Re: Re: Kielten tunneilla poljetaan ihmisoikeuksia!
Viestin lähetti varjo
Tunnin voi helposti vetää täysin nollat taulussa, jos ei kertaakaan tarvitse vastata yhteenkään kysymykseen
Totta. Mutta minähän sanoinkin tuossa avautumisessani, että "minulla ei myöskään olisi mitään sitä vastaan, että välillä, vaikkapa kerran tunnissa, vastaamaan pyydettäisiin myös sellaisia, joilla ei ole käsi pystyssä". Mutta jos opettaja koko tunnin kysyy sanoja ym. jokaiselta vuoronperään, ei se ainakaan minun kaltaisiani, heikompia oppilaita, todellakaan kehitä, vaan tekee tunnista pikemminkin todella piinaavia. Paremmin asioista perillä olevat taas saattaisivat haluta vastata ilman erillisiä pakotteitakin, joten "varjon" esittämä logiikka ei ole mielestäni pätevä.
Viestin lähetti varjo
Eikä velvoiteta. Oppivelvollisuus päättyy, 16-vuotiaana? Tai peruskoulun jälkeen. Jokatapauksessa mikään ei pakota sinua olemaan koulussa.
Niin, tämä nyt on suhteellinen kysymys. Faktahan on, ettei maailmassa ole PAKKO tehdä yhtään mitään, kun se kuolemakin tulee ihan ilman minkään asian tekemistä. Toki jatkokoulutuspaikoissa oleminen ei ole samanlaista oppivelvollisuutta kuin peruskoulu, mutta kun vahingossa tämän paikan kauppiksesta sain, piti se siis ottaa vastaan. Muuten Kela olisi vienyt siihen asti saamani työttömyyskorvauksenikin pois.
Viestin lähetti varjo
ja koska et edes ole mikään 16/17v amiksen lopettanut, niin työn saamiselle ei luulisi olevan esteitä.
Taas ollaan hyvin vaikeasti määriteltävän asian edessä. Itse kyllä väitän, että parikymppisen ei ole ihan helppo ilman mitään koulutusta saada töitä, tai ainakin tällaisille henkilöille päätavoitteeksi on työvoimatoimistossa astettu opiskelu-, ei työpaikan, saaminen. Työharjoittelupaikkoja Kelan maksamalla työttömyyskorvayksella toki on tarjolla...
Viestin lähetti varjo
Eli siis, koska sinua ei huvita tehdä töitä tai opiskellakaan, yhteiskunnan pitäisi antaa sinulle rahaa ihan muutenvain?
Missä vaiheessa olen sanonut, ettei minua huvita tehdä töitä? Entä missä vaiheessa olen sanonut, ettei minua huvita opiskellakaan? Kauppiksessa ei huvita juu, mutta se tuskin tarkoittaa sitä, ettei minua huvittaisi opiskella missään...
Viestin lähetti varjo
Voin suorastaan kuulla miten ne miljoonat _oikeasti_ ihmisoikeuksien riistosta kärsivät ihmiset ympäri maailmaa tuntevat sympatiaa kohtalosi takia.
Voi herranen aika, joudut käymään koulussa, jotta saisit rahaa yhteiskunnalta...siihen verrattuna bambunversojen työntely kynsien alle yms. on aika kevyttä kamaa.
On hyvä muistaa, että maailmassa ei saisi ikinä kritisoida mitään tai olla ikinä surullinen mistään, jos aina ajattelisi, että "minä kun valitan niin pienistä, kun joillain on todellisia ongelmia". On näet fakta, että AINA löytyy joku, jolla menee vielä huonommin, enkä ikinä ole ymmärränyt esim. täällä hyvinvointi-Suomessa niin monta kertaa kuultua mantraa, että "miksi me valitamme niin pienistä, kun maailmalla on mm. nälänhätää ja sotaa?".
Jokaisella omat - ja yhtä arvokkaat - murheet, joita ei mielestäni tarvitse - eikä saakaan - arvottaa!
Viestin lähetti kissakarva
Olen pitkään ollut sitä mieltä että nykyisin sellaiset ihmiset, joilla ei ole todellisia ongelmia, rutisevat käsittämättömistä asioista.
Hassua, että juuri kun kirjoitin noita viimeisiä sanojani "varjolle", "kissankarva" sattui juuri kirjoittamaan virkkeen, jollaista en siis ymmärrä ollenkaan.
Vaikka tämä asia ei nyt varsinaisesti tähän ketjuun kuulukaan, niin haluan silti kysyä sinulta, Arvoisa kissankarva, mikä ihme sinä olet arvostelemaan, kenen ongelmat ovat todellisia ja kenen eivät?! Vihaiseksi laittaa tuollainen toisia, "vähemmästä valittavia", sorsiva teksti!