Su 16.3.2008 Jokerit - Pelicans (3. puolivälierä)

  • 51 868
  • 337

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oletko sitä mieltä, että huonokin tuomio on hyvä pitää ennakkotapauksena?
Minä en ole sitä mieltä.

No periaattessa en ole, mutta haiseehan se ihan kunnolla jos Koivunen selviää tuosta ilman että saa peliäkään.

Kuten sanoin yksi peli passaa mulle, koska noita vitosia ei voi siirtää seuraavaan peliin niin joku rangaistus on saatava.

Edit: Ja toisaalta onhan sen linjan pidettävä, tai muuten noissa tuomioissa alkaa oikeasti haisemaan Hifkilisä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Myönsin jo, että Koivusen tuuppaisu epäurheilijmaista, mutta toisaalta oliko tuossa muka välitöntä vaaraa loukkaantua ja teko jotenkin äärimmäisen törkeä kuten väitit?

Ei se itse tekona ole mikään äärimmäisen törkeä, itseasiassa aivan normaali poikittainen maila mutta teon ajankohta, eli se että peli on jo loppunut tekee teosta törkeän myös iskun kohteeksi joutuneen pelaajan tärkeys meille aiheuttaa ylimääräistä hermostumista.

Naurettavaa media-peliä Sheddenin suunnalta, ja vastaavat taidat itsekkin harrastaa täällä kannattajien keskuudessa

Katsos katsos, joku vihdoin näki savuverhon lävitse mistä tässä on hyvin pitkälle kyse. Ja myönnän että värikynää käytetään tarpeen mukaan ja tapahtuneita tai tapahtumattomia asioita korostetaan oman joukkueen eduksi.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Niin, itse en liiemmin ole tähän keskusteluun jaksanut puuttua, koska kunnolla en ole tapausta nähnyt. Nyt tuon (varsin heikkolaatuisen...) videon nähtyäni sanoisin, että 1 peli tuosta on maksimi. Sinänsä erittäin epäurheilijamainen temppu Koivuselta tuossa tilanteessa ruveta huitomaan ja siitä voisi sen yhden pelin lätkäistä.

Jos nyt PRK jää voimaan, niin voisi "Bobia" muistaa huomenna edes muutamalla tanakalla niitillä. ;) Se on huomattavasti urheilullisempaa kuin lähteä sikailulinjalle, ja siitä kärsisi loppupeleissä kuitenkin vain oma joukkue.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä on pari ihmistä sanonut törkeäksi VAHiNGOITTAMISYRITYKSESKSI.

Teko itsessään oli todella törkeä, sillä peli oli jo ratkennut ja päättynyt. Koivunen ei selvästikään harkitusti yrittäny katkasta Leinon kautta. Tämä ei kuitenkaan yhtään tee tapausta hyväksytymmäksi. Eikä tilannetta voi verrata maalineduskahakoiden poikittaisin, sillä kuten todettu peli oli jo ratkennut eikä peli ollut käynnissä. Joku sanoo, että ei mitään pahaa, kun ei ees sattunut.
Eli periaatteessa mä voisin kadulla tuuppia vastaantulijoita, eikä tässä olis mitään pahaa?

Eikös Nickerson tällä kaudella tuuppassu Kanteeta hallin käytävällä? Muistaakseni tästä tuli jotain penaltia? Samalla tavalla pelin ulkopuolella tapahtunut. Pelaajille kuuluu ehdoton koskemattomuus maalin jälkeen. Etenkin, mikäli peli päättyy tähän, maaliin.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
1 peli tuosta on maksimi. Sinänsä erittäin epäurheilijamainen temppu Koivuselta tuossa tilanteessa ruveta huitomaan ja siitä voisi sen yhden pelin lätkäistä.

Täysin samaa mieltä.

Mielestäni turhaa lähteä vertaamaan tuota tönäisyä esimerkiksi Pikkaraisen raukkamaiseen halonhakkuuseen. Ei pelikieltoa tai yksi peli epäurheilijamaisesta käytöksestä.

Huvittavaa luettavaa muuten nämä narrileirin teinisiiven tuotokset.
 

dytr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kings
Videolta näkee että Leino tippui Koivusen iskun voimasta polvilleen, mutta ei jäänyt kierimään tai leikkimään kuollutta kuten Sopanen, en silti tarkoita että Sopanen olisi pelin konna vaikka se konna samasta porukasta löytyykin.

Nyt nämä tämän kaverin jutut menee jo vähän yli. Olitko edes peliä katsomassa, ja jos olit niin et ainakaan seurannut ilmeisesti.

Sopanen sai kovan tällin jalkaansa ja ei pystynyt pelaamaan samassa erässä enää, vaan palasi seuraavaan. Ei siis pelannut Salmelaisen 5min jäähyn aikanakaan. Vili kuitenkin palasi kolmanteen erään hammasta purren, koska kipukynnys nyt vain sattuu olemaan ilmeisesti parempi kuin monella muulla. Vai oliko sinulla tästä Sopasen näyttelemisestä jotai asiantuntevampaa tietoa, sillä mielelläni kuulisin ne.
 

czerkawski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sidney Crosby, Penguins, Colorado, NYR
Videon perusteella varsin pieni tuuppaisu, ja Leinon polvet taitaa notkahtaa enemmän automaattisena reaktiona kuin "iskun" voimasta. Epäurheilijamaista kyllä, ja eiköhän Koivunen huilaa seuraavan pelin.

Epäurheilijamaista joo. Pakko myöntää Jokerit-fanina kuitenkin ettei tuo yleisten tuomiolinjojen mukaan yhden pelin huilia kovempi juttu ole, nyt tilanteen videolta nähneenä. Jos ei rangaistuksia siis yleisesti nosteta, mitä itse saattaisin kannattaa. Pikkaraisen temppu oli mielestäni selkeästi kovempi ja törkeämpi.

Ei tuo kuitenkaan mitään urheiluun kuuluvaa tai reilua ole, ja Pelicans-fanien on turha väittää Leinon syyllistyneen provoiluun tai huikeaan tuuletteluun, kun tuulettelua ei tapahtunut ainakaan normaalimaalia enempää ja Leino luisteli kohti joukkuekavereitaan juhlimaan maalia kädet alhaalla kaatamisen tapahtuessa. Video ei sitä paitsi anna todisteita mistään provoilusta, vai onko ääninauhalle saatu pelaajien kommentit(katsoin ilman ääniä). Eikä mielestäni provoilu vastapuoleltakaan ikinä väkivaltaisuuksia oikeuta, oli kyseessä mikä joukkue tai pelaaja tahansa.

Vain pelaajat itse tietävät mitä tapahtui ja Koivunen itse mitä yritti tehdä.
Video todistaa kuitenkin, että ei se Koivunen sääntöjen mukaan toiminut, vaan raukkamaisesti. Ja peli oli loppu, mikä teki tempusta odottamattoman ja vaikeamman suojautua Leinolle. Eikä aikavälillä ole mitään väliä sen suhteen.

Turha, raukkamainen turhautuminen, muttei nyt mikään maailmanhistorian poikkeuksellisin tilanne. Yksi, korkeimmillaan kaksi peliä pelikieltoa olisi asiallinen ratkaisu. Ja olisi, vaikka tilanteessa olisi käynyt toisinkin päin, esim. Helenius telomassa Loppia. Tilanteesta nousi ehkä liiallinen kohu, mutta ei siltikään mitään verrattuna siihen, millaisen naurettavan kohun HPK ja Ilves saivat aikaan viime vuonna omilla tuomarivoivotteluillaan. Saivat silloin kaikki toimittajatkin puolelleen. Nyt voisi alkaa keskittyä seuraavaan peliin. Siinä Jokerit näyttävät Pelicansille kaapin paikan, pelillisesti. Ja sillä sipuli.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
No ei me sentään vielä mailoja olla alettu mittailemaan, niin kuin eräässä seurassa on ollut tapana.


Harmi kun sulla lukee tuo NJD tuolla suosikeissa. Muuten kommentoisin tähän, mutta sinussahan selvästi piilee jotain asiallistakin....;-)

Täytyykin vinkata Dogille Latvalan käyrästä... Voitto hinnalla millä hyvänsä.
 

Outsider

Jäsen
Ainakaan ton videon perusteella ei näytä oikein miltään, mutta onhan se toki kaukaa kuvattu. Toivottavasti Cobolin mainitsemaa sääntöä noudatetaan Sm-liigassa, koska missään nimessä 0 minuuttia pelin jälkeisestä sikailusta ei ole missään tapauksessa oikea tuomio, vaikkei mikään teloitus olisikaan kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sopanen sai kovan tällin jalkaansa ja ei pystynyt pelaamaan samassa erässä enää, vaan palasi seuraavaan.

Taisit juuri itse todistaa ettet ollut pelissä, tai ainakin siinä pelissä mitä minä olin katsomassa Sopanen palasi kopista jo 2.erään.
 

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
missään nimessä 0 minuuttia pelin jälkeisesä sikailusta ei ole missään tapauksessa oikea tuomio, vaikkei mikään teloitus olisikaan kyseessä.
Pieni sikailu on aina kuulunut jääkiekkoon ja pieni tilanteiden jälkeen tökkiminen. Toi on oikeesti semmonen tönäsy, että noi kuuluu playoffeihin ja 2 min olisi pelin aikana täysin oikea tuomio. Pelin jälkeen ei siis mitään, sillä kahta minuuttia ei voi seuraavan pelin alkuun antaa... PS: Itse näin tuon tilanteen 8 metrin päästä.
 

dytr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kings
Taisit juuri itse todistaa ettet ollut pelissä, tai ainakin siinä pelissä mitä minä olin katsomassa Sopanen palasi kopista jo 2.erään.

Joo tarkotin toiseen. Kirjotin väärin. Pointti oli kuitenkin, että Sopasen sanominen filmaajaksi lienee jo hieman turhaa. Eikös se Sopanen kuitenki ollut vasta toisen eränm lopussa tai jotain? Noniin eiköhän tämä ketju ole taputeltu.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sopanen pelasi yhden vaihdon toisen erän lopussa. Ei pelannut mm kyseisen 5min jäähyn aikana yv:tä.

No en minä ole tainnut missään vaiheessa väittää Sopasen pelanneen tuon 5 min ylivoiman aikana? Se että en maininnut missä vaiheessa Sopanen palasi 2.erässä ei tarkoita sitä etten tietäisi milloin tuo tapahtui.
 

Lahtelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kesälomalaiset 2008
Pelaajille kuuluu ehdoton koskemattomuus maalin jälkeen. Etenkin, mikäli peli päättyy tähän, maaliin.

Montako peliä mielestäsi pitäisi antaa pelikieltoa niille jokeripelaajille, jotka tulivat kouluttamaan Koivusta tuon Leino-episodin jälkeen? Tai Heleniukselle, joka erään pelin päätyttyä tuli Komarovia tönimään? Vai eikö koskemattomuus pädekään kuin ison budjetin pelaajiin?
 

Outsider

Jäsen
Pieni sikailu on aina kuulunut jääkiekkoon ja pieni tilanteiden jälkeen tökkiminen. Toi on oikeesti semmonen tönäsy, että noi kuuluu playoffeihin ja 2 min olisi pelin aikana täysin oikea tuomio. Pelin jälkeen ei siis mitään, sillä kahta minuuttia ei voi seuraavan pelin alkuun antaa... PS: Itse näin tuon tilanteen 8 metrin päästä.


Niin no itse en tilannetta ole nähnyt kun tuolta videolta, jossa tilanne ei kyllä näytä oikein miltään. Tarkoitin vaan että kun tuomarit kuitenkin näkivät sen ilmeisesti vähän isompana sikailuna tuomitessaan kakkosen sijasta 5+20, niin kyllä silloin myös rangaistuksen pitäisi olla tuntuvampi, kuin sama nolla minuuttia mitä kakkosesta olisi käytännössä seurannut.

Jännä kuitenkin nähdä mitä liiga tästä arpoo ja myös se tuleeko Salmelaiselle lisää huilia jo ennestään naurettavan yhden pelin päälle.
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Ei tuo kuitenkaan mitään urheiluun kuuluvaa tai reilua ole, ja Pelicans-fanien on turha väittää Leinon syyllistyneen provoiluun tai huikeaan tuuletteluun, kun tuulettelua ei tapahtunut ainakaan normaalimaalia enempää ja Leino luisteli kohti joukkuekavereitaan juhlimaan maalia kädet alhaalla kaatamisen tapahtuessa. Video ei sitä paitsi anna todisteita mistään provoilusta, vai onko ääninauhalle saatu pelaajien kommentit(katsoin ilman ääniä). Eikä mielestäni provoilu vastapuoleltakaan ikinä väkivaltaisuuksia oikeuta, oli kyseessä mikä joukkue tai pelaaja tahansa.
Kyllähän tuossa nyt se näkyy, että Koivusen ja Leinon luisteluradat kulkevat samoilla urilla ja jos Leino EI haluaisi yhtään tilanteessa provota, hän helposti väistäisi Koivusen ja luistelisi juhlimaan joukkueensa kanssa. Nyt kuitenkin hän luistelee päin Koivusta jolloin erittäin suuren vitutuksen sillä hetkellä omaava Koivunen ei tätä jaksa silmissään katsella ja tuuppaa hänet syrjään. Uskoisin myös Leinon huikanneen muutaman sanan siinä, koska se nyt vaan sattuu ilmeisesti olemaan hänen tapansa, kuten jo aikasemminkin ketjussa on mainittu.

Tyhmä tilanne tietysti, näitä ei pitäisi koskaan tapahtua, mutta 5 + PRK on kyllä liioiteltu rangaistus mielestäni jo tuossa tilanteessa. Yleisesti jos menee tuuppimaan vastustajan pelaajia maalin jälkeen, siitä saa sen 2min epäurheilijamaisesta käytöksestä ja vaikka kyseessä olisi juuri päättynyt peli, maalin jälkeinen tilanne se on samalla tavalla silti eikä sillä pitäisi olla mitään merkitystä, mihin aikaan se maali tulee. Jos tuosta nyt ensi peli Koivuselle tulee rangaistusta PRK:n seurauksena niin sen nyt vielä nielen, mutta yhtään enempää tuosta ei saa, eikä voi tulla.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nou, huilannee seuraavan pelin automaattisesti.
Luin kyllä tuon säännön, mutta luulen sen koskevan vain liiton pelejä. En ainakaan muista, että liigassa tuota oltaisiin ikinä käytetty, vaikka ajassa 60:00 on tullut useita pelirangaistuksia.

Ihan hauska kyllä lukea noita ensimmäisiä reaktioita uudestaan nyt kun on nähnyt videon. Kyllä jokerilaiset värittää osaa tai sitten kukaan ei oikeasti nähnyt tilannetta, kun ymmärrettävästi juhlivat maalia :)
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Montako peliä mielestäsi pitäisi antaa pelikieltoa niille jokeripelaajille, jotka tulivat kouluttamaan Koivusta tuon Leino-episodin jälkeen? Tai Heleniukselle, joka erään pelin päätyttyä tuli Komarovia tönimään? Vai eikö koskemattomuus pädekään kuin ison budjetin pelaajiin?

Idioottiko sä oot? Totta kai oman joukkueen pelaajaa puolustetaan. Eihän se muuten mikään joukkue olisi.

Väitätkö sä tällä siis , että on ihan ok mennä tökkimään, tönimään yms. maalin jälkeen, ja jopa pelin jälkeen?
 

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Väitätkö sä tällä siis , että on ihan ok mennä tökkimään, tönimään yms. maalin jälkeen, ja jopa pelin jälkeen?
Ei oikeastaan, mutta jos pleijareissa toinen luistelee tahalteen maalin jälkeen sua päin niin on ihan hengen mukaista tökätä sitä. 2 min siitä voi antaa.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei oikeastaan, mutta jos pleijareissa toinen luistelee tahalteen maalin jälkeen sua päin niin on ihan hengen mukaista tökätä sitä. 2 min siitä voi antaa.

Jaa. Meillä on selvästi näkemyseroja.
Mun näkemyksen mukaan Leino oli luistelemassa ohi. Ei edes tuuletellut, ettei provosoisi.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Montako peliä mielestäsi pitäisi antaa pelikieltoa niille jokeripelaajille, jotka tulivat kouluttamaan Koivusta tuon Leino-episodin jälkeen? Tai Heleniukselle, joka erään pelin päätyttyä tuli Komarovia tönimään? Vai eikö koskemattomuus pädekään kuin ison budjetin pelaajiin?
Hey, Helenius ainakin on tässä ihan omassa kastissaan. Eli Heleniushan kouluttaa epäurheilijamaisesti vastapuolen kavereita esim puhtaiden taklausten takiakin. "Omien suojelua"?

Kyllä tässä on Jokerileirin heikkohipiäisimmät vajonneet neitimäisiin otteisiin:
- Leinon luhistuminen tuollaisen 'iskun' jälkeen on naurettavaa
- Sheddenin vaahtoaminen mediaan on naurettavaa
- muutaman fanin kommentit on naurettavia (Flintstone päällimäisenä)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös