Videon perusteella varsin pieni tuuppaisu, ja Leinon polvet taitaa notkahtaa enemmän automaattisena reaktiona kuin "iskun" voimasta. Epäurheilijamaista kyllä, ja eiköhän Koivunen huilaa seuraavan pelin.
Epäurheilijamaista joo. Pakko myöntää Jokerit-fanina kuitenkin ettei tuo yleisten tuomiolinjojen mukaan yhden pelin huilia kovempi juttu ole, nyt tilanteen videolta nähneenä. Jos ei rangaistuksia siis yleisesti nosteta, mitä itse saattaisin kannattaa. Pikkaraisen temppu oli mielestäni selkeästi kovempi ja törkeämpi.
Ei tuo kuitenkaan mitään urheiluun kuuluvaa tai reilua ole, ja Pelicans-fanien on turha väittää Leinon syyllistyneen provoiluun tai huikeaan tuuletteluun, kun tuulettelua ei tapahtunut ainakaan normaalimaalia enempää ja Leino luisteli kohti joukkuekavereitaan juhlimaan maalia kädet alhaalla kaatamisen tapahtuessa. Video ei sitä paitsi anna todisteita mistään provoilusta, vai onko ääninauhalle saatu pelaajien kommentit(katsoin ilman ääniä). Eikä mielestäni provoilu vastapuoleltakaan ikinä väkivaltaisuuksia oikeuta, oli kyseessä mikä joukkue tai pelaaja tahansa.
Vain pelaajat itse tietävät mitä tapahtui ja Koivunen itse mitä yritti tehdä.
Video todistaa kuitenkin, että ei se Koivunen sääntöjen mukaan toiminut, vaan raukkamaisesti. Ja peli oli loppu, mikä teki tempusta odottamattoman ja vaikeamman suojautua Leinolle. Eikä aikavälillä ole mitään väliä sen suhteen.
Turha, raukkamainen turhautuminen, muttei nyt mikään maailmanhistorian poikkeuksellisin tilanne. Yksi, korkeimmillaan kaksi peliä pelikieltoa olisi asiallinen ratkaisu. Ja olisi, vaikka tilanteessa olisi käynyt toisinkin päin, esim. Helenius telomassa Loppia. Tilanteesta nousi ehkä liiallinen kohu, mutta ei siltikään mitään verrattuna siihen, millaisen naurettavan kohun HPK ja Ilves saivat aikaan viime vuonna omilla tuomarivoivotteluillaan. Saivat silloin kaikki toimittajatkin puolelleen. Nyt voisi alkaa keskittyä seuraavaan peliin. Siinä Jokerit näyttävät Pelicansille kaapin paikan, pelillisesti. Ja sillä sipuli.