättäen,(ei mitään suunsoittoa, katsekontaktia tms.) mustalainen ui liiveihini, ja alkoi väittää täydessä raivossa minun olevan hänelle velkaa 400mk pokerin peluusta. No sanoin rauhallisesti etten ole koko miestä ikinä nähnyt. Seuraavana hetkenä huomasin puukon olevan jo rinnuksillani.

Joku vaisto tai vastaava sai minut riuhtaisemaan itseni irti ja juoksin helvetin lujaa lähimpään ihmisvilinään. Olisi voinut käydä pahemmin. Ihme kyllä musu oli yksin kimpussani.. Jälkeenpäin kuulin että samaa kortinpelupaskaa oli uhottu muillekin..

Mustalaisia on varmasti aivan kunnollisiakin, en ole vain ikinä tavannut sellaista. Kertookohan se enemmän minusta vai mustalaisista? Joo, joo heiluttaa niitä puukkoja muutkin.

P.S. en ole ikinä (koputtaa puuta) joutunut edes kunnon tappeluun, että silleen. Järjettömän väkivallan uhriksi valitettavasti voi joutua aivan sattumanvaraisesti, kuten saamme lehdistä lukea.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Eiköhän tuossa lähtä jo siitä liikkeelle, kuinka lapsen vanhemmat ovat munanneet ihan totaalisesti, kun eivät itseään kastroineet aikoinaan. Jos taasen vanhemmat ovat tehneet voitavansa, eikä sekään riitä, on kyseessä häiriintynyt yksilö, joka voitaisiin esimerkiksi terminoida, sillä turha pakkohoito ei mitään kuittaa.

Mikä ihme voi todellakin olla sytyke toisen ihmisen hengen uhkaamiseen? En tiedä, mutta mielenkiinnolla odotan lisätietoa tästä Oulun Tuirassa (no niin no, Tuira...) riehuneesta räkänokasta. Vastaako kuvaus sitä tunnettua stereotypiaa, joka on nähty jo liian monta kertaa? Häirikkö josta tuli toisten (vanhempien) vastaavien älykääpiöiden ohjauksella vieläkin tyhmempi. Sitten ollaan "kovaa jätkää", ja jossain vaiheessa tuo idiotismin ihannointi johtaa kättä pidemmän mukana pitämiseen, koska kovat jätkät tai en tiedä, kertokaa kuka tietää.

Puukko kuuluu vyölle kun ollaan metsällä, kalalla tai patikoimassa jossain päin luonnossa. Tai tietenkin, jos olet porofarmari (hieno baitti, kun Oulusta puhutaan), heillähän on puukko ihan perustyöväline. Mutta mikä todellakin hämärtää oikean ja väärän rajan 16 vuotiaalla älykääpiöllä? Otappa tuostakin selvää sitten.

Nirri pois, perkele, tuollaisiin tarvitse verovaroista tuhlata.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Yksinkertaisin ja paras tapa välttää väkivaltaisuuksia on olla juomatta itseään humalaan. Jos kaikki noudattaisivat tätä kultaista ja hyvää sääntöä, niin väkivaltaisuudet vähenisivät murto-osaan nykyisestä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
The Original Jags kirjoitti:
Yksinkertaisin ja paras tapa välttää väkivaltaisuuksia on olla juomatta itseään humalaan. Jos kaikki noudattaisivat tätä kultaista ja hyvää sääntöä, niin väkivaltaisuudet vähenisivät murto-osaan nykyisestä.
Aivan mahtava idea! Tällähän puukotuksetkin katoavat kuin itsestään!

Kenties voisit vielä tuon tueksi referoida hieman Lars Leeviä?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
The Original Jags kirjoitti:
Yksinkertaisin ja paras tapa välttää väkivaltaisuuksia on olla juomatta itseään humalaan. Jos kaikki noudattaisivat tätä kultaista ja hyvää sääntöä, niin väkivaltaisuudet vähenisivät murto-osaan nykyisestä.

Ajattelepa kuinka paljon syntyvyys laskisi. Väitän että enemmän tehdään lapsia kännipäissä kuin tapetaan ihmisiä. Niin ettei tämä ole mikään ratkaisu ainakaan väkilukuun. Monet ovat kännissä paljon hilpeimpiä veikkoja kuin ihan selvinpäin. En väitä etteikö väkivalta vähenisi, varmasti. Mutta syntyvyys vähenisi myös ! Tämä taas aiheuttaisi meille valtavan eläkepommin, tai teille.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Aivan mahtava idea! Tällähän puukotuksetkin katoavat kuin itsestään!

Kenties voisit vielä tuon tueksi referoida hieman Lars Leeviä?

Suurin osa puukotuksista tehdään varmasti humalassa, joten eiköhän ne puukotukset vähene siinä samalla dramaattisesti jos kansa kokee raittiusherätyksen.

Laestadius oli oikealla asialla 1800-luvun puolessa välissä. Hieman liioitellen voidaan sanoa, että esti Lappia hukkumasta viinaan.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
veinikretski kirjoitti:
Ajattelepa kuinka paljon syntyvyys laskisi. Väitän että enemmän tehdään lapsia kännipäissä kuin tapetaan ihmisiä. Niin ettei tämä ole mikään ratkaisu ainakaan väkilukuun. Monet ovat kännissä paljon hilpeimpiä veikkoja kuin ihan selvinpäin. En väitä etteikö väkivalta vähenisi, varmasti. Mutta syntyvyys vähenisi myös ! Tämä taas aiheuttaisi meille valtavan eläkepommin, tai teille.

Alkoholi laskee miehen potenssia, samoin kuin tupakka. Tietysti siinä voi olla perää, että alkoholi kohottaa aloitekykyä vastakkaisen sukupuolen suhteen. Tosin itse suosin perinteisempää ja kristillisempää tapaa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
The Original Jags kirjoitti:
Alkoholi laskee miehen potenssia, samoin kuin tupakka. Tietysti siinä voi olla perää, että alkoholi kohottaa aloitekykyä vastakkaisen sukupuolen suhteen. Tosin itse suosin perinteisempää ja kristillisempää tapaa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.

Tarkoitatko niin kuin enemmän sellaista "Maon syntinen laulu" tyyppistä lähentymistä, jumalan terve ja silleen. Sanotaan niin että ilman esiaviollisia suhteita ja pikkukännejä olisi tässä maassa puolet enemmän avioeroja, kyllä alkoholi aiheuttaa paljon pahaa, mutta samoin nämä hörhelöt jotka eivät käy ollenkaan paneskelemassa ennen avioliittoa, olen sitä mieltä että kohtuu kaikessa. Äitini muuten oli Jehovan todistaja. Hu hu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
The Original Jags kirjoitti:
Tietysti siinä voi olla perää, että alkoholi kohottaa aloitekykyä vastakkaisen sukupuolen suhteen.
No onhan se vähän niinkin, tosin aika yksilöllistä silti. Itse en voi sanoa humaltuneena osaavani ottaa kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen sen paremmin kuin selvinpäinkään. Samankaltaiset estot silloinkin kyseessä. En esim. baarissa mene juttelemaan vieraille naisille humalassa juurikaan.

Ihmistyypistä kiinni siis melko paljon. Ei se ihminen humaltuneenakaan ihan täysin toinen persoona ole.

Tosin itse suosin perinteisempää ja kristillisempää tapaa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.
Kuis paljon suhteita takanapäin ystäväiseni?
 

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
En ole ikinä ollut tilanteessa, jossa olisi ollut vaarassa saada puukosta. Jotenkin sitä on aina tajunnut pitää näppinsä erossa teräaseista kun on ottanut miestä väkevämpää. Tosin, tunnen itseni sen verran hyvin että puukkoon en tarttuisi vaikka olisin kuinka humalassa.

En kyllä vähättelisi nyrkkien ja potkujenkaan voimaa. En tiedä kuvittelenko vain, mutta nykynuoriso ei tappele enää rehdisti, vaan usein potkitaan maassa olevaa uhria niin että henki meinaa lähteä. Potkut päähän voivat olla tosi pahoja kuten kaikki tietää. Samoin kun potkitaan kylkeen, niin katkennut kylkiluu pahimmassa tapauksessa puhkaisee keuhkon.

Nykyään on yhä suositumpaa vetää lääkkeitä viinan kanssa, joten ei ihme että teotkin ovat yhä järjettömämpiä.
 

raindex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minäkin olen joutunut tapaamaan "puukkotaiteilijan". Tässä viime juhannuksena joku nuori heppu (n.14-16v.) hyökkäsi takaapäin kimppuun huutaen, että tuolla on sen yhden kaveri. Silmät oli kuin lautaset ja raivo valtavaa. 3 huitasua ja juosten karkuun kun näki, että nyt tais osua pahasti. Onneksi ei kuitenkaan käynyt kovin pahasti ja lääkäritkin sai parsittua korvan takas korvan näköiseksi, eikä mahaankaan osuneet tökkäsyt mennyt syvälle.
Eivät vaan ole lainvalvojat saaneet vielä kiinni, mutta eihän se tietenkään helppoa ole kun oli niin iso väenpaljous mihin kadota.

Yksi asia jäi vain häiritsemään... kenenköhän kaveri mä olin?
Olisi voinut edes vaivautua sen verran katsomaan naamaanpäin, että kävisi oikean ihmisen päälle vai eikö sillä ole väliä kunhan saa vain jollekkin kostettua?
Sekin olisi ollut ihan kiva tietää, että mitähän tälle onnettomalle oli tehty niin pahaa, että piti se puukko kaivaa esille? Ei ainankaan kukaan meidän porukasta käyny harrastamassa lemmenleikkejä sen emännän kanssa koska linnaanhan siitä olis joutunu luultavasti. Ja nopeesti katsottuna en nähnyt mitään pahoinpitelyn merkkejäkään tässä "taiteilijassa".

Tuollaisille sankareille olisi varmaan hyvä rangaistus sellainen, että lennätetään kaveri keskelle erämaata ja lyödään puukko kouraan sanoilla "Käytä sitä siihen mihin se on tarkoitettu, onnea!".
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
raindex kirjoitti:
Sekin olisi ollut ihan kiva tietää, että mitähän tälle onnettomalle oli tehty niin pahaa, että piti se puukko kaivaa esille? Ei ainankaan kukaan meidän porukasta käyny harrastamassa lemmenleikkejä sen emännän kanssa koska linnaanhan siitä olis joutunu luultavasti. Ja nopeesti katsottuna en nähnyt mitään pahoinpitelyn merkkejäkään tässä "taiteilijassa".
Nuo lautasmaiset silmät kyllä kertonee siitä, että kaveri oli lääkkeissä tai huumeiden vaikutuksen alainen. Siinä tilassa ihminen kyllä voi tehdä ihan mitä tahansa ja kenelle tahansa. Tarpeeksi kun viskoo ja aistit temppuilee, niin lopputulos on tiedossa.

Onneksi ei käynyt pahemmin siinä, voit olla tyytyväinen. Ikävää vaan, että moiset tapaukset tuskin tulevat vähenemään, vaan yleistyvät aivan varmasti. Varuillaan saa olla jo Suomessakin.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Joo itsekään ei oikeen tajua näiden "hulikaanien" intoa löydä puukolla tuntemattomia. Itse ei ketään ole koskan minua puukolla tullut uhkailemaan, mutta helvetin pahaa jälkeä sillä saa aikaan, kuin ihmistä alkaa puukottaa.

Ja jokainen jokseekin on joskus tappeluun varmaan joutunut. Ja helposti sitä, kuin alkoholia on nautinut ja sitten joku tyyppi yrittää pokata muijaasi, tulee KO henkilöä jonkinsortin väkivallalla uhkaamaan. Mutta tätä pidän ihan luonnollisena, sillä, ei kai ketään mies katso vierestä kun oma muija "karkaa käsistä" tekemättä mitään?

Mutta itse, vaikka alkoholia tulee nautitua, niin puukotasi en siltikään ketään ihmistä. Minusta se on raukkamaista ja säälittävää, perkele jos on jotakin kränää ja haluaa toista satuittaa niin se pitää sitten hoitaa rehdisti 1 vs 1 matsilla. Muutenkin tuollainen "hyökätään joukolla jonkun kimpuun ja piestään ja lähdetään karkuun"-tyyli ei iske meikäläiseen sitten yhtään. Se on epäreilu ja raukkaminen tyyli...varsinkin, jos se porukka puukkoa käyttää. Ja kuten joku sanoikin...niin enpä minäkää yhtään "kunnon" mannea vielä ole eläessäni nähnyt. Sen sijaan liian monta mannea, joilla tyyli "Viddu sää suostut tai koko mun suku tulee hakkaan sut!!". Mutta eipä manneja sitten näy, kuin rehdin 1 vs 1 miehestä mittaa odottaa....joten vika manneissa vai minussa? Mutta minun kokemksien perusteella mannet ovat perin raukkamaista sakkia :/ ...

Ja joku Siperia olisi oikea paikka näillä "puukkosankarelle"....jospa siittä oppisvat, että puukolla ei heiluta, kuin sillä tehdään ihan sille tarkotettuja töitä. Ja miten jollakin riittää moraalia huitoa puukolla mielessä ihmisten vahingoittaminen? Itse en edes kännissä pystyisi sitä tehdä. Toki miehestä mittaa saa ottaa, kuin tarve vaatii, mutta ne puukot voi jättää pois ihan suosiolla.

Taisi mennä vähän ohi aiheen...
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Tuo Helsingissä torilla tapahtunut puukotus on taas näitä mitä ei pysty järjellä selittämään. Mies puukottaa avovaimonsa kuoliaaksi keskellä toria ja kirkasta päivää pariskunnan 11-kuukautisen vauvan ollessa vieressä.

Mitä enemmän tätäkin tapausta ajattelee, sitä hämmentyneemmäksi ja vihaisemmaksi mielen vetää.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa.htm#id1033200
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hartiapankki kirjoitti:
Tuo Helsingissä torilla tapahtunut puukotus on taas näitä mitä ei pysty järjellä selittämään. [/url]

Järjellä ja järjellä, eihän tuo nyt tarvitse muuta kuin sen, että mies on saanut tiedon, ettei tuo 11-kuukautinen vauva olekaan hänen vaan jonkun toisen.

Itsekin tiedän yhden pariskunnan, jolla on kolme lasta ja yksikään niistä ei ole perheen isän. Enpä ihmettelisi yhtään, jos "isukki" joskus tiedon saatuaan pistäisi vaimonsa kylmäksi...
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Ohmi kirjoitti:
Itsekin tiedän yhden pariskunnan, jolla on kolme lasta ja yksikään niistä ei ole perheen isän. Enpä ihmettelisi yhtään, jos "isukki" joskus tiedon saatuaan pistäisi vaimonsa kylmäksi...

No lämpimäksi se ei ainakaan vaimoaan ilmeisesti ole saanut.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Ohmi kirjoitti:
Järjellä ja järjellä, eihän tuo nyt tarvitse muuta kuin sen, että mies on saanut tiedon, ettei tuo 11-kuukautinen vauva olekaan hänen vaan jonkun toisen.

Itsekin tiedän yhden pariskunnan, jolla on kolme lasta ja yksikään niistä ei ole perheen isän. Enpä ihmettelisi yhtään, jos "isukki" joskus tiedon saatuaan pistäisi vaimonsa kylmäksi...

Mahtavaa! Minä taas en ihmettele näitä puukotuksia kun tuollaista lukee.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Ketjun otsikko on "Suomalainen väkivalta: Puukko". Tässä Haagan tapauksessa ei taida kuitenkaan olla kyse ainakaan alkuperäisestä suomalaisesta. Tekijä oli IS:n mukaan istunut hetki ennen tekoa läheisessä kahvilassa, jonka työntekijä sanoi tekijän puhuneen huonosti suomea.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Vaikka onkin itse tullut heitettyä puukolla niin päin persettä se silti on, tosin siinä tilanteesa jossa itse saat ensin, niin ainakin minun kähmini paloi totaalisesti, tosin sain kyynelkaasua en puukkoa täysin odottamatta suoraan silmiin. Täytyy myöntää että silloin itsehillintä petti täysin, sattui nimittäin niin saatanasti.

Ihmisten reaktiot ovat erilaiset, itse en kyllä lähtisi ruiskuttelemaan ihmisiä kokeeksi ilman aihetta. Ymmärrän itsesuojelu tarkoituksessa olevat sumutteet, mutta väärin käytettynä voi asiat johtaa paskamaisiin tilanteisiin, joista kärsivät kaikki.

Tilanne on hieman sama kun potkaiset jotakin perseelle ja sitten odottaisit että toinen sanoo ai ai älä enää viitsi tuolla tavalla tehdä se on tuhmaa. Muuten tuomitsen puukot ja muutkin vehkeet ilman muuta enkä ole millään tavalla ylpeä omasta paskajutustani päin vastoin ja kovasti.

En tiedä pystyisinkö hillitsemään itseäni vieläkään mikäli joku näin toimisi, Tallinnassa oloaikana eräs kyllä yritti kadulla minulle puukkoa tarjota, en pystynyt. Mutta puukkoon en enää koskaan siinä mielessä koske, niin ainakin syvästi olen päättänyt, tapahtui mitä hyvänsä.

Ps. Ehkä pumppuhaulikko :)
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Itselläni ainoa kahnaus puukon kanssa sattui muutama vuosi takaperin. Istuimme kaverin kanssa suositussa puistossa perjantai-iltaa, muutaman kaljan kera. Seuraamme ilmestyi viiden ryhmä ympäri kännissä olevia teinejä (itse olin 17v. :). Tuntemattomat pukarit rupesivat haastamaan ja tönimään ilman syytä, sanoimme kaverin kanssa vähän turhaan tapaan "lähtekää vielä kun pääsette". Seuraavaksi yksi natiainen vetäisi puukon taskusta ja löi sen kaverini kurkulle kiinni. Päässäni pyöri ja mietin mitä voisin tehdä, hyökätä kimppuun ja luottaa 50-50 kumpaan suuntaan puukko lähtee lipeämään vai puhua järkeä puukkojunkkarin päähän. Puheella tämä onneksi selvisi ja lähdimme suosiolla kävelemään pois. Koko illan etsimme sitä samaista idioottia "kosto mielessä", mutta eipä löytynyt. Hyvä niin, säästyi monta harmia. Onneksi "aikuistuneena" on oppinut välttämään nämä turhat tappelutilanteet.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Kuulopuheen mukaan Kotkan meripäiville ei ohjelmapuolelle päässyt sateenvarjon kanssa sisään koska "sitä voi käyttää aseena."
Sisällä oli kuitenkin ollut puukkojen myyntikoju...

Kerran on meikäläistä puukolla uhattu. Kyseessä oli joku "sääootkatellumunmuijaani"-tyyppi joka baarista lähtiessäni ryntäsi perään ja alkoi jotain fiskarssia naamani edessä heilutella.
Onnekseni seurueeni oli suht hurjaa porukkaa joten n. sekunnin kuluttua tän tyypin naaman edessä oli 4 suhteellisen hurjan kokoista moraa.
Ei sillä sitten ollutkaan muuta asiaa...

Korostetaan nyt vielä että tämä tapahtui "hurjina" nuoruusvuosina,
nykyisin osaa melkein aina vaaratilanteet välttää.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kopteri kirjoitti:
Onnekseni seurueeni oli suht hurjaa porukkaa joten n. sekunnin kuluttua tän tyypin naaman edessä oli 4 suhteellisen hurjan kokoista moraa.
Asia selvä. Liikut siis porukassa, jossa puukko kuuluu baari-illan perusvarustukseen kuten kännykkä ja kotiavaimet?

Sitten vielä ihmetellään jos puukot heiluu, kun joka toinen kantaa sellaista perstaskussaan.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vakio kirjoitti:
Ketjun otsikko on "Suomalainen väkivalta: Puukko". Tässä Haagan tapauksessa ei taida kuitenkaan olla kyse ainakaan alkuperäisestä suomalaisesta. Tekijä oli IS:n mukaan istunut hetki ennen tekoa läheisessä kahvilassa, jonka työntekijä sanoi tekijän puhuneen huonosti suomea.

IS:n mukaan pariskunta oli Turkista kotoisin, tosin jo Suomen kansalaisuuden saaneita.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Hartiapankki kirjoitti:
Samanlainen tapaushan oli muutama vuosi sitten Turussa(?), jossa nuorisojoukko puukotti useampaa uhria täysin mielivaltaisesti ilman pienintäkään syytä. Molemmissa tapauksissa kaava oli jotakuinkin sama; mentiin tekemään tikusta asiaa, ts. pummaamaan tupakkaa ja kun on hetki juteltu, aletaan haastamaan riitaa.
Toisin sanoen puukottaja hakemalla haki tilanteen, jossa voi heilauttaa puukkoaan.

Tässä on varmaan kyse muutaman vuoden takaa vappuna tapahtuneesta episodista. Siinä oli puukottajan kaveri kuollut yliannostukseen ja siitä masentuneena tämä puukottaja veti päänsä sekaisin jollain aineilla. Lähti sitten kävelemään kaupungille ja puukotti muistaakseni viittä ihmistä ihan ilman muuta kontaktia. Mitään rähinöitä ei ollut ja kaveri vaan jatkoi matkaansa aina iskun jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös