Itselle Suikkasen kenkiminen on ollut henkinen voitto. Nyt on sentään joku toivonkipinä loppukaudesta. Olen varma, että Suikkasen johdolla oltaisiin lopuksi ulkona sääleistä. Näen tämän valmentajavaihdoksen riskittömänä. Rahaa ei ole käytössä, joten ei tänne mitään Jukka Jalosia voi hommata.
Mutuilut ja ennusteet ovat mitä ovat, mutta eivät ennusmerkit nyt ihan Elomon puolella ole. Ja riskitön vaihtoehtohan tämä nyt ei ainakaan ole. Kaukana siitä.
Riskejä urheilullisesta näkökulmasta: Elomo valmentajana on täysi keltanokka, jolla ei ole minkäänlaista kokemusta liigapeleistä, ei minkäänlaista kokemusta tähtipelaajien valmentamisesta, ei kuulemma kummempaa pelikirjaa, ylipäätään äärettömän lyhyt kokemus vastuuvalmentamisesta, ja tukenaan tiimi, jolla on vielä vähemmän kokemusta ja osaamista. Tsemppikiekolla ja tuolla nimilistalla voi vielä pärjätä, mutta riskit siitä, että toistaitoinen valmennus tekee virheen toisensa perään, hermoilee, saa joukkueen sekaisin ja on muuten vaan kujalla, ovat takuulla olemassa.
Riskejä peeärränäkökulmasta: katseleepa uutisointia aiheesta, katseleepa kommentteja täällä tai sosiaalisessa mediassa aiheesta, äkkiseltään huomaa, että kovin kovasti tukea tai ymmärrystä TPS tai Elomo ei saa, ei edes TPS-mielisiltä tai pitkään joukkuetta kannattaneilta. Tosi monet TPS-mieliset ovat raivoissaan ratkaisusta - minäkin olen, tää on käsittämättömin TPS-valmentajaratkaisu koko siltä ajalta, mitä kiekkoa olen seurannut. Valmentajanvaihdoksille annetaan tavallisesti vähän aikaa, ennen kuin kritiikki kasvaa. Nyt tuntuu siltä, että paska lentää jo ennen kuin peliäkään on pelattu, sillä ei TPS omaa uskottavuuttaan tällä valinnallaan lisännyt.
Kuten Urheilusanomissa joku taisi kirjoittaa, yleensä valmentajanvaihdoilla pyritään välttämään riskejä - tässä niiden määrä vähintään kymmenkertaistui.
Itseäni sapettaa puuhastelu siinä määrin, että vaikka toivon TPS:lle yleisesti menestystä
as much as the next guy, tavallaan toivon myös Elomon totaalista floppaamista. En vain siksi, että en tykkää Melomon kaltaisista tyypeistä jotka patsastelevat erilaisten pikkukriminaalien kanssa, vaan myös siksi, että soisin puuhastelun Turussa jo kohta päättyvän.