Suikkaselle kenkää

  • 61 533
  • 193

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Niin kuin moni on jo todennut, Suikkasen potkimisella ei voiteta mitään. Ne rahat kannattaa käyttää niiden vahvistusten hankkimiseen. Homma on reisille mennyt ja kunnolla, mutta nyt pitää vaan katsoa eteenpäin. Nyt on organisaatiolla mahdollisuus näyttää että aiemmasta on opittu ja pystytään reagoimaan kunnolla vaikka meneekin heikosti. Aiemmin tässä vaiheessa nostettiin kädet pystyyn ja minimoitiin tappiot aina olutmyynnistä lähtien. Rahaa kiinni selkeisiin vahvistuksiin ja peliaikaa sellaisille kavereille, jotka täällä suurella todennäköisyydella vielä jatkavat.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Aika mielenkiintoista, että muutamat nimimerkit tällekkinn palstalle ilmaantuvat aina kun hommat ei luista.

Onneksi sinä ilmestyt tänne kun on oikeiden mielipiteiden aika.

Minä olen seurannut ja tukenut Pelicansin tekemisiä niin kauan että uskalsin ketjun avata.

Tiesin kyllä, että Suikkasen arvostelu ei kestä kaikkein kireimpiä pipoja. Arvostella ei saa.

Totuus on että organisaatio, Suikkanen mukaan lukien, tyri tämän kauden järkyttävillä pelaajahankinnoillaan

Say no more.
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Pelicansin tilanne on mielenkiintoinen. Kai Suikkanen ei ole huono valmentaja, mutta kukaan ei voi varmaksi sanoa, olisiko joku muu saanut juuri tuosta nipusta enemmän irti.

Jokainen, joka on ollut mukana jääkiekossa tai ylipäätään joukkueurheilussa tietää sen, että joskus takalukon iskiessä valmentaja voi menettää otteensa joukkueeseen. Siinä tilanteessa pelkkä naaman vaihtuminen kopissa voi tervehdyttää ilmapiiriä.

En sano, että näin olisi Pelicansin tapauksessa, mutta hieman siltä se katsomoon näyttää. Joukkue on haluton, eikä pelaa valmentajalleen. Eivät kaikki pelaajat muutenkaan pidä Suikkasesta, kaikkia ei voi miellyttää. Kysykää vaikka Max Wärniltä.

Joku sanoi, että Suikkanen ei ole menettänyt yhtään kiekkoa jne...no ei varmasti olekaan, mutta hänen tehtävänsä on organisoida joukkueen pelaaminen sille tasolle, että pelaajien ei tarvitse miettiä sitä ratkaisevaa sekuntia liikaa, vaan peli tulee selkäytimestä. Silloin virheet vähenevät.

En ota kantaa tämän enempää, mutta ei Pelicansilla ole tällä hetkellä mitään punaista lankaa pelaamisen rakenteessaan. Ei hyökkäyksessä, eikä puolustuksessa. Kyllä se pitäisi olla mahdollista noillakin pelaajilla, ja tästä kyllä vain Suikkanen kantaa vastuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vaihdetaan päikseen, ottakaa te Pajuoja ja me voidaan jatkaa operaatio Patsasta loppukausi.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Suikkasen potkiminen tässä kohtaa ei todennäköisesti olisi ratkaisu parempaan. Tällä herralla sattuu olemaan se kyky repiä pelaajistostaan se paras mahdollinen teho irti. Se on nähty niin monesti, joka ikinen kausi kun mies on huipputasolla valmentanut.

Nyt on Suikkanenkin avoimesti ilmaissut, että vahvistuksille on tehty tilaa ja niitä tarvitaan. Pari sapluunaan sopivaa hyökkääjää ja maalivahti. Ne saattaa olla riittävät lääkkeet millä peli aukeaa.

Tosta jengistä paistaa kilometrin mm. se, että maalivahteihin ei löydy luottoa ollenkaan. Se pistää koko jengin pelin ihan sekaisin ja se tapahtuu aika useesti myös hyökkäyksen kustannuksella kun pakitkin pelkää tehdä niitä peliä avaavia hiukan rohkeampia ratkaisuja.

Toisekseen helvetin suuri ongelma on se, että meiltä ei löydy tarpeeksi nopeita ja älykkäitä hyökkääjiä jotta päästäisiin edes 10 kertaa pelissä jonkunnäköiseen maalintekopaikkaan.
Maalivahdin lisäksi 1-sentteri ja vikkelä laituri olisi aika välttämätön duo, mikäli tässä vielä organisaatio haluaa että keväällä pelataan play-offeja.

Ketjun aiheeseen palatakseni on sanottava, että tosiasiassahan se on Suikkanen itse joka tämän sopan on keittänyt tekemällä aivan puusilmäisiä hankintoja. Monta kertaa sitä on toitotettu, että Suikkasen pelifilosofia vaatii pelaajilta helvetinkyytiä liikkuvat jalat, sekä peliälyä...tämän Kaitsu on itse sanonut.
Siksipä joku voisi esittää kevyen kysymyksen pelaajista O'Marra, Pärssinen, Goren, Jaatinen, Korpikari, Kauppila och Saarenheimo. Puolet tuosta sakista on helkkarin hyviä SM-Liigapelaajia, eivät vaan Suikkasen näköisiä.

Itse näen hallitukselle kaksi vaihtoehtoa.

A) Hihat heilumaan ja pelaajamarkkinoille, tai...
B) Suikkaselle kenkää.

Se on selvää, että ilman muutoksia ei tapahdu mitään kelkan kääntävää temppua.
 

LäJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onneksi sinä ilmestyt tänne kun on oikeiden mielipiteiden aika.

Minä olen seurannut ja tukenut Pelicansin tekemisiä niin kauan että uskalsin ketjun avata.

Tämä nyt ei ollut tarkoitettu sinua kohtaan. Minun mielestäni on hyvä, että keskustelua syntyy ja siihen kuuluu kuumat tunteet. Vuosien saatossa muutamat nimimerkit ovat vain todellisen luonteensa paljastaneet, ja silloin vanhemmankin kuuluu ärähtää.

Se, että täälläkin aiheestaa väännetään tarkoittaa, että Pelicansista välitetään.
 

miree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Itse näen hallitukselle kaksi vaihtoehtoa.

A) Hihat heilumaan ja pelaajamarkkinoille, tai...
B) Suikkaselle kenkää.

Se on selvää, että ilman muutoksia ei tapahdu mitään kelkan kääntävää temppua.

Onneksi A-kohtaa on siis tosissaan yritetty tehdä, ja vissiin on ajan kysymys kun vahvistukset tänne saapuvat. Itse en edelleenkään usko Suikkasen poispotkimiseen, kun kun ongelmat on täysin mitättömässä pelaajamateriaalissa, ja etenkin ratkaisijoiden puutteessa. Toki Suikkanen kantaa näistä kaikista ensisijaisen vastuun, mutta uskon vielä että nähdään kurssinmuutos, kun oikeita ja todellisia vahvistuksia joukkueeseen saadaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tämä nyt ei ollut tarkoitettu sinua kohtaan. Minun mielestäni on hyvä, että keskustelua syntyy ja siihen kuuluu kuumat tunteet. Vuosien saatossa muutamat nimimerkit ovat vain todellisen luonteensa paljastaneet, ja silloin vanhemmankin kuuluu ärähtää.

Se, että täälläkin aiheestaa väännetään tarkoittaa, että Pelicansista välitetään.

Kiitos asiallisesta vastineestasi.

Minä olen henkeen ja vereen pelsufani myös. Otaksun kuuluvani myös niihin "vanhempiin".
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Vaihdetaan päikseen, ottakaa te Pajuoja ja me voidaan jatkaa operaatio Patsasta loppukausi.

Nokitan. Täältä irtois Raipe. Kelatkaa...RAIPE! Kylkeen laitetaan vielä Viitakosken Vesku.

Voin lähtee vaihtokauppaan myös turkulaisten kanssa. Siihen diiliin ei voi Veskua laittaa.
 

Esmeralda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Heki,Tinatuopit
Eiköhän tässä useampi ajattelee Pelsun parasta. Mutta itse asiaan, nyt pitää lopettaa puheet menneista ja kiinnittää fokus oleelliseen eli tulevaan pelin suunnan muuttamiseen !
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Varmaan oikeammassa ovat ne jotka sanovat ettei Suikkasen kenkimisellä mitään saavuteta, mutta silti: ihmettelin jo pidemmän aikaa että onko Suikkasen arvostelu Suomessa tabu kun ei tällaista ketjua ole kehdattu avata. Kyllähän vastaavanalaisilla tuloksilla olisi kenelle tahansa muulle "X:lle kenkää!" -ketju avattu jo ajat sitten.

Joukkueenne voi olla surkeasti koottu mutta tämä on Suikkasen toinen kausi pelsuissa ja joukkue muuttui todella paljon viime kaudesta. Kyllä Suikkanen siitä kokoamisesta osavastuun kantaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Pelicans ui vähintään yhtä syvissä vesissä kuin TPS tällä hetkellä ja katseet varmasti herkästi kääntyvät valmennukseen suuntaan, vaikka uskon että tässä tapauksessa pelaajiston alisuorittamisellakin/pelaajamateriaalilla ylipäätään on tässä keitoksessa osansa. Mielenkiintoista oikeastaan nähdä saako Kaitsu laivan käännettyä yhdessä Lehtosen kanssa, sillä nyt Suikkasta nimenomaan testataan.

Kaitsulla on ollut tapana saada kehnostakin materiaalista paljon irti, mutta entä nyt kun joukkue toisaalta ei ole yhtään Suikkasen näköinen? Jos Suikkanen lähtee niin todennäköisesti Kaitsun oikea käsi R-P Lehtonen saa lähteä samalla oven avauksella.

Tosiaan, vaihtokauppa kävisi. Kaitsu palatkoon Suomen Turkuun ja vaihdetaan koutsia toisen kerran kauden aikana kuin katastrofikaudella, Juupe Pajuoja voi tulla vetämään pelikirjallaan (mikä pelikirja?) kauden loppuun siellä Chicagossa.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Ei tässä nyt Suikkasta kengittämään aleta, vaikka vaikeaa syksy on ollut. Uusia pelaajia on tulossa, kunhan saadaan puumerkit rustattua papereihin! Olkaa hirmu rauhallisia, kyllä tää tästä vielä, jos nyt ei ihan iloksi, niin ainakin siedettäväksi kuitenkin muuttuu!
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
ihmettelin jo pidemmän aikaa että onko Suikkasen arvostelu Suomessa tabu kun ei tällaista ketjua ole kehdattu avata. Kyllähän vastaavanalaisilla tuloksilla olisi kenelle tahansa muulle "X:lle kenkää!" -ketju avattu jo ajat sitten.

Joukkueenne voi olla surkeasti koottu mutta tämä on Suikkasen toinen kausi pelsuissa ja joukkue muuttui todella paljon viime kaudesta. Kyllä Suikkanen siitä kokoamisesta osavastuun kantaa.

Arvostelu ja potkut ovat kaksi eri asiaa. Pari vuotta sitten täällä potkittiin ja tuloksena oli täydellinen mahalasku eli liiga-karsinnat. Kokeillaan nyt pelaajien vaihtoa/NHL-apuja, kun sellaisiin on kerrankin mahdollisuuksia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos/kun Suikkanen on IFK:n koutsi kaudesta 2013-14 eteenpäin, niin voitais förskottina ottaa se jo nyt. Laitatteko tulemaan esim. UPK:lla vai ihan Postilla?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Kyllä kyllä. Mutta olen aivan satavarma että vaikka sijoitus olisi sama ja päävalmentaja Suikkasen sijaaan Toivola olisi tämä ketju monta sivua pidempi. Tai ehkä ei olisi koska ne potkut olisivat jo toteutuneet.

Juuri näin, jos kyseessä olisi kuka tahansa muu, olisi mies jo potkittu pois. Toki Suikkanen on pari kautta ollut hyvä valmentaja, mutta ei sen enempää. Ja lienee siunannut vahvistukset. Toki ne on epäonnistuneet isosti, mutta kyllä noita pisteitä voisi olla enemmänkin.

Ei sillä että olisin mitään mieltä siitä pitäisikö Suikkanen erottaa vai ei, sama se mulle, mutta Pavlovin kanssa samaa mieltä. Joku heikompi olisi jo saanut lähteä, muutosta/herätystä sillä yleensä haetaan.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juuri näin, jos kyseessä olisi kuka tahansa muu, olisi mies jo potkittu pois. Toki Suikkanen on pari kautta ollut hyvä valmentaja, mutta ei sen enempää. Ja lienee siunannut vahvistukset. Toki ne on epäonnistuneet isosti, mutta kyllä noita pisteitä voisi olla enemmänkin.

Ei sillä että olisin mitään mieltä siitä pitäisikö Suikkanen erottaa vai ei, sama se mulle, mutta Pavlovin kanssa samaa mieltä. Joku heikompi olisi jo saanut lähteä, muutosta/herätystä sillä yleensä haetaan.
Sama täällä. Mielenkiinnolla seurannut kauanko huonoja tuloksia Suikkasen johdolla kestetään katsoa. Kyllähän Suikkasella aikamoinen sädekehä on ympärillään, aika moni muu olisi jo joutunut vaihtamaan maisemaa.

Kuinka paljon Pelicansissa voidaan pistää tuon huonon pelaajamateriaalin piikkiin? Siellä on kuitenkin HPK ja SaiPa tällä hetkellä kärkikolmikossa eikä niidenkään materiaalit nyt ihan SM-liigan kärkeä ole. Liigan häntäjoukkue Ilveskin vain kolme pistettä Pelicansia perässä matsin vähemmän pelanneenna. Siellä on kuitenkin ihan tunnustetustikin heikko porukka ja penkin takana "pelikirjavirtuoosi" Raipe. Onko Pelicansin materiaali sitten Ilveksenkin materiaali huonompi vai onko sitten Raipe parempi valmentaja kuin Suikkanen?
 

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Päävastuun joukkueen pelaamisesta kantaa päävalmentaja. Runkosarja, eli meidän joukkueella tämä kausi, on reilusti yli kolmanneksessa. Ollaan toiseksi viimeisenä. Hädin tuskin Ilveksen yläpuolella. Suikkanen on flopannut pahasti. Pahiten. Ketään yksittäistä pelaajaa ei tuossa hätäisesti kootussa johtajattomassa laumassa voi vaatia lähellekään samaan vastuuseen kuin Suikkasta. Miksi tämä on joillekin niin helvetin vaikea myöntää? Onko niin, että Suikkasella on taskussa paperi ensi kaudeksi ja ammattimies ajatteli vetää tämän kauden pokkana läpi? Nimenomaan läpi. Ainoa missä Suikkanen nyt pätee on puheet. Tällä hetkellä mikään peliesityksissä tai hankinnoissa ei kerro siitä, että parempaa on luvassa. Miksi pitäisi, kun parempaa voi tehdä sitten ensi kaudella Turussa?
Tämä ei tarkoita potkuja Suikkaselle, vielä. Katsotaan jouluun. Silloin ollaan vielä syvemmällä, mutta sillä ei ole suurta väliä. Kieltämättä kiinnostaa nähdä, saako Suikkanen yhtään ryhtiä pyttyynsä. Mutta hei muutamat täällä, lopettakaa lapsenuskonne Suikkaseen
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuinka paljon Pelicansissa voidaan pistää tuon huonon pelaajamateriaalin piikkiin? Siellä on kuitenkin HPK ja SaiPa tällä hetkellä kärkikolmikossa eikä niidenkään materiaalit nyt ihan SM-liigan kärkeä ole. Liigan häntäjoukkue Ilveskin vain kolme pistettä Pelicansia perässä matsin vähemmän pelanneenna.

Ykkössentterinä meillä on viimekauden Kärppien nelonen Pekka huimilla 11 pisteen tehoilla. Tampereella kakkossentterinä oli Kake, joka sai viimevuonna Ruotsin divarissa aikaan 47 ottelussa tasan 0 maalia, Esposito pelaa väärässä sarjassa. Saipalta löytyy viimekaudella 31 pistettä tehnyt Lee ja Koho 28. HPK:lla löytyy vuodesta toiseen Suomessa 40 pistettä takova Viitaluoma. Ilveksen Kangasniemikin teki sentään 20 pistettä viimekaudella. Pelsujen YV- aikaa saava sentterikalusto on liigan heikoin. Immonen ylivoimaan?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Muistutetaan nyt esimerkiksi siitä että Suikkasen kultakaudella TPS:ssäkään peli ei koko kautta mennyt onnellisten tähtien alla, silloin lokakuun puolivälistä joulukuun alkuunkin taisi olla jakso jossa TPS ei napannut yhtään 3:n pisteen voittoa ja peli oli välillä täyttä kuraa(itse muunmuassa todistin viikon välein ensin voittoisaa TPS-HIFK peliä ja sitten JYP-TPS perseraiskausta). Ongelma sinänsä on että Suikkasen sädekehä saa kaikki odottamaan häneltä nyt jatkuvasti messiaanisia tekoja penkin takana.

Kun nyt vertaillaan Pelicansin viimekauden ja tämän kauden materiaalien eroja, niin on nähtävissä tiettyjä syitä miksi homma ei nyt tuonkaan puolesta toimi:

-Voittava maalivahti puuttuu(minkä varmaan tiesittekin). Suikkasen menestysaikana hänellä on ollut Engrenin ja Hovisen tasoisia kavereita heittää luukulle, nyt oli vain parissa pelissä Niemen Ana stunttina. Joukkueen psyykkeeseen vaikuttaa hyvin isosti jos ei tarvitse pelätä että oma kassari imee kaikki zambonia pienemmät esineet verkkoon.

-Rosterista on nuoret ja nälkäiset kaverit siivottu muihin joukkueisiin ja sisään otettu Kauppilan ja Pärän kaltaisia vanhoja jyriä. Itse ainakin olen vetänyt sen johtopäätöksen että Kaitsu pärjää paremmin juurikin tällaisen nuoren, näytönhaluisen ja lahjakkaan porukan kanssa, nyt rosteri on päässyt kenttäpelaajien osalta vanhentumaan. TPS:ssä oli Birnerin, Erkinjuntin, Ilari Filppuan, Markus Nordlundin, Lee Sweattin ja Engrenin kaltaisia kavereita, viime kaudella Pelsuissa oli Koskiranta, Lasch, Hodgman, Järvinen, Rinkinen jne , kaikki kavereita jotka tarvitsivat ja halusivat potkua uralleen, tällaisia kavereita on nyt aivan liian vähän ja edellämainittuja vanhoja jyriä liikaa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Selväksi on tullut, että Suikkanen edustaa joillekin sellaista auktoriteettia ettei ole väliä vaikka ensi kaudella pelattaisiin Mestistä kunhan Suikkanen valmentaa.

Tämä kausi on mennyt täysin reisille tähän saakka.Vika on tietenkin ihan kaikkialla muualla paitsi Suikkasessa, joka ilmeisesti on vastannut joukkueen rekrytoinnista, päättänyt minkälaista pelikirjaa käytetään ja kohtuullisessa määrin kaikesta muustakin.

Selvää tietenkin on myös, ettei Suikkanen kenkää saa. Ja vaikka sitä vahvasti epäilen, minä olen ensimmäisenä pomppimassa ilosta jos tämä uppoava laiva ei päädy karsintoihin.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Pelsun peli muistuttaa Jami Kaupin rokkikiekkoa. Suikkaselle kenkää.

Muistuttaa pikemmin meiltäkin takavuosilta tuttua nega-Mikan pelikirjaa, joka on niin teoreettisen monimutkaista ettei sitä yksikertainen kiekkoilija tajua tai osaa toteuttaa. Ulkopuolisen neuvo laivan kääntämiseen, Saariselle porttikielto Isku-Areenalle, voittamaan tottunut kokenut ykkösmaalivahti ison veden takaa, samaan kyytiin Toni Lydman+ykkössentteri ja jos Kaitsun naama tällä hetkellä joitakin kopissa vituttaa, niin nykytrendin mukaisesti äijälle potkujen sijasta esim kuukauden lomautus ja kakkonen tilalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös