Steve Passmore Jokereiden maalille

  • 100 424
  • 458

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Onnea vaan uuden maalivahtinne jäätävän depyytin johdosta.Mistä muuten Masa bongaa nää kääpiöt?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mikko Rämö maaliin, Passmore harjoittelemaan ilman maskia tulevien siniviiva vetojen kiinniottamista.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
poikittainen kirjoitti:
Miksi muuten Passmore pelasi omilla NHL patjoillaan? Eikö tiedossa ollut että S/M Liigassa saa olla n.5 cm leveämmät patjat kuin rapakon takana?? Ihmettelen suuresti.

Tätä asiaa minäkin ihmettelen. Hommatkaa nyt ihmeessä Stevelle uudet patjat, antaa ukon harjoitella niillä vähän aikaa, kun Rämö ottaa koppeja matseissa.
 
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
cc_rider23 kirjoitti:
Varusteista sen verran, että eipä tarvitse olla hirveä asiantuntija sanoakseen sen, että uusia varusteita ei noin vain laiteta päälle ja matsiin. Esim uudet maalivahdin säärisuojat vaativat noin kuukauden verran ennenkuin ne ovat muotoutuneet ja löystyneet sen verran, että niillä voi oikeasti pelata ja liikkua, korjatkaa asiantuntijat jos olen väärässä. Tietty ihmetyttää se seikka, että missä ovat Passmoren edellisen kauden varusteet? Esim. nyt kun Stathos esiintyi parin matsin verran Pelicaaneissa, hän käytti samoja varusteita kuin silloin kun tuli HIFKiin pari vuotta sitten.

Uusien kamojen sisäänajo vie kyllä aikaa, mutta ei välttämättä ihan kuukautta. Jos vermeet on samanlaiset joihin on tottunut niin parissa viikossa ne saa pelikuntoon yleensä. Tässä tapauksessa homma on kinkkisempi koska kamoissa muuttuu koko eli kyse ei ole pelkästään pehementämisestä.

Stathosin kohdalla homma toimi siten että Nupe soitti minulle ja pyysi jeesiä Daven kamojen suhteen koska olen mukana Vaughn maahantuonnissa. Sillä kertaa kävi hyvä tuuri koska Daven setti oli myyty meillä junnuja valmentavalle Ale Jääskeläiselle joka lainasi nopealla varoitusajalla Davelle hänen vanhaa settiään eli ei tarvinnut ihmetellä mittoja tai sisäänajoa.

Jukka
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Tiedetään, tiedetään,

että yhden pelatun (sama pätee myös valmennukseen) pelin jälkeen ei kannata tuomita vielä ketään, mutta täytyy sanoa, että Passmore osoittautui otteiltaan juuri sellaiseksi maalivahdiksi, kun meistä suurin osa epäilikin. Voittavalle veskarille ei vaan mene 3-0 -maalin kaltaisia vetoja. Kun tänään tulee reilusti turpaan HPK:lta (Rämö maalissa) on maalivahtikortti taas tältä erää katsottu. Kun täällä on näitä tämän kauden virheitä arvioitu, niin näkisin, että yksi suuremmista oli Masan toteamus Pikku-Kallen sopimuksen julkaisemisen yhteydessä: "Yksi mahdollisuus oli Artur Irbe..." Mitä useammin näitä hörppyjä tulee (kummalle veskarille tahansa), olen varma, että yhä useammalle tulee katsomon lisäksi myös kaukalossa mieleen: "Voi v-ttu! Nää ei ois menny Irbelle!" On se kumma, että ei luotettu omiin silmiin (Irben otteet keväällä)... No, Matti maksaa - tavalla tai toisella!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Alkiolainen kirjoitti:
että yhden pelatun (sama pätee myös valmennukseen) pelin jälkeen ei kannata tuomita vielä ketään, mutta täytyy sanoa, että Passmore osoittautui otteiltaan juuri sellaiseksi maalivahdiksi, kun meistä suurin osa epäilikin. Voittavalle veskarille ei vaan mene 3-0 -maalin kaltaisia vetoja.

No jaa. Itse seurasin viime kaudella Nurmisen paluuta SM-liigaan ja kun muutaman ensimmäisen Nupen ottelun näin, niin helppoja meni ja monta. Samaa totesi Nupe itsekin ja sanoi, että peli on SM-liigassa sen verran erilaista, että menee jokunen ottelu päästä sisään. Mutta kaipa se on sinun mielestäsi niin, että Nurminen ei ole voittava veskari kun päästi useammankin helpon alkuun. Itse olen kyllä toista mieltä.

Ei kannata dissata heti. Alkaa muistuttamaan naapurin panikoivia faneja, jotka dissasivat HIFK:n esitykset kaikkien aikojen flopiksi muutaman heikon pelin jälkeen... Kyllä se siitä lähtee meilläkin. Passmore on kuitenkin maalivahti, mutta liian aikaisin hänet peliin laitettiin.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Juu liian aikaisin Steve joutui tosi hommiin. Kyllä mä ihan tyytyväinen olin hänen esityksiinsä siinä mielessä, että ei hirveitä sössejä tapahtunut. Kyl se tästä. Rämö kuitenkin tänään maaliin mieluummin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mulli kirjoitti:
Juu liian aikaisin Steve joutui tosi hommiin. Kyllä mä ihan tyytyväinen olin hänen esityksiinsä siinä mielessä, että ei hirveitä sössejä tapahtunut. Kyl se tästä. Rämö kuitenkin tänään maaliin mieluummin.

Millainen sitten on hirveä sössiminen?

Eilen Passmorelle meni kaksi maalia jotka ottaisi jo divarissa pelaavatkin maalivahdit kiinni kun kumpikaan niistä Hirso-vitsin maskittomista vedoista ei ollut hirmuisen tarkkoja ylänurkkavetoja.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
cobol kirjoitti:
Mutta kaipa se on sinun mielestäsi niin, että Nurminen ei ole voittava veskari kun päästi useammankin helpon alkuun. Itse olen kyllä toista mieltä.

Mutta kaipa se on sinun mielestäsi niin, että Pelicanssin viime vuotinen ja Jokereiden tämänvuotinen pelaajamateriaali ovat vertailukelpoisia. Itse olen kyllä toista mieltä.

cobol kirjoitti:
Ei kannata dissata heti.

Enkös minä juuri tätä korostanut, vaikka sanoinkin, että voittavalle veskarille ei mene 3-0 -maalin kaltaisia osumia?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Alkiolainen kirjoitti:
Mutta kaipa se on sinun mielestäsi niin, että Pelicanssin viime vuotinen ja Jokereiden tämänvuotinen pelaajamateriaali ovat vertailukelpoisia. Itse olen kyllä toista mieltä.

Jos ilman maskia vedetään siniviivalta maalivahdille ja kiekko menee sisään, niin eikös se nyt ole ihan sama noin oikeassa elämässä, minkälainen materiaali siinä vetoa sivusta katsoo?

Alkiolainen kirjoitti:
Enkös minä juuri tätä korostanut, vaikka sanoinkin, että voittavalle veskarille ei mene 3-0 -maalin kaltaisia osumia?

Käytit klassista dissaustapaa: ensimmäisessä lauseessa toteat, että yhden pelatun ottelun jälkeen ei kannata tuomita ketään ja heti perään toteat, että Passmoresta ei ole voittavaksi maalivahdiksi.

Aika näyttää sen, onko Passmoresta voittavaan vai ei. Sitä en tiedä. Minä kuitenkin uskon sinua enemmän siihen, että eurooppalaisiin kaukaloihin ja SM-liigan sääntöihin (maalivahdin varusteet myös) ja pelitapaan tottumatommasta Passmoresta ei voi tehdä syväanalyysiä (= onko voittava vai ei) tulokasesityksensä perusteella.

Mutta eipä tästä kummempia.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Alkiolainen kirjoitti:
voittavalle veskarille ei mene 3-0 -maalin kaltaisia osumia?

Vähän erikoinen maali oli kyl. En sit tiiä miten se loppuen lopuksi siitä räpsästä maaliin meni. Yhdestä kuvakulmasta näytti siltä, että veto olisi mennyt ohi jollei olisi osunut räpylään. Positiivista ainaki Steven pelissä oli se, että puuttui peliin maalin takana hyvin ja usein. Ja ottihan hän Salmelaisen hyvän vedon komiasti kiinni ;)
Luottoa löytyy.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mulli kirjoitti:
Ja ottihan hän Salmelaisen hyvän vedon komiasti kiinni ;)

Tuohonkin totesin pelin aikana että "too little, too late".

En minä silti usko että eilen nähtiin se mitä Passmore täällä pystyy tarjoamaan. Olen kuitenkin sitä mieltä että tuollaisia imasuja ei vain voi katsoa sivusta ja tyytyä kohauttelemaan olkiaan.

Ja eiköhän Waden aikana nähty pitkämielisyyden tie käyty loppuun samalla kellon lyömällä kun Wade sai potkut. Nyt on tuloksen tekemisen aika, sillä senhän takia Wade ei enää saanut jatkaa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
flintstone kirjoitti:
Ja eiköhän Waden aikana nähty pitkämielisyyden tie käyty loppuun samalla kellon lyömällä kun Wade sai potkut. Nyt on tuloksen tekemisen aika, sillä senhän takia Wade ei enää saanut jatkaa.

Näinkin osaltaan, mutta taikasauvaa heilauttamalla asiat eivät tule kuntoon noin katastrofaalisen sukelluksen jälkeen.

Halusimme tai emme, nyt on vain odoteltava jonkin aikaa tilanteen kehittymistä. Vaihtamalla mitä tahansa uskoisin homman menevän vain entistä enemmän sekaisin, eli tällä hetkellä asioita täytyy katsoa vain asenteella "ei ole kuin voitettavaa". Nyt täytyy ymmärtää se tosiasia, että Jokerit on tällä hetkellä samassa vaiheessa liigaa kuin muutkin joukkueet, mutta joukkueen pelivalmius on jossain kesätreenien puolenvälin paikkeilla... kestää hetken.

Nyt on siis hätäilty riittävästi ja aika tekee tahi jättää tekemättä tehtävänsä.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Ja seurraaavvaaa ...

Hirson imaisut oli kyl sellasii et ei pysty uskomaan, että kyseessä olisi maalivahti statuksen ansaitseva mies.

Toinen laidan vierestä pienestä kulmasta ja toinen sinänsä ok vetopaikalta mutta se, että Passmore seiso maalin vierellä ei paljoo vakuuttanu.

Valitettavasti ennakotiedot piti paikkansa, en tiedä vaan, että kuinka ne eivät ole kantautuneet 2. koutsin toimistoon. Eli huonolla prosentilla kaukana maalistaan torjuva, epävarma, haamutorjuntoja hakeva (oisko hirson laitalaukaus ollu saatavissa jos ei ois hakenu kuuluisaa kobra kättä vaan keskittyny torjumaan? sillä sitten otettiin yks näyttävä torjunta kanssa ja vaikka sekin tuli suoraan räpsään niin ostettiin vähän lisää luottoa kansan syviltä riveiltä) ei voittava maalivahti. Toivottavasti osoittaa minun olevan väärässä mutta pahalta näyttää.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Yksi matsi on yksi matsi, ei enempää. Ehkä suuremmat varusteet voisi kaverille kuitenkin järjestää. Tässä vaiheessa voi silti sanoa, että tekniikaltaan Passmore on mailapeliä lukuun ottamatta Goehringia selvästi heikompi. Passmore vaikuttaa jonkinlaiselta sarjakuvalätkän legendamaalivahdilta, persoonalliselta luonnonlapselta, joka joko liimaa kaiken tai imuroi kaiken. Goehringiin verrattuna hän näyttäisi olevan myös aivan erilainen persoona. On itseluottamusta, äijämäistä asennetta ja chutzpahia. Jos Passmore pääsisi huippuvireeseen, olisi häntä helppo fanittaa juuri tuon persoonallisuuden vuoksi. Mieleenpainuva maalivahti. Katsellaan. Ja kuten tavallista, toivotaan toivotaan.
 

mtt

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit(tiputin Bluesin pois. Blues on paska)
Virmanen valitsi nyt itsensä veskaan. On sitä mieltä että ottaa enemmän koppeja kuin Pass-me-more. Totesi vaihtoaitiossa että "olisin torjunut noi kaikki". Harkimo on showmiehiä, ei voi muuta sanoa. Jotenkin Curre sopii tähän kuvaan ihan täydellisesti. Pelle mikä pelle. Sehän on vaan viihdettä.

Ja on meinaan pääsmoor merkattu aloittavaksi veskaksi tänään. Kunnon show.
 

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
poikittainen kirjoitti:
Miksi muuten Passmore pelasi omilla NHL patjoillaan? Eikö tiedossa ollut että S/M Liigassa saa olla n.5 cm leveämmät patjat kuin rapakon takana?? Ihmettelen suuresti.
.

Lieneekö jenkkiylimielisyyttä... Vittu mä oon niin hyvä etten torjun vaikka pienemmillä patjoilla. Aika helvetin hölmöä, ainakin mun mielestä. Tosin ei mua haittaa ollenkaan... :)
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eiköhän kyse ole siitä noissa patjoissa, että mittatilaustyönä(ainakin tietyssä määrin) kun kassareille näitä suojia tehdään/hankitaan, niin tuskin ne ihan päivässä valmistuu. Parempi se kuitenkin jo tutuilla patjoilla kun sellaisilla mihin ei ole tottunut on varmasti pelata.

edit:Katos Jukka oli jo vähän asiasta puhunutkin ja voi minua korjata jos olin väärässä että maalivahdit eivät noita suojia ostele ihan kaupan hyllyltä perjaatteella?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Passmore oli sitten ilmeisesti varsin keskinkertainen. Muutama hyvä save mutta vasta painoksi 3. ja 4. maali.
Ihmettelen, miksi Jokereihin pitää aina ottaa tällaisia riskihankintoja. Tarkoitan, että mitä edellytyksiä Passmorella on olla hyvä ? Torjunta prosentit on aina ollu vähän sitäsuntätä. Voihan tällainenkin aina yllättää niinkuin Ram, mutta mahkut on tosi pienet.

Vielä eilisestä pelistä sen verran, että ei se meidän peli 3. erässä kuulemma mitään kaksista ollut. Ifk:n taso vain laski kolmannessa erässä niin paljon.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Kiitos vaan kaikille jotka puhuivat rauhallisuuden puolesta eilisen ottelun jälkeen. Nyt minäkin olen hieman rauhoittunut, ja valmis myöntämään että yksi peli on yksi peli. Mutta sanokaas minulle: kuinka monta tällaista "vain yksi peli"-pelejä Jokerit kestää ennenkuin säälipleijarit karkaavat?!!

Ja vaikka yksi peli on yksi peli niin edelleen väitän että eilisen kaltaista ei Jokereiden tasoinen organisaatio voi katsoa hälläväliä-asenteella. Tämä on ammattilaisurheilua: ei siinä voi jäädä katsomaan että "jaahas, no ei se mitään". Passmoren surkea esitys palkittiin sitten ja hän pelaa HPK-ottelun. Mitä tällä ilmaistaan esim. Mikko Rämölle? Olet vaikka kuinka paska niin sillä ei ole väliä?

Passmore oli ainakin eilien juuri sitä mitä pahimmissa painajaisissa pelkäsimme: seikkailija ja heiluja joka ottaa haamuja ja päästä helppoja ja makaa siinä välissä selällään ja seisso päällään. Ei kuulu tämän päivän jääkiekkoon.
 
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
eagle kirjoitti:
edit:Katos Jukka oli jo vähän asiasta puhunutkin ja voi minua korjata jos olin väärässä että maalivahdit eivät noita suojia ostele ihan kaupan hyllyltä perjaatteella?

Suomessa vielä jotkin maalivahdit joutuvat pelaamaan ns pakasta vedetyillä kamoilla (kaikki tehtaat eivät pysty nopeaan custom palveluun), mutta kaikki ulkomaan tuotanto kuten Vaughn ja Brians vermeet esimerkiksi tehdään mittojen ja omien speksien mukaan.

Periaatteessa jokaine veskari ottaa mittojen mukaiset kamat aina jos vaan mahdollista.

Pohjois-Amerikkalaisten pro kavereiden kamat kaikki mittojen mukaan tehtyjä.

Jukka
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tunnettu Sotilas kirjoitti:
Tarkoitan, että mitä edellytyksiä Passmorella on olla hyvä ?

Ihan turhat jätkät ei pelaa NHL:ssa noin paljoa. Edes kakkosveskana. Toivottavasti Jokerijohto antaa Passmorelle aikaa totuttautua systeemeihin. Luulisin hemmon olevan ihan riittävä liigatasolle.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jukka Ropponen kirjoitti:
Suomessa vielä jotkin maalivahdit joutuvat pelaamaan ns pakasta vedetyillä kamoilla (kaikki tehtaat eivät pysty nopeaan custom palveluun), mutta kaikki ulkomaan tuotanto kuten Vaughn ja Brians vermeet esimerkiksi tehdään mittojen ja omien speksien mukaan.

Periaatteessa jokaine veskari ottaa mittojen mukaiset kamat aina jos vaan mahdollista.

Pohjois-Amerikkalaisten pro kavereiden kamat kaikki mittojen mukaan tehtyjä.

Jukka

Kiitoksia nopeasta vastauksesta ja mukavaa etten ollut metsässä(tällä kertaa).

Eli siis Passmorellakaan ei varmaan ole vielä uusia kamoja tai niitä ei ole ehditty ajamaan vielä sisään. Luulisi että nyt sellaiset olisi kuitenkin tulossa. Varsinkin kun muutos on vasta tehty, niin eiköhän vanhat kamatkin ole vielä aika hyvin muistissa ja miten niillä paremmin peitti(ja todennäköisesti pelasikin).
 

mtt

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit(tiputin Bluesin pois. Blues on paska)
Olis antaneet Rämön pelata tänään. Keskinäinen kilpailu pistää veskat skarppaamaan. Muuten käy kuin Häkkiselle että tulee pakkorako ja toista tilaisuutta ei anneta mutta haukut tulee kyllä päälle. Mun mielestä veskat muodostaa oman tiiminsä ja sitä kautta tsemppaavat toisistaan kaiken positiivisen irti. Huonon illan jälkeen aina toinen pelaa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HIFK vs Pelicans
  • 1.73
  • 4.55
  • 3.95
Ilves vs Lukko
  • 2.02
  • 4.15
  • 3.15
JYP vs HPK
  • 1.74
  • 4.55
  • 3.90
Jukurit vs KooKoo
  • 2.24
  • 4.20
  • 2.74
K-Espoo vs KalPa
  • 3.40
  • 4.20
  • 1.93
Kärpät vs Tappara
  • 2.12
  • 4.30
  • 3.20
SaiPa vs Sport
  • 2.56
  • 4.00
  • 2.44
TPS vs Ässät
  • 2.04
  • 4.15
  • 3.10
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös