Viestin lähetti tant gredulin
Jari Tervohan onkin juuri jääkiekkoalan auktoriteetti, joten tässäkin toteutuu Lapasen sanoma: 'Kun ei oikein mitään tietoa ole, joudutaan kuvittelemaan aivan issekseen että kuinka ne asiat voisivat olla menneet. Jokainen kuvittelee sitten omista lähtökohdistaan itselleen sopivimmalla tavalla.'
Näinhän se menee, ja tämä on ehkä eniten totta koko palstalla :)
No, itse jääkiekon (urheilullisten asioiden) kanssa koko episodilla ei taida pahemmin olla tekemistä. Sikäli Tervo, jota en pidä ainakaan itseäni huonompana kiekkoasiantuntijana, voi sanoa minun puolestani sanansa asiassa.
Tietoa on vähän, oletettuja episodeja senkin edestä. Jopa niin oletettuja että niiden perusteella ollaan valmiita tuomitsemaan tapahtumien osapuolia.
Pelaajat näyttivät ainakin WC:ssa peliesitysten perusteella olevan valmentajansa takana. Tämä on fakta. Tuskimpa sitoutuminen kaukalossa olisi ollut nähtyä luokkaa, jos liikkeellä olisi ollut joukkue henkisesti kaatuneita miehiä.
Sekin on fakta että Kummolan mielestä kaikki oli jees ja Summasen odotettiin vielä viikko sitten liiton puolesta palaavan työpaikalleen.
Pelaajat maajoukkueessa joutuvat kauhukoutsin kanssa tekemisiin jonkun kerran vuodessa. Toisille sopii raffimpi tyyli, kuten OJ:lle, joka lällyvalkun kanssa olisi jäänyt pelkästään uho-asteelle. Olli on kuitenkin nuori mies, ja 'erilainen' nuori.
Kukaan muu pelaajista ei kuitenkaan ole lehtien palstoilla huutelemassa 'oikeusmurhaa' tai ottamassa todella rankkaa kantaa Ramin puolesta. Se antaa ymmärtää Ramin kiistanalaisuuden ohella myös sen, ettei sillä niin hurjasti ole väliä, kuka siellä kopissa on.
Vielä pitäisi vain määritellä ja löytää kauhukoutsi. Oletko muuten nähnyt pelaajia lehtien palstoilla riemuitsemassa Ramin pois potkimista?
Se antaa ymmärtää Ramin kiistanalaisuuden ohella myös sen, ettei sillä niin hurjasti ole väliä, kuka siellä kopissa on.
Summasen kiistanalaisuutta ei kai kukaan ole kyseenalaistanutkaan. Mielenkiintoista muutoin että samasta asiasta voidaan vetää johtopäätös että pelaajat pitävät valmentajaa kiistanalaisena ja myös se että pelaajille ei ole väliä, kuka siellä kopissa on.
Siinä olet aivan oikeassa että pelaajille ei ole hurjasti väliä sillä kuka kopissa huseeraa. Itse ihmettelen että edes Olli on ottanut noinkin tiukasti kantaa asiaan. Senkin voisi muuten halutessaan antaa ymmärtää jotain, kyseessä on sentään kapteenistoon kuuluva henkilö. Pelaajien asemaan ja kulttuuriin ei kuulu huudella noista asioista pahemmin, suuntaan tai toiseen.
Minulle henkilökohtaisesti ei ydin ole siinä mitä Rami on sanonut kenellekin. Avain on siinä, ettei kukaan muu kuin Rami kelpaa työtoveriksi Ramille - paitsi ehkä Lukkarila? Parivaljakon lanseeraama ajokoirakiekko tai ultrapuolustus taas ei kelpaa minulle, ryminäkiekon kannattajalle. Ja minä taas esitän mielipiteeni Jatkoajassa, virtuaalitodellisuudessa.
Mistä tietosi että kukaan ei kelpaa työkaveriksi Ramille? Summasen omien sanojen mukaan hän olisi halunnut pitää Kurrin vaikka miehillä oli ollut yhteenottoja WC-turnauksessa ja vaikka Kurri olikin sanonut ettei ole mikään valmentaja.
Westerlund olisi jatkanut valmennuksessa, Kurri olisi todennäköisesti lähtenyt pois mutta olisiko hänen tilalleen aitioon edes tarvittu ketään? Mikä olisi estänyt Ramia ja Erkkaa hoitamasta peluutusta kahdestaan?
Jos vastakkain pitäisi asettaa Summanen ja Juti niin... no jokaisella on mieltymyksensä.
Westerlund on Summasen oppi-isä enemmän kuin Lukkarila. Summasen voisi sanoa melko pitkälle olevan jopa Westerlundin luomus joka vie Westerlundin määrittelemiä asioita eteenpäin Westerlundin siunaamin metodein. Ultra-puolustuksen kautta se Erkkakin tykkää pelailla. Lukkarilan rooli esim Jokereissa oli lähinnä kuntovalmennuspuolella, tunnetuin tuloksin mm. keväällä 2003.