Mitäs mieltä tälläisestä?
Kuinka moni on kokenut ihanan tunteen kun ei ole suhteita mistä saisi töitä niin etsiä puhtaalta pöydältä se työpaikka.
Joo, mä olen.
Nyt kun hiukan pidempiaikaisen duunin sain niin voin avautua asiasta.
Kerrottakoon että työttömyysaikanani (n. 3 kk) lähetin työhakemuksia sähköpostitse yli 300 kpl, kirjeversioita yli 50 kpl ja soittoja yli sata.
Lainauksia sähköpostistani:
Niin, miten siitä erottua yli 300 hakijasta?
Ja sitten kun valitsevat 10 henkilöä työhaastatteluun, prosentit ovat vieläkin tasan 10 %. Sehän sinne valitaan joka tuntee jonkun joka on töissä siellä yrityksessä.
Sisäiset järjestelyt = toimitusjohtajan pojan kaveri sai työpaikan.
Miksi edes laittaa työpaikkailmoitus jos asian voi ratkaista sisäisillä järjestelyillä?
Niin, minkä helvetin takia ilmoituksessa ei lue että täytyy olla työskennellyt aikaisemmin Sanoma Osakeyhtiössä?
Kerrottakoon vielä että pääsin yli 300 lähetetyn sähköpostihakemuksen perusteella vain yhteen haastatteluun.
Taitaa asian laita olla niin että sähköposti on aika hyödytön.
Se on niin helppo lähettää vaikkei työpaikka ns. oikeasti kiinnostakkaan. Minullakin oli omat työhakemus-pohjat eri aloille valmiina, siitä copy - paste ja lähetä. Helppoa.
Niin, mainittakoon vielä että jos joku on kiinnostunut palkkaamaan minut normipalkalla normityöaikoihin niin yksityisviestillä saa yhteyden.
Kuinka moni on kokenut ihanan tunteen kun ei ole suhteita mistä saisi töitä niin etsiä puhtaalta pöydältä se työpaikka.
Joo, mä olen.
Nyt kun hiukan pidempiaikaisen duunin sain niin voin avautua asiasta.
Kerrottakoon että työttömyysaikanani (n. 3 kk) lähetin työhakemuksia sähköpostitse yli 300 kpl, kirjeversioita yli 50 kpl ja soittoja yli sata.
Lainauksia sähköpostistani:
Saimme tehdä valinnan tasokkaasta ja runsaasta 300
hakijan joukosta.
Niin, miten siitä erottua yli 300 hakijasta?
Ja sitten kun valitsevat 10 henkilöä työhaastatteluun, prosentit ovat vieläkin tasan 10 %. Sehän sinne valitaan joka tuntee jonkun joka on töissä siellä yrityksessä.
Kiitos mielenkiinnostanne yritystämme kohtaan. Saimme teidän hakemuksenne lisäksi useita korkeatasoisia hakemuksia, mutta päädyimme asiassa sisäisiin järjestelyihin.
Sisäiset järjestelyt = toimitusjohtajan pojan kaveri sai työpaikan.
Miksi edes laittaa työpaikkailmoitus jos asian voi ratkaista sisäisillä järjestelyillä?
Kiitos mielenkiinnosta vuorotteluvapaasijaisuuttamme kohtaan, mutta valitettavasti emme tällä kertaa voineet valita Sinua, sillä valintamme kohdistui henkilöön, joka on työskennellyt jo aiemmin Sanoma Osakeyhtiössä.
Niin, minkä helvetin takia ilmoituksessa ei lue että täytyy olla työskennellyt aikaisemmin Sanoma Osakeyhtiössä?
Kerrottakoon vielä että pääsin yli 300 lähetetyn sähköpostihakemuksen perusteella vain yhteen haastatteluun.
Taitaa asian laita olla niin että sähköposti on aika hyödytön.
Se on niin helppo lähettää vaikkei työpaikka ns. oikeasti kiinnostakkaan. Minullakin oli omat työhakemus-pohjat eri aloille valmiina, siitä copy - paste ja lähetä. Helppoa.
Niin, mainittakoon vielä että jos joku on kiinnostunut palkkaamaan minut normipalkalla normityöaikoihin niin yksityisviestillä saa yhteyden.