Miksi muuten kamppailulajien harrastajat ovat saaneet pitää fantasiamaailmansa, siis erillisen saarekkeensa yhteiskunnasta?
Ehkä siellä käydään tämä keskustelu siinä vaiheessa, kun kehässä aletaan potkimaan tahalleen munille, puremaan tai vaikka potkimaan maassa makaavaa päähän. Kamppailu-urheilu on kuitenkin myös herrasmiesurheilua.
RuuhkaTukka kirjoitti:
Mitä on tapahtunut älykkäälle, asialliselle keskustelijalle muutaman vuoden takaa? Nykyisin tuntuu että kykenet suhtautumaan erilaisiin mielipiteisiin vain pilkallisuudella, yksisilmäisyydellä ja muiden ihmisten sanojen tarkoituksellisella väärin ymmärtämisellä.
Ei mitään mutta jos minulle vastaillaan henkilökohtaisuuksilla tai muilla typerillä nokkeluuksilla, niin en jaksa enää hakata päätä seinään. Ehkä olisi fiksumpaa tosiaan sitten vain olla vastaamatta näihin. Ei sinunkaan tarvitse lukea kuin tätä ketjua taaksepäin, niin ehkä ymmärrät.
Sellaiseen asiakeskusteluun on mukava osallistua, vaikka oltaisiin ihan eri maailmoista, mutta ei minun kärsivällisyyteni riitä näitä "yhyy, Jarkko Ruutu-vihaaja, Tappara-fani"-lässytyksiä.
Mitä tulee siihen Ville Niemiseen niin se oli puhtaasti heitto Kylen uhmakkaaseen "arvostan pelaajien kommentteja enemmän kuin näiden nimimerkkien kommentteja". Se oli ihan hauska heitto, sikälikin, kun Kylellä tuskin on sen parempaa aavistusta kuin minulla, että mitä tai ketä nimimerkkien takana piilee. No, siinä on pelaaja joka sanoi, että paluuta entiseen ei ole -> keskustelun voi lopettaa ja siirtyä muiden kanssa eteenpäin. Ehkä Ville Nieminen on väärä pelaaja tai ainakaan minä en saa Niemisen kommenttia käyttää, koska kannustan Tapparaa.
Menee kuulemma uskottavuus.
Tappeluiden luoma illuusio taas oli minun ikioma mielipiteeni ja olen täysin sen takana, esim. Patrick Kaleta osoitti sen taas Rangersia vastaan. Minä väitän, että saat hakata noita pelaajia, vaikka joka päivä mutta eivät he ole siitä moksiskaan. Saati sitten kun pelaaja alkaa olla Milan Lucicin kokoluokkaa, niin alkavat jo nyrkkisankaritkin olla vähissä häntä vastaan.
Ja edelleen, tappelut on apinoitu Suomeen NHL-kiekosta jossa niillä on täysin erilaiset perinteet ja historia. Muistutan jälleen, että 90-luvulla täällä hoettiin kyllästymiseen asti sitä kuinka tappelut kuuluvat nimenomaan NHL-kiekkoon mutta eivät Suomeen. Nykyään tuntuu etteivät fanit osaa muusta puhuakaan kuin kuittivihoista ja muusta epäolennaisesta.
Kerro sinä RuuhkaTukka mikseivät fanit keskustele Sasha Barkov Jr:n pelisilmästä, Joel Armian luonnollisesta maalivainusta tai nyt vaikka Ossi Väänäsen jäätävästä rutiinista. Ei, pitää puolustaa viimeiseen pisaraan Jarkko Ruudun puolirikollista niittiä tai kauhistella Markus Nordlundin taklauksesta saatua kahden (!) ottelun pelikieltoa. Joo, okei, ehkä oli ylimitoitettua mutta kaksi matsia, mitä helvetin väliä sillä on?
Minulle jääkiekko on ensisijaisesti taitolaji joka sisältää fyysisen kamppailuelementin, ei mikään teinivuosien jatke aikuisille miehille jotka eivät osaa käyttäytyä kun harmittaa.