Mainos

Steve Guolla IFK:hon

• 168 499
  • 474

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
bozik kirjoitti:
Nyt on paikallaan legendaarinen kysymys, onko tässä mitään järkeä ? Tarkoitan sitä, että palkataan helvetin iso kysymysmerkki kakkossenaksi ja lasketaan kaksi omaa (Hirso/Häppölä) jo tasonsa näyttänyttä ja suhteellisen varmaa/tasaista suorittajaa muualle ? Ei aukea minulle.

Samaa yritin tuossa jo aiemmin ehdottaa. Ei aukeaisi minullekaan, mutta Pena-koodia käyttämällä kyllä aukeaa. Guolla on samaa Hirso/Häppölä -tasoa (jos ei pahasti floppaa) ja veikkaanpa, että palkka on kovempi kuin kolminkertaiset palkkapyynnöt.

Ehkä tässä on etuna se, että ukko on kymmenen vuotta vanhempi eikä taatusti oma kasvatti. Ulkomaalainen nimi ja kanadalaisuus lienevät ne muut vahvuudet.

M10

Jäsen
Todella IFK-mainen hankinta ja uskon, että Guola tekee Mapletoftit. Mitä helvetin järkeä oli luopua vihdosta viimein uransa nousuun saaneista omista kundeista ja hankkia tällainen loukkaantumisista kärsivä sika säkissä? Saiko kolmikirjaiminen yhdistelmä (NHL) taas Penan silmät sekaisin? Matikainen taitaa olla oikeasti aika erikoinen tyyppi.

dali kirjoitti:
Ilkka Pikkarainen ja Turo Järvinen tulevat nyt nopeasti mieleen pelaajina, jotka sopisivat Guollan ketjuun. Tällainen kokonaisuus olisi kohtuullisen nopea, kykenisi fyysiseen peliin ja iskemään maaleja tasaisesti.

Varmasti pystyy fyysiseen peliin. Maaleja tuollaiselta ketjulta nähdään todennäköisesti vain satunnaisesti uudistuneessa SM-liigassa, jossa taidon merkitys kasvaa.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Uusi White tai Luciano Borsato. Siinä odotukset. Selkävammatkin varmaan jo historiaa...?
Todennäköisesti ei näe joulua Suomessa. Koska hommataan se ykkössentteri?

scholl

Jäsen
bozik kirjoitti:
Nyt on paikallaan legendaarinen kysymys, onko tässä mitään järkeä ? Tarkoitan sitä, että palkataan helvetin iso kysymysmerkki kakkossenaksi ja lasketaan kaksi omaa (Hirso/Häppölä) jo tasonsa näyttänyttä ja suhteellisen varmaa/tasaista suorittajaa muualle ?

Tai sitten mies onnistuu ja pelaa IFK:ssa vaikka kolme hyvää kautta, kun taas Hirso matkaa AHL:ään heti, kun joku maksaa lentolipun (mahd. jo tänä kesänä). 33vuotias voi olla hyvä hankinta, koska ei hingu NHL:ään (Norrenaa lukuunottamatta) ja saattaa haluta olla useamman vuoden samassa joukkueessa.

Lähtökohdan pitäisi olla se, että nuorten pelaajien halut Pohjois-Amerikkaan tuovat tänä päivänä niin paljon epävarmuustekijöitä ja vaihtuvuutta joukkueisiin, että olisi mukava löytää hyviä, hieman kokeneempia ulkomaalaisia, jotka pelaisivat täällä useamman kauden.

Penan sanoin "kaikille ei vain löydy paikkaa."

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Ei vakuuta ! Saksan sarjassa vaatimattomat tehot ja pelitemmossa tuskin Guolla pysyy. No, turha tuomita vielä lopullisesti mutta jos yli 30 pinnaa tekee, niin ISO YLLÄTYS!

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
jayton kirjoitti:
Taas näitä toinenjalkahaudassa-kavereita. No, toivotaan parasta.
Tällä kommentilla (käännöksellä) nimimerkki jayton pääsi HBL:n urheiluosastolle omaksi otsikoksi. Nimimerkki ja lähde oli asianmukaisesti ilmoitettu.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko Pentti siirtynyt nimissä uuteen aikakauteen? Guolla nyt, seuraava tulokas on varmaan Surma. Vaikuttaa tuhoisalta kakkoselta. Mutta miksi Hirsovitsztsh päästettiin pois?

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tepa kirjoitti:
Mutta miksi Hirsovitsztsh päästettiin pois?
Näitä vaan ei jaksais nyt enää... Kannattaisiko minun hankkia labradorinnoutaja? Is there life on Mars?

Steve Guolla näyttää nuorelta Donny Osmondilta. Ei mulla muuta.

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tepa kirjoitti:
Mutta miksi Hirsovitsztsh päästettiin pois?

Niinpä niin! Päästettiinkö hirso pois? Taisi vaan kimi lähteä Hjördiksen hoiviin ihan rahasta. Itse kyllä veikkaan, että hirsosta tulee ensikauden suurimpia floppeja sillä jos totta puhutaan niin kaverilla ei ole kuin yksi onnistunut kausi liigassa ja heti piti lähteä hu¤¤¤¤¤aan.

Guollaan pitää vielä uskoa mutta sekin asia on kyllä totta vaikka tänne hankkisi kenet tahansa niin jotain vikaa siinä hankinnassa täytyy olla jos nyt ei satu olemaan joku vanha oma pelaaja (esim. Kölli pukisi vielä kerran ;) ).

hirso teki minulle sellaisen tempun, että vihdoin ja viimein olen antanut V.Peltosen tempun anteeksi ja toivotan kaverin mitä lämpimämmin takaisin kotiin mutta hirsolla ei ole enään kotia minun sydämmessäni vaikka ei pelaisi peliäkään narrilandiassa.

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
filmirulla kirjoitti:
hirso teki minulle sellaisen tempun, että vihdoin ja viimein olen antanut V.Peltosen tempun anteeksi ja toivotan kaverin mitä lämpimämmin takaisin kotiin mutta hirsolla ei ole enään kotia minun sydämmessäni vaikka ei pelaisi peliäkään narrilandiassa.

Hehheh, aika mielenkiintoinen logiikka sinulla. Eli jos vaikka Tony Salmelainen tulisi Jokereihin niin sen jälkeen annat taas anteeksi Hirsolle ja alat vihaamaan Tonya? Melko huvittavaa etten sanoisi.

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
wezq kirjoitti:
Hehheh, aika mielenkiintoinen logiikka sinulla. Eli jos vaikka Tony Salmelainen tulisi Jokereihin niin sen jälkeen annat taas anteeksi Hirsolle ja alat vihaamaan Tonya? Melko huvittavaa etten sanoisi.

Melkoista provoilua hjalliksen h....ta! Asiat vaan tuppaa välillä menemään niin, että tarvitaan aikaa anteeksi antamiseen. Peltosen tapauksesta vielä sen verran, että siitäkin on kulunut todella paljon aikaa ja niin kipeetä sekin teki, että en koskaan taputtanut Peltosen pisteitä edes maajoukkueessakaan. Hirsolle siitä kuitenkin kiitos, että tarvittiin oikeesti yksi kunnon perseily joka sai silmät aukaistua. Niin paljon ei ole kuitenkaan mennyt aikaa, että antaisin Sormuselle anteeksi koskaan sitä tekoa jonka teki ja se sentään on täysin rinnastettavissa Hirson temppuun. Tuskin minä annan koskaan anteeksi kiminkään temppua.

Niin ja en usko Tonin koskaan pelaavan narreissa.

Onpahan muuten melkoinen O.T.

Digwiid

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Uusi Harkins ?

Ei nyt dissata kaveria ilman näyttö. Samalainen älämölö alko kun Harkinsin sopimus julkaistiin aikoinaan mutta oli aika kone loppujen lopuksi ekalla kaudella, vai ?

Stigu

Jäsen
Digwiid kirjoitti:
Ei nyt dissata kaveria ilman näyttö. Samalainen älämölö alko kun Harkinsin sopimus julkaistiin aikoinaan mutta oli aika kone loppujen lopuksi ekalla kaudella, vai ?
Joo, näin kai pitäisi ajatella, mutta kun tämä heebo on taas kerran ns. toivotaan-toivotaan-hankinta. Eli saattaahan olla, että kaveri on ihan ok, mutta ihmetyttää kyllä toi Pentin pelaaja (- ja valmentaja) politiikka- sen sijaan että hankittaisiin/pidettäisiin keskitasoa parempia pelaajia, tuodaan näitä riskihankintoja pukukoppien nurkkaan notkumaan. Kaikille yltiöpositivisteille muistuttaisin, että Penan ulkkarihankintojen "hit rate" on siellä 30%:n tienoilla.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nuo miehen edelliset 3 kautta tässä tosiaan huolestuttavat:

PELIT MAALIT SYÖTÖT PISTEET

2003-04 Albany River Rats AHL 7 2 3 5
2004-05 Kloten Swiss- 12 4 9 13
2005-06 Hannover Scorpions DEL 36 11 14 25

Eli paljon loukkaantumisia, vähän otteluita.
Kovista vuosista on jo pitkä tovi.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
Joo, näin kai pitäisi ajatella, mutta kun tämä heebo on taas kerran ns. toivotaan-toivotaan-hankinta. Eli saattaahan olla, että kaveri on ihan ok, mutta ihmetyttää kyllä toi Pentin pelaaja (- ja valmentaja) politiikka- sen sijaan että hankittaisiin/pidettäisiin keskitasoa parempia pelaajia, tuodaan näitä riskihankintoja pukukoppien nurkkaan notkumaan. Kaikille yltiöpositivisteille muistuttaisin, että Penan ulkkarihankintojen "hit rate" on siellä 30%:n tienoilla.

Olen melko varma että kyseessä on Franciksen toivoma hankinta. Miehelle tuttu pelaaja ja kaiken lisäksi Jumalan entinen seuratoveri joka varmasti ollut mukana kertomassa miehen ominaisuuksista. Jumala varmasti tietää millainen äijä on kopissa, millainen asenne jne kun taas Francis varmasti osaa paremmin nähdä miehen hyödyt pelillisesti.

En jaksa sekuntiakaan uskoa että huono hankinta pelillisesti, loukkaantumiset ainoa huolenaihe.

Suosikkijoukkue
HIFK
douppi kirjoitti:
Kovista vuosista on jo pitkä tovi.
Nuo kolme viime vuotta vasta kovia ovat olleetkin. Täytyy luottaa sen verran, että Francis tietää Guollan kondiksen ja potentiaalin tavallista tallaajaa paremmin, en suostu dumaamaan ennen ku näen äijän vauhdissa.

Toivotaan toivotaan -hankinnoista sen verran, että esim. Harkinsin kohdalla kaikki tähdet olivat kohdallaan ja toisaalta taasen muuan Madden - jonka piti olla kovin hankinta missään koskaan - oli järkyttävän paska.

Että eiköhän keskitytä enempi vaikka fudiksen MM-kisoihin tässä vaiheessa ja katsella Guollan kyvyt sitten syssymmällä.

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Toivotaan, että JOS pahimmat epäilyt Guollasta toteutuvat kauden aikana eikä peli siis kulje syystä tai toisesta, niin Francis ei pidä kiinni miehestä yhtä itsepäisesti kuin mitä Shedden Whitesta menneellä kaudella. Eli toivottavasti ei anneta loputtomasti näyttöaikaa, vaan ollaan valmiita vaihtamaan tarvittaessa toiseen.

Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Simon kirjoitti:
Täytyy luottaa sen verran, että Francis tietää Guollan kondiksen ja potentiaalin tavallista tallaajaa paremmin, en suostu dumaamaan ennen ku näen äijän vauhdissa.

Samaa mieltä olin Whitesta. Harmikseni en nähnyt äijää koskaan vauhdissa, joten en päässyt dumaamaan.

Tuumaa Snadi.

Viimeksi muokattu:

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus

Hohhohhoijaa taas, tiedän näihin typeriin provoihin ei pitäisi edes vaivautua tarttumaan mutta on kyllä pakko sanoa tässä vaiheessa, että mitäpäs jos sinäkin menisit vaikka jollekin suomi24 palstalle vittuilemaan ja väittelemään debiileiden kanssa...vois olla sulle oikee paikka.

Ja mitä nyt sitten vielä Nirso Hirsoon tulee, niin eihän IFK laskenut miestä pois, ymmärsin että HIFK olisi halunnut miehen pitää mutta Hirso halusi mielummin olla hjördiksen h..uora kuin IFK-soturi, eli älkää nyt jumalauta HIFKii tästä syyttäkö!

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
IFK_Helsinki kirjoitti:
Hohhohhoijaa taas, tiedän näihin typeriin provoihin ei pitäisi edes vaivautua tarttumaan mutta on kyllä pakko sanoa tässä vaiheessa, että mitäpäs jos sinäkin menisit vaikka jollekin suomi24 palstalle vittuilemaan ja väittelemään debiileiden kanssa...vois olla sulle oikee paikka.

Ja mitä nyt sitten vielä Nirso Hirsoon tulee, niin eihän IFK laskenut miestä pois, ymmärsin että HIFK olisi halunnut miehen pitää mutta Hirso halusi mielummin olla hjördiksen h..uora kuin IFK-soturi, eli älkää nyt jumalauta HIFKii tästä syyttäkö!

Jep jep. Otan sen verran kantaa, että sinä uskollisena IFK-miehenä tietysti ostat sen KOFF-mäyriksesi mieluummin IFK-kaupasta, jossa se maksaa 20 euroa, kuin Citymarketista jossa se maksaa vaikkapa 12 euroa. Näinhän kuka tahansa rationaalisesti ajatteleva tekisi, vai mitä? Hurraa seurauskollisuus!

Melkein päivänselvä homma, että IFK olisi voinut Hirson pitää, jos olisi oikeasti halunnut. Eipä halunnut. Valitettavasti hyvistä pelaajista pitää maksaa, koska niitä ei ihan rajattomastikaan ole.

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
IFK_Helsinki kirjoitti:
Olisiko sinulla jotain hyviä palstavinkkejä kun noinkin paljon tiedät asiasta? Huvittavaa kuinka vakavasti jotkut ottavat nämä asiat, kun kyse on kuitenkin vain jääkiekosta jota sm-liigan pelaajat pelaavat ammatikseen.

IFK_Helsinki kirjoitti:
Nuo huorittelut kertovat kaiken olennaisen siitä mille palstalle itse kuulut.
Ja vielä tuohon Hifk:n syyttämiseen, minä itseasiassa kiitän. Tuntuu kokoajan vain paremmalta tuo Hirson siirto kun teillä tuntuu kyrpä vaan kasvavan otsassa. Kiitos ennenkaikkea Penalle joka aloitti siltojen polttelun jo viime vuodenvaihteessa.
Mutta se tästä offtopicista.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Guolla pelasi hyvät playoffit Hannoverissa ja oli niissä seuran paras pistemies tehden 10 pelissä tehot 5+6. Ehkä hän osaanut selkänsä kuntoon, ehkä ei. Mikään jäähyjenottaja Guolla ei ole urallaan ollut. Minulle Guollasta tulee mieleen enemmän Häppölän kuin Hirson korvaja.

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
Nuo huorittelut kertovat kaiken olennaisen siitä mille palstalle itse kuulut.

Voi se tietysti noinkin olla mutta minä en kuitenkaan tule teidän "pöytiinne" huutelemaan vaan pysyn tiukasti täällä omassa HIFK-osiossa. Että se sitten siitä...

MaV

Jäsen
Johannes kirjoitti:
Guolla pelasi hyvät playoffit Hannoverissa ja oli niissä seuran paras pistemies tehden 10 pelissä tehot 5+6. Ehkä hän osaanut selkänsä kuntoon, ehkä ei. Mikään jäähyjenottaja Guolla ei ole urallaan ollut. Minulle Guollasta tulee mieleen enemmän Häppölän kuin Hirson korvaja.

Niin, Hirson korvaajahan on Murphy. Itseasiassa kun miettii Hirson roolia tasakentällisin (usein kiekon ylöstuoja) niin eihän tuo ole edes pelkkä vitsi.

Guollan kohdalla postiivista on kai se, että viime kaudella hänellä oli muita kuin selkävammoja. Marraskuun lopussa pelejä jäi väliin kylkivamman (jos tulkitsin oikein) takia, ja parin pelin jälkeen väliin jäi melkein koko joulukuu saman vaivan jatkuessa. Tietysti tuolla selkähistorialla ei oikein voi sulkea pois uusien vaivojen mahdollisuutta, mutta yksi siltä osin ehjä kausi lupaa kuitenkin jotain. Fyysinen kunto vain pitäisi saada lähelle sitä tasoa, joka hänellä oli NHL-vuosina. SM-liigassa tempo on melkeimpä toiseksi suurin heti NHL:n jälkeen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy