Steve Larouche Lukkoon

  • 35 273
  • 184

Korinekki

Jäsen
Huomioita tästä Larouchesta

Tässä kun liigakin alkaa pikku hiljaa lähestyä ja harjoitusotteluistakin on suurin osa takana, niin pakko on tätä kanukkisentteriä hieman kommentoida.
Edelleen muistutan, että yhtään "kunnon" peliä ei vielä ole pelattu. Ja varmasti mies on erilaisesta harjoittelusta jumissa. Mutta.
Pakko sanoa, että ei Larouche ole esittänyt yhtään mitään. Mies ei tunnu ehtivän tilanteisiin ollenkaan. Kaksinkamppailuissa mies on erittäin kesy. Kädet ovat hitaat, eivätkä mitenkään pehmeät.
Tässä päällimmäiset ajatukset tällä hetkellä.
Toivotaan, että mies parantaa (rutkasti).
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin eilisessä Ässät-ottelussa Larouche oli niin kankean ja väsyneen oloinen ettei mitään rajaa. Onneksi Jukka otti miehen pois kokoonpanosta toisen erän jälkeen. Ei mies todellakaan ole mitään ihmeitä vielä esittänyt, mutta odotetaan nyt rauhassa liigan alkuun. Näillä kanukeilla kun on yleensä tapana esittää parasta peliään vasta harkkapelien jälkeen...toisaalta Larouchen nykyotteet huomioonottaen ei mies huonomminkaan voi mitenkään pelata runkosarjan alkaessa.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täydellinen floppi

Näin huonoa kanukkia ei Raumalle ole juurikaan nähty. Tuolla kunnolla ja asenteella ei pärjää edes mestiksessä. Mielestäni voisi lähettää kotiin jo tässä vaiheessa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oletan että 1963 kuuluu samaan kastiin sivullekirjoittaneen kanssa, joka ei noita hymeniä viesteissään viljele. Sillä its ö hjuumor, eikö totta? Tuo ylläoleva viesti siis?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Johto
Ei mies todellakaan ole mitään ihmeitä vielä esittänyt, mutta odotetaan nyt rauhassa liigan alkuun. Näillä kanukeilla kun on yleensä tapana esittää parasta peliään vasta harkkapelien jälkeen...toisaalta Larouchen nykyotteet huomioonottaen ei mies huonomminkaan voi mitenkään pelata runkosarjan alkaessa.

Mulle on jäänyt sellanen mielikuva että Larouche olisi syöttänyt näissä harkkapeleissä aika monta maalia, mutta saatan olla väärässä. Ainakin tuossa Blues ottelussa kehuttiin että Lara olisi ollut hyvä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Johto
Ainakin eilisessä Ässät-ottelussa Larouche oli niin kankean ja väsyneen oloinen ettei mitään rajaa. Onneksi Jukka otti miehen pois kokoonpanosta toisen erän jälkeen. Ei mies todellakaan ole mitään ihmeitä vielä esittänyt, mutta odotetaan nyt rauhassa liigan alkuun. Näillä kanukeilla kun on yleensä tapana esittää parasta peliään vasta harkkapelien jälkeen...toisaalta Larouchen nykyotteet huomioonottaen ei mies huonomminkaan voi mitenkään pelata runkosarjan alkaessa.
Mikäli Larouchen otteet ovat edelleen samalla tasolla kuin mitä ne olivat Rinkelinmäellä pelatussa ottelussa, taitaa kyseessä tosiaankin olla ihka aito floppi. Ja tämä ihan ilman mitään hymiöitä.

Toki kannattaa jannulle antaa vielä mahdollisuus, sillä Rautakorven harjoitukset ovat hyvinkin voineet iskeä hänet aivan totaaliseen tukkoon.

Omasta mielestäni kaveri on ihan täysi nolla.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Rontti

Toki kannattaa jannulle antaa vielä mahdollisuus, sillä Rautakorven harjoitukset ovat hyvinkin voineet iskeä hänet aivan totaaliseen tukkoon.

Omasta mielestäni kaveri on ihan täysi nolla.

Kyllä kaverin tehopisteet aiemmilta vuosilta sen verran kovat, että ei miehen pelisilmä peittoon mene, vaikka toppahousujen ja pelipaidan väri vaihtuukin.

Toinen asia on sitten tämä suomalainen tapa harjoitella kesäkaudella jopa kolmasti päivässä. Tuskin Larouche moiseen on koskaan urallaan joutunut ja kun vielä muistaa parin viime vuoden sujuneen Saksassa, jossa tuskin harjoitellaan ihan näin paljoa, niin eipä tuo suuri ihme ole vaikka paikat hieman tukossa olisivatkin.

Niissä muutamissa minipeleissä, joissa Larouche on minulle esiintynyt, niin olen kyllä havainnut selviä pelimiehen merkkejä. Toki niitä olisin enemmänkin voinut katsella, mutta vanha raumalainen sananlaskuhan sanoo "Kesällä tikissä, Talvella täkissä" eli näytöt annetaan liigapeleissä ja näillä harjoituspeleillä ei ole juurikaan merkitystä. Harjoituspeleissä on minun nähdäkseni tarkoitus harjoitella erilaisia pelin sisäisiä juttuja eikä niinkään voittaa yksittäsiä otteluita.

Eikä Suomen SM-liigan taso todellakaan ole niin kova, että Larouche ei täällä pärjäisi.

Eri asia on sitten, jos mies pitää Raumaa syrjäisenä kyläpahasena (jota se toki onkin), jossa vapaa-ajan vietto muodostuu tuskaisaksi, kun perhekin on Kanadassa. Tämä henkinen puoli on sitten vaikeampi paikka.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Roku
Oletan että 1963 kuuluu samaan kastiin sivullekirjoittaneen kanssa, joka ei noita hymeniä viesteissään viljele. Sillä its ö hjuumor, eikö totta? Tuo ylläoleva viesti siis?

Larouche on joskus saattanut olla kovakin pelimies mutta ikää on jo melkoisesti eikä potku ainakaan harkkapelien perusteella riitä sm-liigaan. En millään jaksa uskoa miehen parantavan otteitaan niin paljon sm-liigan alkaessa, että pääsee edes viime vuotisten nikkarien tasolle. Toivottavasti olen väärässä...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
En kyllä lähtisi Laraa nyt tuomitsemaan muutaman harkkamatsin perusteella. Varsinkin kun koko muukaan joukkue ei ihmeempiä ole esittänyt. Nyt treenataan ja lynkataan sitten, jos myöhemmin syksyllä tehoja mieheltä löydy.

Ainakin täältä löytyy vielä kärsivällisyyttä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Taustailija
Eri asia on sitten, jos mies pitää Raumaa syrjäisenä kyläpahasena (jota se toki onkin), jossa vapaa-ajan vietto muodostuu tuskaisaksi, kun perhekin on Kanadassa. Tämä henkinen puoli on sitten vaikeampi paikka.
Tämä voi loppujen lopulta olla isokin juttu. Lieverskin kyllästyi kaudessa asumaan yksin jo tutussa Oulussa joka on virikkeiltään huomattavasti suurempi paikka.

Itsekin kiinnitin eilen huomiota miehen _todella_ kankeaan liikkeeseen. Ihan melkein sama jos minä olisin ollut jäällä. Onko ne polvet tosiaan niin heikossa kunnossa että kolmas matsi kolmeen päivään oli liikaa vai onko kaveri vain tukossa?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti korkki
Onko ne polvet tosiaan niin heikossa kunnossa että kolmas matsi kolmeen päivään oli liikaa vai onko kaveri vain tukossa?

Tuskin kukaan täällä osaa tuohon vastata. Ainoastaan spekuloida.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti korkki
Tämä voi loppujen lopulta olla isokin juttu. Lieverskin kyllästyi kaudessa asumaan yksin jo tutussa Oulussa joka on virikkeiltään huomattavasti suurempi paikka.

Itsekin kiinnitin eilen huomiota miehen _todella_ kankeaan liikkeeseen. Ihan melkein sama jos minä olisin ollut jäällä. Onko ne polvet tosiaan niin heikossa kunnossa että kolmas matsi kolmeen päivään oli liikaa vai onko kaveri vain tukossa?

No, eiköhän se ole enemmän tuosta harjoittelusta tuo tukkoisuus kiinni.

Itse en ole ainakaan huolissani noista kaupungin "virikkeistä". Ei ainakaan aikaisemmin ole kantautunut juttua etteivät kanukit olisi Raumalla viihtyneet. Eikä noille pelureille sitä "vapaata" kauden aikana nykyään enää niin kauheasti edes jää. Joten tuskin moisista menestys/menestymättömyys jää kiinni.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti L4E
No, eiköhän se ole enemmän tuosta harjoittelusta tuo tukkoisuus kiinni.

Itse en ole ainakaan huolissani noista kaupungin "virikkeistä". Ei ainakaan aikaisemmin ole kantautunut juttua etteivät kanukit olisi Raumalla viihtyneet. Eikä noille pelureille sitä "vapaata" kauden aikana nykyään enää niin kauheasti edes jää. Joten tuskin moisista menestys/menestymättömyys jää kiinni.

Larouche oli kyllä jo Pitsissä tukossa vaikka ei ehtinyt joukkueen kanssa harjoitella kuin muutaman päivän. Ammattilainen ei voi olla noin huonossa kunnossa!
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Viestin lähetti L4E
Itse en ole ainakaan huolissani noista kaupungin "virikkeistä". Ei ainakaan aikaisemmin ole kantautunut juttua etteivät kanukit olisi Raumalla viihtyneet. Eikä noille pelureille sitä "vapaata" kauden aikana nykyään enää niin kauheasti edes jää. Joten tuskin moisista menestys/menestymättömyys jää kiinni.

Glenn Anderson,Brian Loney...


Itse olen nähnyt Larouchen tasan kerran, eli perjantaisessa Blues-pelissä. Joko itse en ymmärrä jääkiekosta mitään, tai sitten Larouche oli tuossa pelissä ihan kelpo vahvistus. Ei kaverin liike mitenkään käsittämättömän puujalkaiselta näyttänyt. Ja eihän me mitään polkukonetta haettukaan vaan pelintekijää.

Perustelen näkemystäni sillä, että Koivisto ja Snellman olivat kaksi ensimmäistä erää erittäin vaarallisia Larouchen rinnalla, kolmannessa ihan pihalla kun Larouche pelasi Saarelan ja Bartekin kanssa. Ja päätöserässä ketju värkkäsi kaksi maalia. Saarela ja Bartek olivat kaksi ekaa erää aika pimennossa.

Aloituksissa Steve Wonder ei loistanut. Ei läheskään samaa tasoa kuin viime kauden nikkarit Quinn ja Dan.

Mutta kuten sanoin, tämä oli vain tuon yhden pelin näkemys.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Minä esitin jo tuossa toisessa viestiketjussa haasteen. Väitin että Larouche on ollut lukon 4 parhaan pistemiehen joukossa harjoituspeleissä vaikken nyt jaksakaan itse laskea. Tällainen mielikuva minulla kuitenkin on. Jos joku haluaa jatkaa Larouchen kritisointia, haluaisin kyllä ensin tähän haasteeseen vastauksen. Todistakaa siis väitteeni vääräksi.

Katselin hiukan noita tilastoja, ainoa mikä jäi tarkistamatta oli pitsiturnaus. Tässä pistemiehiä:

Saarela: 1+4
Koivisto 3+1
Larouche 1+3
Hämäläinen 3+0
Niskala 2+1

Tässä näiden kavereiden pisteet jotka sitä kärkipäätä miehittävät ainakin mutu-tuntumalla.
 
Viimeksi muokattu:

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti psychodad
.....Larouche on ollut lukon 4 parhaan pistemiehen joukossa harjoituspeleissä.......

Harjoituspelien epävirallinen pistepörssi:

1. Koivisto 4+2
2. Eepi 5+0
3. Larouche 1+4 (sekä 1 rl)
3. Saarela 1+4
5. Niskala 1+3
6. Toke 1+2
6. Bartek 1+2 (sekä 1 rl)
8. Honkaheimo 0+3
8. Yli-Torkko 0+3
10. Kauvo 1+1
10. Porkka 1+1
10. Topo 1+1
10. Yli-Junnila 1+1
14. Bruun 1+0
14. Siivonen 1+0
14. Snellman 1+0
17. Hagelberg 0+1


Pikaisesti laskin ja voi olla, että jotain unohtui tai jotain tuli kahteen kertaan, mutta suurinpiirtein noin.

Minulla on näköjään eri merkkinen taskulaskin, kuin Psychodad:llla.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei kyllä sulla sama laskin on, mutta sulla oli vaan pitsiturnauksenkin tilastot käytössä. Minulla taas ei.

Mutta kuten sanoin, Larouche on ihan siinä kärjessä, kiitos että todistit.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Larouchen pelistä jäi KK-turauksesta sen verran mieleen, että Bluesia vastaan ylivoimissa ja aloituksissa ihan kohtalaista jälkeä, paitsi Bluesia vastaan tulleen jatkoaika maalin aloituksesta poistettiin ihan omaa tyhmyyttään pois. Aloitti väärin ihan tahallaan ja tästä syystä Porkka meni häviämään aloituksen 110-0. Kahden erän jälkeenhän Lara vaihdettiin Snellmanin ja Koiviston keskeltä Saarelan ja Bartekin väliin ja tulostakin alkoi tulla. Ketjuhan teki Lukon molemmat maalit.

Lukon tasoitusmaalissa Larouche haki selvästi syöttöä, mutta kiekko meni kuitenkin suoraan sisään. Jos syöttö olisi perille mennyt, niin Saarelalla olisi ollut täysin tyhjä reppu edessään ja maaliin matkaa n. puoli metriä. Ässiä vastaan tämä kanukki olikin jo todella väsyneen ja haluttoman oloinen, liekö sitten kolme peliä kolmessa päivässä harjoitusjakson keskellä ollut tässä vaiheessa liikaa.

En kuitenkaan jaksa vielä huolestua miehen esityksistä. Onhan 1+4 pistettä ihan ok suoritus keskenkuntoiselta kaverilta. En muutenkaan usko ukon olevan ihmeellisessä lyönnissä alkusyksyllä, enkä usko sitä muunkaan joukkueen olevan. Tärkeissä peleissä miehen taidot sitten punnitaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Annetaan Laren yrittää. Liigan alkuun vielä melkeen 3 vko. Siinä ajassa voi tapahtua paljonkin. Jos mies on ollut kesätunnelmissa tullessaan Lukkoon, niin sitten sille ei voi mitään. Todennäköisesti luulot ovat karisseet Rautakouran käsittelyssä. Mies tietää ainakin nyt, mikä meno liigassa tulee olemaan.
Tuskin se ainakaan luovuttaa ja sanoo: "Lähdenpä tästä takaisin Saksaan, kun kunto ei riitä täällä". Eihän Harkinskaan ole mikään raketti ja mies pelaa kohtuu hyvin liigaa.
Ärsyttää nyt jo nämä takinkääntäjät täällä.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti #16
Larouchen pelistä jäi KK-turauksesta sen verran mieleen, että Bluesia vastaan ylivoimissa ja aloituksissa ihan kohtalaista jälkeä, paitsi Bluesia vastaan tulleen jatkoaika maalin aloituksesta poistettiin ihan omaa tyhmyyttään pois. Aloitti väärin ihan tahallaan ja tästä syystä Porkka meni häviämään aloituksen 110-0.

Sanomalehti Länsi-Suomen mukaan tuo jatkoajan ensimmäinen aloittaja oli Toporowski, mutta koska en ollut itse tuota todistamassa, niin en väitä silminnäkijä havaintoasi vastaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Jukan takahiukset
Ärsyttää nyt jo nämä takinkääntäjät täällä.

Samoin. Liiga ei ole edes alkanut ja jo märistään. Sen voin melkein luvata, että näille hätäisille tuuliviireille tästä kaudesta tulee ihan liian pitkä ja kaksijakoinen. He eivät alkukauden mahdollista konttausta kestä.

Koittakaa asennoitua jo etukäteen siihen, että lukko saattaa olla alkukaudesta väsynyt joukkue joka ei voita valtaosaa peleistään. Ei sitten ole liikaa odotuksia alun suhteen. Mutta pitäkää myös lippu korkealla, koska jos alussa hiukan uhrataan, se kyllä näkyy sitten lopussa. Uskokaa joukkueeseen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Hyväthän nuo Laran tehot on(2 + 4) . Jos tilasto näyttäisi 0 + 0, niin sitten voisi olla pikkaisen aihetta huoleen. Pelattujen otteluiden määrää en nyt jaksa muistaa(sis tämän pelajan), mutta joka tapauksessa sekä maaleja että syöttöjä on tilille kertynyt mikä on hyvä asia.

Mies varmasti petraa vielä tästä, kun tottuu ketjukavereihin ja Jukan treenaukseen. Ei siis huolen häivää.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Taustailija
Sanomalehti Länsi-Suomen mukaan tuo jatkoajan ensimmäinen aloittaja oli Toporowski, mutta koska en ollut itse tuota todistamassa, niin en väitä silminnäkijä havaintoasi vastaan.

Voihan se niinkin olla, toisesta päästä katsottuna mies näytti Larouchelta ja koko oli Laroucheen sopivampi. Noh, toisesta päädystä ei välttämättä niin hyvin näe...

Mieleen jäi KK:sta myös se, että mies pelasi kahdessa eri ketjussa ja teki molemmissa laitureistaan "paremman näköisiä". Snelman ja Koivisto olivat vaarallisempia Larouchen kanssa kuin kauvosaaren ja Saarela ja Bartekin pääsivät Blues pelissä paremmin vaihdoksen jälkeen maali/laukaisupaikoille. Tiedä sitten vaikuttiko sentterin vaihtuminen asiaan vai ei.

Edit. Toinen pätkä lisätty.
 
Viimeksi muokattu:

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Mitähän Larouchesta odotetaan Top 1-5 miestä tai tehoja 10+40=50 +15? Tuskinpa Larouche kaikkien meidän odotuksia tulee vastaamaan. Kunhan pelaisi hyvin omanpäänsä ja vastustajan verkko heiluisi yleensäkin joukkueella useammin kuin omassa päässä. Tosin paljon on Larouchella parannettavaa kuten koko joukkueella, mutta niin on muillakin ennekuin kevät koittaa.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen samaa mieltä, kun Wamba KK-ketjussa: Lukko harjoittelee oman aikataulunsa mukaisesti, eivätkä harjoitusturnaukset juurikaan tee siihen muutoksia. En usko, että Lukko olisi juurikaan harjoitellut KK-turnauksessa käytetyillä ketjuilla, vaan Pirneksen ja Tähtisen tilalle on nostettu 4-5-6-sentterit. Tilanne on luultavasti se, että pelit pelataan harjoitusten "päälle", mikä selittää varsinkin isokokoisten pelaajien tukkoisuuden.

Ystävät hyvät, älkää ryhtykö tuomitsemaan sen enempää pelaajia kuin valmentajia yhdenkään harjoituspelin perusteella. Sovitaanko, että ensimmäiset "arvosanat" annetaan vasta ensimmäisen neljänneksen jälkeen? Silloin olemme kaikki viisaampia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös